Syyskuun kuulumisia!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

melela

Piirimestaruustason postaaja
Jospa alettas syyskuun alusta tänne kertomaan kuulumisia ja muita juttuja.

juu [:)] toissapäivänä kävin täällä lueskelemassa ja mietin että onpas täällä hiljasta.. no eihän se ollu vielä ees syyskuu [8D] 

Heippa kaikille!

Se on sitten syyskuu aluillaan. On se jännä miten tää vatta kasvaa ja saa mielen vaan positiiviseksi, vaikka välillä ahdistaa ja kivistää ja istuma tai makuuasentoa löytyy ettimään vähän väliä. Jotenkin tuon kohdun kasvaminen tekee noi jotkut istuma-asennot ihan mahdottomaksi ja usein sitä huomaakin joka nojaavansa ihan hulluna taakse päin tai sitten istuvansa ihan täysin selkäsuorassa :)

Itse olen päässy tänne toiselle puolelle suomea Joensuuhun ja ajattelin viel pari kuukautta painaa täyttä putkea ja saada opiskelut hyvälle mallille ennen pojan syntymää. Tuntuu hyvälle, ku saa jotain aikaiseksi, vaikka yritänki ottaa rennostikin, ettei tulis liikaa rasitettua itteään. Josko tuon gradun sais tehtyä ja sitten muutaman harjoittelun ja muutaman muun kurssin.. Siinä sitä sitten jo onkin ihan tarpeeksi tälle syksylle. Tänään sain sen verran aikaiseksi, että olin oikeesti tosi ylpee itestäni. Poikakin tais olla, ku potki niin kovaa illalla [:D] Tylsä vaan olla toisella puolella suomea kotoa. Tosin mukavaa ku mies soittelee ja laittelee viestiä vähän väliä [:)]

Elikkäs mulla ja vauvalla on nyt syksylle tiedossa 14tuntia junassa istumista viikoittain ja sitten opiskelua [:)]

Aika rientää!
Laskettuun aikaa tasan 2kk! Hurjaa! Jännä nähä tuleeko meidän lapsesta lokakuinen vai marraskuinen, kun LA on 1.11 [:)] Oon täällä jo kovasti "työn" touhussa. Ei enää nukuta niin pitkään kun ennen. Vaikka nythän sitä pitäs osata ja jaksaa ja voida ja kyetä nukkumaan kun se jotenkuten onnistuu ja on siihen mahdollisuus. Mutta minkäs teet tämän kauheen yskän kans joka pakottaa nousemaan ylös ennen sian pieremää [8D] Mielessä pyörii yhä enemmän ja enemmän synnytys ja vauva-arki. Tuntupa niin pieneltä sellanen n.kuukauden ikäinen vauva,kun sain pitää sylissä ja hoivata. Entistä enempi tuli halua saada se oma rakas tuhiseva nyytti kainaloon. Piankos nämä pari kuukautta menee, kun on 7 kuukauttaki menny siivillä.
Vatsa senku kasvaa kaikilla, mä ainaki tunnen itteni jo niin MAMMAKSI tän kropan kans. Raskausarpia tullu ihan yhtäkkiä! Kamalan näkösiä! Eikä niistä ikinä pääse eroon, haalistuvat toivottavasti ajan myötä, mutta eipä ne kauniin näkösiä sillonkaan oo! Onko teillä muilla tullu sellasta myrtsiä mieltä ku ootte kattonu ittiä peilistä? Mä sorrun monestikki kauhistelemaan peilin edessä, kuinka iso ja järkyttävän näkönen sitä osaaki olla!! Mies sanoo kyllä aina että puhun soopaa [8D] Mä kun en oo kauheesti masua tsiigaillu peilistä ilman paitaa, niin tuntuu jotenki oudolta kattoo tuota pyöreää palloa johon "tikru on merkinny kynnen jälkensä".

Vauvalle alkaa olla kaikki tärkeimmät hankinnot hankittuna. Sitteri vielä uupuu noista isommista ostoksista. Onneks ne ei kovin paljoa maksa. Oon erittäin tyytyväinen meidän BRIO merkkiseen turvakaukaloon. Tekispä jo mieli kannella sitä ja kulettaa autossa jne... [:)] Yhdistelmät on kans tosi kivat, toivottavasti kestävätkin. Oottelen innolla että saan Baby Stylestä tilatun Hippo kuvioisen (ruskean) äitiyskopan pehmusteen! Pääsee laittamaan enempi tota huonetta sen näköseksi että vauva on kohta tulossa [:)] Uudet reunapehmusteet täytyy sit myöhemmin ostaa ku noi vanhat on niin kuluneet ja ja ja...Mä vaan haluan uudet!! [:D] Tää on kamalaa tää osteluvimma [:)] Ellokselta ois tulossa vielä muutama päällysvaate babylle, niitäkin odotellessa! Tuntuu ettei mistään löydy kivoja päällysvaatteita niin pienelle kuin vastasyntynyt on. Tai, mistäpä sitä tietää kuin iso jötkylä meille on tulossa. Sitä kai mä tässä vähän pelkäänki. et jos poika on jotai 4kg et miten jaksan/pystyn synnyttämään.
Oispa kiva päästä jo ultraan, ja keskusteleen synnytyksestä et mikä on paras vaihtoehto mulle. Normaali synnytys kuitenki ehkä se mikä tuntuu ittelle parhaalta.

Tämmösiä mietteitä täältäpäin! Toivotaan, että syyskuu tuo hyviä tuulia tullessä ja kaikilla sujuu masujen kans hyvin [:)] Kirjotelkaa ahkerasti kuulumisia tänne...

Heips!

Niinpä tosiaan syyskuulle käännytään! Meillä alkaa -tai siis alkoi jo eilen- tiivis perhevalmennusputki: kolmena viikkona miehen kanssa käydään opiskelemassa parisuhdetta ja vauvan hoitoa, ja käydään tutustumassa synnärille. Olikohan jossain jo ketjua tuosta valmennuksesta? Vois siellä jakaa kokemuksia...pitää käydä katsoon [8|]

Pikkuhiljaa alkaa ihan oikeasti tulla tämä asia lähelle ja konkreettiseksi. Siis onhan se ollut lähellä koko ajan mutta ymmärrättekö mitä tarkoitan? Hankintoja on tehty jo paljon, mutta kun tapaa toisia samoihin aikoihin synnyttäviä ja pääsee kuulemaan ja keskustelemaan asiasta nokatusten niin ihan oikeasti älyää että eipä mene kauaa enää h-hetkeen KÄÄK!

Oon aika ajoin työnnellyt vaunuja sisällä ja tekis mieli jo tosiaan laittaa turvakaukalo autoon. Ihme hössötystä, välillä pitää aina sovitella tuotakin kengurupussia. Pitäisköhän hommata jostain babyborn niin vois alkaa harjoitella [:D]

Toistaiseksi oma masu näyttää vielä mukavalta, on tullut semmoinen emo-olo kun rinnatkin vaan paisuu! Raskausarpia ei ole vielä ilmestynyt mahalle ja ainut mikä tällä hetkellä ärsyttää on tuo mahtava rasvakertymä reisissä. Ihan parissa kuukaudessa ilmestynyt tuo löllö. Noh, se kuuluu asiaan ja häviää toivottavasti sitten kun pääsee taas jumppailemaan [:)]

Mies on ihan ihana. Eilenkin kun ajeltiin kotiin valmennuksesta niin silleen puolihuolimattomasti sipaisi massua ja hymisi jotain. Ja aamulla ensitöikseen toivottaa "luurin" (navan) kautta huomenet peukkikselle [:)]

Aika rientää tosiaan.. enää viitisen viikkoa äippälomaan! Jeij! ..tai siis mä pidän talviloman pois alta niin, että jään viikkoa aikasemmin pois töistä ennen virallista lomaa. :) Musta on ihanaa, et maha alkaa oikeesti näyttään jo vauvamahalta ja jotenkin tuntuu, et kaikki ylimääräset makkaratkin on kiinnittyny tohon palloon ja tällä mammalla on niin timmi olo että! :DD ..vaikkakin joskus kyllä iltaturvotuksissa peiliin katsoessa meinaa itku tulla, kun sieltä toljottaa kauhee sotanorsu takas [:'(] Mies kyllä naureskelee vaan aina mun sotanorsu puheille ja kehuu masua kuin se on ihana ? Raskausarvilta on vielä vältytty.. tai siis uusilta sellasilta. Vanhoja teini-iässä tulleita on jo entuudestaan masussa, reisissä, selässä ja tisseissä - on melko vaaleita kyllä eikä niitä oikein ees huomaa, mut pelkään et ne repee vaan uudestaahan nyt ja siks oonkin kokoajan rasvaamassa ihan hulluna - toivottavasti en turhaan :D

Tavarat (tai ainakin isommat) on melkeinpä jo hankittu. Lauantaina käydään hakemassa mun huuto.netistä huutamani hoitopöytä ja sit voikii alkaa laittaa vauvan huonetta kuntoon pikku hiljaa.. katteleen verhoja ja sen sellasta. Yritän kyl jättää sinne äitiyslomalle mahdollisimman paljon tekemistä, ettei pää hajoo tänne kotiin :D

Tum-tum-tum-tum... siinä se pienen pieni sydän jyskyttää eteenpäin.. Joo, kuuntelen sydänääniä kun kerran käyrällä makaan.. vaikea uskoa että siitä tosiaan on monta kuukautta kun kuuli nuo äänet ekan kerran.. Apua, mihin tää aika on menny??

Viime yönä sain jopa 5h nukuttua, muutamalla heräyksellä.. Väsyttää, muttei kuitenkaan.. ja perse puutuu kun pitää makaa [&:] Noh, enköhän kohta pääse takas normihuoneeseen ja saan taas liikkua *sormet ristissä*

Oon sitten ajankulukseni soitellu sinne sun tänne, työkkäriin piti ilmottaa etten pääse sinne ilmottautumaan, neuvolaan soitin uutiset ja peruin seuraavan ajan, sekä suomisoffaan kysyäkseni menikö luottohakemus läpi [:)] Menihän se, joten ei tarvii stressaa että pitäis maksaa koko loppusumma kerralla. Ostettiin siis sohva ja ruokailuryhmä, joista maksettiin osa etukäteen ja nyt loput luotolla. Tämä siis hyvä sen takia että nyt mies voi ottaa muutaman vapaapäivän jos on tarvis, sen sijaan että pitäisi miettiä onko meillä varaa..

Jaahas, jos sitä sulkis koneen ja ottas vaikka pikkupäikkärit... vois helpottaa asennonvaihto tähän puutumiseen..

Heips.

melela, ittelleni tuli kasvaessa jo tosi paljon raskausarpia jalkoihin ja selkään. Jotenkin niihin on tottunu, joten ajattelin, että vauvan tekemät raskausarvet on sitten niitä, joista voi olla ylpeä. Jotain mitä on saanut muistoksi itselleen samalla, kun on saanut oman pienen lapsen.

Itse olen kans jo niin innoissani vauvasta, että aika menee äkkiä mahaa sivellessä, vaikka kyllä nää opiskelutkin vie nyt sen oman osansa väkisin.

Meillä päin ei ole puhuttu vielä yhtään mitään valmennuksista. En tiiä koska niitä on tai onko täällä ees, ku ei ole mitään kuulunut. Taidan ensikerralla kysellä niistä sitten neuvolassa, jos eivät mitään sano. En mä mitään synnytysvideoita halua mennä katsomaan, mutta muuten ois kiva jos jotain ois.

Nobodylle voimia makailemiseen, itse taidan viel tohkeissani tehdä yhtä oppimistehtävää ennen kuin lopetan tältä päivältä [:)]

voi kamalaa!! tosiaan "heräsin" nyt ku melela kirjotti että 2kk enää!! mulla on huomenna 2kk laskettuun aikaa [&:] eikä meillä oo vielä mitää!!!! [&:][:(] pesuhuone remppa alotettu ja ihan hyvällä mallilla alkaa olemaan.. minustahan on hirveesti apua [;)] makaan sohvalla ja teen ruokaa [:D] onneksi miehellä on kavereita auttamassa. sano että jos hätä tulee nii 2viikossa olis valmis :O (hätäilin ennen ku remonttia alottelivat että entä jos vauva syntyy ja meijän pesuhuone on ihan kamala..[:(] ) eli kerkiää valmistua ennen vauvaa (toivottavasti!) [:)]
2kk... voi hemmetti sanon minä!! kiire tässä tulee :( mies ei ala uutena ostamaan mitää vaunuja eikä turvakaukaloita.. tosin ihan järkevää nyt ku remonttiin menee rahaa.. mutta... voi eiiii!! kerkiän varmaan repiä hiukset päästäni ennenku ne itestään tippuu synnytyksen jälkeen [:D][;)]

Siiri, älä huoli teijän pesuhuone rempasta, meillä on aloitettu myös. Tosin meidän pesuhuone wc yhdistelmän tilalla on tällä hetkellä seinät ja kun menee huoneeseen sisään, tippuu yli metrin syvään maamonttuun, johon kuulemma kaivetaan viel lisää tilaa ja sitten pistetään jotain pohjajuttuja, putkia ja eristeitä ja sitten aletaan suunnitteleen lattiaa ja lattialämmitystä ja sit vasta seinille tehdään jotain jne... Elikkäs uskon, että teidän remppa on oikein hyvällä mallilla tuohon verrattuna [:D] Ite olen aina välillä käyny kattoos sitä isoa monttua siinä suihkun ja vessan tilalla ja miettiny, että kukahan ihme osaa tuohon jotain rakentaa ja mies vaan piirtää mulle kaikkia suunnitelmiaan ja selittää, millai mikäki tehdään ja olen siitä huolimatta pihalla ku lumiukko... Onneksi mun ei tarvi tehdä tuon suhteen yhtään mitään [:D]

tarunen: meilläki on monttu lattiassa. ei ehkä ihan metrin syvystä.. mutta putket näkyy ja joku mikä lie betoni kerros.. mun mielestä se on aika huonolla mallilla mutta mies et se on hyvällä.. [;)] yritän uskoa sitä..  siihen tehää pukuhuone samaan ja pikku vessaki.. ja saunaa laajennetaan.. en tiiä tehäänkö niitä nyt samalla.. mutta pesuhuone ja pukuhuone nyt kuitenki.. puuh... jätän miehen huoleksi sen ja huolehin ite vauvan huoneesta ja puuttuvista tavaroista [:)]

onnea teillekki remonttiin [:)]

melela, sitä synnytystapa-arviota täälläkin jo kuumeisesti odotellaan! Mutta milloinkas se on, täällä varmaan joskus 34-36 viikolla, eli ikuisuuden päässä![:)]

Tänään taas taputtelin tuota mahaani ja höpisin sille kuinka malttamattomana odotan jo sen ulos tuloa ja kuinka olisi jo niin ihana nähdä kasvotusten (vaikka samaan hengenvetoon piti toki kometaa, että uskallappas vaan yrittää vielä[:D]). Mutta sitten iski semmoinen pieni kaihomielikin, kun vanhastaan tietää että kyllä tuota mahakumpuakin vaan sitten tulee ikävä, vaikkei sitä ehkä nyt uskoisi. Varsinkin kun en tiedä vielä, jääkö tämä mahakumpu viimeiseksi. Päätin, että ainakin YRITÄN malttaa mieleni ja nauttia tästä loppuraskaudesta ja ihailla mahaani mahdollisimman pitkään, vaikka nämä raskausvaivat eivät aina siihen nautittavaan olotilaan saakaan. Ja toivon edelleen saavani tooosi ison mahan loppuraskaudessa, vaikka ei siinä niin taida käydä kuitenkaan. Viime raskaudesta kun jäi semmoinen olo, että kumpa olisi saanut tietää kuinka suuri siitä mahasta olisi voinut tulla[:)]

Mulla on vielä ennen lapsen syntymää harjoittelu joka kestää 4viikkoa ja kun saan harjoittelun tehtyä niin mä oon sitten valmis lastenohjaaja :) Harjoittelun jälkeen alkaa sitten äitiysloma :) Aika on mennyt tosi nopeesti, mutta tuntuu nyt siltä, että aika rupeaa hidastumaan kun mulle tuli tää flunssa ja sit kauheat selkäkivut. Öisin ei tiedä kuinka päin nukkuis kun aina sattuu :/ 

Meille piti tehdä terassa talon eteen, missä olisi suojaisa paikka pitää vaunuja. Toiveissa siis oli iiiiiso terassi, missä voi ihan työnnellä vaunuja. Tämän piti siis valmistua jo juhannukseksi, mutta siirreettiin projektia tähän syksyyn. Nyt oon mieheltä tivannut sitä terassia, ja vastaus on vain että joo kyllä se tehdään.... Noooh, onhan tässä peräti kaksi kuukautta vielä aikaa. Jotenkin mä nään, että toi terassi on samassa jamassa vielä ensi syksynäkin [:@].

Luin tossa mielenkiintoista keskustelua vahauksesta raskausaikana. Siinä samaisessa keskustelussa ollaan jo päästy hierontaan ja hiustenvärjäykseen. Onko teistä moni jättänyt tällaiset asiat pois vain sen takia, että pelkää keskenmenoja ym? Ymmärrän kyllä hyvin alkuraskauden pelkoja varsinkin ensikertalaisilta, mutta välillä tuntuu, että ihmiset eivät jatka normaalia elämää, kun plussa tikkuun saadaan. Toki itsekin oon rauhottanut elämää raskauden edetessä, mutta olenko sitten niin turhamainen, kun käyn hieronnassa kerran viikossa ja olen myös värjännyt hiuksia raskausaikana?[:)]

Meillä on vielä ihan vaiheessa kaikki vauvaan liittyvät jutut. Ensisänkyä ei olla vielä kavereilta haettu (tai miehen pitäis se taas hommata), osa tavaroista on itä-suomessa kavereilla (rintapumppu, itkuhälytin, hoitopöydän päällinen). Huoh, tuntuu, että aika loppuu kesken. Sitten on vielä pesemättä kaikki vauvan vaatteet ja pieniä bodeja pitäis ostaa muutamat. Mihin kummaan tää aika katoaa?

Ootteko miettineet jo, millainen joulu meille kaikille on tulossa? Mä ajattelin hommata joululahjat jo ensi kuussa, koska sitten marras-joulukuussa ei kyllä lahjaostokset enää nappaa. Nimiäiset pidetään varmaan loppiaisena, kun joulunpyhät ovat ohi. Inhottavaa vain ajatella, että jouluna kun ihmiset liikkuu paljon, niin pöpöjä on hurjasti liikkeellä ja kaikki haluavat kuitenkin hipelöideä uutta vauvaa. No mitä sitä etukäteen murehtimaan, pitää nauttia hetkestä [:D]

Heippa pitkästä aikaa kaikille!!!

Oon ollut tosi laiska kirjoittelemaan tänne viime aikoina, mutta lukemassa olen käynyt [:)]On ollut ihana peilata omia tuntemuksia teidän oloihin. Mä ite odotan kanssa malttamattomana, että marraskuu tulisi ja saisin pienen nyytin syliin hoivattavaksi. Musta aika tuntuu matelevan. Töissä en jaksais enää keskittyä mihinkään ja kesäloman jälkeen paluu oli tahmeaa. Toisaalta päivät menee nopeammin, kun on tekemistä. Nyt olen lensun takia saikulla. Jään matalammalla kynnyksellä kotiin kuin ennen - en halua riskeerata mitään, niin tärkeä tämä rakkauspakkaus masussa on!

Mä tein jo kesälomalla melkein kaikki hankinnat vauvalle. Tulevat mummot oli ihmeissään kun kävivät tsekkaamassa vaatepinoja ja isompia hankintoja. Nyt oikeastaan kaikki olis valmiina ja vauva tervetullut taloon. Toisaalta hyvä että kasvaa rauhassa turvassa.

Miimi: Olipa hyvä kun otit noi joululahjat esille. Pitäis tosiaan vähän niitäkin ennakoida... Apua, kuinkahan tyhjäks tili menee kun ostettavaa on jatkuvasti... Joulu on muutenkin ollut puheissa kun isovanhemmat jo kilpaa kyselee et missä joulu vietetään. Pitää ite nyt ihan maltilla katella, et milloin masuasukki on valmis syntymään ja miten sen jälkeen voidaan. Ite ainakin olen ajatellut et niiden perusteella sit päätetään että ollaanko kotosalla kolmisteen vai jommassa kummassa mummolassa. Töi pöpöjen leviäminen ja varmaan kylmyys siihen aikaan kanssa mietityttää... No toisaalta täs on monta juttua mitä pitää ennen joulutohinoita päättää. [:D]

Mulla oli alunperin suunnitelmissa lähteä nyytin (ja miehen) kanssa pohjoiseen isovanhemmille jouluksi, ja mies on ollut koko ajan sitä vastaan (kun eihän kuukauden ikäisen vauvan kanssa voi liikkua mihinkään [8|]) Noh, saas nyt katsoa miten tässä käy, mutta tosiaan se olisi toiveissa koska sinne tulee sitten äidin puolelta sukulaisia jotka tapaan yleensä kerran-kaksi vuodessa. Ja isän puolelta kaikki pääsevät ristiäisiin kun asuvat tässä lähellä.

Joululahjoista yms sen verran että minä kyllä otan tänä vuonna rennosti ja keskityn vauvaan. Ei kukaan voi olettaa että muitten lahjat yms olis mulla kauheen korkeella arvojärjestyksessä varsinkaan kun tämä on ensimmäinen lapsi. Mutta, mielessä kyllä pyörii että jos tilais kahvikupit tai vastaavat joihin laittaisi jonkun hyvän kuvan pienokaisesta ja jakelis niitä sitten mummeille yms.

Itsekin oon aatellut ostaa joululahjat ennen LA. No siihen on enää 8vko:a, mitenköhän kerkeen. Meidän pikku esikoiselle kuitenkin joulu on tärkeä joten hänen lahjoihin pitää ainakin satsata. Meillä on vauvaa varten kaikki muu jo valmiina, paitsi sänky on vielä tuomatta varastosta sisälle. Ja kaukalo tarttis kaivaa ullakolta esille. Se on niin täynnä tavaraa ja ahdas ettei sinne miestä kannata päästää. Siis jos hakisi sen vasta sitten kun oon synnärillä. [:D] Sitten oli suunnitelmissa tehdä ruokaa pakkaseen, koska tiedän ettei sitä heti jaksa laittaa ruokaa. Niin esikoinen tarvitsee ainakin kunnon sapuskaa. Itse nyt voi syödä mitä vain. Meillä vain on niin kamalan pieni toi pakkanen. Ja tuntuu että se on nyt jo ihan täynnä. Meillä kun ei oo mitään kunnon kellaria niin oon pakastanut tämän syksyn mehut, porkkanat, sienet ja muut puutarhat antimet. Vielä kun ehtis säilöä punajuuret, ne odottaa vielä maassa. Mitäköhän vielä täytyy tehdä ennen LA??

Takaisin