Syyskuun jutut

annushka

Vauhtiin päässyt keskustelija
Katsotaanpas onnistuiko tämä uuden ketjun luominen.

Minkäslaisia jalkineita teillä on pikkuihmisillä käytössä tällä hetkellä? Meillä on vielä menty ihan vaan villasukilla vaunuissa ja muutenkin varmaan kärryttelyyn sopii töppöset. Ongema on, että kun neiti jo kovasti ryömii ja nousee pystyyn niin olisi kiva jos puistoon olisi oikeat kengät. En vaan mistään löydä tarpeeksi pieniä :/
 
Hyvinhän tuo uusi ketju luonnistui! :) Meillä on käytössä pojan isän (kyllä, anoppi säästää kaiken) ensiaskelkengät. Ei siis haittaa, jos menevät vähän sotkuun. Lisäksi olen ostanut pojalle H&M:ltä "Converset" rataskäyttöön. Mä ajattelin, että ne on ihan OK, kun niissä oli joustava pohja eikä tuo kuitenkaan vielä itse osaa kävellä ilman tukea. H&M myi pieniäkin kokoja, mutta on tietty vähän tuurista kiinni, onko niitä myymälässä jäljellä. Muuten olen kyllä kauhistellut noita lasten kenkien hintoja. 80 euroa kengistä, joita käytetään ehkä muutama kuukausi! Täytyy kysellä siskolta, josko heillä olisi jäänyt kenkiä pieniksi.

Aloitettiin muuten elokuussa vauvauinti, ja lapsi tykkää ihan hirveästi. Vieläkös muut ovat käyneet harrastamassa? Ensi viikolla alkaa sitten muskarikin taas. Kivaa!
 
Meilläkin on mun omia ekoja kenkiä tallessa, mutta ovat kokoa 18 ja se on kyllä vielä liian iso koko. Ehkäpä ne on sopivat sitten, kun alkaa kävellä itse. Siihen asti varmaan pärjätään töppösillä.
Nuo kenkien hinnat on kyllä melkoiset... Tilasin talvikengät reimalta alesta ja nyt vaan toivon että ovat sitten oikeeta kokoa aikanaan.

Me ollaan käyty vauvauinnissa huhtikuusta asti ja nyt alotetaan muskari ensi viikolla. Uinti on kyllä ollut ihan huippua ja selvästi siitä nautitaan :) saa nähdä minkälaisen vastaanoton muskari saa.
 
Töppösiä ja sukkia täälläki käytetty. Talveks sitte varmaan ne kengät sitte,ku alkaa varmaan kävelee :eek: Nyt onki just se hetki ollu ku oon kaivellu kaikenmaailman sukkia ja tossuja kaapeista ja todennu et kaikki jääny pieneks :D Oon vähän katellu talveks jos löytyis jotku hyvät kengät halpaan hintaan fb kirppareilta. Kun tosiaan käyttöaikakaan ei oo mikää kovin pitkä nii hyväkuntoset käytetyt kelpaa ainaki meillä :) sama juttu talvihaalareissa..ihan röyhkeen hintasia! Vaunuihin aattelin hankkia lämpöpussin ja sit haalari muuhun ulkoiluun. Hassua jotenki alkaa taas noita talvijuttuja miettii ku viimeks pikkuneiti oli niiiiin pieni vielä ettei mitään kenkiä kyllä tarvinnu miettiä :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä ainakin menee vielä äitiyspakkauksen haalari talvella joten sitä käytetään ja sitte ostin samaisesta reiman alesta haalarin joka sitten pitää vettä ja on hitusen isompi kuin tuo äp:n. Hintaa sille tais tulla pikkusen päälle 30 euroa, joten raaskin satsata. Käytettynä itsekin oon kattellu, mutta hyväkuntoisista pyysivät oikeestaan järjestään tuon kolmisenkymppiä niin ostin sitten uuden. Meneehän se sitten toivottavasti seuraavallekin :D
 
Nii joo tarviiki sitä äippäpakkauksen haalaria pyytää takas siskolta :wink en ees muistanu sitä. En kyllä oo varma mahtuuko se tytsälle enää..minkä kokonen se on? No toi 30e on aika hyvä diili ku ne kai yleensä on minimissään jotai 70-80e paikkeilla :eek:

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitti, hmm...no haalarit on yleensä kyl aika isokokosia, et voipi olla, että meniski vielä :)
 
Meillä vaunuissa kans villasukat ja puistossa ollaan pidetty "lenkkareita" jotka näyttäisi olevan kokoa 19, mutta on kyllä pienemmät! Nyt just sopivasti niissä kasvuvaraa :)

Me ollaan oltu kerran muskarissa, ja oli kyllä ihan kivaa! Ehkä sit on vielä kivempaa ku opitaan lauluja ja tulee tutuksi muutenkin... Itse olin vielä ekakertalaisena vähän ujosti mukana :P
 
Me siis aloitettiin pottailu pari viikkoa sitten. Ihmeen hienosti on sujunut, kakat tulee pääsääntöisesti pottaan ja pissatkin joskus.

Täällä eilen alkanut eka flunssa pojalla, oli sitten aika rikkinäinen yö. Neuvolalääkäri juuri eilen sanoi, että kannattaa lopettaa yöimetykset kokonaan. Meillä poika siis aika usein nukkuu koko yön heräämättä, mutta silloin kun herää niin olen vielä imettänyt (omaa laiskuuttani). Kun nykyään monesti herää ekan kerran vasta aamusella noin kuuden pintaan. Sitten olen imettänyt ja näin ollen yleensä aina on poika on jatkanut unia parisen tuntia. Nooh, viime yönä imetin sitten useammankin kerran. Toivottavasti poika ei nyt kipeenä opi uudestaan heräilemään öisin. Kunhan pikkumies tervehtyy niin täytyy alkaa itse olemaan johdonmukaisempi ja lopettaa öisin imettäminen kokonaan.

Me ostettiin keväällä sellaisen Conssin tossut kokoa 18. Ne ovat nyt jääneet pieneksi. On mulla muutamat huonommat kengät kokoa 19, joita pidän pojalla ulkona silloin kun saa konttailla maassa ym. Rattaissa ja kauppareissulla ym. olen vaan laiskasti pitänyt villasukkia tmv. Täytyy varmaan jotkut paremmat kengät vielä hommata kun pojalla on niin kova tarve harjoitella kävelemistä. Sisällä kävelee työntäen tuolia. Emme ole yhtään innnostaneet häntä kävelyyn koska mun mielestä ei ole todellakaan mikään kiire oppia kävelemään. Herra on ihan tarpeeksi villi ja kova kiipeilemään jo nyt.
 
Käkkiäinen: Meillä ihan sama! Taloudesta löytyy kyllä taaperokärrykin, mutta poika kävelee mieluummin työntämällä Ikea-jakkaraa. :eek: Kiipeily on myös ihan mahdotonta, mm. meidän olkkarin rahin päälle pitää kiivetä koko ajan, ja sieltä tullaan sitten naama ykkösenä alas. Mun "jalat edellä" -kiljahdukset ei oo vielä oikein löytäneet perille. :grin Ja miten te muut saatte lapsoset pidettyä pois uuninluukulta?
 
Meillä taaperokärry on kova juttu! Hermo vaan pojalla menee heti, jos tulee seinä tms vastaan, kun kääntää ei vielä osaa itse :P

Meillä kai ymmärretään mitä "ei" tarkoittaa, mutta halutaan testata äitin hermoja ja tehdään kiellosta huolimatta usein vielä nauraen, kun on kielletty... Sitten kun menen pojan perään niin tämä lähtee nauraen konttaamaan karkuun! Ei siis täällä ole löydetty vielä toimivaa keinoa pitää pois sieltä mihin ei saa mennä/koskea... Onko muilla lapsoset kaappien ovien ja vetolaatikoiden kimpussa? Meillä on jo muutaman kerran pojan sormet jäänyt väliin, kun ei malta pysyä poissa kaapeilta :/
 
Joo, kaikkia ovia pitää käännellä edestakaisin. Sekä lipaston että keittiön vetolaatikoiden väliin on jätetty sormet usemman kerran. :rolleyes:
 
Onkos muilla hampaiden tulo aiheuttanu hirmuista väsymystä? Pikkuneidillä tulee nyt alas toiset hampaat (ylös ei vielä ole tullut ollenkaan) ja kun eka hammas tuli läpi niin on nukkunut hirmu pitkiä päikkäreitä ja on koko ajan vaan väsynyt.
Vai onko nyt sitten jossain muualla syy...
 
Mä en oo ainakaan huomannut hampaiden aiheuttavan väsymystä. Täällä on sellanen vauhtihirmu ettei nukkumisesta meinaa tulla mitään! Nyt on useampana päivänä nukuttukin vain yhdet päikkärit.

Meillä poika vasta 8kk, mutta ei siis näytä enää tarvitsevan toisia unia. Jos otetaan aamupäivällä unet, niin iltapäivällä unille laitto on ihan kauheaa taistelua, ja aina ei ole edes onnistunut iltapäiväunet, ja ilta on sitten mennyt kauheaksi kiukuksi. Siispä nyt yritetään mennä niin että yhdet unet, joille käydään puolilta päivin :) Miten muilla päiväunet?
 
Neiti kohta 9kk ja 2viikon aikana nämä taidot saapuneet: Ryömiminen, konttaaminen, istuminen ilman tukea ja yrittää nousta seisomaan iiik! Aika yllärinä tuli kaikki ku yhtäkkii lähti liikkeelle :eek: joo ja noi päiväunet.... Välillä nukutaan yhdet megaunet tai sit kahet lyhyet ja jos nukuttu toooodella huonosti nii kolmet xD kai toi liikkuminen ja hammas (myös tulevat) vaikuttaa :/
 
Mä itse vähänsin neidin päikkäreitä kun ois mieluusti nukkunut jokaisen ruokailun jälkeen n. puolen tunnin unet. Nykyään sitten kahdet unet. Ensin lounaan jälkeen ja sitten päivällisen jälkeen. Oon myös yrittänyt ettei neiti nukkuis päivällisen jälkeen puolta tuntia kauemmin koska muutoin en saa yöunille ihmisten aikoihin. Täällä edelleen puuron syöminen on täyttä tuskaa.. En tiedä mitä siihen oikein keksisin :/
 
Meillä nukutaan kahdet päikkärit. Normaalisti noin 10-11.30 ja toiset noin 15-16.30. Nyt on siis riittäny viime päivinä unta enemmänkin kuin tuo 1,5 tuntia kerrallaan.
 
Meillä edelleen yöunet sujuu kuin valssi, muttapäiväunien kanssa tuntuu jatkuvasti rytmi muuttuvan :S
Yritän nyt pikkuhiljaa totuttaa neitiä yksiin päikkäreihin, että sitten tammikuussa kun menee päiväkotiin, olisi jo päiväkodin rytmit hallussa ^_^ siellä kun ei oikein kahtia päikkäreitä pysty nukkumaan…
Tyttö on jo useamman kk:n nukkunut aamupäikkärit n.tunti heräämisen jälkeen, mutta nyt viimeisenä kolmena päivänä ne on yhtäkkiä jäänyt, ei enään suostu nukkumaan!

Jos jollain on jotain hyviä vinkkejä päiväunien rytmittämiseen, niin otetaan vastaan :)
 
Takaisin
Top