Syyskuun humppaa

Se menis sitten koko syyskuu sairaslomalla :/ Ja varmaan siitä sitten jatkuu äitiyslomaan asti. Ei selkä kestä ei. Neuvolatäti sano että samalla alalla työskenteleviä saattaa jäädä jo paljon varhaisemmassakin vaiheessa jo saikulle. Toisaalta mälsää kun mieli tekis töitä vielä tehdä, mutta kroppa antaa periks.
Onneks on luvattu nättiä syyskeliä! :)
 
Täällä eilen kevyesti siivoiltiin ja nyt kaduttaa :/ koko eilisen illan ja tän päivän ollu maha kipee ja vähän väliä supistelee.
Pitäis vaan malttaa pysyä paikoillaan ja levossa, mutta omistan laiskan miehen joka vihaa siivousta :D

Onneks mies on tänään tajunnu että alan oikeestikki olla kipee ja lupas tästä eteenpäin hoitaa siivouksen :Heartred
 
Tänne kuuluu ihanaa. Meillä on viikon Kreetan loma takana ja pelkkää pötköttämistä. Vauvan liikkeet on vahvistunut ihan tuhottomasti loman aikana ja maha kasvaa. Viikko pitää odottaa vielä rakenneultraa mutta kyllä sen tässä jaksaa. Esikoinenkin oppi uimaan käsikellukkeiden avulla kuin vanhakin tekijä loman aikana, ikää kuitenkin se 2,5v. Nyt alkaa meidän perhe käydä uimahallilla ahkeraan!

Kuitenkin murheena on pirskatin hiiva, jonka sain antibiooteista, jotka puolestaan määrättiin vasta vaivanneeseen poskiontelon tulehdukseen.. Lääkäri sanoi, että hiivaan ei saa syödä suun kautta otettavia hiivalääkkeitä. Onko teillä mitään lisätietoa asiasta? Nuo Canestenit kun ei auta laisinkaan. Joku jossain ketjussa puhui jostain pesuaineista yms, mutta en löytänyt näin ensi istumalta keskustelua.
 
Ihanaa kun on viikonloppu ja mies on kotona! ♡ Ittee alkoi vähän supisteleen kun oltiin esikoisen kaa pihalla ja sain tulla sänkyyn lepäileen. Hetken päästä mies toi mun selälle kuuman kauratyynyn! En edes muistanu tällasta helpotusta ekä tajua mistä toi mun dementiatason muistin omaava ukkokultani edes kaivoi tän ihanuuden! Muutenkin palvelun taso on ollut kuninkaallista ja mainostetaanpa vielä aamupäiväseksiä keittiön pöydälläkin! :wink Anoppi ottaa esikoisen yökylään joten luvassa illalla kahdenkeskista avioaikaa, ja huomennakin tiedossa kokonainen päivä yhdessä, koska mies lähtee ens viikon työrupeamaa kohti vasta maanantain rakenneultran jälkeen! ♥

Supistaa ja särkee, täytyy puuskuttaa ja välillä meinaa tulla poru kun näillä viikoilla on olot tätä luokkaa, mutta kaiken tämän keskeltä (ja täältä kauratyynyn lämmöstä) huokasen vaan että oon niin onnellinen ja rakastan mun perhettä niin lujaa!!!!!! ♥♥♥♥
 
Ps. Nyt tuolta eteisestä kuuluu työn ääniä kun mies käyttelee esikoisen kans vähän porakonetta. Se mun reipas jaksaa vielä oman rankan työviikkonsa jälkeen purkaa meidän eteisen kaapin ja koota tilalle uuden naulakon! ♡♡
 
Täällä ollaan miehen kanssa molemmat oltu kipeinä kotona ja mä jo yli viikon kun ei meinaa millään flunssa talttua ilman kaikenmaailman finrexinejä ja nenäsuihkeita. No mut nyt onneks jo ollaan paranemaan päin kun miehen 3 pikkusisarusta (9, 11 ja 14v) tuli "hoitoon" viikonlopuksi ni jaksanu vähän paremmin puuhailla niiden kanssa, mut kylläpäs nyt tälläsen lasten kanssa touhuumisen jälkeen väsyttää :) jaiks, kaipa se energia sitte vaan jostain löytyy sen omanki kanssa.. Nyt nukkumaan mennessä murmeli mahassa potkii jo niin kovaa että mieskin sen tunsi kädellään :Heartred

Sent from my LG-D855 using Vau Foorumi mobile app
 
Masu on valtava!!! Se jostain puski esiin reippa kk sit mut oli pitkään melko huomaamaton. Nyt rintojen alta alas pyöriä jättipallo. Tykkään! Meil on suvussa sellane, et masut ollu puoles välis jo komiat :grin

Alotin juuri koulun. Kohti toisia inssin papereita. Tykkään siitäkin. Ihanaa algebraa ja mekaniikkaa. Onki ollu aivot narikassa vuodesta 08 ku valmistuin.

Sintiäisen liikkeet voimistuu. Ite tuntenu kämmeneen pariin otteeseen, mies ei vielä. Odottaa sitä niin kovasti. Mieheni on edelleen ihanin kaikista:Heartred
 
Erikoista mutta ilmeisesti totta - kaamosmasennuksesta ei tietoakaan vaikka yleensä jo näin varhaisessa vaiheessa syksyä kaikki elämänhalu kadonnut. Mutta eiköhän se jostain vielä hiivi.
Sitten alkaa tammikuun 1. päivän jälkeen ahdistunut odotus, että syntyykö käätö laskettuna aikana vai aiemmin vai myöhemmin. Voisin hyvin ottaa jo nyt vastaan ~

Mies porukoillaan - ahdistaa, kun ei voi nukahtaa kuunnellen sen tuhinaa. Onneksi on sentään miehen pikkuveli 1v ja kohta 3kk kaverina aina useamman päivän viikosta, kun lupauduin vahtimaan.
Ja nyt me lähdetäänkin aamupuuron pääteeksi molemmat jatkamaan aamu-unia, kun alkaa uninen väninä lisääntyä.

Onko muilla muuten yleensä ollut kaamosmasennusta ja nyt jäänyt pois tai puolestaan vain voimistunut ?
 
Ei oo ollu kaamosmasennuksia, eikä ole nytkään. Olen aina pitänyt syksystä ja aina kun kesä hiljalleen hiipuu kohti syksyä, olen alkanut odottaa pimeitä aikoja jolloin luonto tarjoaa taas aivan uudenlaista loistoaan. Nykyinen asumismuoto vaan ei oikein lämmitä kun on liikaa valaistusta ympärillä. Nytkin tienoilla hiippailee ihastuttava usva...:rolleyes:
 
Ei mullakaan kaamosmasennusta oo, eikä oo tainnu olla muinakaan syksyinä. Mä tykkään syksystä, jos ei vettä sada koko aikaa :) Palasin tänään töihin sairasloman ja vapaiden jälkeen.

Viime viikolla selkä meinas sanoa sopimuksensa irti ja samaan aikaa alavatsaa jomotteli eli oli varmaan jotain pieniä suppareita tms. Olin sen takia kolme päivää sairaslomalla. Sit vapailla iski flunssa eli koko viikko on menny puolikuntosena. Inhoon kipeenä olemista, kun ei ole energiaa tehdä mitään!!

Tänään kokeillaan taas työntekoa ja vähän meinaa noita suppareita tulla edelleenkin näin heti aamustakin eli ilmeisesti tää jatkuva istuminen jotenkin painaa tonne mahaan ikävästi tms.. Ja sit tietty on stressiä tekemättömistä töistä, eikä viittis sen takia olla töistäkään pois. Työ on ainoa asia, joka mua tällä hetkellä oikeesti stressaa :sad001 Kaikki asiat on muuten hyvin!

Mietin sitäkin, että ei oo kyl mitään järkee olla täällä töissä kipeenäkään. Ens viikon perjantaina ois neuvola ja täytyy sit jutella neuvolantädin kanssa paremmin siitä, mitä mun kannattaa oikein tehdä ja mitä sit vaan jättää tekemättä. En mielellään ole pois töistäkään ja melkeinpä pää kainalossa tulee rahtauduttua tänne.
 
Kokonaan vapaa viikonloppu! :dance018

Eilen käytiin vähän Ikeassa. Oli tarkoitus ostaa vaatekaappiin uusia sisuksia, ajatellen vauvanvaatteiden säilytystä, mutta ylläripylläri, juuri se osahärpäke oli loppu sekä vantaan, etttä espoon ikeasta, mitä ois tarvittu. Noh, ei o eka kerta, ku näin käy. Täytyy siirtää operaatiota lähitulevaisuuteen ja sit varmistaa netistä asioiden saatavuus ennen, ku lähtee matkaan. :)

Mut oli kyllä silti kiva päiväretki. Lautapelikaupat tuli kierrettyä keskustassa ja Iguaanassa sai mahan täyteen. Vauvelillekin löytyi ihanan pehmoinen Leppo Luupää-pehmo. :Heartred Ja itselle talvitakki. Espritillä ole tyylikäs takki, mikä oli malliltaan sellanen, et mahakin mahtuu, plus siitä saa vuorin irti, eli se menee myös syksyllä ja keväällä.

Ainut ahdistus on ollut töihin liittyvät unet. Kahtena yönä peräkkäin on kassakone temppuillu ja työntekijä ja harjoittelija kikkaillu ihan omiaan. o_O En ajatellut, että tässä ois jotain työstressiä, mut ilmeseti on...
Onhan työnteko nykyään rankempaa. Lääkäri kyl sano rakenneultran yhteydessä, et paikat on siinä kunnossa, et töitä voi tehdä huoletta (kunhan ei nostele hirmu painavia asioita)... En tiiä... Ehkä tää tästä.

Mut kohta vaatekaapin siivoukseen!:grin Jos saan miehen pois tietokoneelta.
 
Kyllä mäkin syksystä tykkään, mutta se pimeys varmaan masentaa. Kun sitten taas maaliskuusta kesää kohti alkaa olla iloisempi mieli kun valon määrä lisii ~

Inhottavinta yskän ja flunssan jälkeen on tämä, kun kurkusta nousee koko ajan limaa ... tosi öklöä.
 
Mä rakastan syksyä, ihanaa kun aurinko paistaa ja lehdet muuttaa väriä! Ja saa käyttää kumppareita ❤️ ja iltasin laitan kynttilät palamaan ja käperryn peiton alle haaveilemaan! Mutta pitkälle syksyyn jatkuva pimeys on kyllä ahdistavaa, kun ja jos ei talvi tule ajallaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Villasukat on kanssa parasta :Heartred Varsinkin ne oman äidin tekemät.

Tietääkö muutkin jo sen fiiliksen, kun pesee ekan erän pienimpiä vaatteita ja sormet syyhyäis jo päästä pukemaan natiainen niihin ? Täällä tuli just eka erä pesusta ja kuivumaan laittaminen oli suurta tuskaa, kun joutuu vielä odottamaan monta kuukautta. :confused:
 
Raskaus nyt puolessavälissä ja lähes kaikki ajatukset tuntuu pyörivän vauvan ja vauvajuttujen ympärillä :p Baby liikkuu enemmän tai tunnistettavammin joka pv, valitettavasti isi ei tunne vielä liikkeitä mahan päältä vaikka muutaman kerran on koitettu kuulostella. Tiistaina edessä olisi rakenneultra mitä onkin odotettu kuin kuuta nousevaa! Kärsimättömänä odotellaan että saataisiin kuulla kaiken olevan hyvin ja toivottavasti sukupuolikin paljastuu.

Oon alkanu suunnittelemaan ja keräilemään tavaraa "isipakkaukseen", jonka idean bongasin tutun face-sivuilta. Musta aivan ihana idea ja uskon et mies yllättyy ja ilostuu kovasti. Aattelin antaa sen isänpäivänä myöhemmin syksyllä. Yksi vauvan yökkäri vasta ostettuna, "me and my daddy"-tekstillä. Pakkaukseen pääsee ainakin tutteja/bodyja iskän suosikkijoukkueiden logoilla. Mies on niin ihanan innostunu ja hellyttävän kiinnostunut kaikesta vauvatohinasta että haluan tehdä sille tuollaisen yllärin. Oon varma ettei se ole koskaan kuullutkaan vastaavasta.

Innostuin kutomaan vauvalle "baby cocoon" -pussukkaa, "toukkakoteloa". Suunnittelen myös väkertäväni jonkinlaisen mobilen mihin teen itse ehkä virkkaamalla erilaisia osia. Pikkuruisen pehmopöllön ja tähtiä ainakin, niihin löytyi ohjeet jo.

Virtaa tuntuu riittävän, olo on hyvä, töissä jaksaa ja parisuhdekin tuntuu kukoistavan. Ollaan oltu yhdessä teineistä saakka, 11v. tuli täyteen kesällä ja tuntuu että nyt menee paremmin kuin koskaan. Kaikenkaikkiaan olo on tosi onnellinen ja odottava. En malta odottaa että meistä tulee pieni perhe. :Heartred
 
Mä annoin miehelleni ekan ultran jälkeen Geek Dad (awesomely geeky projects and activities for dad and kids to share) -kirjan. Mies oli enemmän, ku tyytyväinen. :grin
Kirja löyty kirpparilta varmaan puolisen vuotta ennen koko raskautta, mut se on ollu mun vaatehyllyllä piilossa siitä asti odottamassa oikeaa hetkeä.

Toi isipakkaus kuulostaa kyllä kivalta idealta, isit tuppaa varmaan jäämään vähän paitsioon näissä asioissa, ni kiva että heillekin keksitään jotain omaa!
 
Isipakkauksen vois tehdä, kun ois ylimääräistä rahaa ... Tällä hetkellä tilillä 1,69 €. :smiley-bounce012

Että tekis mieli töihin. Sais äitiyspäivärahatkin vähän isompana kun nyt tulee minimin mukaan, kun ei päässytkään töihin tuon lastenvahdin pestin takia. Ja tienaisikin varmaan vähän enemmän, vaikka saankin 200 €/kk.
 
Reissuviikonloppu takana. Eka kivulias supistuskin koettiin, kun taisin vähän liian innolla kierrellä metsästä marjoja ja sieniä. Nyt on sitten vispipuuroaineksia himppasen useemmankin kattilallisen verran, ja tosi isoja ja hyviä aamupuuromustikoita sai vielä myöskin. Sen verran tiukkaan koski, että piti keskelle metsää pysähtyä vetämään happea, autolle oli matkaa lähes kilometri joten onneksi meni ohi niin ei tarvinnu alkaa pyöriä pallona vaaran rinnettä alas.

Ja jotkut helskutan ötökät puria mua - pari itikkaa oli ainakin vielä hengissä, mut sitten oli jotain ihme ökkömönkiäisiä jotka pihassa purivat kädet lauantaina, niin että vieläkin kutiaa!!! Oon aina saanu helposti paukamia, mutta nyt taitaa olla kyllä kutinaennätykset. Taitaa taa vaavi vaikuttaa tähänkin.

Verotuspäätöskin tuli, reilu 600 takasin joulurahaa :smiley-bounce016
 
Täällä yökyöpeli, oon ollu hereillä 4:00 asti. Kurkku on aivan liekeissä, siis aivan jumalattoman kipeä. Odottelen että kello tulis kuus ja voin soittaa töihin että oon tän illan himpes. Ärsyttäävää vaan tämmösen ns pikku jutun takia lähteä käymään lekurissa. Pläääh


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top