Syyskuun höpinät

Mulla tulee välillä valkosta, välillä keltasta tai sit sellasta väritöntä.
 
Mikäs teidän mielipide on kun oon tässä liikelaskentaa tehny 45min ja 6 liikettä tähän asti. Yleensä on tosi aktiivinen vauva ja tulee jopa parin minuutin aikana täyteen se 10 liikettä. Eilen oli aika hiljanen ja tänään sama joten aloin laskea. Kuitenkin dopplerilla kuuluu ihan normi syke n. 155. Tän lisäks meidän koira hyppäs tänään vatsaa vasten ja tuli hetken kipu mutta ei oo iso koira kyseessä (10kg) joten en tiedä pitäiskö olla huolissaan.. Voiko tässä nyt luottaa tohon doppleriin ja on vaan unessa tms? Viime yö nukuin huonosti kun sattu lonkkiin ja useampana yönä oon heränny selällään vaikka ei siitä pahaa oloa tule (tai sitten tulee mutta on muutenkin aika lailla 247 pientä pahaa oloa niin en osaa tunnistaa) niin ahdistaa että kuinka kauan sitä on selällään tullu oltua :bag:
 
Ja nää 6-7 liikettä on ollu aika laimeita, joskus jopa sattuu normaalisti mutta nyt oikein mietin että lasketaanko näitä ollenkaan.
 
Ja nää 6-7 liikettä on ollu aika laimeita, joskus jopa sattuu normaalisti mutta nyt oikein mietin että lasketaanko näitä ollenkaan.
Täysin sama ku mulla eilen! Ohjehan on, että jos ei liikelaskenta täyty, niin juo jotain supermakeeta ja tee uudestaan, mielellään lattialla/kovalla alustalla. Mutta ite soittaisin raskauspäivystykseen, mulle ainakin sanottiin että saa tulla tarkistaan vaikka heti jos huolettaa. Ihan vaan oman mielenrauhan takia :)
 
Täysin sama ku mulla eilen! Ohjehan on, että jos ei liikelaskenta täyty, niin juo jotain supermakeeta ja tee uudestaan, mielellään lattialla/kovalla alustalla. Mutta ite soittaisin raskauspäivystykseen, mulle ainakin sanottiin että saa tulla tarkistaan vaikka heti jos huolettaa. Ihan vaan oman mielenrauhan takia :)

No mä soitin mutta ei näillä viikoilla edes normaalisti tehdä liikelaskentaa sanottiin siellä :bored: Että syö jotain ja takasin kyljelleen niin parin tunnin aikana pitäs alkaa heräilemään. Ei taaskaan samaa ohjetta :oops: No ei siinä, jos ne ei siellä ole huolissaan nii en mäkään ole. Huomenna on neuvolalääkäri saikun jatkoa varten niin ehkä kysäsen siellä jos kuuntelisi sydänäänet varmuuden vuoksi. En luota tohon meidän doppleriin :D Just kun söin suklaata ennen tätä ekaa laskenta sessiota niin nyt ei pysty mitään makeeta hetkeen juomaan :grin Mies tekee ruokaa niin jospa siitä aktivoituisi.
 
Mikä viikko sulla on menossa? Mutta jos siellä ei oltu huolissaan, niin tuskin on mitään hätää! :) ehkä vauva on vaan pyörähtänyt eri päin, ja liikkeet ei siksi tunnu yhtä hyvin kuin aiemmin. Tai sitten vaan pitempi unitauko!
 
Mikä viikko sulla on menossa? Mutta jos siellä ei oltu huolissaan, niin tuskin on mitään hätää! :) ehkä vauva on vaan pyörähtänyt eri päin, ja liikkeet ei siksi tunnu yhtä hyvin kuin aiemmin. Tai sitten vaan pitempi unitauko!

31 lopuillaan. Nyt alkanu taas muljunta ja kipeää tekee :D Tais olla selkään päin kääntyny aiemmin.
 
Oho, meille ohjeistettiin neuvolassa jo 28+ liikelaskenta, ja oman sairaalan ohje taitaa olla että yleensä rv 30 eteenpäin. Mutta hyvä, että taas muljuu!
 
Meillä on liikelaskentaohjeena, et jos ei tule liikkeet täyteen pitäö oottaa tunti ja sitten kokeilla uudestaan toinen tunnin laskenta. Ja tosiaan syödä makeaa. Eli ei sen ekan tunnin laskennan perusteella tarvitse vielä huolestua.

Mulla on selkeesti vaisumpia päiviä välillä, et liikkeet tuntuu jotenkin ”sumeammin”. Oletan että on vaan eri asennossa silloin.
 
Meillä on liikelaskentaohjeena, et jos ei tule liikkeet täyteen pitäö oottaa tunti ja sitten kokeilla uudestaan toinen tunnin laskenta. Ja tosiaan syödä makeaa. Eli ei sen ekan tunnin laskennan perusteella tarvitse vielä huolestua.

Mulla on selkeesti vaisumpia päiviä välillä, et liikkeet tuntuu jotenkin ”sumeammin”. Oletan että on vaan eri asennossa silloin.

Joo näin meilläkin ja neuvolassa on ohjeistettu alottamaan kanssa, ihmettelin just sitä että synnärillä sanoivat ettei vielä kannata :wideyed: Pelästyin vaan kun koira hyppäs samoihin aikoihin kun oli hiljaista mutta onneksi kaikki hyvin. Pelottaa vaan että olisi joku hätä mitä en huomaa ja sitten liian myöhään huomattaisiin :sad001
 
Joo näin meilläkin ja neuvolassa on ohjeistettu alottamaan kanssa, ihmettelin just sitä että synnärillä sanoivat ettei vielä kannata :wideyed: Pelästyin vaan kun koira hyppäs samoihin aikoihin kun oli hiljaista mutta onneksi kaikki hyvin. Pelottaa vaan että olisi joku hätä mitä en huomaa ja sitten liian myöhään huomattaisiin :sad001

Se mielikuva on ihan kamala! Välillä melkein tulee morkkis jos on itellä aktiviisempi päivä eikä niin kiinnitä huomiota liikkeisiin eikä ehdi mitään liikelaskentaa tekemään, et mitä jos ei huomais ettei kaikki ole kunnossa. Mä oon vaan yrittänyt olla antamatta valtaa huolille. Muutenhan tässä saisi aamusta iltaan vaan vahtia liikkeitä. :confused: Oon kyllä tullut tosi suojelevaksi vatsan kanssa. Ärsyttää jos vaikka esikoinen pomppii sohvalla kun oon siinä tai kiipeilee lähellä, heti pelottaa että se kaatuu päin. Vaikka kyllähän vatsa suojaa paljon. Mut on sellanen ”älkää koskeko” olotila!
 
Miulla alkaa olla jo sellane olo et vois vauva jo syntyä vaikken oo henkisesti viel valmis mut alkaa oma olotila olee jo niin tuskainen ja hankala et haluun eroon näistä vaivoista.. Kävely on sellasta vaappuvaa ankkakävelyä ku on ihan järkyttävät liitoskivut, sängystä ja sohvalta ei meinaa päästä ylös ilman apua, sukkia/housuja/kenkiä en saa jalkaan ku istuen enkä aina oikee sillokaa.. Maha vissii puolet isompi ku esikoista oottaessa :grin se tuntuu painavalta ja vauva on pää alaspäin ja se tuntuu välillä puskevan virtsarakkoa et vessassa saa ravata.. Alapääki tuntuu hellältä ja uutena juttuna on tullu kipu mikä säteilee peräaukkoon :wtf: meinaa vähä jäädä nää erotiikkapuuhatki vähemmälle ku on nii tukala olo :grin
Oon myös paljon herkempi ku aiemmin, saatan vollottaa jonku ohjelman takia tai jos mies tekee jotain ihanaa, kuten tuo kukkia ni itku tulee :grin noh vajaa pari kuukautta enää, se menee liian nopeasti :nailbiting:
 
Miulla alkaa olla jo sellane olo et vois vauva jo syntyä vaikken oo henkisesti viel valmis mut alkaa oma olotila olee jo niin tuskainen ja hankala et haluun eroon näistä vaivoista.. Kävely on sellasta vaappuvaa ankkakävelyä ku on ihan järkyttävät liitoskivut, sängystä ja sohvalta ei meinaa päästä ylös ilman apua, sukkia/housuja/kenkiä en saa jalkaan ku istuen enkä aina oikee sillokaa.. Maha vissii puolet isompi ku esikoista oottaessa :grin se tuntuu painavalta ja vauva on pää alaspäin ja se tuntuu välillä puskevan virtsarakkoa et vessassa saa ravata.. Alapääki tuntuu hellältä ja uutena juttuna on tullu kipu mikä säteilee peräaukkoon :wtf: meinaa vähä jäädä nää erotiikkapuuhatki vähemmälle ku on nii tukala olo :grin
Oon myös paljon herkempi ku aiemmin, saatan vollottaa jonku ohjelman takia tai jos mies tekee jotain ihanaa, kuten tuo kukkia ni itku tulee :grin noh vajaa pari kuukautta enää, se menee liian nopeasti :nailbiting:


Mulla on tullu ihan sama fiilis! Tähän asti oon jaksanu ihan hyvin mutta nyt tullu kaikenlaisia kipuja, ei jaksa kävellä eikä tehdä paljoakaan. Tuntuu että elämä on pelkkää selviytymistä. :D Käyn vaan töissä ja kaiken muun ajan lepään rampana sohvalla.
Aamupäivällä on pari tuntia hyvä olo jos käyttää tukivyötä mutta se puristaa jos sen kanssa istuu joten pitäis olla seisaalleen. Muutaman tunnin päästä mikään muu kun kylkiasento ei auta liitoskipuihin. :sad001 myös yöllä puutuu molemmat jalat ja lantio kipeytyy eikä oo helppo löytää asentoa...

Ja liikkeet mullaki ollut pari pv rauhallisempia kun yleensä. Sellaisia vähä vaimeampia ja hitaampia, mutta usein oon tuntenut niitä kuitenkin :) (rv32menossa)
 
Tsemppiä teille jotka vielä ootte töissä! Mulla ei kyllä tulis enää mitään. Nyt sairaslomalla on pitkästä aikaa jopa ihan hyvä olotila, vaikka supistukset ja selkäsäryt rajoittaakin elämää. Mut pystyy lepäämään kun sitä tarvitsee ja oman olotilan mukaan puuhastelemaan. Tuskin nukkuisin öitäkään näin hyvin, jos päivät olisi rasituksessa. Nautin nyt tästä ajasta kun saa olla yksin kotona, kun esikoinenkin on päiväkodissa. Silti mäkään en malttaisi odottaa että saisi vauvan jo syliin! Esikoista odottaessa en samalla tavalla osannut kaivata vauvaa vaikka synnytystä odottikin malttamattomana. Nyt kaikki on konkreettisempaa. Onneksi kellään meistä ei ole hurjan pitkä aika enää äitiyslomaan!

Liikkeet käsittääkseni hidastuukin tässä loppua kohden kun vauvalla alkaa olla ahdasta.
 
kirjoitit Jewell kuin minun suusta, samat on kivut ja oireet täälläkin ankkamarssien. Toi onkin hauskaa toi sängystä ylös nouseminen/könyäminen.. Minun puoleni sängystä on vielä ennen muuttoa seinän vieressä ja kun koittaa jollain ihmetyylillä sieltä sitten päästä yöllä pissalle herättämättä miestä.. ihan mission impossible! :wideyed: ja päivisin saa juosta vessassa vaik olisi tovi sitten käynyt pissalla kun vaavi painaa virtsarakkoa päällään, gaamee tunne!
 
Noniin, hyvä tai no hyvä ja hyvä mut kuitenki en ole ainut tuskailija :grin jotenki tuntuu et oon iha jumissa kotona ku en pysty kunnolla liikkumaa, kauppareissutkin on nykyää suuri suoritus jonka aikana mietin et pitikin lähteä.. Mut pakko päästä välil pois kotonta, alkaa vähä pää hajoomaa jatkuvaan makoiluun ja kotona oloon, etenki jos mies on töissä et oon lasten (miehen pojan ja mei tytön) kaa yksin kotona ja kuuntelen/katon tytön uhmaa ja pojan viisastelua ja heidän välistä kinastelua.. Vaik heil on ikäeroa joku 9 vuotta ni osaavat kinastella,tyttö on noin 3 ja poika 12.. Ni välillä oon jotenkin kateellinen miehelle et hää pääsee töihin hengähtää ku mie joudun olee kotona ku ei jaksa tai pysty liikkuu mihikää:grin
 
Nää on niin mun ajatuksia viime yöltä! Aloin miettiä että tulis jo vauva, en jaksa enää odotella ja saikulla oon ollu keväästä asti (tänään luultavasti jatkoa). Eli vaikka en päivisin tee mitään ihmeellistä, välillä ruokaa ja siivoilen niin iltasin ihan loppu. Lähikauppaan raahautuminen onkin yleensä se ”kokokohta” kun jaksaa eikä hirveesti mitään sosiaalista tapahdu. MUTTA sitten aloin miettiä että ei eihän se nyt voi syntyä, tänään vasta tulee pinnasänky ja en oo pessy vielä yhtään vaatteita! Mulla tulee onneksi apujoukkoja ens viikolla kun en yksin pääse tonne pesutupaan kaiken kanssa. Lisäks ei ole vieläkään sitä astianpesukonetta, kiitos powerin säätämisen, ja en mä vauvan kanssa jaksa tiskata. Hoitotasoa en saa mihinkään kun päältä täytettävä pesukone kylppärissä ja ei olla sitä päästy vielä päivittämään. Että pysy siellä mahassa vaan vaikka ei tunnu kivalta :D
 
Takaisin
Top