Syyskuun höpinät

Itu1

Tietävä tietäjä
Syyskuunmammat 2014
Marraskuun äidit 2019
Täällä ei-salaisella puolella on ollut kovin hiljaista, mut teen nyt kuitenkin ketjun syyskuun kuulumisille, jos joku vielä linjoilla on eikä oo löytänyt tietään salaiselle puolelle. :)
 
mun ei sinne salaiselle puolelle kannata tulla kun kirjoitan niiin vaihtelevasti, lentäisin sieltä varmasti aika piakoin pihalle :p Käyn täällä kyllä lukemassa mutta puhelimella en pääse kirjautumaan niin en voi myöskään kommentoida muuta kuin konella ollessa.. Puolestani siis ihan kiva että jonkun verran edes juttu jatkuisi myös täällä yleisellä puolella :happy:
 
Sama täällä! En taida päästä sinne salaiselle puolelle saatika pysyä siellä mutta täällä käyn :happy:
 
Mua ainakaan ei oo heitetty vanhan lasketun ajan ryhmästä mihinkään, vaikka en oo siellä käynyt miesmuistiin. :wink Mutta toivotaan että juttu jatkuisi täällä joka tapauksessa. Eli miten menee ja ketäs täällä vielä on menossa mukana? :)
 
Mä en ees tiennyt mistään salaisesta :hilarious:
Mä oon alkanut nyt pikkuhiljaa kokoomaan neuvolakortille synnytyksen toivelistaa. Kaikki tarvittavat vaippoja, tuttipulloja ym. hoitoasiaa vaille on hankittu ja vaatteetkin pestynä kaapissa. Eli enää ei oikein voi muuta ku odotella :grin jännittävää, että on jo kahdeksas kuukausi menossa! 4 viikkoa äitiyslomaan. Mä jännitän, että saako meillä mies tänä vuonna jo viettää ekaa isänpäivää, kun laskettu on 14.11. Varmaan menee yliajalle, mutta ei voi tietää vaikka tulisikin ajoissa. Sais mun puolesta kyllä tulla sen 2 viikkoa etuajassa :hilarious:
 
En oikein ymmärtänyt mikä se salainen puoli oli. En siis viitsinyt edes tarkemmin katsoa miten liitytään, kun en tajunnut edes mikä on. Ja en oikein ymmärrä mitä sellaista on, että tarttee salassa puhua. Kätilöitä nimellä yms? :dontknow
 
Synnytystoivelista on ollut mulla jo kuukausia valmiina. :happy: Ajattelin vielä lisätä siihen että "ei ilokaasua" niin moni on saanut siitä pahanolon, ja kaikki tutut, ja netistä lähes kaikki sanoneet, että pönttö menee vain sekaisin siitä, eikä auta mihinkään. :grumpy: Oikeastaan mitään vauvatarvikkeita ei ole vielä hommattu. Äitiyspakkaus olisi postissa odottamassa, maanantaina tuli ilmoitus. Mitään isoa ei ole hommattu. Äiti alkaa aina nalkuttamaan pahan manaamisesta, kun mainitsen harkitsevani jonkin hommaamista etukäteen. Ärsyttävää kuunneltavaa pidemmän päälle. :rolleyes: Olo on tullut todella tuskaiseksi. Ylösnouseminen on kauheaa duunia. En saa enää ollenkaan öisin unta. 11.11 La, toivon myös, että tulee sopivasti ajoissa, eikä pirun yliaikaisena. Äidillä taipumusta yliaikaisiin, en tiedä periytyykö.
 
Mäkään en halua kokeilla ilokaasua! Jo pelkkä ajatus siitä saa mut voimaan pahoin :hilarious: mutta en oo kirjoittanut sitä toivelistalle, eihän sitä pakko ole ottaa, ja toisaalta jos mieli muuttuukin. Mulla ei taida olla mitään eitä listalla :grin lähinnä vaan että mitä haluaisin, mutta en oo poissulkenut mitään. Ite en oo oikein ymmärtänyt mitään toimenpiteiden kieltämisiä, niitä kun ei kuitenkaan ikinä tehdä ihan muuten vaan, vaan ihan syystä.

Ootpas ollut rauhallinen hankintojen suhteen! Meille äitiyspakkauskin tuli jo 1,5 kk sitten :grin
 
Mulla 42-43 päivää vauvan syntymään, tiedän sen kun tulee sektiolla ja n.viikkoa ennen oikeata la leikkaavat. Mutta siis en ole tehnyt vielä mitään valmisteluja, enkä mitään puuttuvia hankintoja tehnyt :nailbiting:
Jotenkin elämä on niin hektistä kolmen lapsen kanssa, että odotusaikakin on mennyt ihan siivillä.
 
En oikein ymmärtänyt mikä se salainen puoli oli. En siis viitsinyt edes tarkemmin katsoa miten liitytään, kun en tajunnut edes mikä on. Ja en oikein ymmärrä mitä sellaista on, että tarttee salassa puhua. Kätilöitä nimellä yms? :dontknow

Osa kokee rennommaksi jutella kun ei tarvitse niin miettiä onko tunnistettavaa, kun tekstit ei tuu julkisena esim. googlehakuun eikä niitä käytetä näihin Vau-verkkoartikkeleihin. Kaikenlaista intiimiosaston asiaa kuitenkin tulee höpötettyä tässä raskauteen ja synnytykseen liittyen. :grin
 
Mulla olis 4 viikon päästä toinen lääkärineuvolakäynti, ja siellä selvinnee joudunko mäkin synnytystapa-arvion kautta sektioon. Toivotaan, ettei! Ekalla lääkärikerralla silloin joskus viikolla 20 tms. vähän "peloteltiin", että lantio saattaa olla liian kapea... Vähän myös jännittää, että mahtaako tää nyt missään kohtaa pyörähtää lopullisesti ympäri vai ei, kun vieläkin mennään rallia edes takas. Liikkeistä en osaa sanoa yhtään miten päin ollaan. Periaatteessa voisi olla pääsääntöisesti jalat alhaalla, koska ihan lantioluiden välissä ja kohdunsuulla tuntuu tökintää ja möyrintää, mutta ei kyllä päätä tunnu ylhäällä. Aika harvoin muutenkaan tuntuu enää mitään potkuja, lähinnä on kääntyilyä. Vain yhtenä päivänä on potkittu kylkiluiden väliin, muuten ei tunnu ylävatsalla mitään muuta kuin möyrintää. Hikka sen sijaan tuntuu ihan ihan ihan alhaalla, usein vielä ihan suolen puolella :hilarious: Hikka on kyllä aivan sairaan ärsyttävää!
 
Mulla 42-43 päivää vauvan syntymään, tiedän sen kun tulee sektiolla ja n.viikkoa ennen oikeata la leikkaavat. Mutta siis en ole tehnyt vielä mitään valmisteluja, enkä mitään puuttuvia hankintoja tehnyt :nailbiting:
Jotenkin elämä on niin hektistä kolmen lapsen kanssa, että odotusaikakin on mennyt ihan siivillä.
Saako kysyä miks sulla tulee sektio? Mulla kaikki menneet 8-11pv yli lasketun ajan, ois jotenkin hauskaa tai ainakin erilaista tietää vauvan syntymäpäivä etukäteen.
 
Saako kysyä miks sulla tulee sektio? Mulla kaikki menneet 8-11pv yli lasketun ajan, ois jotenkin hauskaa tai ainakin erilaista tietää vauvan syntymäpäivä etukäteen.
Kaksi ekaa lasta tulleet kiireellisellä sektiolla. Kolmas tuli sitten suunnitellusti ja tämä neljäs myös.
Kiva se on kun tietää milloin syntyy, mutta se tietynlainen jännitys ja odotus puuttuu kokonaan.
 
Olipahan päikkärit.. Vasen tissi päätti alkaa ruokkia sohvaa ja tuli läpi liivinsuojasta ja rintsikoista :grin Onko muita joilla vuotaa ihan kunnolla? Koko ajan tulee enemmän, en oo puristanu mutta veikkaan että nukkuessa oon jotenkin siinä päällä niin että tulee painetta. Liivinsuojat ihan ehdottomat mutta ekaa kertaa tuli läpi. Öisin heräilen siihen että lakanassa/ peitossa märkä läntti :rolleyes:
 
No ei kyllä noin pahasti vuoda täällä :hilarious: sen verran, että päivän päätteeksi on vähän valkoista nännien välissä ja joskus kirkas tai keltainen pieni tippa. Mä myös vieläkin odottelen että koska ne kuuluisat raskaustissit tulee, ei oo senttiäkään kasvanut vieläkään :hilarious:
 
Mulla tissit ja nännit ihan hervottoman kokoiset verrattuna edellisiin imetyksen jälkitisuihin. Maitoa ei oo kuitenkaan tullut muuten kuin joku kuivunut läntti nänninpäässä silloin tällöin.
 
Miulla kans tissit, nännit ja nännipihat on iha hillittömän kokoset :grin mies iha fiiliksissä tisseistä ku on mukamas nii isot :grin maitoo tulee välil iha vaa tippa ja välil on vuotanu isomman läntin paidalle
 
Mulla kans on tissit kasvanut jo alkuraskaudesta. Nyt ei oo muutamaan kuukauteen tapahtunu mitään muutosta niissä. Mulla jää myös usein joku kuivunut keltainen kova muru/kokkare nännin päähän, joka lähtee kyllä pyyhkäisemällä pois. Olen usein miettinyt, mitä se on ja kysynyt neuvolassakin, mutta eivät ole osanneet sanoa oikein mitään :confused005
 
Mulla kans on tissit kasvanut jo alkuraskaudesta. Nyt ei oo muutamaan kuukauteen tapahtunu mitään muutosta niissä. Mulla jää myös usein joku kuivunut keltainen kova muru/kokkare nännin päähän, joka lähtee kyllä pyyhkäisemällä pois. Olen usein miettinyt, mitä se on ja kysynyt neuvolassakin, mutta eivät ole osanneet sanoa oikein mitään :confused005

Oiskohan se sitä ensimaitoa sit, sehän on kellertävää.
 
Takaisin
Top