Syyskuun höpötykset

Shakira

Näppärä viestien naputtelija
Aika kivaa kun syksy tulee, paljon kynttilöitä vaan palaamaan - ihanan tunnelmallista! :) Tosin meillä kynttilät täytyy sijottaa johonkin katonrajaan, on ne esikoisen mielestä sen verran mielenkiintoisia. ;)

Monella on varmaan tässä kuussa ristiäiset, tänä viikonloppuna vauvojensa nimiä tais juhlia ainakin t t, mira88 ja Kare. Ihania ristiäispäiviä teille. :)

Meille ei kuulu kummempia, vauveli se kasvaa kovaa vauhtia. Isoveikka on ihan tykästynyt pikkusiskoonsa, ei oo oikeestaan muuten reagoinut kun noilla yöheräilyillä. Vielä. ;) Arki meillä alkaa maanantaina, kun mies palaa töihin - heti ihan hullu kuuden päivän työputki, osa työpäivistä vaivaiset 12 tuntia. Voipi olla tällä mammalla aika väsy ens viikon jälkeen!

Mä oon nauttinu tästä vauvan ekasta kuukaudesta ihan hirveesti! On jotenkin niin älyttömän onnellinen olo... Toivottavasti en putoo korkeelta ja kovaa, kun nyt tosiaan arki alkaa. Täytyy koittaa ottaa mahdollisimman rennosti ja pyytää esim. siivousapua mun porukoilta niin voi keskittyä täysillä lasten kanssa olemiseen - on se meille kaikille niin iso muutos kun mies töihin palailee, että pikkuset todennäköisesti reagoi siihen jonkin verran. Nyt vielä kaikki ilo irti miehen viimeisistä viimeisistä lomapäivistä, näin pitkää yhteistä lomaa (yht. 8viikkoa) meillä tuskin tulee aiiiiiiiiiikohin olemaan!
 
Täälläkin starttasi syyskuun kunniaksi arki, kun mies palasi pitkien vapaiden jälkeen töihin. Jännitti kyllä tosissaan, että mitenköhän me täällä kahdestaan pärjätään / jaksetaan / viihdytään. Mutta ihan hienosti meni eka viikko... Toki on ihanaa illalla, kun sylittäjiä ja syöttäjiä on kaksi, niin saa hetken aina välillä hengähtääkin. Tytteli kun on sellainen sylivauva, että päivällä nokosia vedetään lähinnä sylkyssä ja omassa sängyssä alkaa useimmiten käninä, kun sinne yritetään jättää.

Meillä vietetään ristiäisiä viikon päästä sunnuntaina. Tavattiin pappi tuossa pari päivää sitten ja oikein hauskalta tyypiltä vaikutti. Että ilolla juhlapäivää odotellaan. :) Isovanhemmat isän puolelta ovat onneksi innoissaan järjestelytoimikuntana, joten ei tarvitse itse edes panikoida leipomusten ja sen semmoisten takia. Apua saadaan ja kiitollisena otetaan vastaan :)
 
hiekkalinna: meillä samanapäivänä ristiäiset kun teilläkin :) Viikko olis aikaa tehä kaikkea ja mitään en oo saanu ees alotettua.

Viirukhan: hienoa että saitte apua :)

Ristiäisiin tosissaan viikko ja aika kauhulla odotan et mitä ens viikosta tulee kun kaikki pitäs tehä.. onneks äiti tulee koko ens viikoks auttamaan :) Selkä ja hartiat on aivan törkeen kipeet ja oon niitten takii niin jumissa ja jäykkä et en saa aamusin ees jalkoja kunnolla suoraks kun selässä hermot kiristyy ja poksuu.. Nyt sitten kaiken kivan lisäks iski ekaa kertaa elämässäni jalkasieni. noh, helppohan se on hoitaa, jos ei imetä! lähes kaikki lääkkeet siihen on sellasii et ei saa käyttää raskaana tai imettäessä.. enkä ees yhtään tiiä mistä mä sen sain, vissiin täältä uuden asunnon kylppäristä ku en oo missään ollu paljain varpain paitsi kotona.. kyllä ottaa kaaliin tällänen.
Tyttö se kasvaa ja on iloinen ja pullukka ja niiiin rakas <3 nykyään hymyilee päivittäin ja hulvatonta on kun annan sille pusun leukaan :D mikälie siinä niin hauskaa <3 On tietty kiukkupäiviä ja nyt on masu vaivaillu taas muutaman päivän ja on nukkunu vähän huonosti, mutta yleisesti ottaen on kyllä tyytyväinen tyttö :) maanantaina mennäänki sit neuvolaan ja saadaan rota-rokote ja odotan sitä kauhulla..
 
Meillä vietettiin eilen ristiäisiä. Poikamme sai nimekseen Verneri Niilo Juhani. Juhlat menivät tosi hyvin, sain kaiken valmiiksi ajoissa ja sain apua siskoltani leipomisiin. Oon tosi väsynyt mutta nukun vaan pienissä pätkissä, jostain syystä en saa kunnolla nukuttua, kai tää päänsärkykin vaikuttaa mutta kyllä tää tästä. Oon kyllä iloinen että olemme nyt saaneet häät ja ristiäiset kunnialla ohi ja että nyt ei oo tiedossa juhlia kun on niiden järjestäminen aika stressaavaa vaikka juhlat mukavia onkin. Ihana päästä elämään arkea kunnolla.. Mut nyt kai pitäs taas lähteä yrittämään nukkumista kun poikakin nukahti syötön jälkeen ja mieskin lopettaa tuon urheilun katsomisen niin en mä yksin viitsi valveilla olla..  Tsemppiä kaikille ristiäisvalmisteluihin ja ristiäisten viettoon!! :)
 
Nyt on juhlat juhlittu, jääkaappi vaan jäi vielä täyteen kaiken maailman herkkuja. Taitaa tämä äiti sortua muutaman päivän ajan herkuttelemaan useita kertoja :) No huomenna sitten alkaa jumppa, jos näistä ylimääräisistä kiloista pääsisi joskus eroon. Tytöstä tuli Pihla Eveliina, joka nukkui koko kaste toimituksen ajan. Muuten oli lähes koko juhlien ajan hereillä ja illalla sitten ihan väsy, viime yönä heräiltiin monta kertaa ja syöminenkin kesti pitkästä aikaa pari tuntia.
 
Täällä myös ristiäisiä juhlittiin viikonloppuna... oon sellaista suunnitelmallista sorttia, että tarjottavat oli pakkasessa, liinat silitin jo viikko sitten jne., joten järjestelyt sujuivat ongelmitta. Samoin juhlat, kun pikkuneiti, Emmi nimeltään, keksi nukkua halki kinkereiden vaikka siirtyi ahkerasti sylistä toiseen :) Pappi tosin soitti 5min. ennen juhlien alkua että "olinkos minä tänään teille tulossa", mutta pääsi perille hänkin!

Musta tuntuu, että oon nyt alkanu ihan eri tavalla nauttia vauvasta kun paino nousee hyvin. Alussa imetyspulmat teki välillä imetyshetkistä ahdistavia, ja sit kun yhdessä olo oli 99% sitä imetystä, niin... :D Ja niin se on nytkin, mut tunnelma on erilainen. On tuo napero niiiiiinn rakas, ollut koko ajan!!
 
Viirukhan hihihih, ihana teidän poitsu kun papin autonavaimet pihisti! :D Tosi hieno juttu, että saatte kotiapua. Ja vielä hienompi juttu, että sun olo alkaa tuntua paremmalta. :)

heinähattu82 onnea Vernerille nimestä. :) Koita lepäillä, vaikket varsinaisesti nukuttua saisikaan - sekin piristää. Ja ulkoilla kannattaa väsymyksestä huolimatta myös.

t t onnea Pihlalle nimestä!

Mies on nyt sitten töissä, molemmat lapset nukkuu. Kyllä täytyy myöntää, että mua vähän hirvittää mitä tästä tulee! Varmasti kaikki menee hyvin ja mä jaksan hyvin kun ei oo vaihtoehtoja, mut silti jänskättää aika lailla. Varsinkin illat, kun toinen viihtyis vaan tissillä ja toiselle pitää keittää puuro, autella syömisessä, tehdä iltapesut, vaihtaa vaippa, pukea yövaatteet, lukea iltasatu ja laittaa sänkyyn... Miehellä on tänään siis semmonen kevyt 12 tunnin työvuoro... :/ Huomenna 10 tuntia... Huokaus... annel eikös teilläkin mies tee iltavuoroja? Miten teidän illat on menny?
 
Paluun arkeen juhlien jälkeen. Olo on hyvin väsynyt, mutta onnellinen ja HELPOTTUNUT. En mielestäni hermoillut ristiäisiä, mutta kun pirskeet oli ohi olin aivan kuitti. Mua hermostutti enemmänkin sen oikean nimen löytyminen, ja saatiihan me se nimi paperiin 2h ennen papin tuloa. Me pidetään rääppiäiset vielä huomenna ja kutsuttiin naapurit tästä kadulta kahvittelemaan.

Shakira, joo kyllä mun mies tekee iltavuoroja. Täytyy sanoa, että en olisi uskonut kuinka hyvin ne oikeesti meneekin, oikeesti paremmin kun kaksi on säätämässä . Iltapäivästä iltaan asti ei tarvitse miettiä mitä tekis, koska se on lähes koko ajan jotain tekemistä... vaipan vaihtoa,syömistä, ulkoilua, ja taas syömistä, pesua, yökkäreiden laittamista. Vauvaa mä raahaan mukana sitterissä kun me syödään tai käydään suihkussa. Hankalimmaksi asiaksi mä koen koiran + ryhmärämän kanssa pissalenkit, koska tuo esikoinen haluaa kävellä useasti, ja tietty eteneminen on hidasta ja yllätyksellistä.
Eihän sitä tule tehtyä kuin pakolliset asiat kun kolmestaan ollaan, mutta eihän se tarkoituskaan ole muuta tehdä. Kauppaan en ole vielä viitsinyt lähteä tämän poppoon kanssa.

 
Heinähattu82 laitoin sullekkin viestiä tänne vaun postilaatikkoon :) 
 
meillä on menny taas pari viikkoa reissatessa 1 yön on kerenny kotona nukkua :)

oltii sukulaisis viikko ja tää toinen viikko miehen mukana työmatkalla. tää hotelli elämä ei mun mielestä ole mitää niin mahtavaa että sitä jaksas viikosta toisee, onnes ensviikko kotona <3

nyt alkaa sitten pyöriä mll perhekahvila, jospa sitä ittensä ja lapsen saisi sinne kammettua aamuisin 10-12, mekun ollaa tykätty nukkua puol 11

pitäs tytön huone laittaa kuntoon, että saa sen siirrettyä sinne nukkumaa. 1 yö syöttö :)

syksy + kynttilät aah niin ihanan tunnelmallista :) nauttikaamme niistä

 
voisitko pistää viestiä mullekkin tuosta fb:stä.. tulee sitä käyteltyä kuitenkin paljon enemmän ja haluis kuulla kuulumisia...
 
Voisko mullekki pistää viestiä tuosta fb:stä..Täällä siis ilmottautuu yks palstan hiljainen seuraaja, jospa sitä fbssä pääsis ääneenkin.:)
 
hen luksusta, vaan yks yösyöttö! :) Mäki haluun! Vaikka en usko, että ihan lähiaikoina (kuukausina) siihen päästään.

Hitsit, eka viikko kun mies töissä ja oon jo ihan totaalisen puhki vaikkei oo viikko vielä edes pulkassa... :/ Mutta eipä auta, pakko vaan jaksaa - hammasta purren!
 
Aurinkoista syyspäivää kaikille!

En ole pitkään aikan kirjoitellut mutta aina silloin tällöin olen käynyt lueskelemassa. Paljon ollut vauvan kanssa touhua ja mökillä meillä ei ole sähköä niin ollaan silloin pois koneelta. 

Minun pappani sairasti syöpää ja hän kuoli tämän viikon maanantaina. Meillä on ollut surua ja murhetta. 

Elokuun alusta oltiin 3,5 viikkoa mökillä ja käytiin etelässä kyläilemässä. 

Meillä on vauva ollut lyhytuninen ja nälkäinen. Pelkkää maitoa oksenneltiin ja siitä tuli kovia ilmavaivoja. n. 1kk iässä aloin sekoittaa velliä maitoon niin oksentelu loppui. Eikä ilmavaivojakaan ole enää niin paljon kun juoma on paksumpaa. Ja nyt on syöty soseita kohta 2 viikkoa. Päivällä on saatu jopa 2h unia ja yöllä 3h. Aiemmin heräiltiin läpi yön n. 1½h välein. Meinas itsellä alkaa väsy painaa...

Esikoinenkin on jo hyvin sopeutunut vauvaan ja haluaa kovasti hoitaa. Saa vaan koko ajan vahtia ettei mene vauvan päälle. ja muutaman kerran Vili on kiivennyt pinnasänkyyn. Onneksi vauva ei silloin ole ollut sängyssä. 

Meillä oli ristiäiset 28.8. Pojan nimeksi tuli Arttu Valtteri. 

Haluaisin myös mukaan fb-ryhmään jos mahdollista. fb:ssä tulee käytyä päivittäin. 

Jaksamista kaikille vauva-arkeen. Nautitaan vauva-ajasta joka kuluu tosi nopeaa...
 
Sateisen päivän kunniaksi olen istunut useemman tunnin tietokoneen ääressä, aina kun Pihla on siihen antanut mahdollisuuden. Alotin ristiäiskuvien läpikäynnin ja pohdinnan mitä niistä teetättäis, ajauduin sitten tutkimaan kuvia 2008 vuodesta lähtien. Tietysti kuvia koneelle siirtäessä ei oo tullu edes poistettua kaikkia huonoja kuvia, hirvee homma niitä jälkikäteen setviä.

Meinaatteko muistaa ristiäisvieraita kiitoskortilla? jos niin minkälaisella? Pohdin tässä jaksaisko sitä askarrella jotakin vai tilaisko tavalliset kiitoskortit netistä. Mietintään jäi tilaanko pelkkiä kuvia vai pitäskö itelle teettää myös joku kuvakirja, niin ei tarttis albumeita ostella.
 
meillä ristiäiset huomenna ni on pitäny kiireisenä. tänään käyty paikka laittamassa kuntoon, muksut sillä välin mummolassa. vieraita tuloillaan n. 50 kpl ni ei mahdu ihan pieneen paikkaan.. hommaa tuntuu olevan niin paljon vaikka yrittää asiat pitää mahdollisimman yksinkertaisena...
paljon tosiaan tulee käytyä lukemassa täällä mutta vähemmin näköjään kerkeää kirjoitella...
 
Mie tilasin Ifolorilta kiitoskortit, valitsin jo etukäteen nätin ruskean korttipohjan, kortin sisälle kirjoitin yhden säkeistön "Suojelusenkelistä" ja alle vauvan ja vanhempien nimet, ja posti toimittaa kortit kuorineen noin viikon kuluttua eli nyt maanantaina. Kuvana ihana hymykuva pikkuprinsessasta kastemekossa, seepiaksi muutettuna. Sit vaan postimerkit ja osoitetarrat (myös etukäteen tulostetut, tulostin samalla kun tulostin kutsuihin) kuoriin kiinni ja avot, parin minuutin työllä yksilölliset mutta ei turhan kotikutoisen näköiset tai liikaa stressanneet kiitoskortit :D Hinta postikuluineen alle 15e (10kpl) ja samoilla toimituskuluilla tuli sitten muutkin valokuvat (ristiäiskuvia ja muita vauvakuvia esim. kummeille ja isovanhemmille).
 
Mekin tilattiin kiitoskortit ifolorilta samalla kun teetettiin kastajaisista valokuvia. Niin moni on muistanut että en jaksanut ruveta kiitoskortteja itse väkertämään kun se tuolla käy niin näppärästi :) 
 
hellou ihanaiset mammat !

on "vähän" jäänyt tää foorumi; ei vaan meinaa vuorokauden  tunnit riittää kaikkeen mitä haluis. 
no ensin omaa napaa: 
Meillä Felician masuvaivat helpottaneet, onneksi! on iltoja että itkee vielä tovin, mutta on iltoja kun ei ole mitään ! Luojan kiiitos. 
Felicia kasvanut hirmuista vauhtia. pitkä neiti jo.
Saatiin koiran pennutkin maailmalle, niin nyt tuntuu kun lomalla olis!
On jäänyt jopa luppo aikaakin
Felicialla rupeaa kans rytmi löytymään, oon kokeillu vähän rytmittää Turo-Eemilin mukaan. Että on edes yhet unet yhtäaikaa molemmilla -- vähän vaihtelevalla menestyksellä tokikin.  Turo-Eemilin aikana olin hirveän tarkka rytmistä ja kaikesta. Musta tuntu että maailma kaatu jos joku ei tapahtunut niin kun olin rytmittäny; esim- jos nukkumaan meno venyikin tunnilla parilla jne.... nyt oon päättänyt, että mennään Felician mukaan. ja haetaan sitä kautta se rytmi.... Ainut minkä pidän on tosiaan se että yhet unet olis yhtäaikaa ja yö unille meno ei menis kymmentä myöhemmälle. ja hyvin on sujunut.
Muutenkin näiden kahden kanssa yllättäv hyvin sujunu kaikki.

No me ollaan oltu myös kipeänä tässä jo parin viikon ajan. Ensin tuli Turo-Eemilille kuume, huiteli päälle 40 ja kauhea nuha+ yskä. Kun se hellitti T-E:llä niin eiköhän Felicia saanut saman "taudin" sitten kun saatiin Felicia kuntoon,niin  Turo-Eemil sai ripulin jostain. . . No eiköhän sekin tullut Felicialle. Felicia myös oksensi ihan kaiken ulos. Lääkärissä tuli rampattua jos jokunen kerta. Lisäksi Felicialla korvatulehdus ja sai antibiootit siihen. .. raasu toinen vielä niin pienikin !  No nyt enään Turo-Eemil ripuloi ja lisäksi tänään oltii lääkärillä niin keuhkoputkentulehdus!!! plääääh... No ei kun antibioottikuuri taas päälle. Tää on nyt neljän kerta kun Turo-Eemilillä keuhkoputkentulehdus. Muta jontuu hampaista eikä onneksi tartu. Tai ainakaan PITÄISI! 
joskohän tää kierre pian katkeis?

Tää mamma oli viime viikonloppuna viihteelläkin :) huh heijakkaaa... no tulipahan käytyä ja kivaakin oli ja nyt taas jaksaa pyörittää arkea. 

Shakira: tykkään kans syksystä siinä mielessä että rupeaa tulemaan pimeä ja saa polttaa kynttilöitä. Sitten jo rupeankin odottelemaan joulua : :D

Viirukhan: ihanaa että saatte apua :) kaikki apu vain vastaan minkä saa <3

hen: me kans tullaan sinne mll:n kahvilaan :) 

Viltsu: osan otot sinne <3

kiitoskoretsita: joo mä kans tilasin kiitoskortit ifolorilta  :) tulee kaikista kätevimmin.
 
Takaisin
Top