Syyskuu :)

Keskustelun 'Laskettu aika joulukuu 2012' aloitti Isabell, 3 syys 2012.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Isabell Tuttu foorumilla

Syyskuu on vaihtunut! Kuulumiset ja kaikki muutkin jutustelut siis tänne! :)
  2. Hilla83 Peruskäyttäjä

Täällä on lähteny syyskuu rennoin mielin liikkeelle. Vauvan vaatteita on kertynyt jo nurkkiin muiden toimesta, mutta edelleen kaikki muut hakinnat on tekemättä. Itse voin edelleen todella hyvin eikä mitään väsymystä ihmeellisempää ole ilmennyt. Töissä ei jaksaisi olla enää yhtään ja aamuherätykset on inhottavia, mutta tämä on enemmän henkistä kuin fyysistä vaivaa

No, 2kk mammalomaan ja reilu 4 viikkoa lomia pitämättä eli ei paha, kyllä tämän syksyn jaksaa kun tietää että kohta saa oleskella kotona yöpaita päällä ja touhuilla kaikkea kotipuuhaa :)
  3. PupuL Aloittelija

Nyt on menossa energinen ja hyvä raskausvaihe, massu kasvaa ja tuntee olevansa oikiasti tiineenä :D Vauvanvaatehankintoja oon alkanu nyt tosissani miettimään, ku on toistaseksi jääny vaan tuolle vaatepuolelle nämä hankinnat. Pittää vähän rajottaa etten tilaile/huutele liikaa nuita niin söpöläisiä nallenpukuja & välihaalareita:P Sokerirasitus oli tänä aamuna, eikä kokemus ollut lainkaan negatiivinen, tuloksia täsä oottelen:) Hyvillä mielin joulua kohti :D
  4. Baais Aloittelija

Heips!

Mullakin on pitkästä aikaa jotain kuulumisia. Viime viikon torstaina kävin sokerirasitustestissä ja se meni ihan jees. Se appelsiininmakuinen litku ei ollut niin pahaa, kun olisi voinut odottaa, mut ei nyt kyllä hyvääkään :)

Kävin Tampereella siinä Tullintorin vieressä ja ne pari tunnin väliodotusta oli ihan normaalissa odotustilassa, mikä oli kyllä pettymys, mutta mulla oli onneksi omat lehdet mukana, joten kyllä sen ajan sai kulumaan. Ainoa miinuspuoli oli, että noin puoli tuntia sen litkun juomisen jälkeen, tuli huono olo, joka kesti noin tunnin.

Eilen oli neuvola ja ekan kerran mitattiin mm. kohdunpohjan korkeus, joka meni ihan keskikäyrällä. Hemoglobiini oli 129 ja terkka sanoi, että tuskin tarvitsen lisärautaa koko raskausaikana. Mun hemoglobiini ennen raskautta on huidellut siellä 150:n kummallakin puolella. Sain myös tietää sokerirasituksen tulokset ja ne oli jees, joten sen puolesta ei tarvitse ruveta syömään erilailla. Tosin sain kyllä ne raskausdiabeetikon ruokaohjeet mukaan, kun tätä elopainoa löytyy ja ne on kuitenkin terveelliset meille muillekin. Kyllä mä meinaan ne ainakin lukea :)

Sain Kelan paperit (vihdoin) ja ajan kolmeen perheneuvolatapaamiseen, joissa kerrotaan arjesta lapsen kanssa, imetyksestä ja synnytyksestä. Mä luulin, et Tampereela oli kokonaan luovuttu noista, mutta onneksi ei. Olen kyllä mielelläni menossa kuuntelemaan oppeja. Ainoa homma on, etten tullut kysyneeksi, et missä ne järjestetään, mut eiköhän sekin googlettelemalla selviä tai soitolla viimeistään :)

Mukavaa syksyä kaikille! Sieltä se joulu lähestyy!

5. Anna K. Peruskäyttäjä

Ihanaa kun on jo syksyä ilmassa. Muuten onkin sitten ärsyyntynyt olo. Töissä ei jaksaisi yhtään, kaikki on epämukavaa ja mihinkään ei taivu. Jos ei satu niin tuntuu vaan epämiellyttävältä ja väsyttää. Hemoglobiini on 110, onko se edes vielä hirveän alhainen? Lisärautaa olen syönyt jo aika kauan, viimeksi oli 115. Laskettuun aikaan alle 3 kk ja äitiyslomaan alle 2 kk. Kai se tästä, nopeastihan se aika kai menee... Lisäenergialle olisi tarvetta.

Niin ja äitiyspakkaus on matkalla jo, mahtaakohan tulla siis se vanha vielä. Kaipa sekin kiva on mutta siilimakuupussin olisin halunnut;) Onneksi on pussi mallia -85 tallella:)
  6. Mansikkamaa Peruskäyttäjä

Syyskuu alkoi ja nyt viikkoni täydentyi opiskelulla. Tähän asti vain töitä ja kotoilua, mutta nyt meinaa stressi iskeä, kun tajusin, että enää alle 3kk aikaa viimeistellä opinnot. Ja olen töissä ainakin 2 pv viikossa. Pitää ruveta vähän organisoimaan, kuinka homma hoidetaan kotiin. Onneksi luennoitsijat ovat olleet kivan kannustavia, eivätkä ole olleet tylyjä, kun olen pyytänyt poikkeavia suoritusmenetelmiä itselleni. Se helpottaa vähän.

Haluan silti saada mahdollisimman paljon valmiiksi ennen äippälomaa, jottei valmistuminen pääse venymään liian kauaksi. Ensi vuoden loppuun mennessä paperit käteen; se on mun tavoite. Ja haluan nauttia vauvasta kotona rauhassa, enkä miettiä tenttipäiviä ja sellaisia.

Ensimmäistä kertaa elämässäni nautin viilenevästä säästä. Se on helpottanut oloa ja on ihana olla ulkona raikkaassa ilmassa. Tällä viikolla ollut taas jopa turhankin lämmintä, mutta eiköhän se tästä taas viilene. Vaatepuoli huolettaa, kun en ole ajatellut panostaa äitiysvaatteisiin ja takki sanoo jo, ettei kohta mahdu kiinni...
  7. Anksu80 Peruskäyttäjä

Oon loppuviikon sairaslomalla lepäilemässä, kun selkäkipujen vuoksi yöunet on ollut tosi vähäiset ja jonkin verran on supistellut. Varasin just itelleni ajan kauneushoitolaan kasvohoitoon täksi iltapäiväksi. Oon niin kunnon hemmottelun ja rentoutuksen tarpeessa  ja nyt vielä kykenen olemaan selälläni sen hoidon ajan. 
  8. tammenlehti Aloittelija

Täällä ollan nyt si ekaa kertaa saikulla raskauden takia, selkä ei oikeen enää kestä lypsyhommia ja raskaita taakkoja... Äitiyisloma häämöttää onneksi kuukauden päässä!  vatsa on kasvanu ihan mahdottomasti, ja pikkuisen liikkeet tuntuu tosi selvästi, ja välillä jopa näkyy! :)

9. meema75 Aloittelija

Hei taas kaikki pitkästä aikaa.. Nuo mun tunnarit ei jostain syystä tallennu koneelle niin kuin aikaisemmin ja siksi tää kirjoittelu on vähän jäänyt. Hyvin jaksellaan, vaikka olin kyllä viikon saikulla jo, kun vatsaa vihloo ihan tosi paljon kun vanhuksia hoitelen ja kyykkimiset varsinkin ottaa koville. Tuntuu, että tosi iso kynnys ottaa saikkua. Tää viikko sen verran kevyt (vain kaksi työpäivää, et oon ollu, mut katotaan nyt sitten, miten ensi viikolla..

Olin ylimääräisessä ultrassakin noiden ylävatsakipujen takia, mutta mitään selittävää ei löytynyt. Lääkäri vain sanoi tarkastuksessa samana päivänä, että tuntuu vauveli olevan aika korkealla, että se varmaan aiheuttaa niitä kipuja.

Kelan rahakin tuli tilille, otin siis rahana sen avustuksen, kun esikoiselta on vaatetavaraa niin hirveesti ja muutakin tarviketta. Petivaatehankinnat vain edessä, kun nuo esikoisen lakanat varmaan siirtyy vaaville ja otetaan esikoiselle jo "ison pojan" petivaatteet. Pinnasänky pitäisi jostain hankkia, kaikki muu sitten taitaa löytyäkin.. :)
  10. Isabell Tuttu foorumilla

Heips! :) Sellaista kyselisin, että oletteko ottaneet vauvalle vakuutusta ? Ja jos, niin mistä ? 3 kk ennen laskettua aikaa se tulisi tosiaan ottaa, jos haluaa että on voimassa heti syntymästä saakka. Itse tässä viimetinkaan olen sellaista hankkimassa ja vertaillut jonkin verran hintoja ym. IF illä saisi jo odotusajan vakuutuksen, mutta olen itse kallistumassa Nordeaan. Jotenkin kuullosti parhaimmalta, vaikka tosiaan onkin vasta lapsen syntymästä voimassa. Keskiviikkona pitää viimestään jättää hakemus!
  11. Anksu80 Peruskäyttäjä

Me otettiin Trygistä eli Nordean kautta siis :) meillä on kaikki vakuutukset muutenkin Trygistä, koska ovat tosi kattavia ehdoiltaan. Ainoastaan koiravakuutus on tapiolassa, koska sitä tryg ei vielä myy.
  12. Tiina^ Tuttu foorumilla

meillä on lähivakuutuksesta vakuutus syntymättömälle lapselle, 
    pitää hakea viimeistään rv 27.
  13. MPOP Rakastunut foorumiin

Heippa kaikille! Täällä on syyskuu ollut aika mukavaa aikaa, mulla tulee aina syksyisin semmonen hirvee kodinsisustus- ja käsityövimma! Nyt onkin ollu sitten hyvä purkaa tätä vimmaa noihin omiin vauvanvaateprojekteihin, kun innokas ompelija olen!

Me hankittiin kans lapsivakuutus, se on Tapiolasta (tai nykyisin Lähitapiola) ja tosiaan kun maksettiin se "varausmaksu" 3 kk ennen laskettua aikaa, niin vakuutus on sitten voimassa syntymästä lähtien. Otettiin aika varman päälle, kun meillä on molemmilla astmaa ja allergioita ja muuta tämmöistä, niin voi olla, että lapsi on sitten paljon kipeänä. Toivottavasti ei, mutta perinnöllisten tekijöiden vaikutuksesta aika varmasti..

Massu kasvaa, nyt on ollut vielä semmosta tosi energistä aikaa, mitä odottelin sillon tulevaksi, oon syöny rautatabletteja, kun oli hemoglobiini menny 110:een kun viimeksi neuvolassa mitattiin. Rautalisäähän ne suosittelee, jos menee Hb alle 120. Olinkin ihan pirun väsyny, mutta nyt oon jaksanu puuhailla kaikenlaista, monesti unohan, että oon raskaana, kun on niin paljon kaikkea puuhailemista eikä mahakaan vielä oo niin pahasti tiellä, että ei pystyis sen takia jotain tekemään. Toki on pitänyt vähän vauhtia hidastaa, kun mahaa kovotteli välillä, mutta muuten oon kyllä aika hyvin jaksanut ja pystynyt tekemään kaikkea suht entiseen malliin. :)
  14. wissen Peruskäyttäjä

mun pitää varmaan lopettaa itte vaatteiden ostelut, ku äitikin kuulemma on jotain ostanut ja vissiin sillä on pikkusiskon vanhojakin joitain tallessa.. meillähän ei kohta riitä lipastossa säilytystila emoticon
  15. Baais Aloittelija

Mä vasta aloittelin vaatteiden ostoa, kun kävin kirpparilla ja tajusin myös nettikirppikset :)
    Muutamassa päivässä on tullut hankittua noita aloituskokoja ihan mukavasti eli pitää himmailla täälläkin!
    Mulla on tällä viikolla kolme neuvolajuttua. Huomenna on vasta-aineverikoe, torstaina on synnytysvalmennus ja perjantaina neuvolalääkäri.
  16. Isabell Tuttu foorumilla

En mäkään ole ostanut kuin muutamia vaatteita vasta ja sit olen niitä myös saanut :) Eli kaikkea puuttuu.. mutta, en haluakkaan niin, että kaikki olisi jo valmiina.. sit pitäis oottaa vaan kaikki tavarat ympärillä vauvan syntymää monta kuukautta :D Että pikkuhiljaa.. Seuraavaks mennään varmaan varaamaan ne vaunut!

Vauvalle otettiin muuten se vakuutus trygiltä! :)
  17. Maisan Peruskäyttäjä

Mulla nyt vikatkin kesalomat ohi ja takaisin toihin tulin tanaan. Ja ei mitaan tekemista.. Pitaa sit kai loppuviikko arkistoida ja toivoa, etta paasisin jollekin kurssille vaikka..

Oma olo on tukeva ja vahan hankala, mutta muuten ei ongelmia. Toivottavasti jatkuis nain. Viime raskaudessa meni nena ja poskiontelot ihan tukkoon, enka saanut nukuttua, joten jouduin sairaslomalle, mutta ei mua nyt haittais ollenkaan olla toissa. (Paitsi, et on tylsaa..)

Aitiyslomaan enaa 7 viikkoa ja rapiat, sain ne aitiysrahalomakkeetkin postiin ja nyt sit vaan hautomaan..
  18. wissen Peruskäyttäjä

multa puuttuu viel kaikki isoimmat, paitsi vaunut tulee visiin ens viikolla, mut sänky ja hoitotaso ja turvakaukalo ja semmoset on viel hankkimatta..
  19. sinitsu Aloittelija

Meillä on vakuutus pohjolasta. Siellä oli joku tarjous että kun tekee varauksen ennen heinäkuun loppua, saa ensimmäisen vuoden hintaan 0 e ja toinenkin vuosi oli puoli-ilmainen.. Siis silkkaa säästöä! :) Ja tänään käytiin ostamassa vaunut, istuin autoon sekä istuimen jalusta. Rahaa paloi mukavasti yli 1000 e, mutta siinä ne kalleimmat ostokset taisi ollakin. Pinnasänkyä sun muuta katsellaan varmaan oikeasta tms. Vaatteita ei ole vielä kuin ehkä 5 bodya (oon koittanut pitää itseni kurissa!) , mutta kaikkia ihania kankaita on tuleva mummi ostellut finlaysonilta ja sieltä tulee sitten lakanoita ihan mittatilaustyönä :) Fantin huone tosin näyttää yhä työhuoneelta, pitäisi päästä isosta kulmapöydästä eroon ja saada muutenkin intoa sisustukseen :)
  20. Baais Aloittelija

Moikka

Mulla heilahti tänään maha ensimmäistä kertaa sillai, että näkyi päälle päin emoticon . Jesh. Mulla oli hiiri (infrapuna) mahan päällä ja vauva potkas siihen. Kokeeksi vaihdoin paikkaa ja myös uuteen paikkaan tuli potku! On tää vaan hienoa. Mulla nyt 26+4 eli vissiin aika perästä tullaan teitä muita, mut kumminkin!

Tänään on synnytysvalmennustunti. Ihan hauskaa mennä vähän tutustuun. Sain neuvolasta viimeksi myös jonkun nettisivun osoitteen, jossa myös samat tiedot, mutta en ole vielä käynyt tutustumassa. Terkkari sanoi, että muuten saattaa tuntua, että tulee liikaa kertausta.

Olo on ollut ihan OK. Kenkien jalkaan laitto on yllättävän haastavaa, vaikkei masu vielä niin iso olekaan. Oon tässä vähän jo etsiskellytkin kenkiä, joilla pärjäisi pakkasilla, mutta jotka saisi kumartumatta jalkaan ja pois. Yhdet löysinkin, mutta maksoi 200€, joten jäi ainakin vielä kauppaan. Sellaista ikävää kipuilua tuntuu enimmäkseen tossa häpykummun päällä ja yleensä rasituksessa.

Olen jo pitkän aikaa ollut hyvällä tuulella (toisen kolmasnneksen alusta lähtien ainakin), mutta eilen kuulin töihini liittyviä uutisia, jotka saivat minut pahalle tuulelle ja se jatkuu vieläkin. Voi voi vauva parkaa emoticon . Blaah - en jaksaisi murehtia, mutta minkäs teet.

Jaa tämä sivu