Syyskuu! (:

joo kyllä mustakin tuntuu välillä et tavara on iha liikaa ja loppuu tila kesken.. :D no kyllä meillä vaatteita aika kivasti on.. (bodyja 55kpl, housujareilu 30 + potkareita ja puolipotkareita kaikkie reilu 20 ja plaaah..) :D taitaa riittää et kerran kuussa pesee pyykkiä.. ja noi vaatteet on kaikki korkeintaan 68, suurin osa 60-62 :D
 
No kyllä ahistaa! Ja kun se tavara ei lopu pelkkiin vaatteisiin ja tuttipulloihin kuiteskaan. Aika hyvin oon saanu kaiken piilotettua lipastoon, sängyn alle ja kaappeihin makkariin ja eteiseen. Ja kohta noi alkaa pyörimään pitkin pöytiä, pyykkikoria, kylppäriä...
 
Heipsan!
Tämä mamma joutui sitten sairaslomalle mammaloman alkuun saakka eli kuukausi aikasemmin...painaa tuo pikkukaveri niin pahasti jonnekkin alavatsaan,ettei pysty välillä kunnolla kävelemään ja seisominenkin on tuskaa,niin on tuo lounaskahvilassa työskentely hivenen hankalaa. Lääkäri vaan totes,että sähän oot pitkään jaksanu tollasessa työssä ku yleensä jäädään pois vko 27 ja itel nyt 30...Jotenki vaan vaikeaa käsittää ittel tää ettei pysty tekemään normaalisti asioita..vaikka sitä aina välil onki kironnu tota työtä,ni kun sitä on sen 10v tehny viel samas paikas ni onhan sitä vähän orpo olo nyt...ehkäpä sitä nyt sit on aikaa ja energiaa ruveta laittamaan kämppääkin jo vauva-ystävällisemmäksi :) Ja kyllä tota tavaraa/vaatetta tuntuu olevan jo nyt,vaikka me ei edes olla vielä mitään isoja juttuja hankittu! 
Hyvää vkonloppua kaikille!
 
Aah, sairaslomaa ens viikko ja sit alkaa äitiysloma! Jippii! Vielä kun uskaltais laittaa pomolle viestiä :D vaikka kyllä se varmaan jo arvaa etten oo enää ens viikoks tulossa, kun nyt ollu saikulla jo niin pitkään. Tää lääkäri oli sitä mieltä että "ehdottomasti laitan sulle ton ens viikon, ettei selkä mee taas pahaks" :) Ja nyt on ollukki tosi hyvä, kun saa levätä ja puuhata omaan tahtiin eikä tarvii istua samassa asennossa montaa tuntia. Eilen omaa tyhmyyttäni sain selän kipeeks, kun imuroin. Se homma jää nyt siis miehelle loppuajaks, mut se totes vaan että sopii hyvin. Me ei siis todellakaan olla mitään himosiivoojia, eli imuria ei käytetä joka vko... Allergiakautena yritetään kyllä mun elämänlaadun parantamiseks, mut muuten ei jaksa.
 
Kyllä täälläkin alkaa olla tuota tavaraa aika paljon, mut vielä on myös ostettavaakin. Vaatteita on pusseissa yllin kyllin, mutta helpottaa kunhan ne saan laitettua paikoilleen. Nyt tuntuu, että vaatehuone pursuaa pusseja. Meillä on kuitenkin vielä ostamatta tuttipullot tai niitäkin on nyt neljä kappaletta ja tuteja ehkä joku 4-6. Mitä kaikkea teillä on ostettuna vaatteiden lisäksi? En tarkoita nyt isoja ostoksia sänkyjä yms vaan sitä kaikkea pientä tavaraa, tutit, tuttipullot ja sellaset. Mulla lyö pää jotenkin tyhjää, enkä oikein tiedä mitä olisi järkevä hankkia nyt

AN83, sulla on sama tilanne kun mulla. Minulla tosin lääkärille aika vasta maanantaina, enkä siis tiedä vielä saanko loppuajan, neljä viikkoa, saikkua. Oon myös töissä ravintolassa ja oikeesti se seisominen ja jatkuva "juokseminen" on jo liikaa. Jo kaksi viikkoa sitten terveydenhoitaja suositteli sairaslomaa, mutta lääkäripä ei kirjoittanut :O Sanoi vaan että lepäile mahdollisimman paljon. Juu, ei vissiin oo koskaan ollu töissä missään ruokapaikassa ;D No nyt th kirjoitti viikonlopun saikkua ja ihmetteli jos lääkäri jo nyt ei kirjoita loppuajaksi lomaa. Mulla on nilkat iltaisin turvoksissa ja jalkoja särkee sitten koko yön, selkään sattuu se seisominen ja nyt on viikon ajan jo ranteet ja sormetkin olleet turvoksissa. Aamulla ei saa käsiä nyrkkiin ilman särkyä :/ Tulee ihan töistä nuo vaivat, kun sit jos on pari vapaata niin helpottaa kummasti ja saa taas nukuttua ja pystyy toimimaan heti aamusta ihan normaalisti.
 
Meil ei mies vissii oikein tajuu et minun selkä ja maha ei enää kestä hommailla samaa tahtia ku ennen, ku valittelin eilen ku kävin kaupassa kävellen etten meinannu jaksaa kantaa kauppapussia kotiin, missä oli 3 litraa maitoa ja kaikkee muuta ruoka sälää.. matkana ehkä joku kilsa, mut 50m jälkeen jo alkaa jo tehä pahaa. Kysy vaan et miten muka en jaksanu.. ? No en vaan enää jaksa! Meinasin hermostua jo et kanna vittu ite tämmöst etureppua ja liho ite siihe päälle viel joku 7kg ni tiiät mite tukalaa on kävellä saati sit kantaa jotain. Nytte sitten vahingosta viisastuneena otin miehen autonavaimet ja kävin autolla kaupassa ku en toista kertaa maitoja ja hedelmiä kanna kävellen kotiin..
 
Minä en oo saanu kantaa kauppakassia kotiin enää pitkiin aikoihin, edes autolta... Matkaa on parkkipaikalta ehkä noin 30 metriä, niin mies kantaa kaiken ja minä saan jonkun vessapaperipussin kannettavaksi. Ruokakaupassakaan en saa käydä yksin, koska sittenhän joutuisin kantamaan ne maidot sieltä myös yksin. Välillä raivostuttaa, mut on se toisaalta niin hellyttävää kun mies on niin huolissaan  emoticon
 
Kyl meilläki jos yhes käydää kaupas ni mies kantaa aina ostokset, mut ku se on töissä ja mää sairaslomalla, ni yksin käyn kaupas. Ja kai se oli eilen nii väsynykki ja ärtyny töitten jälkeen, ku oli nii ihmeellisen hiljanen ja poissaoleva, ärsyttää vaan et sei sit sano mitään, ku on vaan hiljaa. Ite saa sit arpoa ja tentata et mikä on :D Tosin... minä oon kyllä viel huonompi puhumaan tunteistani ylipäätään yhtään kenellekään, et turhaapa täs on toista syyttää, ku ite oon pahempi vetäytyjä :D :D No, onneks on tulossa viikonloppu :)
 
Todellakin ahdistaa tavaramäärä ja meillä ei ole vielä edes hankittuna kuin pinnasänky ja jonkin verran vaatteita. Edes äitiyspakkaus ei ole vielä tullut.

Oon sellainen ihminen, joka ei tykkää tavarapaljoudesta ympärillään vaan kaipaa järjestystä ja tilaa, joten kun jään parin viikon päästä äitiyslomalle niin mulla on kunnon siivous- ja järjestelyoperaatiot edessä, että saadaan pienen tavaroille tilaa ja oikeasti pitää hankkiutua eroon turhasta tavarasta. Sehän siinä juuri ahdistaa, kun ollaan saatu kämppä sellaiseen järjestykseen, joka itseä miellyttää ja nyt pitäisikin alkaa suunnitella uudestaan pienen mukaan. Tokihan ei alussa paljoa tarvitse ja kaiken voisi tehdä vasta joitakin kuukausia pienen tulon jälkeen, mutta riippuen siitä miten meillä kolmestaan sujuu niin voisi olla helpompaa laittaa kaikki valmiiksi ennen pienen tuloa kuin alkaa sitten unenpuutteesta kärsivänä suunnittelemaan ja hankkiutumaan turhista huonekaluista ym eroon.

Vielä on hankkimatta vaunut, kaukalo, tuttipullot ym... Vaunukaupassa kävin ensimmäistä kertaa viime lauantaina ja olin ihan naurettava. En osannut kysyä yhtään mitään vaan nostin kädet ilmaan, etten tiedä mistään mitään. Tarkoitus olisi mennä nyt huomenna uudestaan. Toivottavasti paremmin valmistautuneena.
 
simpukka78  mä oon kahteen otteeseen ollu sen 3pvää th:n kirjottamal saikul ennen tätä tästä samaisesta "vaivasta" th koitti kyl kovasti ehdotella,että jos vaan otat rauhallisesti ja vaikka makoilet välil ni helpottaa..tosiaan ravintolassahan on helppo ottaa iisisti just sillon ku tuntuu tai pistää pitkäkseen!! No onneks nyt sen kuitenkin tajus ja lääkärikin suorilta sen 4vko kirjotti. Toivotaan et sunkaan tarvii enää kärvistellä!
 
Mä saan kyllä kantaa ostoksia vielä kaupasta kotiin, mut jos meillä on vaan yks kassillinen, niin mies sen kantaa ja mulle jää sit joku vessapaperi tai parhaassa tapauksessa ei mitään. Käyn yksin kanssa kaupassa, mut haen ihan pari juttua kerrallaan jos jaksan vaivautua :D Ymmärrystä jaksamiseen siis todellakin tulee mieheltä vaikka se vähän pihalla silti on :)

simpukka78: meillä on ostettuna/saatuna vaatteiden lisäks tuttipulloja, niiden tuttiosia, tutteja, harsoja, vuodevaatteita, pyyhkeitä, leluja, leikkimatto, vilttejä, kestovaippoja, kosteuspyyhkeitä, makuupussi, hoitoalusta, kassiin taiteltava hoitoalusta, peppurasva, itselle käsirasva (kaverit oli kysyny ja myyjä oli sanonu, että tää taikoo kuivat kädet hetkessä hyvään kuntoon ja kyllä se vaan toimii, kun kokeilin tietty heti :D ), kertisvaippoja, rintpumppu, amme, ruokalappu(ja), vaunujen sadesuoja, liivinsuojia. Ainakin tollanen lista. Aika paljon kamaa ja muutama juttu mulle joukossa, mut ne on aika oleellisia kuitenki :) Nyt kun miettii ja kattoo tota listaa pelkästään, niin tota kamaa on aivan älyttömästi!! Ei voi muuta sanoa, kun onneks ollaan saatu tästä listasta suurin osa lahjaks/käytettynä ja oikeestaan loput on kirppareilta halvalla ja kestovaipatki käytettynä/uudenveroisina halvalla ostettu. Ja kaikki tää tavara on tungettuna kaksioon ens vuoden loppuun asti :D

Tosta hirveestä tavaralistasta tuliki mieleen, et pitäis kaivella laukkukasaa, kun otan yhden hoitolaukkukäyttöön. Se on sellanen Marimekon ruskee olkalaukku, niin kehtaa mies käyttää sitä kanssa sit kun joskus joutuu yksin muksun kanssa kuljeskelemaan :)
 
Meillekään ei oo vielä hirveesti mitään "pikkusälää" ostettu. Ne, mitä äp:ssä tuli ja siinä pampersin paketissa (jotain rasvoja ja t´leluja ym.) ja sit sen liberon paketinhan saa laitokselta mukaan. Tuttipullojakin on vaan yksi, kun sain kaverilta sen lahjaksi tai tarpeettomana. Semmonen tupperwaren pullo, en tiiä, onko se mistään kotoisin, mut toisaalta oon niin siinä uskossa, että imetys onnistuu, kun maitoa on tullu jo puolestavälin raskautta, että enpä hirveesti oo tuttipulloja vaillakaan. Ja kaupastahan niitä sitten saa, jos tarvetta ilmenee. Samoin tuttien kanssa,  niitä ei oo ensimmäistäkään. Minä ja veljeni ei oo koskaan syöty tuttia, minä en ees tuttipulloa oo huolinu, niin jotenkin vierastan vieläkin koko tuttiasiaa... :D Sitteri ilmeisesti tulee ens viikolla ja sängyn päälle hankin jo kissaverkon, ettei kissat totuttaudu siellä majailemaan. Vanna on vielä hankkimatta. Hoitoalustoja on jo kaks, toinen kylppärissä pesukoneen päällä, kun siinä on allas vieressä ja toinen "lastenhuoneessa" hoitopöydän päällä. Hoitopöydän laatikot pursuaa vaatteita ja serkku ilmeisesti tuo "lipastollisen" vaatteita tässä vielä jossain vaiheessa. Että ei tarvii vauvan kyllä alasti kulkee :D

Ite oon koettanu nyt aktivoitua tuohon nimiasiaan. Meillä on siis vaauvan nimi vielä aivan auki! Tekonimeksi on muotoutunut miehen toinen nimi, kun hän kutsui vauvaa alunperin miun toisella nimellä, mut sit ilmeni, että se on poika. Nyt oon koettanu omia nimisuosikkejani julkistaa tuolle miehelle, mut se ei oikein ottaudu koko asiaan... Hankalalta tuntuu. Pitää varmaan alkaa tosissaan jankuttaa siitä, että lapsi tarvii jossain vaiheessa nimen... Mulla ei oo mitään aavistusta siitä, että minkälaista nimeä mies on ajatellu, tai onko minkäänlaista. Siitä ollaan samoilla linjoilla, että ei mitään erikoista. Vakio vitsi on yksi joskus kastetuista silmään osunut Unna Aura Ananas. Kukin tietysti tyylillään, mut sen tyylistä nimeä ei meidän lapselle tuu. Nyt sit en kyllä yhtään tiiä, että onko miun ajatukset miehelle liiankin perinteisiä...
 
Tosiaan, sitteri ja sit vielä tollanen öljy löytyy kans! Kysyin ihan viattomasti iholääkäriltä, ett mitäs hän suosittelee vauvan voiteiks ja kirjotti mun oman ihon hoitoon öljyä, jota voi käyttää kylpyvedessä kanssa. Yks ilmanen tuote lisää siis :D Ja siis ilmanen, koska menee mun vakuutukseen mun sairauden hoidoks toi. Kätevää :)

Meillä on nimiasiat kunnossa. Pikkasen erikoisemmat, mut kuitenkin ihan tavalliset on valittu. Ei tarvii lapsen hävetä koulussa tai pihalla kun äiti huutaa kotiin tms.
 
Heipsan :)

Jos joukkoonne vielä suinkin mahtuu, tässä tulisi hieman esittelyä meidän perheestä :)

Tuonne listaan laittelinkin jo tietoja aiemmin, nyt ehdin sitten naputtelemaan teille vähän muutakin. Olen käynyt täällä jonkun aikaa lueskelemassa teidän turinoita, alkuun kovasti sillä mielellä, et en kai tällaisiin mukaan oo liittymässä. Noh, tässä sitä ollaan - kun monet teidän jutuista on mielessä kommentoitu lueskellessa jo aiemmin.

Eli uusioperheen äiti Uudeltamaalta, perheeseemme kuuluu minun ja mieheni lisäksi poikani sekä koiravanhus. Yhteistä esikoistamme, perheemme toista lasta odotellaan rv 32+2. Koska esikoinen on jo isompi, ei vauvaperhe-kontakteja juurikaan ole, joten kovasti juttuseuraa olen kaipaillut tämän masuelämän kanssa. Sairauslomalla olen ollut jo kuukauden verran supistelujen takia kotosalla hipsutellen, saikku jatkettiin viime lääkärineuvolassa sit jo äippälomaan saakka, kun supisteluja aina vaan on useasti päivittäin.

Kunhan tässä vähän selailen, missä täällä jutut on menossa, pääsen 'ääneenkin' kommentoimaan juttujanne :)
 
Täällä myös yksi "mattimyöhäinen" ilmoittautuu joukkoon! Olen seurannut forumia raskauden alusta saakka, mutta vasta nyt saan aikaiseksi itsekin jotain kirjoitella. Nyt, kun en enää mene töihin ennen äitiysloman alkua, on aikaa ja energiaa osallistua! :)

Odotan meidän esikoista rv 31+2. Raskaus on edennyt normaalisti. Psyykkeen kanssa on välillä ollut vaikeampia aikoja. Olin yli puolen välin tosi väsynyt! Loppua kohden näemmä helpottaa; nyt on ihan eri fiilis kaikin puolin! :)

Onnellista loppuodotusta kaikille!
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Jotenkin tässä kotona ollessa oon onnistunut kehittään itselleni jatkuvaa kiirettä ja kirjoittaminen jäänyt vähän vähemmälle. Kannattais meikäläisenkin käydä täällä useemmin kattelemassa niin ei menis eka kauheeta aikaa siihen kun lukee viime kerran jälkeen tulleet kirjoitukset :D

Siis mua ainakin ahdistaa kanssa toi tavaroiden paljous!! Aluksi ei saatu mitään mistään mutta nyt yhtäkkiä ollaankin esim vaatteita saatu ihan kauheasti. en ymmärrä mihin ne kaikki oikein laitan. Äitiyspakkauksen laatikkokin on vielä meidän olohuoneen lattialla kun en oo saanut sitä mahtuun mihinkään. Tänään alotin nyt sitten meneen meidän vaatehuonetta läpi ja huhhhuh mikä urakka. Yritän epätoivosesti saada raivattua sinne ylimääräistä tilaa että sais ton äp:n laatikon ja muuta tavaraa sinne mahtumaan.

Meillä oli viime neuvolakerralla pikkuinen päättänyt sitten kääntyä perätilaan. Sen jälkeen on kyllä ollut niin kovaa möyrimistä että voi olla kyllä nyt jo ihan miten päin vaan. Toivottavasti kuitenkin kääntyis itse ettei tarvis alkaa yrittää kääntämään. Noh, ens viikolla on taas neuvola ja seuraavalla viikolla lääkäri missä ultrataan niin sitten ollaan taas viisaampia sen suhteen mitenpäin neiti masussa oikein on :)
 
Kiitos Marzipaani tuosta listasta, kummasti taas ajatukset selkeni mitä vielä pitää hankkia. Siis mullahan ei oo kylvetykseen mitään!! No paitsi se yksi pyyhe mikä tuli äitiyspakkauksessa. Seuraavana siis ostamaan vannaa ja pyyhettä. Sit minkä oon kans täysin siivuuttanut on nuo petivaatteet, eihän mulla oo kun yksi pussilakanasetti, mut ei esim yhtään lakanaa :D

No nyt minulla on aikaa paneutua miettimään vauvan asioita, kun lopultakin sain sairasloman loppuajalle, eli nelisen viikkoa. Kylläpä helpotti, nyt ei tartte enää miettiä ja stressata miten jaksaa töissä vaan voi keskittyä pelkästään omaan itseensä ja vauvaan. Toisaalta tosi outoa, kun ei tarvitse enää miettiä töitä ja työvuoroja. Vähän ehkä haikeinkin mielin kävin luovuttaa avaimet ja tyhjentämässä vaatekaapin. Tulee minun kyllä ikävä työkavereita ja ihmisten kanssa olemista. Toivotaan nyt ettei ihan mökkihöperöä tässä ennen synnytystä tule :D
 
Asiasta kukkaruukkuun: annoin tänään isännälle "isyyspakkauksen" ja toinen meni ihan sekaisin :D! Heti piti lähteä näyttämään naapuriin hienoa pakkausta ;)
Ihana kun niin innostu, en ihan noin isoa reaktiota osannut odottaakaan!
Mites teillä muilla jotka pakkauksen kokosivat, onko puolisot saaneet jo pakkauksensa ja millaiset reaktiot??
 
Juu ole hyvä vaan simpukka78 :) Tuskin mullakaan olis tullu noi lakanat mieleen ihan äkkiseltään, mut me saatiin pinnasängyn kanssa muutamat lakanat ja pussilakanat. Ehkä niitä olis alkanu kaipailemaan sit kun äippäpakkaus tuli, kun siellä kuitenki oli yks setti.

Mä päätin unohtaa sen isyyspakkauksen sittenki. Kiva idea se oli, mut kun en oo löytäny kivaa sisältöä ja yks kerta kaupoissa meni vaan hermot. Varpajaispullonkin toi meni jo ite ostamaan kun käytiin Tallinnassa.

Kävin tänään töissä pyörähtämässä ja seuraavan kerran sinne tarviikin mennä vasta joskus keväällä tai kesällä 2014 :)
 
Aamukampa alkaa olemaan jo niin harva, että kolme piikkiä enää sojottaa :D Sit pidän viikon kesälomaa ja viikon talvilomaa ja sit 10 kk äipplomaa. IHANAA!!!

Mitä ootte laittanu isyyspakkaukseen ketkä olette sen koonneet?

Hirmuisesti on jo ihmisiä jäänyt saikulle. Itse puksutan vielä täyttä päätä, vaikka joudunkin jalkojeni päällä olemaan koko päivän. Kuormantulo päivinä kyllä tuntuu kyljissä, että vatsa voisi revetä irti ja koko keskivartalo on puuduksissa illalla ja tekisi vaan mieli makoilla loppilta. Tosin työkaverit on sellasia hyysääjiä, etten ole saanut nostella mitään raskasta heti vauvauutisten jälkeen.
Esikoista odottaessa olin näillä viikoilla jo aivan kuollut. Töiden jälkeen en kyennyt nousemaan sohvalta kun joka ikiseen paikaan koski niin hitosti. Jalkapohjatkin oli kuin tuliset pallot, nyt en ole havainnut turvotusta lainkaan. Taitaa tuo esikoinen pitää aika hyvin äippää liikkeessä kun pysyy niin hyvässä kunnossa :P Toki painoakaan ei ole tullut kuin 1/3 siitä mitä esikoista odottaessa näillä viikoilla.
Jaksamisia kaikille! Kohta itse kukin pääsemme lomien viettoon!!!
 
Takaisin
Top