Syyskuiset sepustukset

Aika on mennyt taas kuin siivillä. Poika on jo kaksi viikkoa vanha. Syö, nukkuu ja tekee äidistä niin onnellisen :) Tuntuu että aina kun on koittanut keretä tänne kirjottelemaan, niin on vauva heräillyt, tai on täytynyt pestä pyykkiä, tiskata, siivota tai on yksinkertaisesti vaan tahtonut sohva kutsua maate. Enää ei ole tekemisen puutetta :D

Imetys lähti vähän heikosti käyntiin, kun oikeaa imuotetta ei tahtonut löytyä millään. Meille parhaaksi ruokintarutiiniksi onkin muodostunut osittainen tissittäminen, ja osittainen pumppaus pulloon. Korviketta annettu vaan kerran, kun maito ei tahtonut nousta millään. Tähän ratkaisuun olen tyytyväinen, vaikka pulloruokinnasta onkin tullut ulkopuolisilta nuivaa palautetta. Väliäkös tuolla, meidän perheen asiahan tuo on, ja tärkeintä on että vauva saa ruokaa :)

Koitan kirjoitella synnytyskertomksen tuonne nyt samalla, oli aika haipakkaa loppua kohden. Onneksi kaikki päättyi onnellisesti :)
 
Aika on mennyt taas kuin siivillä. Poika on jo kaksi viikkoa vanha. Syö, nukkuu ja tekee äidistä niin onnellisen :) Tuntuu että aina kun on koittanut keretä tänne kirjottelemaan, niin on vauva heräillyt, tai on täytynyt pestä pyykkiä, tiskata, siivota tai on yksinkertaisesti vaan tahtonut sohva kutsua maate. Enää ei ole tekemisen puutetta :D

Imetys lähti vähän heikosti käyntiin, kun oikeaa imuotetta ei tahtonut löytyä millään. Meille parhaaksi ruokintarutiiniksi onkin muodostunut osittainen tissittäminen, ja osittainen pumppaus pulloon. Korviketta annettu vaan kerran, kun maito ei tahtonut nousta millään. Tähän ratkaisuun olen tyytyväinen, vaikka pulloruokinnasta onkin tullut ulkopuolisilta nuivaa palautetta. Väliäkös tuolla, meidän perheen asiahan tuo on, ja tärkeintä on että vauva saa ruokaa :)

Koitan kirjoitella synnytyskertomksen tuonne nyt samalla, oli aika haipakkaa loppua kohden. Onneksi kaikki päättyi onnellisesti :)
 
Hei taas! Istun sohvalla ja vauva nukkuu sylissä, tätä tämä mun elo on tätä nykyä. Tyttö herää helposti jos hänet siirrän, joten joskus sitä vaan haluaa rauhallisen hetken ja antaa vetää sikeitä sylissä. Nyt on jo kolme viikkoa täynnä, jee! En malta odottaa että vauva kasvaa. Onhan se ihan mielettömän suloinen, mutta vähän isommat lapset - kuten tuo kaksivuotias sisko - on jo niin paljon kiinnostavampia, kun kommunikaatiota on enemmän. Mun imetys hoituu edelleen rintakumin kanssa. Viikon ikäisenä tyttö söi jo hienosti ilman kumia, mutta jos rinta oli yhtään täydempi, ei hän saanut siitä millään otetta. Ja kun sitten imetin ihan sekaisin kumilla ja ilman, niin lapsi meni ihan sekaisin ja imuote on siitä lähtien ollut pienen kamppailun takana. Päätin että odotan vähän että suu ja voimat kasvaa, ja tällä viikolla olisi sitten tarkoitus päästä kumista eroon. Eipä siinä mitään, mutta ainahan on helpompi jos ei tarvitse kumeja keitellä... ( huomannette että "kumilla" on mulla tätä nykyä jo ihan eri merkitys kuin ennen :D ) Sama oli esikoisenkin kanssa, kumilla aluksi ja loppuvuosi ilman. Maitoa on tullut ihan hyvin, mikä on hyvä koska tämä kappale pulauttaa välillä ainakin desin ulos. Juuri piti käyttää koko lapsi suihkussa, kun puklua oli kainaloissa saakka. En tiedä helpottaako kun pieni masu vähän kasvaa, niin toivon ainakin. Mies lähti äsken käymään mökillä, ja otti esikoisen mukaan. Ja mulla on ihan kauhea ikävä sitä jo nyt! Siis lasta. :) Ehdin muutenkin olla liian vähän isomman tytön kanssa, joten olen vähän kiukkuinen miehelle, että vie sen kahdeksi kokonaiseksi päiväksi pois äidin luota. :( Mutta en kuitenkaan uskaltanut jäädä yksin kahden lapsen kanssa vielä yön yli, kun tuo toinen on niin tississä kiinni. Enkä halunnut lähteä mökille jossa ei ole juoksevaa vettä tuon vauvelin kanssa...
 
Kas hei :)

Nyt ollaan sit kotona ja suloinen tyttö kans<3 Muuten kaikki on menny hyvin (eriitäin vaikean synnytyksen jälkeen kirjotan joskus tonne synnytystarinoihin) ainut vaan ei pysty istuu kunnolla eikä kävelee :( Mut toivottavasti paranisi nopeasti toi alapää.

mut jatkan toiste neiti heräs :)
 
Eipä oo itekään tullu pitkään aikaan tänne kirjoteltua ja lukemasaki käyn tosi harvoin, vaikka poika kiltti onki. :) Päivät menee vieläki vähä ihmetellesä tuota pientä ihmettä. Meillä on kasvettu tosi hyvin. Ikää on kolme viikkoa ja painoa jo himpun verran vaille viis kiloa eli kilo oli tullu kahesa viikosa... Mulla on jo kamala kriisi päällä ku en haluais pojan kasvavan näin nopeesti! Nyt on pitäny panna jo paljo pienimpiä vaatteita pois, nyyh. Täysimetyksellä edelleen mennään. Maitoa riittää hyvin ja imuote on hyvä. Imettäminen tuntuu tosi ihanalta ku nännit ei oo enää ees yhtään arat. Yöllä heräillään kerran tai kaks, mutta nopeesti syönnin jälkeen tulee uni. Reladropseja ollaan nyt syöty puolitoista viikkoa siten, että kahen päivän jälkeen ollaan aina nostettu annostusta yhellä tipalla. Tippamäärän nostaminen tuntuu aiheuttavan aina vähä vatsanväänteitä ja kiukuttelua, mutta aika vähällä ollaan kuitenki selvitty. Ihanaa tämä vauva-aika... <3
 
Ihan hirveetä kyytiä menee aika!  Päälle kolme viikkoa jo tuo pieni ihme <3

Jotenkin käsittämätöntä myös että hieman päälle kolme viikkoa sitten oli vielä raskaana!  Tuntuu jotenkin niiiiiiin kaukaiselta asialta raskaus ja synnytys.  Ja taas muuten jäi päällimmäiseksi synnytyksestä mieleen että ihana se oli vaikka tällä kertaa sitä ihanuutta ei kestänykään toista päivää niin kuin viimeksi ;)  Jotenkin oon ylpeä myös siitä että kestin (olosuhteiden pakosta) niitä kipujakin niin hyvin kun se spinaali epäonnistui.  Sitten olisin kyllä varmasti ollu helisemässä ellei se synnytys olis ollu niin nopea.

Tyttö vetäs taas viime yönä 7h pätkän unta!  Ihanaa!  Etenkin kun edellisenä yönä mun tuli valvottua kun murehdin kaikenlaisia asioita.  Mä kyllä menetän valitettavan helposti yöunet jos joku asia painaa mieltä :(

Mä kanssa nautin tosta imettämisestä!  On se kyllä sujuessaan mahtavaa!  Sitoohan se kyllä sitten ihan älyttömäsi tohon vauvaan mutta ei se tässä alkutaipaleella haittaa ;)  Eilen illalla tyttö nukahti tissin jälkeen syliin ja sitä sitten tippa silmässä katselin kun toinen niin levollisena tuhisi sylissä ja tuoksui vauvalta :')  (Ja mulla kun oli vielä tarkoitus ihastella telkkarista Timo Lavikaista mutta se saikin sitten väistyä äidinrakkauden tieltä...)

Eilen taas yritettiin saada muksua aikasemmin nukkumaan.  Jos pikkuhiljaa sais sitä rytmiä käännettyä!  Yheksältä alkoi tainnutusyritykset mutta kyllä se sen reilun puoli tuntia vei.  Mutta nukahtipa ennen kymmentä!
 
Pitkästä aikaa tännekkin tulee rustailtua. Vauva vie ajan niin leppoisasti, ettei sitä mietikkään mitä "vapaa-ajalla" tekis. :)
Meidän tyttö täytti eilen kuukauden, hullua miten se aika meneekin. Tuntuu kuin vasta eilen olis ollut synnyttämässä. Vaikka vauva onkin ihana ja kiltti, otus johon olen täysin umpirakastunut, teimme päätöksen miehen kanssa että tämä jää meidän ainokaiseksi.
Ollaanhan me nuoria ja aikaa olis vielä vaikka kuinka, tehdä sisaruksia tuolle meidän nuppuselle mutta.... täytyy sanoa että itse koin tuon sairaalassa olon henkisesti niin kovaksi myllytykseksi, että mikään aika ei kultaa niitä muistoja.
En nyt sen kummemin ala kirjoittaa synnytystarinaa, koska se on jotain mitä en halua tekstiksi ikuistaa edes tänne. Mutta kerrottakoon että minulla synnytys käynnistettiin ja itse kerkesin sairaalassa viettää puolitoista viikkoa, joista viikon vauva oli maailmassa. 
Meidän tytär oli lastenosastolla koko sairaala ajan verensokerien, suola-arvojen, keltaisuuden ja herraties minkä kaiken muun vuoksi.. Tyttö kävi aivoultrassa ja magneettikuvissa, joissa ilmeni että aivoissa saattaa ollaa jotain häikkää, mahd. raskausaikana tapahtunut aivoverenvuoto. Nyt meillä on kontrolli käyntejä neurologille, joka seuraa kehittyykö tyttö niin kuin ikäisensä kuuluu.
Ihana ja kaunis lapsi meillä on, toivottavasti myös terve<3
 
Suahili90:  Voi miten hurja alku pienelle elämälle!  Onneksi kuitenkin ootte saanu lapsen kotiin :)  Ja sekin on ihana asia että nuo pienet on semmosia sissejä että kuntoutuu aikuista helpommin ties mistä!  Monestikin kehitysviivästymätkin tasottuu iän myötä.  Toivottavasti teidänkin tyttö tosiaan on terve!

Mulla tällä hetkellä semmonen harvinaislaatuinen tilanne että kumpikin lapsi nukkuu ja mä taas mietin että pitäiskö siivota kun sen pystyis rauhassa tekemään.  Toisaalta pitäis levätä kun se kerran on mahdollista (jäi eilen vastaavassa tilanteessa tekemättä ja sitten olin taas ihan puolikuollut väsymyksestä illalla) mutta toisaalta meillä on tulossa tänään vieraita ja olis mukavaa että olis siistiä <:)  Ehkä mä raivaan isoimmat (=esikoisen leikit ja ehkä imuroin), joskos se riittäisi.  Nyt on siis meidän ekan vauvan kerhon kahvittelutapaaminen meillä.  Se siis alkujaan tosissaan neuvolan ja srk:n yhteistyönä pidetty kerho jossa tutustuttiin näiden äitien ja lapsien kanssa ja sittemmin ollaan tapailtu toistemme kotona.  Harmi kun ei ole tokan vauvan kerhoa <:)  Nää kaikki muut äidit siis jo alkaa olla töissä/opiskelemassa eli ei ole enää vertaisseuraa päivisin.
 
Meillä nyytti tuhisee taas tyytyväisenä omassa vaunukopassaan ja ikääkin on jo rapiat kaksi viikkoa. Mies oli tänään ensimmäistä päivää töissä isyysloman jälkeen, onneksi jemmaan jäi vielä puolet lomasta ja kun se käytetään niin silloin lähdetään koko mun perheen kera ulkomaille. 

Tänään aloitin D.vitamiinitipat eikä vielä ainakaan ole mitään kummempia väänteitä tullut. Toivottavasti ei tulekaan. Meillä neuvolassa neuvoivat, että aloittaa kolmella tipalla ja menee sillä viikon ja lisää joka viikko yhden tipan, ni saattaa tulla vähemmän väänteitä. Painoakin meillä on tullut jonkin verran lisää, syntymäpainon ohi oltiin menty jo viikko sitten, kun kävin tyttö punnittiin samalla, kun kävin neuvolassa poistattamassa leikkauksen hakaset. Yöt on mennyt meillä todella hyvin, viime yönäkin tyttö nukkui meilkein 7 tuntia. Näin ollaan menty jo muutama yö. Vielä kun saisi itse mentyä nukkumaan aikaisemmin. Vaikka sitten aamulla nukutaankin pitkään.

Oma toipuminen on onneksi mennyt todella hyvin. Niin kauan kuin hakaset oli leikkauksen jälkeen paikallaan oli liikkuminen hankalaa/tuntui imhottavalta, samoin sängystä nouseminen silloin oli epämukavaa. Nyt on viikko oltu ilman hakasia ja liikkuminen on todella paljon helpompaa eikä vaateet purista ollenkaan niin pahasti. Vielä, kun jälkivuoto loppuisi niin oma olo olisi todella mahtava.
 
Suahili: Inhottava alku tosiaankin teiän pienokaisella. Toivotaan, että kaikki kuitenkin hyvin. Ja ikävää, että synnytys oli noin raskas!

Täälläpäin väsyttää ihan hirmuisesti. Vitsi ku sais nukkua joskus kunnon yöunet. Meillä tyttö menee nukkumaan 23.00 jälkeen. Joskus nukahtaminen saattaa kestää tunninkin. Sitten heräillään klo 4-5 syömään ja jatketaan unia 7.00-8.00. Jonka jälkeen syyään ja nukahdetaan taas ja herätään 10-11 taas syömään ja nukahdetaan taas. Hitsi ku sais siirrettyä tätä vähän tonne iltaan. Et nukahtais yöunille pari tuntia aikasemmin ja sitten ois valveilla tälleen aamusin. Ehkä sitten ku alotetaan kiinteitä, ni voidaan vähän vaikuttaa tohon rytmiin.

Täällä ollaan palauduttu synnytyksestä melko hyvin. Eilen kävin vaa'alla. Lähtöpainoon on nyt matkaa 700 grammaa.. Jee. Tosin se hypähtelee välillä reippaasti ylöspäin! Nyt ootellaan, et uskaltais ruveta vattalihaksia reenaamaan.

Moon: Toi on kyl tosi inhottavaa, ku ois muka pakko siivota sillon ku on omaa aikaa.. Äskenkin mä siivoilin ja imuroisin, vaiks ois hetki ollu omaa aikaa.. Nyt sit äkkiä jouduin syömään aamupalan.. Ja koko ajan kuuluu tuolta neidin sängystä pientä ähinää.. Kohta varmaan sitten herää syömään..

Täällä vähän paskamutsifiilis taas. Turussa pieni myrskynpoikanen jyllänny eilisestä lähtien, ni ei olla ulos suunnattu lasten kanssa. Se sitten johtaa siihen, et pojalle telkka päälle ja äiti istuu koneella jos tyttökin nukkuu.. Toi töllö nyt vaan on ainoo keino saada ittelleni hetken omaa aikaa.. Mut jotenkin tuntuu inhottavalta.. Ja sitku tää oma aika voi helposti venyä, ku poika tosiaan tapittaa telkkua todella kauan..

nojoo.. Jospa hetken selailis noita blogeja ja sit jatkais äitinä olemista..:D

Hauskaa keskiviikkoa kaikille..

Ainiin.. Nähään tänään pappi.. Ja meil ei oo ku eka nimi keksittynä.. IIIK!
 
Suahili: Kovin oli kivikkoinen alku teidän pikku prinsessalla.  Katsoin tuolta elokuisista sadoistakin että olipa sun synnytys kestänyt kauan, mutta en osannut arvata että oli niin kova koettelemus. Kivaa että olette nyt kuitenkin kotona ja vauva kasvaa.
Me olimme myös sairaalassa yhden ylimääräisen vuorokauden, kun tytön verensokerit tuppasivat notkumaan välillä liian alas. Siitä jäi joksikin ajaksi pieni syöttöhysteria vielä kotiin paluun jälkeenkin.
Äkkiä tuo kuukausi on kyllä vierähtänyt. Toivottavasti kaikki on loppujen lopuksi hyvin teidän  kullannupun kanssa.
 
idaho:  Arvaa vaan tuliko sitä edes siivottua sillon toissa päivänä...  Mähän istuin tietenkin koneella siihen asti kunnes vauva heräsi :D  Hyvä minä!  Siivosin sitten vauvan kanssa.
Paskamutsi asuu muuten täälläkin taloudessa, aamu menee ihan jo käytännön syistäkin lastenohjelmien parissa.  Jopa sillä seurauksella että mulla itellä soi kaikenmaailman Pulterit ja Töötit ja Tohtori Koirat päässä (näitä ohjelmia toi poika ei edes jaksa hirveesti kattoa, telkkari vaan jää "vahingossa" päälle...) mielipuolisuuden partaalle asti X)  Mutta kun ulkona tulee vettä ihan esterinä niin ei sinne viitti mennä.  Pitäis investoida kurahousut itellekin niin sitten vois jo paremmin.  Tai ehkä tihkulla kuitenkin, kaatosade ei oo syksyllä enää kiva asia (jos on ulkona siis).

Tuli sitten tosiaan syksy tännekin:  Räkätauti iski!  Esikoinen kuumeessa ja räkiksessä, vauva tuntuis olevan vasta tukkonen.  Ihan hyvin toi vauva nukkui, tuhina oli kyllä sen verran äänekästä että MÄ en nukkunut kovin hyvin :D  Ja samaan aikaan kuuluu sillon tällön esikoisen huoneesta aivastus tai yskähdys ja perään se aina kommentoi "Ohhoh!"  Voi toista :')  Onneksi on muuten nyt sitä pitkäkestoista kuumelääkettä pojalle niin ei tartte niitä kouristuksia päivystää!

Tänään saa sitten pakata noi nuhanenät autoon ja lähteä Hyvinkäälle isyydentunnustukseen.  Viimeksi hoitui vielä tässä omalla kotikylällä mutta nyt pitää lähteä "isoon cityyn".  No eipä tuonnekaan onneksi kovin pitkä matka ole.

Nyt alkaa lapset hermostua, tää äiti vetäytyy!
 
Moon: Tohtori tohtori koira.. Joo.. Samat täällä. Joskus huomaan hoilaavani tuomas veturia.. Mäkin aattelin et flunssa ei tarttuis tyttöön.. Mut toisin kävi..Tyttö kans pikkusen tukossa.. tähän mennes on riittäny nenäfriida ja suolatipat. Tosin välillä rään mukana tullu ihan pikkusen verta.. Yh..

No joo.. Pakko tulla kirjottaan jotain, ku kerrankin on aikaa. Kattelen (kuuntelen) samalla yle areenalta uusi päivä-ohjelman jaksoja.. Jäin koukkuun raskausaikana ja nyt ei oo ehtiny kattoon niit sillon ku ne tulee.. Ja meil ei tietenkään tallentavaa boksia.. Eli näillä mennään.. Pakko silti selata nää kaikki pakolliset sivut.. Onneks toi ohjelma on suomeks..:)
 
idaho:  Mulla kanssa tapana kuunnella suomenkieliset ohjelmat koneen ääressä :)  Kun jos on niin hienosti että on omaa aikaa niin täytyy tehdä mahdollisimman monta asiaa yhtä aikaa :D

Joo'o, viime yö meni valvoessa nuhaisen vauvan kanssa.  Ja jotenkin näytti päivä menevän valvoessa myös.  Sentään oli semmonen lepposa hetki tossa kun poika katteli lastenohjelmia ja tyllerö viihtyi sitterissään ja mä sain laitella pyykkiä, puhdasta ja likaista, kaikessa rauhassa + vähän istua netissä kahvikupin kanssa :)  Hetken epätoivo meinas tossa iskeä kun meni taas vauvalta raivoitkuksi kun piti pojan lounas ja päikkäreille vieminen taiteilla.  Nyt tyttö on nukkunut muutaman minuutin vaunuissa.  Toivottavasti viihtyisi siellä vähän pidempäänkin...

Ensi yön lupasi ukko hoidella olohuoneessa.  Tekee kyllä hyvää jos saa nukkua, kaksi edellistä yötä menny melko heikosti.  Ja väsyneenähän sitä on tunnetusti pitkäpinnainen ja hyväntuulinen...
 
mä luen täällä ihan hämmentyneenä teidän juttuja että vauva on nukkunu 7 tuntia putkeen!!
mä oon luullu että meillä on helppo vauva mutta oon kerran vaan saanut nukkua kokonaiset neljä tuntia putkeen tän ensimmäisen kuukauden aikana! aluksi heräiltiin kahden tunnin välein yöllä syömään, nyt 2-3 tunnin välein. tuo neljän tunnin putki oli tällä viikolla yhtenä yönä, toivon että niitä tulis lisää :) en silti pidä erityisen raskaana noita yöheräämisiä kun vauva kuitenkin nukahtaa syönnin jälkeen melkein samantien.
mitä ootte puuhastellu päivisin vauvan kanssa?
nyt tosiaan kuukauden ikäinen tyttömme lähinnä syö ja nukkuu, on hieman enemmän hereillä kun ihan ekoina viikkoina mutta eipä sen kanssa vielä kauheesti voi leikkiä tms. oon "seurustellut" vauvan kanssa kun se on hereillä. hän viihtyy päivisinkin kahden tunnin välein tissillä joten kattelen samalla telkkaria ja oon koneella kun imetän. joskus se tuntuu hieman hassulta että oonko huono äiti kun oon samalla vaikka tietokoneella mutta en jaksa vaan istua paikallaan ja odottaa että hän syö kun syö kuitenkin niin usein. muutenkin aika paljon viihtyy sylissä :) tutin käyttöä olemme nyt opetelleet ja sekin alkaa aika hyvin maistua.
kertokaa omasta arjestanne vauvan kanssa ja syömisistä! syökö täällä muiden vauvat näin usein? se on kuulemma tapauskohtaista, kysyin neuvolassa :) joskus tuntuu vaan että tuo kaksi tuntia menee niin nopeesti että saa koko ajan olla imettämässä..
 
savanna90:  Nää 6-7h uniputket pikkuvauvalla on kyllä ihan järjetöntä ja harvinaista luksusta.  Mun käsittääkseni tommonen 3-4h on semmonen normaalimpi hyvä unipätkä.  Meillä on tyttö nukkunu noita pitkiä unipätkiä muutaman kerran.  Täytyy nauttia jokaisesta hyvästä yöstä, sitä ei koskaan tiedä koska tilanne muuttuu!
Meillä kanssa viihdytään tissillä usein.  Joskus olisi tunninkin välein haluamassa mutta silloin tuntuu enempi olevan semmosesta tuttina olemisesta kyse ja sitä pyrin välttämään.  Meillä ei vauva kelpuuta tuttia mikä harmittaa kyllä.  Olihan se aika hankala paikka esikoinenkin vierottaa tutista mutta oli siitä kapineesta hirveesti hyötyäkin!

Täällä oltiin tyllerön kanssa ekaa kertaa lääkärissä eilen.  Tyttö oksenteli melko reippaasti ja oli normaalia vaisumpi.  Tässä taustalla siis ollu tota räkätautia ja poika on oksennellukin.  Saatiin sitten vatsaflunssa diagnoosiksi ja hoidoksi vettä, maitoa, panadolia ja seurantaa.  Vettä toi tyttö ei huolinu mutta alkoi sitten illalla syödä jopa niin että maito pysyi sisuksissa.  Tänään ei ole enää oksentanut, jee!

Nyt on iltaraivari meneillään.  Kakkaa ei oo tullu koko päivänä ja selvästi mahaa kipristää.  Sitten ois jo väsykin ja hikkakin iski...  Aika paljon vastoinkäymisiä yhtä aikaa pienelle kulkijalle <:)
 
En ole tänne aikasemmin kirjoitellutkaan. Eli meillä on ens viikolla kaks kuukautta täyttävä tyttö.
 Meillä nukutaan tosi paljon. Olen jo välillä ollut huolissani että onkohan sillä kaikki hyvin kun nukkuu vaan. Nyt koittanut oikein urakalla sen kanssa seurustella, että sais sen pysymään ees jonkin verran hereillä... :) Ristiäisetkin meni tytöllä nukkuessa, eikä ruvennut huutamaan vaikka sai vettä päälle.
Yöt on menneet melkeen alusta asti yhdellä syötöllä, eli ei sen osalta voi valittaa yhtään. Mä kun olin varautunut sellaseen että huutaa 24/7. Eipä tule kun ilosia yllätyksiä, kun on varautunut kaikkein pahimpaan.
 Muuten arki pyörii kotiaskareiden parissa ja silloin tällöin kavereita tapaillessa. 
 
Oho, täällähän on palsta hiljentyny täysin.  Naamakirjassa käy sentään keskustelu vilkkaana mutta olis mukavaa myös kuulla naamakirjan ulkopuolisia kuulumisia :)

Me oltiin lomalla joten siksi hiljaisuus mun osalta.  Mies ja poika lähti edeltä Kainuun mummolaan ja me lennettiin pirpanan kanssa pari päivää myöhemmin perässä.  Eilen palattiin kotiin, miesväki jäi sinne pohjoseen vielä.  Kamala ikävä sekä miestä että poikaa.  Palaavat ens perjantaina, päivää ennen ristiäisiä. 
Mummolan reissu meni ihan mukavasti vaikka sitä ennakkoon stressasin ihan älyttömästi.  Toki iski välillä olo että tahdon kotiin mutta paljon hyvääkin siellä sattui.  Saas nähä vaan mitä vauvasanastoa pojalla on hallussaan kun tulee kotiin, mummu kun sille valitettavasti semmosta opettaa.  Mä en ite tykkää sellasista sanoista kuin hauva, poppa, mamma (maidosta siis), nanna (jotain hyvää) jne.  ja semmosiahan siellä pojalle sitten puhutaan...  Onneksi melko pienestä asiasta kyse mutta silti ärsyttävää X)

Meillä on nyt ihan tarmokkaasti saatu tota nukahtamisajankohtaa varhaistettua.  Ollaan vaan pikkuhiljaa aikaistettu iltatoimia ja toistaiseksi tyttö on yleensä yheksään mennessä nukahtanu.  Tänään se oli aivan katkipoikkiväsynyt ja parkunut enemmän tai vähemmän pari tuntia jo joten jätin sitten salkkarit väliin ja lähin laittamaan tyttöä unille.  Tonne se sänkyynsä hiljeni nyt siis vähän ennen kaheksaa, saas nähä kauanko hiljaisuutta kestää, 15 min se on jo nukkunut.  Toivottavasti nukahti ihan oikeesti, oli se reppana niin väsynyt.  Ja itellä tulee vaan niin avuton olo kun ei millään saa toista pientä rauhoitettua :(

Heh, huvittavaa että just tänään kun sattu ennätyslämmin syyspäivä (täälläkin mittari näytti päälle 20 astetta) niin mulle tuli kiirus hakea esikoiselle talvikengät kaupasta :D  Tarjouksessa kun sattuivat olemaan... 

Ensi viikolla ois sitten neuvola, saapi päivitettyjä mittoja pirpanasta.  Sitten ois ne ristiäisetkin luvassa.  Onneksi anoppi hoitaa tarjoilut :)  Seuraavalla viikolla onkin sitten jännät paikat kun esikoista viedään aivosähkökäyrään ja neurologille.  Tutkivat sitä päätä sitten niiden kouristusten takia.  Ja nyt loka-marraskuulle olis pojalle kita- ja nielurisaleikkausaika saada.  Hui!  Voi mun pientäni :(
 
Kieltämättä täällä on aika hiljaisen oloista ollut jonkin aikaa. Ei sillä, että itsekkään täällä kovin paljon olisin viime päivinä kirjoitellut. Meillä ois tänään ristiäiset ja tultiin jo eilen mun vanhempen luo saaristoon. Ollaanpahan ainakin itse ajoissa paikalla, kun muuten varmaan tultais itekkin myöhässä. Me kun ollaan nykyään aina melkein myöhässä sovituista ajoista. Onneks mun ei itse tarvii leipoi mitään tarjoiltavaa, mun äiti, sisko ja anoppi hoitaa sen puolen. Muutenkin päästään helpolla kyllä ristiäisissä, kun pidetään ne täällä mun vanhempien luona, ei tarvii siivota mitään suursiivousta.

Muutenkin meillä on mennyt todella hyvin mun mielestä. Tyttö nukkuu yöt hyvin (viime yönä nukkui yli 7 h putkeen) ja tuttikin alkaa tytölle kelpaamaan. Meillä auttoi "tuttiongelmaan" se, että laitettiin tutin lenkistä harson kulma tulemaan ulos niin pysyy paremmin suussa. Eilen hän söi tuttia muutaman tunnin illalla, eikä roikkunut tississä puolen tunnin välein. On jotenkin helpompi, jos tyttö syö tuttia, koska ihan selkeesti on tähän saakka käyttänyt mun tissiä tähän tarkoitukseen iltaisin, kun on ollut semmoisia muutaman minuutin pika syöntejä ainoastaan illalla. Jospa tässä lähtis kuitenkin autamaan tuota mammaa, että saadaan kaikki kuntoon.
 
Ei viitti edes luoda keskustelua erikseen lokakuulle, eiköhän tää syyskuinen mene koko syksyn ;)

Meillä ei tutti kelpaa tytölle.  Harmi.  Saas nähä miten oppii itekseen nukahtamaan.  Kovin varhaistahan se toki on mutta kun olen malttamaton <:)  Tänään tehtiin uusi nukahtamisennätys kun tyttö kuukahti 20.15!  Oli raukkapieni taas ihan katkiväsynyt.  Käytiin aamupäivällä treffaamassa palstalaisten kanssa ja jäätiin sitten Helsinkiin pyörimään vielä.  Nyt olis hyvä tilaisuus mennä itekin ajoissa nukkumaan X)

Lauantaina olis ristiäiset.  Pitäis huomenna siivota kun vielä siihen on suht hyvä mahdollisuus, siis sen suorittamiseen rauhassa, poika kun tulee kotiin perjantaina.

Jee, jälkivuoto on vihdoin loppunu tällä viikolla!  Pitäisköhän yrittää jo perjantaina päästä uimaan, hmmm!  Kaipaisin niin kyllä jotain ryhtiä tähän ruotooni <:)
 
Takaisin
Top