Syntyneet toukokuiset pikkuruiset

Oikein paljon onnea jokaiselle vauvansa saaneelle!! Oon ollut pari viikkoa paitsiossa foorumilta vauvakiireiden takia, jotenka en pääse nyt henk.koht teitä nimeämään, mutta ihania kukkaislapsia ja potria poikia tullut maailmaan, onnea :Heartred:Heartblue

Mulla oli viikkoja koossa 39+5. Aivosoluja on jäljellä suunnilleen saman verran.

liii-saaa, kirjoitit että ponnistus luomuna kun ei spinaalia ehtinyt. Mä en saanu mitään kivunlievitystä epiduraalien jälkeen ja ponnistusvaihe tuskaiset 59 min. perusteluna, että tunnen mihin pitää ponnistaa, niin on sairaalat ja kätilöt erilaisia! :eek:

Suuronnittelut Elelle, Rimpsukalle, Pionille, Jonssonille, Liii-saaalle Arethalle ja muille joita en ole vielä onnitellut :)

Mullekkin sanottiin ettei lopuksi enää lisätty epiduraalia kun tarkoitus on että tuntisi sen ponnistustarpeen

Juu mulla kans oli epiduraali menettänyt tehonsa kun alettiin ponnistaa. Muuta en sit saanutkaan. Eli "luomuna" täälläkin ponnistettiin! Mut ehkä hyvä niin niin tosiaan tiesi mihin ponnistaa... Eikä se musta niin paha ollut, kerran vaan karjasin kun pää putkahti pihalle. Loppuvauva tuntui ainakin 3 metriä pitkältä mut ei enää niin pahalta, lämpimältä vaan :p

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla noi avotarjontavauvat tekee niin kipeää vikoilla senteillä kun silloin kääntyvät oikeaan asentoon, että siksi mulle ennemmin suositellaan puudutusta..
Ekassa synnytyksessä sanottiin että yleensä suositellaan että ponnistuksessa ois tuntoa jäljellä..
Mulla ei ollut ekassa raskaudessa mitään tuntoa, sillä sain 6 annosta epiduraalia silloin synnytyksen aikana ja yhden juuri ennen kuin loput sentit hävisivät. Tunsin kyllä painetta ja tunsin kun vauva meni oikeaan asentoon, mutten tuntenut sitä tietenkään niin kipeästi.
Silti ponnistin vain 15 min ilman tuntoa..

Mietin kyllä sitä, että johtuiko tällä kertaa toi 5 minsan ponnistus siitä kun tunsi kaiken ja oli paljon suurempi ponnistamisen tarve, että sitten se ponnistaminen nopeutuisi jos ei olisi puudutusta?
Mutta sitten taas moni ponnistaa jokaisessa synnytyksessä sen 60-30, oli miten asiat miten vaan, niin Hmm :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Muokattu viimeksi:
Elämäni onnellisin päivä, syntyi syntyi tänään. Pitkä ja mulle yllättävän rankka kokemus vaikka kaikki meni todella hyvin. Hän on niin ihana ettei tahdo käsittää.

Tiedot kutakuinkin näin:
Nipsumuki/ tyttö/ 17.5 klo 00:45/ vko 41/ 3020 g 51 cm, pipo 33 cm/ alatie (kesto n. 29 h, sairaalassa 17 h, ponnistus n. 30 min ?)

Takaisin