Syntyneet toukokuiset <3

Tyttövauva syntyi 17.5 kello 4.22 Jorvissa mitoin 51cm ja 3500g. Viikkoja oli 40+6. Supistuksista synnytykseen n 22h mutta eteni sen verran maltillisin kivuin että lähdettiin sairaalaan vasta kello 23.00! Varsinainen rutistus olikin sitten lyhyempi ja helpompi kuin mitä olin odottanut :) Mutta eihän pidä päästä liian helpolla...kun päästiin osastolle tyttö päätti pelästyttää meidät muuttumalla ihan siniseksi! Kaikki tapahtui niin nopeasti etten oikein muista mutta imetin ja alle 10 sekunnissa vauvan väri muuttui, onneksi äiti oli lähellä ja hän huusi kätilön paikalle joka nappasi vauvan mun sylistä ja vei toiseen huoneeseen. Oli onneksi vaan lapsivettä joka pulahti ulos samalla kun vauva imi eikä hän osannut irrottaa imuotetta ajoissa. Ei mennyt keuhkoihin eli sevittiin ihan säikähdyksellä!
 
No niin, viihdoin kotona salasanan kera:wink Eli meidän poikamme syntyi 20.05.2015 klo 00.51 viikolla 41+2. Klo 19 olin vielä kaupassa, supistukset alkoi joskus näihin aikoihin. Saavuimme Jorviin pari minsaa keskiyön jälkeen, ja noin 00.20 olin auki 4cm. 00.25 meni vedet kontrollihuoneen tutkimussängylle, ja siitä sitten kärrättiin suoraan synnytyssaliin. 25 minsaa myöhemmin poika oli onnellisesti maailmassa, napanuora oli vähän kaulan ympärillä, muttei mitenkään vaarallisesti. Noin 3 kiloa oli sitten 3940g ja 50cm, mutta meni ihan kivasti kuitenkin vaikken kivunlievitystä tälläkään kertaa ehtinyt saada. Täänään sitten päästiin kotiin, pitivät vähän pitempään mun streptokokkijutskan vuoksi. Kerkesin kuitenkin saada antibiootit suonensisäisesti, joten vauva on terve ja ilman infektiota.
 
Kpa kiva kuulla muidenki 3 kilosten olleen isompia :D täällä 40+0 oli arvio 2989 g ja 40+6 poika syntyi 3875g 49 cm :D
 
Takaisin
Top