Syntymättömän lapsen vakuutus

Me otettiin eilen Turvasta vakuutus, onneksi mies selvitellyt noita asioita, sillä mä oon aikas huithapeli tuollaisissa jutuissa :oops: Mulle oli ihan vieras tuo firmakin, mutta on kuulemma Suomen vanhin vakuutusyhtiö. Kai se nyt on sitten hyvä näin :)
 
Mä sain päätöksen Pohjolasta, saatiin vauvavakuutus sieltä! :) If ei myöntänyt aiemman ennenaikaisen synnytyksen ja mun bmi:n takia. Tapiolaa kattelin kans mutta jo pelkän terveysselvityksen perusteella arvioin etten tule sieltä saamaan ja oli sikakallis niin en edes lähettänyt hakemusta.
 
Mä sain päätöksen Pohjolasta, saatiin vauvavakuutus sieltä! :) If ei myöntänyt aiemman ennenaikaisen synnytyksen ja mun bmi:n takia. Tapiolaa kattelin kans mutta jo pelkän terveysselvityksen perusteella arvioin etten tule sieltä saamaan ja oli sikakallis niin en edes lähettänyt hakemusta.
Sama täällä, Pohjola myönsi vakuutuksen. Tapiolaltakin tuli tarjous mutta se oli suppeampi kuin Pohjolalla ja 160 euroa kalliimpi. Onpa nyt sekin asia hoidettu :)
 
Käytiin tänään Pohjolassa jutskailemassa vauvan vakuutuksesta. Otettiinkin sit sellainen, johon tuli:
-hoitoturva (tapaturmat ja sairaudet)
lisäturvia tapaturmien ja sairauksien varalle:
-tuki- ja liikuntaelinterapia (esim. fysioterapia)
-toiminnallinen terapia (esim. toiminta-, puheterapia)
-erityiskulut (esim. kosmeettisten haittojen korjaaminen, ortopedinen tuki, lääkinnälliset apuvälineet...)
-hammasturva (tapaturman vuoksi hampaiden korjaaminen tai sairauden vuoksi, jos hammas ei kehity ollenkaan ja tehdään proteesi)
yht. ~430 euroa/vuosi

pois jätettiin siis:
-psykoterapian kulut (kuka vauva nyt kallonkutistajalla käy?! Tämän ajattelin sitten lisätä vakuutukseen varmuuden vuoksi, kun pikkuinen tulee kouluikään... itekin kun oon terapiassa käyny, niin en tosiaankaan pidä tätä turhana, mutta turhana vauvalle)
-kotisairaanhoitokulut (OYS on vartin ajomatkan päässä, että eiköhän apu ja hoito sieltä löydy, jos tarvii)
-kotiapukulut (lastenhoito- ja siivousapukulut ---> eiköhän me ite omat lapset hoideta ja kämppä siivota, vaikka lapsella ois mikä... ja varmasti lähipiiri auttaa, jos ei ite jakseta)
-kodin muutostyöt (ei oo ees oma kämppä, niin ei kehtaa remonttia alkaa tekemään :p)
yht. ~560 euroa/vuosi (jos siis ois nämä neljäkin vielä ottanut)

Tein just terveysselvityksen verkkopankissa... Siinä meni pari minuuttia, nyt sitten odotetaan vastausta. Mitään estettä myöntämiselle ei pitäis kyllä olla.
 
Muokattu viimeksi:
Ohhoh. Me otettiin Pohjolasta se täysi vakuutuspaketti eikä jätetty mitään pois ja se oli 260€/vuosi...
 
On kyllä hintavan kuulonen vakuutus... Meillä Pohjolan täydestä paketista jätettiin 4 kohtaa pois ja hinta 247,26€/vuosi.
 
Otimme siis: Hoitoturva, tuki -ja liikuntaelinterapia, toiminnallinen terapia, erityiskulut, kotisairaanhoito, kotiapukulut, kodin muutostyöt ja hammasturva.

Pois siis jätettiin: Kuluturva, psykoterapia, saattohoito ja kuntoturva.

Ajateltiin et mitä kattavempi vakuutus alussa ni sitä parempi... Poistamme/lisäämme jotain jos tarvetta. Ja hinta vuodessa oli 247,26€.
 
Muokattu viimeksi:
Juu, mulla on vaan oma tapaturmavakuutus Pohjolassa ja miehellä on muut vakuutukset if:llä, joten ei tuu niin paljoa alennuksia. Mutta eipä sillä, kyllä me tuo ihan mielellämme maksetaan - vois ne rahat pöljemminkin sijoittaa :)

Meinattiin ottaa ensin if:ltä, mut mun mielestä se oli kaikin puolin huonompi vakuutus, niin ei se hinta siinä sit paljoa merkannu.
 
Ja mahtaakohan noissa teidän Pohjolasta ottamissa vakuutuksissa olla nyt eroa myös vakuutusmäärissä ja/tai omavastuussa, mikä myös vaikuttaa hintaan.
 
Juu, mulla on vaan oma tapaturmavakuutus Pohjolassa ja miehellä on muut vakuutukset if:llä, joten ei tuu niin paljoa alennuksia. Mutta eipä sillä, kyllä me tuo ihan mielellämme maksetaan - vois ne rahat pöljemminkin sijoittaa :)

Meinattiin ottaa ensin if:ltä, mut mun mielestä se oli kaikin puolin huonompi vakuutus, niin ei se hinta siinä sit paljoa merkannu.

Nii joo enpä tullu aateltua muita vakuutuksia. Meillä tosiaan kaikki vakuutukset samassa ni sehän se sit vaikuttaakin :)
 
Sen siitä saa kun toinen on vannoutunut nordealainen ja ifiläinen ja toinen taas vanhan liiton osuuspankkilainen ja pohjolalainen :p. Nooh, jos jompi kumpi joku kaunis päivä suostuu tekemään kompromissin tässä asiassa ja ois kaikki perheen pankki- ja vakuutusasiat keskitetty... ei oo vaan vielä näkyny :grin
 
Meille ei Pohjolassa puhuttukaan, että niitä korvaussummia ois voinu korottaa. Meillä siis heidän kattavin paketti ja maksaa ~230e. Kaikki vakuutukset ja asuntolaina Pohjolassa, mutta se keskittämisale erittelyssä ei ollu montaa kymppiä.
 
Me otettiin aika samanlainen vakuutus Pohjolasta kuin PikkuMyy ja Eriika.. Jätettiin psykoterapiat ja kotisairaanhoidot pois, mutta pidin sen kodin muutosturvan. Se muutosturvahan on voimassa koko sen vakuutuksen ajan eikä vain nyt. Mekin ollaan nyt vuokralla, mutta juttelin Pohjolan edustajan kanssa ja muutosturvaa voi käyttää myöhemmässä vaiheessa elämää, jos esim täytyy tehdä muutoksia lapsen invaliditeetin takia. Lisäksi muutosturva kattaa myös tilapäiset avut myös esim vuokrakämpässä.
Vertailin muitakin vakuutusyhtiötä ja laitoin pientä sepustusta blogiini niistä.. aikamoinen suo yrittää vertailla eri paikkojen vakuutuksia, tarjoukset on niin erilaisia.
 
Meillä hylättiin vakuutus Pohjolassa... Syytä ei kerrottu ja en keksi mitään syytä miksi olisi hylätty! Suoraan sanottuna ketuttaa.
 
Ema, siis ei mitään selitystä miks se hylättiin? Outoa. Mä sain sentään Ifiltä syyn hylkyyn.
Kannattais ehkä kysyä syytä, jos olis joku virhe kun et ite edes tiedä mistä voi olla kyse.
 
Pitää huomenna soittaa ja kysyä.. Vähän kyllä ihmetyttää ja stressaa kun kolme kuukautta laskettuun on kohta täynnä :sad001
 
Vakuutusyhtiöt huomioi vakuutuksen alkamispäiväksi joko hakemuksen saapumispäivän tai terveysselvityksen saapumispäivän. Eli sen puolesta ei ole enää kiire jos on ne toimittanut vaikka päätöstä ei olisikaan saanut. Ja Pohjolallahan vakuutuksen voi ottaa syntymään asti, heillä sitä 3kk rajaa ei ole, useilla muilla kyllä.
 
Me ei saatukaan vauvalle vakuutusta Turvasta, vaikka asiakasneuvoja antoikin niin ymmärtää :sad001 Tänään tuli tyrmäävä päätös eikä enää ehdi muualta hakea, kyllä harmittaa ja surettaa :sad001
 
Takaisin
Top