Syntymättömän lapsen vakuutus

Minkälaisia vakuutuksia olette löytäneet ja hintoja?
Mä sain ihan kauhean tarjoukse Lähitapiolasta joka on just vajaa 500€ vuosimaksu. Ihan törkeän kallista.
 
Ifiltä sain "tarjouksen" n. reilu 500€ ja syntymättömän lapsen vakuutus 144€ ja siellä on siis tällä hetkellä kaikki muut vakuutukset. Mielestäni aika huono tarjous.. Katselin myös Turvan vakuutushintoja ja sieltä näyttäisi saavan muut vakuutukset huomattavasti edullisemmin ja sain nyt myös heidän tarjouksen syntymättömälle lapselle ja lapsuusajan vakuutukselle. Edullisempi on kuin If, taitaa tulla vaihto..Harmi, sillä If:n asiakas olen ollut vuosien ajan ja homma toiminut heidän kanssaan.
 
Miula Pohjolasta sain tarjouksen 405 €, mikä sisältää kanssa lähes kaiken. :) En kyllä edes kysynyt muita vakuutusyhtiötä, täältä kun on muut vakuutukset ja lainat.
 
Kaikki on nii suhteellista. 450€ vuodessa tekee 35€/kk. Paljon maksatte auton vakuutuksia? Aika moni maksaa taatusti tuplat, eikä tunnu missään.
Mutta totta on toisaalta sekin, että tuolla 450€ käyttää aika monta kertaa lasta lääkärissä, vaikka yksityisellakin. Jos ei siis tule mitään isompaa..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on kaikki vakuutukset tuolta LähiTapiolalta, siksi ajattelin sieltä pääasiassa ottaa. Mutta niin kuin Rosita jo sanoo, että vajaa 500€ pitää sitten aika monta kertaa käydä lääkärissä, että se tulee ns. hyötyyn. Lähtökohtanahan on ettei tarvitsisi lainkaan käydä, mutta minä kyllä mielummin käyn yksityisellä kuin jonottaisin kipeän vauvan/lapsen kanssa missään julkisella, jossa yleensä ei tiedetä kuin vähän paljosta.
 
Koskaan kun ei voi tietää.. Ja pääseekö toimenpiteeseen julkiselle vai ei.
Meillä maksoi korvien putkitus yksityisella 1200€, se tehtiin kahtena vuonna peräkkäin. Ja vuoden lääkkeet oli tytöllä tuolloin 600€ vuodessa, ja siihen osastovuorokaudet päälle, joita oli kahden vuoden aikana useampi viikko. 35€/vrk.
Mutta kun ei voi tietää. Meidän keskummäinen ei ole koskaan ollut sairaalassa tai syönyt antibiootteja, vaikka täyttää kohta 6v. Hän onkin ollut aina kotohoidossa. Päiväkotilapset sairastaa aina enemmän ja mitä
Pienimpinä aloittavat, sitä kovemmin sairastavat, kun ei ole vastustuskyky ehtinyt kehittyä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Turvalla on sellainen juttu, että lapsivakuutusta ei voi ottaa, ellei ole heiltä myös kotivakuutusta. Luulen kyllä, että me vaihdetaan kotivakuutus Turvaan, kun saatiin sieltä selvästi halvempi tarjous kuin nykyinen LähiTapiolan vakuutus. Turvan lapsivakuutuksessa näytti olevan pienemmän vuosimaksun lisäksi myös pienempi omavastuu kuin Tapiolassa.
 
Kas kun Fenniasta ei täällä kukaan puhu mitään? Meillä on keskitetysti kaikki siellä, jomloin vauvan vakuutus on "vain 350e".tosin olen säätänyt omavastuuta vähän isommaksi jolloin tuo summa on pienempi, lähinnä vain kun tuota on tarkoitus käyttää vain isompiin haavereihin. Esikoinen ei ole onneksi tarvinnut kertaakaan. Eikä kyllä kunnallisiakaan lääkäreitä paitsi kerran korvatulehdukseen antibiootit.. Tosin vaativat fennialla että myös kotivakuutus on heillä ja äidiltä terveysselvitys+ äitiyskortin kopio muttei viimeksikään siinä ollut mitään..
 
SenjoraG, saitko Turvasta jotain vastausta?

Me ei sen kummemmin jaksettu yhtiöitä kilpailuttaa mutta tarkistettiin vakuutuksia LähiTapiolassa muuten. Varaus syntymättömälle lapselle ja lapsen sairauskuluvakuutus oli noin 500 euroa vuodessa. Tarjouksesta ei käynyt ilmi tarkemmin, mitä tosta on sen varausvakuutuksen osuutta. Luulisi summan alenevan tulevina vuosina. Tarkemmat brosyyrit lupasivat laittaa postilla samalla kun saadaan ne päätökset, onko meille edes myönnetty vakuutusta.

Melko kallista kuitenkin, kun toiveissa on, ettei tarvitsisi tuota ollenkaan edes hyödyntää.:p
 
Hanskimus - Joo tuli vastaus..ja heidän vastaus laittoi kyllä miettimään kahdesti koko vakuutusta. Ehkä halvemmalla pääsee vain mennä yksityiselle silloin kun pakko. Turvalla on aika kallis eka vuosi ja se on varsin kallis jos asuu PK-seudulla koska kuulemma täällä on suuremmat mahdollisuudet loukkaantua tai tulla sairaaksi.

Olen tosiaan tullut ehkä siihen johtopäätökseen, että maksetaan sitten vain omasta taskusta kun mennään yksityiselle, että kai ihan perus asioissa sitten voi omalle terveyskeskukselle mennä kun sinnekin nykyään pakko varata aika eikä jonotella, ellei ole siis kiire asia.
 
Pohjolasta otettiin tänään vauvalle vakuutus ja samalla pariturva. Eli pariturva on henkivakuutukset molemmille puolisoille tapaturman ja kuoleman varalle.
Lapsen vakuutus maksoi 286,38€/vuosi. Omavastuu joka vakuutuskohdassa on 100€.

Monissa teksteissä lukee, että syntymättömän vakuutus pitäisi ottaa 3kk ennen laskettua aikaa, mutta kyllä meille ihan tarjous laskettiin vaikka on rv29.

Otimme vakuutuksen sen varalle, että vauva onkin kauhean sairas ekan vuoden aikana. Jos vauva todetaan perusterveeksi natiaiseksi, niin todennäköisesti lopetamme vakuutuksen vuoden päästä tai kevennämme sitä.
 
Meillä kanssa otettiin Pohjolasta, samat herkut ja suurinpiirtein sama hinta kun Miitzukin kirjoitteli.
 
Miksiköhän teillä muilla on Pohjolan vakuutus niin kallis?!
Meillä keskittämisetukin oli vaan parikymppiä, joten ei voi sekään noin paljon vaikuttaa.
 
Onhan tuossa kyllä iso hintaero? Meilläkin on vielä otettu tuossa keskittämisedut huomioon.
 
Takaisin
Top