Syntymättömän lapsen vakuutus

Aibe

Jostain jotain jo tietävä
Missä vaiheessa porukka meinaa ottaa syntymättömälle lapselle vakuutuksen? :)
 
Ajattelin heti nt-ultran jälkeen naputella hakemusta menemään. :) esikosta hain samoihin aikoihin :)
 
Mietin että jos nt-ultrassa löytyykin jotakin, niin onko vakuutusta sen jälkeen mahdollista enää edes saada?
 
Mun mielestä ihan ehdoton juttu. Koskaan ei tiedä mitä eteen tulee.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
Mun muistaakseni mun piti nt-ultrasuomalaisen saadusta lapusta toimittaa kopio vakuutusyhtiöön. Niin en ainakaan aikasemmin voi ottaa..
 
En ajatellut ottaa:) en halua vakuuttaa myöskään syntynyttä lasta oudosti kieroutuneesta ajatusmaailmastani johtuen. Perustelen sen jotenkin niin, että vaikka kuulutaan parempiosaiseen keskiluokkaan, haluan käyttää julkisia palveluitamme jotta niistä ei tule entistä surkeampia ja vähempivaraisten ja meidän parempiosaiseen maailmat ei polarisoituu täysin erilleen. Mutta tämä on vain minun ajatus, eli en tuomitse toisin tekeviä:)
 
Esikoisen kans kävi niin että oltiin pari päivää liian myöhässä vakuutuksen otossa, oli siis kerinnyt se aikaraja ylittyä. Onneksi oli terve ja kaikki hyvin! Pitäis kyllä ottaa nyt joku vakuutus hälle. Luultavasti otetaan vakuutus tälle syntymättömälle sitten jossain vaiheessa kaiken varalta :) Mistä vakuutusyhtiöstä ootte lapsellenne vakuutukset hankkinut/aiotte hankkia?
 
Esikoiselle ei otettu mitään. En mä edes tiennyt että jotain tommosia vakuutuksia on! :rolleyes::grin Tuskin otetaan nytkään. Sitä vauvavakuutustakin esikoiselle mietittiin, mutta jätettiin sitten ottamatta (aika hintavakin). Mullakin on joku ihme ajatusmaailma johon ei kuulu kaiken vakuuttuminen ihan vaan siltä varalta että ehkä jotain käy. Tai niin kuin moni ystäväni suositteli, että sitten voi vaan mennä yksityiselle. Itse olen aina käyttänyt julkista. Rahasta ei niinkään ole kyse, tarpeen vaatiessa on kyllä varaa mennä sinne yksityisellekin ihan täyteen hintaan.
Tähän asti elämässä pärjätty, toivotaan ettei vakuutuksille jatkossakaan tulisi tarvetta :)
 
Ne julkiset palvelut, kun ei vaan aina ole saatavilla ja lääkkeet voi maksaa kelakorvauksesta huolimatta monta sataa vuodessa. 600€ on lääkekatto vuodessa. Sen jälkeen on ilmaista. Tietysti, jos on varaa omakustanteella tarvittaessa käyttää yksityistä, niin mikä ettei.
Mä luulen, että julkinen terv.huolto on se mikä tulee lähivuosina kärsimään. Pakko on jostain nipistää, ja kyllä ne on ne peruspalvelut jotka kärsii..
Me jouduttiin aikanaan putkittamaan kahdesti korvat yksityisellä. 1000€/ kerta. Kunnallisella puolella oli puolen vuoden jonot. Tässä ajassa olisi 1,5-vuotiaalle muodostunut liimakorva ja mahdollinen kuulon heikkeneminen.
Sitten diagnosoitiin astma, jonka takia oltiin osastolla vuoden aikana 5 krt sitten rotavirus ja kehkokuume, jotka veivät myös osastolle.
Vuoden aikana 45 sairaalavuorokautta. Yksi vuorokausi 32€ (muistaakseni) ja lääkkeet päälle.
Ei se kunnallisellakaan ilmaista ole. Jos lapsi sairastaa paljon, niin 300€ vakuutusmaksu on maksettu moneen kertaan vuoden aikana.
Sitä paitsi kelan kanssa on lääkekorvaavuuden kanssa ihan älyttömän tarkkaa. Ne laskee pilkulleen, kuinka paljon pitää tietyssä ajassa vähintään ja enintään mitäkin lääkettä ostaa, että korvaavuus myönnetään.
Vakuutusyhtiöön kun tekee ilmoituksen, niin rahat on 2pvässä tilillä, eikä edes kuitteja tarvitse lähettää.
Joten kyllä, aion ottaa tällekin lapselle vakuutuksen. Sen voi sitten myöhemmin lopettaa, jos lapsi on perusterve, mutta jos on päiväkotiin menossa alle 2-vuotiaana, niin siitä se sairasteluhelvetti monessa perheessä alkaa.
Me käytiin sekin vaikeimman kautta.
Toki on varmasti paikkakuntia, joissa julkinen terv. huolto pelaa. Tässä kaupungissa ei. Mutta sairaalahoito ei ilmaista ole missään.. Eikä lääkkeet.
Hätää ei ole, jos on säästöjä, hyvät tulot tai sukulaiset jotka rahallisesti auttaa, mutta jos ei ole, niin suosittelen vakuutusta, se ei kuitenkaan ole, kuin 30€/kk. Aika vähän verrattuna esim auton vakuutuksiin.




Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mutta nuo on vain meidän kokemuksia.
Ideaalitilannehan tietysti olisi, että syntyisi terve lapsi, joka pysyisi terveenä.
Meillä keskimmäinen 5 vuotta ja ei ole elämässään syönyt edes yhtään antibioottikuuria. Olisihan se hienoa, jos näin olisi tämän viimeisenkin kohdalla, mutta en uskalla siihen luottaa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Saako vakuutuksen jo nt ultran jälkeen? 0_0
Vakuutusyhtiö miule puhui rakenneultrasta.
Jos saa niin äkkiä pitää soitella uudestaan :D
 
me otettiin esikoiselle ja saatiin sitten rahat takaisin, kun lapsi oli kuollut ennen syntymää... Varmaan nytkin otan saman, mietinnässä vielä..
 
Ifillä saa viikolla 12 ottaa vakuutuksen. Korvaa myös esimerkiksi vauvan kuolemisen kohtuun jonkun tietyn viikon jälkeen, vaikka eihän se raha sitä surua poista.
 
Me varmaan otetaan, vaikkei olla vielä asiasta miehen kanssa sovittu. Mutta mun miehellä on sellainen ja hän sairastaa paljon. Itse olen perusterve, mutta jos lapsi tulee isäänsä, niin vaikutukselle tulee tarvetta. :-) Ja tuohan on hyvä jos se korvaa kohtukuoleman, vaikkei se tietenkään surua poista!

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Itse selvittelin tänään lisää vakuutusasiaa ja totesivat että kunhan jossain ultrassa olet käynyt 9.raskausviikon jälkeen niin riittää. Eivät siis ainakaan nämä henkilöt osanneet vaatia nt-ultrasta todistusta.
 
Pohjolassa tarvii olla rakenneultran käynyt. Tosin heille saa kaiken maailman terapioita ja fysioterapiaa tuohon vakuutukseen. Onkohan kukaan tätä koskaan ottanut? Onko kokemuksia? Itse ajattelin vakavasti harkita ottavani kaikilla mahdollisilla herkuilla, jos jotain tulee.
 
Me yritettiin jo vakuutusta hankkia syntymättömälle lapselle. Kävi ilmi, että terveysselvityksen vuoksi ei voida sitä saada. Minulla on ylipainoa, mikä lisää sitten kaiken maailman riskejä ja ifillä eivät näköjään myönnä tuota vakuutusta sen normaalia korkeamman painoindeksin vuoksi. Empä tämmöstä edes osannut ajatella...
 
Takaisin
Top