Synnytystoivelista eli synnytyssuunnitelma

Meillä on n. 50km matkaa synnärille, mut meillä tulee onneks ambulanssi omalta kylältä, eli jos hätä tulee niin lanssin pitäis alle vartissa olla täällä..
 
Siihen ajatukseen on tottunut, että sairaala on kaukana ja näillä mennään. Toivottavasti kovin kiire ei tule, vaikka äidin suvun puolesta naiset on olleet nopeita synnyttämään.
Itsellä olisi edes korkea kynnys tarpeen vaatiessa soittaa lanssia, koska en halua työkavereita vahtaamaan haaroväliäni :yuck::hilarious:
Kiireisiä pikkuihmisiä on kans tullut jonkin verran vastaan työssä. Nuorin on ollut rv25 syntynyt.
 
Muokattu viimeksi:
Sihen ajatukseen on tottunut, että sairaala on kaukana ja näillä mennään. Toivottavasti kovin kiire ei tule, vaikka äidin suvun puolesta naiset on olleet nopeita synnyttämään.
Itsellä olisi edes korkea kynnys tarpeen vaatiessa soittaa lanssia, koska en halua työkavereita vahtaamaan haaroväliäni :yuck::hilarious:
Kiireisiä pikkuihmisiä on kans tullut jonkin verran vastaan työssä. Nuorin on ollut rv25 syntynyt.

Niin mites se menee että jos synnytys käynnistyy ennen kuin vauva laskeutunu, niin eikö pitäis kuljettaa vaakatasossa? eli siis tilatako silloin mieluummin lanssi vai lähteä omalla autolla vaikka ois sillä nopeemmin perillä?:wideyed:
 
Ei kaikilla lapsi edes laskeudu lantioon välttämättä kunnolla kuin vasta synnytyksessä, jos silloinkaan (joka sitten sektio).
Jos synnytys alkaa supisteluilla ei mitään väliä asennosta ole. Jos vedet menee voi vaarana olla napanuoran esiinluiskahdus, mikä taas on harvinainen. Makuuasento tuolloin parempi.
Ja en oo tosiaan ammatilta kätilö tai lääkäri, joten älkää purko jos joku eri mieltä :grin
 
Tosta esiinluiskahdus riskistä just oon lukenu.. mutta hyvä jos liitty vaan vesien menoon.
 
Meillä on onneks vaan semmonen 5-6 kilsaa synnärille (ja toivottavasti ei muutossa hirveesti kasva etäisyys!) ni ainakin pitäis ehtiä. :) Mutta ainahan se ei oo siitäkään kiinni mimmoset matkat on, onhan niitä pikavauvojakin. Tiedän tapauksen kun perheen toinen lapsi syntyi kotiin ja lapsen isä joutui leikkimään kätilöä kun ei vaan keretty lähteä sairaalalle asti, vaikkei se olisi kovin kaukana ollutkaan.

Toi on kyllä jännä miten viileä ja lämmin vaikuttaa, mä oon aina enemmän tykännyt viileästä kivunlievittäjänä, menkoissakin ehdottomasti kylmäpussia massulle! Kuuma/lämmin taas tuo tukalan ja ahdistavan olon. Sen puolesta oon onnellinen ettei tartte olla kesällä raskaana ku oon muutenkin aina naama rutussa kesäisin narisemassa kuumuutta :grin
 
Huh mitä matkoja! Meillä on ehkä kolme kilometriä laitokselle, pitäis ehtiä.. :D
Ite oon päättäny olla liikaa suunnittelematta synnytystä, ihan vaan siksi kun ei ole siitä aiempaa kokemusta. Ei oikeen osaa vaatia mitään tai tiedä mitä pitäisi vaatia. Oon vaan aatellu että kyllä ne siellä ammattilaiset tietää paremmin.. Toivottavasti!
Mulle lämmin suihku ja allas kuulostaa ihanilta! Lisäksi lämpötyyny ja jumppapallo on käytössä jo nyt kotona, eli ne on tuttuja ja hyväksi havaittuja juttuja. Puudutuksista en osaa sanoa mitään. Ilokaasu kuulostaa vähän ilkeeltä..en tykkää pistää päätä sekaisin, ja jos siitä tulee semmonen pöhnä niin en välttämättä tykkää.. Mutta jos sattuu esim. olemaan jossain vaiheessa ainoa mitä on tarjolla niin totta h*lvetissä aion kokeilla.. :D
 
Takaisin
Top