Nyt oon vähän kade!
Vähä harmittaa että täällä ei enää järjestetä sitä tutustumiskäyntiä laitokselle ennen synnytystä, että Oysin videot kattomalla pitäis asioiden niinku selventyä. (ja ne videot on ihan jottai kamalia. tiedonjanoiset googlatkaa oys synnytysosasto) Joten toiveita ei pääse täällä muuten esittämään ku neuvolassa jaettuun taustatietolomakkeeseen rustaamalla, ja kun sekin täytettiin ja lähetettiin jo viikolla 35 niin mitäpä siihen nyt osasi laittaa toiveita.. Ja jotenki tuntuu että jos sinne kiireellä tulee niin toiveiden toteuttaminen voi olla henkilökunnan mielestä toissijainen tehtävä.
Mulla ois haaveena kuitenkin kohtalaisen luomu alatiesynnytys. Tuonne elokuu-ketjun alle kirjoitinkin jo aiemmin, että mulla puudutusaineiden kanssa käy aina vähän niin ja näin että toimiiko ne. Mun äidillä ei epiduraalikaan oo toiminu, ja sen laittaminen selkään kuvottaa mua ajatuksena. Amme, jumppapallot, jyvätyynyt jne kuulostaa hyvältä, mutta liekö siellä Oysissakaan ku yks amme. Ilokaasusta en tiedä, sitä vois kokeilla mutta luulen että se alkaa yrjöttää. Tosin isin pitää saada kokeilla sitä niin täytyyhän se pyytää ees sen vitsin takia ;)
Luulen, että tuota tylppää menkkamaista kipua jaksan sietää, repeäminen ja ne jutut taas tuntuu ilkeämmältä. Vertailukohtana jos synnytys tuntuu likikään samalta kuin lääkkeellinen tyhjennys Cytotecillä niin kyllä mä sen kivun kanssa pärjään. Kirvely, vihlonta ja pistävä viiltokipu taas ei oo mun kivunsiedossa korkealla. Sen huomasin jälleen eilen ku viilsin itseäni metallisella tukkakoristeella silmään. Onneksi ei menny puhki :D