Nonniin, josko tässä ois nyt aikaa hetki...
Tyttöhän siis synty 1.9. sunnuntaina, päivä alko sillä että pohdittiin mitä tehdään. Teki miel lähtee ajelee vaikka varaa ei ois ollu, mut päätettiin että eiköhän mennä jotta saadaan ajatuksia muualle eikä tarvi vaan koko ajan odottaa koska. Olihan muuten sitte kiva päivä ja oikeesti rentoutti. Autossa tuntu muutamia harjotussupistuksen olosia mistä en ees maininnu miehelle, en niitä sen kummemmin itekkään ajatellu. Sitte tultiin kotiin neljän aikoihin ja touhuttii kaiken näköstä ja kunnes aloin miettii et hmm, aina ku vähän liikku niin tuli supistus, muttei mitenkään kivuliasta vielä. Veti kuitenkin naaman sen verran mietteliääks että mieskin sen hoksas ja valahti kalpeeks ku mikä, oli ihan et nytkö se tulee ja onks meillä kaikki valmiina, mistä me saadaa hoitaja pojalle. Tässä vaiheessa vielä räkätin päin naamaa et eihän tää nyt viel mitään oo!
Yritin sit ottaa iisisti ja istuskelin sohvalla josko ne menis ohi ja tuntuki siltä osin, vaan aina ku vähän liikahti niin taas supisti ja sitte ne alko pikkuhiljaa tuntuu jaloissa mistä arvasin et nää taitaa nyt sit kuitenki olla ihan oikeita. Plus että sain alkaa ravaa vessassa. Mies siinä käytti koiran ja kuuden jälkee mietin sille että pitäsköhän mun varmuuden vuoks soittaa kaverille ja varottaa et saattas tulla lähtö et ois valmiina tulee apuu. Silleki vielä totesin et joo, seuraillaa nyt viel. Sitte mies kävi suihkussa ja kylvetettii viel poitsuki. Mies alko kattoo et naama on sen näköi et kuis kipeitä ne onkaa, no semmosia ettei paljo puhuttu ku supisti. Mies meni nukuttaa pojan ja mä totesin et mä meen kans vähän suihkuu... sitä ennen laitoin viestiä kaverille jos tulis kuitenkin jo valmiiks tähän varmuuden vuoks, kello tais olla vähän yli seittemän. Rauhaksee olin suihkussa ja siel pysty olee supistustenkaa siedettävästi, puol tuntii meni ja kysyin mieheltä onko tullu vastausta puhelimee, no ei ollu, mies sitte soittaa tälle mun kaverille joka on just pesemässä koiriaa et nyt pitäs tulla ja äkkii. Siinä vaihees oli jo semmosia supistuksia että oksat pois, mut ei voinu lähtee. Mies meinas jo tilaa mulle taksii mut en suostunu. :D aattelin sitte että saa suihkuttelut riittää ja puin päälle..puol ysin aikaa se kaveri soitti että lähti, oltii vähän sillee et nyt vasta ja mulla alkoo tuntuu sen jälkee vähän siltä et alkaaks mua jo ponnistuttaa... edellisessä synnytyksessä en oikee tuntenu sitä ponnistamisen tarvetta kun oli niin hyvä epiduraali niin en sit sata varmaks tienny et ponnistuttaako.
Oli niinku niin pitkän tuntunen aika ja oottelu et koska se kaveri on tässä, mies kyttäs ikkunalla ja mä laitoin jo kenkiä ja yritin olla huutamatta ku supisti. Vihdoin viimein kaveri saapu ja oli pakko lähtee alaovelle jo vastaa, en ees pystyny moikkaa ku hissin ovet aukes ku yritin päästä liikkeelle samalla ku supisti ja se automatka oli kamala ku supisti ja auto heilu aina ku käänty. Ja todellakin se taysin käytävä oli pitkä ku mikä sinne ilmottautumisee... neljä kertaa joutu pysähtyy ja nojailee kaiteisii, jotenki selvittii sit ilmottautumisesta ja sit päästiin siihen ekaa pisteesee missä hoitajaki totes että joo, kateltii kamerasta että taitaa olla aika kovat supistukset. Totesin et joo, mä en oo ihan varma et ponnistuttaako mua, sitte tuli supistus ja siinä tuskailin ja hoitajat totes et ei muuta ku suoraa ylös saliin. Siellä kätilö totes vaan et jahas joo, tää on tässä, saat alkaa ponnistaa ku tulee supistus ja pyys apukäsiä paikalle. Siitä 3min niin tyttö oli pihalla. Ja minä joka aina oon ollu että en haluu huutaa synnytyksessä, huusin!! Kätilö parkojen korvat... kai siinä vähän paniikki iski itelle kunnes sitte toinen sano että nyt keskity, suu kiinni ja työnnä, avaa jalkoja ja sitte pysty alkaa keskittyy niihin ohjeisii ja tekee työtä.
Tytöllä oli napanuora kerran kaulan ympäri mutta ei tullu siitä sen ihmeempiä, kaikki oli hyvin ja pisteitä 9/9. Synnytyksen kestoks merkattiin 03:40. Luomuna siis mentiin, sairaalaa meiät merkattii 21.11 ja tyttö oli pihalla 21.26 että ei paljo kerenny muuta.
Mies oli kyllä jälleen kerran ihan korvaamaton.
Täytyy sanoo että tuli kyllä yllärinä toi miten nopeesti eteni! Oli tosi viime tipassa toi pääseminen tonne sairaalaa kun nyt jälkeepäin tiedän et mua ponnistutti jo kotona. En vaa suostunu lähtee taksilla ilman miestä.
Mutta synnytyksestä jäi taas ihan hyvä fiilis ja onneks oli sitte noin nopee ilman mitää lääkityksiä tms. koska kyllä se kipeetäkin teki.