Synnytystapa arviointi??

Tosi inhottava lääkäri osunut hanille! [:-] Tottakai nää asiat kiinnostaa ja varsinkin kun esikoista odottaa ja kaikki tää on uutta.
 
Meillä sama, tympee lekuri josta sai kaivamalla kaivaa edes perustiedot kuten tarjonnan ja onko yhtään pehmentynyt. Ei painoarvioita tai lantion leveyttä arvioituna.

Ekakertalaisena meen ihan kylmiltään sairaalaan ja siellä sit varmaan (?!) kätilö kattoo että saadaanko kaveri tuolta jalkovälistä ulos. Kai se niin on että pitää olla tosi iso vatsa, sf-mitta tai hurjasti painoa, että saisi synnytystapa-arvion tässä pk-seudulla.
 
Joo näin taitaa olla, täällä pk-seudulla ei mitään tehä ellei oo pakko. Meilläkin sillon kun neuvolassa kysyin, että tehdäänkö jotakin synnytystapa-arviota, niin terkkari vaan sano että eiköhän se alakautta synnytetä oletuksena. Eli ilmeisesti arvioidaan tarkemmin vaan, jos on jotain mikä viittaa siihen, ettei normaalisti voida edetä. Mutta näinhän se oli sen sokerirasituksenkin kanssa, joillain paikoilla kun siihen laitetaan suunnilleen kaikki, niin täällä meillä ei kyllä ole missään vaiheessa edes mainittu sen mahdollisuudesta...
 
Oikein rupesi raivostuttamaan tuolla viimeisessä neuvolalääkäri käynnissä.

Olen melkeimpä sata varma, että joudun sektioon. Äitini on synnyttänyt 4 lasta ja kaikki me ollaan tultu sektiolla ahtaan lantion ja isojen luiden takia. Olen todellakin perinyt äitini luuston. Olen muutenkin aika harteikas naiseksi.
Joka kerta olen muistuttanut tästä, että haluaisin ihan sinne viralliseen synnytystapa arvioon. Nytkin neuvolalääkäri vain tuumasi, että no, eiköhän se siellä synnytyssairaalassa sitten selviä. Ihan normaalilta kuulemma lantio näyttää... [:@]
Ja sanoi kuitenkin vielä, että kerro tuosta kun menet synnytyssairaalaan.
Kiva joutua sitten johonkin hätäsektioon...

Niin raivostuttavaa!!! Miksi sitä lähetettä ei nyt oltaisi voitu kirjoittaa...
 
Tokihan nuo asiat ei ole millää tavalla periytyviä, siis vaikka äiti olisi joutunut synnyttämään kaikki lapset sektiolla yms. Mutta tottakai sitä tahtoisi itse mennä synnytystapa arvioon että itse saisi tietää kuinka pystyy synnyttämään yms. Ymmärrän huolen ihan täysin. Meillä äiti kans joutunut synnyttämään meidät molemmat sektiolla; hänellä ei ole päässyt vauvat laskeutumaan.


Inhottava kokemus[:@][:@] Tottakai sitä tahtoo tietää ja kaikki asiat kiinnostaa ns. enemmän kun odottaa esikoistaan. Varmasti jäi paska maku suuhun[&:]


Saas nähä kuinka mun käy, kun mulla synnytystapa arvio ens tiistaina.
 
noh.. suvussahan tuo ei välttämättä mene, eli voi olla että voit ihan normaalisti synnyttää. Ja ainakin mulla tuo synnytystapa-arvio tehtiin niin, että käsikopelolla kattovat miltä lantio näyttää ja suhteuttavat mukelon painoon. Eli kyllä tuo melko hakuammuntaa loppujen lopuksi on. Toisaalta jos se ipana on sulla kiinnittynyt jo hyvin ja lääkäri sano, että lantio näyttäis normaalilta, huokaisisin helpotuksesta. Mullahan on siis ahdas lantio ja nuo mun muksut ei missään vaiheessa kiinnity kunnolla, kun eivät mahdu..
 
Kiitos katusutariina...

Ei minua sinänsä se sektio pelota. Oikeastaan enemmän huolestuttaa se, että jos joutuu hätäsektioon niin isä ei pääse mukaan [:D]

Osittain myös se lääkärin epävarmuus jäi kaivamaan...
-Kyllähän tämä ihan normaalilta näyttää, mutta sano nyt vielä tuosta siellä synnytyssairaalassa.

Jos vain menen sinne synnärille sitten avoimin mielin. [:D] Enkä rupea turhia ressaamaan...
 
sehän tässä huolena onkin ku silloin viikolla 30 ipana oli jo alhaalla ja ihan tuloillaan ja kiinnittynyt ja lääkäri veikkasi että ipanalla onkin kauhee kiire ja jos ei lentolupatarkastukseen mennessä oo noussut niin lennot espanjaan saa unohtaa..sitten muutaman viikon päästä ipana heitti ittesä toisin päin. nyt taas pääalaspäin mutta ei oo laskeutunut lääkärin mukaan ollenkaan. jos mulla ois ollut se normi lääkäri niin se ois varmaan pistänyt ton jutun korvan taakke ja ehkä päihkäillyt onko lapsen koossa jotain ku ees takasi pyörii ja nyt siis ei laskeudu. tosin meille annettu tosi pienen ja pirpanan tytön arvio silloin rakenneultrassa ja sf mittakaan ei ainakaan viimekäynillä ollut hälyyttävä. vaikka taas toissa kerralla mentiin kuulema ylärajoilla. että oo tässä tosiaan huoletta ja valmistaudu kuitenkin kaikkeen maholliseen... [&o]
 
ja vielä.. [:)]

Mä menin siis ton ensimmäisen kanssa ihan sinne arvioon, jossa sanoivat että hyvin mahtuu. Eipäs mahtunutkaan.. Ei mullekaan tehty hätäsektiota, vaan kiireellinen, joka taitaa ollakin se yleisin ratkaisu mikäli äidillä kapea lantio. Hätäsektio on kuitenkin melko harvinainen ratkaisu, koska harvoin sen tilanteen annetaan mennä niin pitkälle. Meillä tosiaan mies sai tulla mukaan ja tuo haava leikattiin nätisti bikinirajan alle.
 
hani tuo sun lääkäriläynti kuulosti ihan samalta kun mun lääkäri käynti. Valitin asiasta seuraavassa neuvolassa, ja 2pv sen jälkeen pääsinkin jo polille synnytystapa arviointiin.
Sanot neuvolassa vaan siitä, ja vaadit päästä polille.
 
Täällä oli tänään synnytystapa arvio (Rv:t 38) ja näinhän siinä kävi että lääkäri oli sitä mieltä että minä yhden syöksyn synnyttäneenä menen käynnistykseen!

APUVA!!!!!

Itse menin arvioon sillä mielellä että kunhan nyt jutskaillaan mukavia että pitäisköhän sitä vai eikö sitä pitäis ja luulin että tässä vielä rauhassa katsellaan kunnes la on ylitetty tai edes tosi lähellä.
No ei, maanantaina sairaalaan jos ei ole kovin ruuhkaista ja homma käyntiin.
Rupes perkele jännittään vimmatusti.
 
Vihuu!! Meillä syntyy sit toivottavasti/luultavasti muksut samana päivänä [:D][:D]

Ja eiköhän se käynnistys kuitenkin ole turvallisempia, kun sulla on se yks syöksy siellä jo takana. Ei ainakaan repee ne paikat niin pahasti (toivon [:D])
 
Se on hyvä syntymäpäivä, mäkin täytän silloin vuosia! [:D]
Ja varmasti turvallisempaa kuin syöksyily jos käynnistävät.
 
Joo parempi ilmeisesti hallitummin sairaalassa kuin ottaa edes riski että tulee kotiin. Lähinnä mietityttää se että kumpa lähtisi käynnistymään ilman monen päivän yrittämisiä. Mutta kaipa tuo lääkäri tiesi mitä suunnitteli.
Kanavaa n.1cm jäljellä ja sormelle auki, normaali uudelleensynnyttäjän tilanne siis.
 
Toivottavasti JO maanantaina!
Tosin mulla tuskin kovin rankalla kädellä aletaan käynnisteleen, että voihan se venyä..
 
Meillä oli tänään synnytystapa arvio ja lääkäri sitä mieltä, että alatiesynnytys on mahdollinen. Pääsin arvioon koska mulla on vasemmassa lonkassa keinonivel ja miettivät neuvolassa tuleeko lonkka kestämään synnytyksen aiheuttaman rasituksen. 
 
tänään kävin synnytystapa arvioinnissa jos lääkäri sanoi että alatiesynnytys on mahdollista, mutta joudun kuitenki vielä yhden kerran menämään tarkastukseen koska lapsi on  nii pieni kokoinen [&:]
 
tänään aamulla käyty mangneetti kuvauksissa mittaamassa lantiota (kauhiiaa oli [:D]) saa nähä missä tai milloin tulee päätös miten synnytän..rupee olemaan "kiire" ku laskettuaikakin ois viikon päästä...eiköhän ne ilmoittele sieltä kättäriltä sitten mitä seuraavaksi [:D]
 
Takaisin
Top