Synnytystapa arviointi??

L.J

Oman äänensä löytänyt
onko kenellekkään tehty synnytystapa arvioitia? tai onko kukaan menossa sellaiseen? :) haluaisin tietää minkälaisia kokemuksia on? [:D]

itse olen mennossa, koska neuvolassa mietittiin sitä että mahtuuko koska olen itse nii pieni kokoinen (150cm pitkä[:D])
 
Meillä Lahdessa taitaa kuulua kaikille neuvolalääkärin suorittama koko- ja synnytystapa-arvio rv 36. Sinne siis itse menossa. Viitisen viikkoa pitäis sitä odotella [:)]
 
Mä olen menossa viikolla 36 sairaalaan synnytystapa-arviointiin vauvan perätilan takia (ellei nyt sitten käänny ennen sitä). Terkkarin puheiden mukaan siellä sovitaan mulle leikkauspäivä, koska en halua mennä käännösyritykseen enkä myöskään halua synnyttää alateitse perätilavauvaa.

Yleensä tuo arviointi tehdään kai lähinnä jos äiti on pienikokoinen ja halutaan varmistaa lantion koko, että vauva mahtuu tulemaan.  
 
Täällä on kanssa viikolle 36 synnytystapa-arviointiin meno. Itse en ole tosiaankaan mikään pienikokoinen, enkä oikein tiedä edes miksi se on. kaippa se on käytäntö[:D].. Paitsi meillä on kyllä suvussa molemmilla isokokosia lapsia ja sf-mitta menny yläkäyrillä koko ajan, niin voispa se tietty olla niistäki..Pittää ens kerralla kysyä neuvolasta[:)] Oijoi, siihenkään ei ole enää kuin vajaa kaksi viikkoa <3
 
Täällä kans synnytystapa arvio tulossa. Poika edelleen perätilassa. Ja ois RV 36+0 kun se olisi :) Jos ei ole kääntynyt niin katsovat että ruvetaanko kääntämään vai leikataanko taas. Melko varmasti leikkaus tulossa [:)]
 
Virginia, aiotko suostua käännöksen yritykseen jos sitä ehdottavat sulle? Mä jotenkin haluan ettei vauvan asentoon puututa, vaan siinä tapauksessa sitten reippaasti (?) sinne sektioon...

EDIT: niin, siis tietty jos on normaalikokoisella naisella tulossa iso vauva, niin kai ne myös silloinkin haluavat varmistaa että vauva mahtuu syntymään. Ehkä joissain sairaaloissa toi arvio tehdään muutenkin, en tiedä. Mutta ainakin täällä vaan äidin tai lapsen koon, perätilan ym. takia.
 
Tyttö Koo: Voihan ne sitä koittaa kääntää mutta herra on niin jämpti etteivät varmasti edes onnistu [:D] Täytyy ruveta kattoo kalenteria ja miettiä jotain selitystä että saisin tolle 11.6 sovittua leikkauspäivän kun just silloin sattuu olemaan minun äidin syntymä päivät [:)] Ois sama päivä sitten lapsella ja meidän äitillä.
 
MEillä ei ole ollut neuvolaasa mitään puhetta koko asiasta. Toisaalta haluaisin sinne mennä, saada ns. varmuuden että mahtuu tulemaan "luonnollista" kautta.
TOki mulla on maanantaina neuvola, niin katsotaan kuinka päin poika sielä taas on.[:D] Ennen on ollut RT, mutta on kääntyillyt ja vääntyillyt vielä vaikka kuinka päin. Vielä kun tilaakin on. [:)]
 
mulla tulossa tuo 10.5 vihuu!! Selviää se leikkauspäivä [:)]

Mä olen jokaisen kohdalla käynyt. Olen kyllä pienikokoinen (158cm) eikä painoa normaalisti enemmän kuin 60kg, ja tuo sf-mitta aina huitelee jossain ihan muualla kuin käyrillä.

Mulla ensimmäisellä painoarvio oli 4,5 kg, vaikka syntymäpaino oli 4035. Sanottiin että mahtuu silti ihan hyvin. No ei todellakaan mahtunut. Synnytys kesti pari vuorokautta. [:@] Toisen kohdalla oli 3,5kg, vaikka syntypäpaino 3900. Sanoivat että mahtuu, mutta mä vedin hirveet herneet siellä ja sanoin että saavat tutkia kunnolla tuon mahtumisen, kun raskaus sujunut ihan samalla tavalla kuin aikaisemminkin (sf-mitta). Laittoivat mut sitten röntgeniin, luojan kiitos! Lekuri soitti seuraavana päivänä, ja ilmoitti leikkauspäivän ja sanoi samalla, että kaikki seuraavat synnytykset tulee sitten olemaan sektioita. Joskus näköjään kannattaa luottaa ihan omiin fiiliksiinsä [;)]
 
153 cm pitkän varteni takia oon myös menossa synnytystapa-arvioon. Viikosta 36 oli neuvolassa puhetta, mutta en ole vielä saanut aikaa.
 
eilen kävin lääkärissä jossa teki lähetteen synnytystapa arviointiin ja sain jo ajan jo tänään et ens viikolla sinne sitten [:D] saa nähä miten käy...
 
Meillä oli synnytystapa-arvio rv35 ja nyt uudestaan huomenna. Pikku-ukko on niin kookas, että tarkistetaan uudestaan vieläkö pätee sama tulos kun viimeksi, että alakautta mahtuu..
 
Täällä myös synnytystapa arvio ylihuomenna. Rv:t silloin 38.
Ylimääräisessä painoarvio ultrassa lääkäri kysyi haluanko mennä arvioon kun ensimmäinen syntyi liian vauhdilla kotiin. Kysyi myös olinko miettinyt käynnistämistä. En tiedä tarjoavatko he tätä käynnistämistä nyt sairaalasta vain sen takia että tulisi hallitummin maailmaan kun se nopeuden riski aina kuulemma on. Siinä sitä sitten onkin miettimistä että millä kannalla itse on. Aikaisemmin kun on vaan ajatellut että kyllä luonto hoitaa niinkuin hoitaa, vaikka siinä jälkikäteen onkin ollut kestämistä.
 
Jotkut ainakin sanoo, että toinen tulee puolet nopeampaa kun ensimmäinen ? En tiedä pitääkö paikkaansa, itse kun ensimmäistä odotan[:)]

Että olisiko turvallisempaa käynnistää sairaalassa? Kaksi piippuinen juttu. Varmasti pistää mietityttämään.[&:]
 
Niin. Ja jos tämä olisi tiedetty ensimmäisen kohdalla, olisin halunnut käynnistyksen, vain jälkijuttujen takia. On silti olemassa sekin vaihtoehto että nyt tuleekin toivomani kahden vuorokauden synnytys, sitä kun ei koskaan tiedä. No, torstaina on viisaampi kun tulee sairaalasta..
 
ei tietookaan mistään synnytystapa arvioinneista.. [&:] kysyin sitä tänään lääkäriltä ja se vaan tokasi että pelkäätkö ja jännitätkö sitten sitä synnýtystä niin paljon..[:@] olin vähän hölömönä.. sitten se sanoi että en ainakaan tuntenut mitään erikoista tai poikkeavaa että ihan normaalisti on kaikki. musta se ei ees sisätarkastusta tehdessään sen enempiä kokeillut tai tuumaillut. nopeesti vaan tutki kohdunkaulan tilanteen ja se oli siinä. rohkenin sitten kysyä sen mielipidettä lapsen koosta ja taas töykee vastaus että näin käsikopelolla sitä on ihan turha lähtee arvioimaan![&:][:(] ekaa lasta kun odotan niin tottakai noita asioita huolehtii ja ihmeissään on ku joillekkin se arviointi tehdään ja joillekkin tehdään perusteellinen tutkimus lääkärissä että paikat sallii alatiesynnytyksen... [&o] että luota sitten tässä tohon lääkäriin ja oota rauhallisin mielin synnytystä...
 
Takaisin
Top