Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkään en tunnista supistuksia. Välillä huomaan että vatsa on kova ja olo on epämukava, mutten todellakaan pystyisi laskea kauanko se kestää tai kuinka usein niitä on. Mitään tuntemuksia vauvan syntymmästä ei ole, mutta ei se oikeastaan haittaakaan. Olen henkisesti valmistautunut että yliajalle mennään ja joka tapauksessa tämän vuoden puolella vauva syntyy.

Nyt aion uhmata kaikkia liitoskipuja ja tulevaa selkäsärkyä ja lähteä kävelylle merenrantaan. En ole kuukauteen käynyt varsinaisella kävelyllä kun siitä seuraa aina niin kovat säryt.

Mulla oli tossa pari tuntia sitten yksi kivulias supistus.. Tai siis samalla tuli sitä menkkamaista jomotusta.. Harmi ettei tullu jatkoa tolle vaan oli se yksittäinen :(

Mude: mulla kans eilen illalla supistusta edelsi aina vauvan liikkuminen. Tuliko hälle sit tukala olo, kun alkoi kohtu puristaa vai intoutuiko kohtu sit liikkeistä...

Nyt ollaan 39+6 eikä merkkejä näy :grin
Menkkamaista jomotusta ihan hetkittäin mutta ei todellakaan jatkuvaa. Lähinnä vaan liitoskipuja ja/tai alapääkipua. Supistukset tuntee siitä kun vatsa kovenee, nyt jo hetkittäin saatan tuntea kiristävän tunteen jonka olen oppinut liittämään supistukseen. Huomenna olisi neuvola ja saavat tehdä sisätutkimuksen, että mikäköhän siellä on tilanne.

Yliajalle mennään melko varmasti.

Mulla on ollut aiempaa tukalampia kivuttomia supistuksia ja lisäksi satunnaisia menkkamaisia kipuja, mutta ei oikein varsinaisia kivuliaita supistuksia. Aiemmin olin ajatellut, että kun mulle on tullut jo pitkään kivuttomia supistuksia todella herkästi, niin kotikäynnistyskikoilla puljaaminen olisi sitten helppoa heti kunhan vaavi vaan on riittävän valmis että uskallan yrittää. :rolleyes: No ei tod. Kyllä mä saan edelleen täysin mitättömästä rasituksesta kivuttomia suppareita, jotka voi jatkua ikäänkuin yhtenä pitkänä vatsanpingotusepisodina kunnes menen köllöttämään, mutta ei ne muutu kivuliaiksi supisteluiksi sitten millään.

Tuskinpa tässä nyt mihinkään tarvii lähteä mut selvästi illan aikana supistanut enemmän ja kivuliaammin! Miehen kanssa oon tässä nyt jutellut näistä oloista ja ollaan nyt kumpikin tässä mietitty että mahtaako tulla enemmän tai ruveta oikeasti kivuliaaksi nämä. Painetta tuntuu edelleen ja kokoajan vaan enemmän ja lisäks on alkanu myös nivusissa tuntua..

Musta on välillä niin hämmentävää tykätä siitä että me ollaan täällä kivuissamme, mutta niitähän tässä nyt kovin odotellaan! :)

Vius, noin mäkin ajattelin esikoisesta, mutta niin vain yhtäkkiä käynnistyi synnytys supistuksilla, joista en ollut aiemmin tuntenut edes harkkaversioita. Eikä ollut mitään muitakaan merkkejä ilmassa. Ja hän syntyi laskettuna päivänä ;)

Ei kaikille tule mitään ennakoivaa merkkejä ja toiset taas taistelee alkavien ja laantuvien supistusten kanssa viikkotolkulla. Meidän kehot on ihmeellisiä :)

Sain sen 5h nukuttua illan supistuksista huolimatta. Maha on vieläkin ihan kipeä ja nyt särkee myös selkä. Tänään on ihan ehdottomasti otettava päikkärit sit ku mies lähtee töihin tossa joskus 8 jälkeen..

Aamulla kun nousin sängystä ylös, niin huomasin patjassa kostean läikän jossa oli valkovuotoa seassa mutta osa näyttä juoksevammalta. Hetken jo toivoin että kohta hulahtaa, mutta ei ole kyllä tuon jälkeen kuulunut mitään. Huomenna on pelkopoliaika, niin kysäisen samalla onko tarvetta testata tihkuuko lapsivettä vai onko vaan entistäkin reilumpaa valkovuotoa.

^ juuri samanlaisesta hulahduksesta kirjoitin joulukuukeskusteluun aamulla. Housut kastu reisiä myöten ja keskellä oli valkovuotoa ja ympärillä pelkkää märkää. Valkoinen valui pikkareiden läpi päälyhousuihin. Pyyhkiessä tuli PALJON valkkaria. Hetken jatkui valumista kunnes loppu.

Joo. Ei se musta ainakaan pelkkää valkovuotoa ollut, eikä se pissaltakaan haissut kun sitä paperiin imeytin. Ja aamupissa on kumminkin sen verran konsentroitunutta että luulisi sen kyllä haistavan jos sitä olisi lirahtanut. :wideyed: Noh, jos lurahtelee vielä niin soitan synnärille ja jos ei niin kysyn huomenna polilla. :happy:

Mulla tuli kanssa yöllä joka vessareissulla jotain juoksevampaa ku valkovuoto, ei kuitenkaan pissaa. Ajattelin, että soittelen päivällä sairaalaan, mutta nyt ei ole aamun vessakäynnin jälkeen valunut mitään, niin en sitten tullut soittaneeksi. Saisi kyllä alkaa tapahtua jotain, alkaa olla pinna niin kireällä tästä odottelusta ja pikkareiden kyttäämisestä.

Muokattu viimeksi:
Itellä kans päällä turhautuminen ja vitutus sen seurauksena.. Välillä tuntuu ihan ku valuis jotain mut sit ei kuitenkaan valu ja noi supistukset ei ole kipeitä.. Tai ainakaan niin kipeitä että pitäis miettiä edes soittoa sairaalaan..
Yritän nyt epätoivoisesti vauhdittaa suppareita vadelmanlehtiteetä juomalla ku pääsin vihdoinkin hakemaan tänään sitä! :)
Mies on kans kysymässä kokoajan "mikä olo" jne että joko..

^Joo, vähän väliä tulee viestiä, että miten menee ja mikä tilanne :grin Onhan se ihanaa, kun toinen ajattelee ja välittää ja huolehtii :Heartred Ettei tartte ite olla huolissaan soittelemassa perään, että oothan nyt kuulolla jos jotain tulee.

Joo mut tietyllä tavalla myös turhauttaa jatkuva kysely :D Mies on kyllä selvästi enemmän innoissaan odottamassa että joko joko :D ei se raukka meinannut viime yönä edes malttaa kuulemma nukkua :D

Takaisin