Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä niin toivoisin että tulis jo sellainen supistus että itsekin sen varmasti tunnistaisin, edes harjoitus sellainen! Neuvolalääkärissä silloin sanoivat että on niitä varmasti ollut kun kohdunsuu oli pehmennyt ja lyhentynyt mutta mä en vaan huomaa mitään, joten tuntuu ettei mitään 'oikeaa oiretta' ole ja tässä kestää vielä ikuisuus!

Limatulppa irtos viikko sitten ja liitoskipuja, kolotuksia, pissahätää ja unettomuutta on, mutta ei mitään mistä vois päätellä että tää joskus oikeasti syntyy :bored:

Viikku mie tunnistan noi harkat selvästi mut ei ne jostain syystä ilmeisesti oo tehny mitään. Liimatulppaa en ole bongannut. Silti kuitenkin tuolta lokakuun lopulta asti ollut kohdunkaula lyhentynyt (about sen 2cm-2,5cm ultralla) ja kohdunsuu pehmentynyt mutta täysin kiinni.. Eikä aukea edes painettaessa.. Ottaa oikeasti päähän ku ensin pelättiin tyksissä että vauva syntyy liian aikaisin ja nyt kuitenkin puhutaan käynnistyksestä koska vauva ei kasvakaan "normaalisti"..

Eikä tosiaan mitään merkkejä mihinkään suuntaan ja alkaa ottaa päähän noi harkkasupistuksetkin kun tuntuu niin epämiellyttävältä mutta tiedän ettei ne tee mitään (paineen tunteesta huolimatta ei edistystä)

Mulla tulee vaan tonne alavattaan niit menkkamaisia vihlasuja, vähän ku joku sisäelin olis tulehtunu muutaman sekan, mut mitään muuta kipeetä ei oo.

Mulla kun tulee se supistus, niin säteilee sekä alavatsaan että alaselkään. Aivan kauhea paine ja sattuu iha jäätävästi. Viime maanantaina olin 3cm auki ja kaulaa 2cm, toivottavasti nämä edes jotenkin edistää..

Ja nyt on lähes koko ajan vatsa kipeä, vaikka ei supistakaan.

itsellä ei ole muuta kuin öisin häiritsevää lantion jomotusta ja epäilen sen enemmänkin johtuvan siitä että näin monta kuukautta nukkunut vain jommalla kummalla kyljellä ja sitten kamalat liitoskivut jotka saavat mut näyttämään pingviiniltä :D eikä mitää tietoa että onko kohdussa tapahtunut minkäänlaista edistystä, pitääpä ottaa neuvolassa puheeksi. viimeksi hoitaja sitä mieltä ettei lekuri käyntejä enää tarvita :o saisi niitä harkka supituksiakin tulla ainaki sellasia että tuntisi jotain :D

Siis oon tässä taas puolitoista tuntia hääränny, lappanu kakkaa karsinoista, lykkiny täysiä kottikärryjä ja teinpä vielä lumitöitäkin äsken. Eikä edes niitä harkkasuppareita tunnu. Ei tunnu missään mitään :shifty:

Mun eilisen ja tämän päivän oireet, ei siis luultavasti enteile yhtään mitään mutta ihmetyttää kyllä aikaisempiin oireisiin verrattuna :grin
- Ei ole oikeastaan supistanut yhtään eilen eikä tänään.
- vauva rauhallinen eilisestä asti, välillä pitänyt tunnustella liikkeitäkin.
- valtavasti energiaa päivisin vaikka öisin herätty esikoisen äänien lisäksi molempina aamuina neljän jälkeen.
- jaksan käydä kävelyllä kahdesti päivässä. Siis tunnin kävelyillä.
- mieli hyvä ja positiivinen, kiukkuisuus kadonnut :)
- sen sijaan oksettavaa oloa on ollut, vatsa toimii nyt hyvin kerran päivässä mutta silti tunne että *askattaisi vähän kokoajan. Liekö vauvan pää tuolla jossain aiheuttaa näitä tuntemuksia..

Kiva kirjoittaa ylös ja katsoa miten fiilikset ja olot muuttuu tässä pidemmälle mentäessä :grin

Onkohan ihan normaalia harkkasupistuksetkaan tätä tahtia enää... Aiemmin on tullut oikeastaan vain rasituksesta, nyt viikon sisään enemmän myös muuten vain. Nyt oon käytännössä vaan maannut tai istunut koko päivän, ja tunnin sisään 13. kivuton supistus meneillään. Lisäksi tuntuu painetta alhaalla myös supistusten välillä. En osaa kuitenkaan ottaa vakavasti kun ei tee kipeetä?? Laskettu aika ois kyllä huomenna, niin että jos nää ois merkkejä synnytyksestä niin ei haittaisi yhtään ;)

Mulle sanottiin noista aiemmin että jos tunnin sisään tulee 5-10min välein ja tuntuu samalla painetta niin saa huolestua (mulla siis oli sillon lyhentynyt tuo kohdunkaula eikä viikkoja tarpeeksi). Saattaahan olla että ne kypsyttää kyllä paikkoja :)

Mä salaa hiukan kadehdin teitä, joilla on pikkuisen syntymä ja ensinäkeminen vielä edessä.. vaikka vielä pari viikkoa sitten olin itse ihan yhtä malttamaton synnytyksen käynnistymisen odotuksen suhteen :)

Siis totta kai tämän nyytin kanssa elelyhän on se päätavoite, mutta jotain niin maagista siinä odotuksessakin on kaikkine huonoine puolineenkin. Tsemppiä kaikille tuskaileville! Teidän synnytystä ennakoivat tuntemukset ja mahdolliset jakautumisuutiset ovat öisten imetyshetkien jännitysmomentteja :)

Voe luoooja et oli yöllä valunut maitoa paljon. Sänky länttiä täynnä ja tissit valkoisen mähmän peitossa. Eipä tullu esikoisesta näin "aikaisin" tällaista määrää maitoa. Vain pieniä tippoja.
Ja eilisen sisätutkimuksen takia koko ilta kipeitä suppareita ja olihan sitä kypsymistäkin jo tapahtunut (2,5cm kaulaa ja pehmeä)

Eilen illalla supisteli pari tuntia säännöllisesti 5-10min välein, koko ajan voimistuen ja ehdin jo miettiä, että Tonttu meinaa itsenäisyyspäivän kunniaksi tulla maailmaan. Ja höpöhöpö. Yhtäkkiä tietysti loppuivat, kuin seinään. Aamuyöstä heräsin taas supistuksiin, mutta taas loppuivat ja heikkoja olivat. Aamulla harjoteltiin miehen kanssa vielä yhtä s:ää.. katotaan tekeekö se asialle mitään. :D 39 viikkoa on täynnä, eli hyvä vain kun merkkejä synnytyksestä alkaa tulla, jospa kohdunsuu ainakin kypsyis vaikkei Tonttu heti pihalle haluais tullakaan.

Mulla tuli eilen muutama tosi kipeä supistus, johtuen siitä ko vauva liikku alamahalla niin paljon. Näitä oli kuopuksestakin joitakin (ehkä 10-20) yksittäistä, ja sillon ne supistukset aukas paikat mulla 3cm :eek: (olin ennen nuita supistuksia käynyt lääkärillä ja paikat oli sillon vielä kiinni, vähä vaan pehmentyny). eipä haittaa vaikka nuita tulis taas enemmän ja valmistelis paikkoja :)

Takaisin