Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuolta muiden kuukausien ryhmistä oon lukenu kans että osalla on ollu pahoinvointia/ripulointia ennen synnytystä.. Just tyyliin muutamaa päivää aiemmin alkanut tuo ja sit käynnistynyt synnytys..

Nää kivut ja jomotukset on vaan lisääntynyt tässä illan mittaan.. Äsken tuli jomotus niin että oli pakko vähän keskittyä enemmän hengittämiseen mutta en varsinaisesti huomannut että olis supistanut samalla.. Teki kuitenkin kipiää.

Taas ollu kyllä niin supistelupäivä. Tai ei supistele sillain napakasti eikä kovin kipeesti mut koko päivän semmosta epämäärästä jomotusta. Alaselkää särkee yhtenään, ja kohdunsuulla tai jossain niillämain hirviää jomottelua. Jotenki erittäin tuskanen ja kirraava olotila. Ja vauva on tosi alhaalla. Oikeestaan ko mietin ni ollu vähä rauhallisempi tänään mitä aikasempina päivinä.. hmmm enteilisköhän tää jotain:joyful:

Oon edelleenki vähä hämillään ku aikasemmilta mulla on näillä viikoilla vasta alkanu supistelee/jomotteleen ni nyt on varmaan kuukauden verran jomotellu. Saas nähä. Katotaan ni synnytän vasta tammikuun puolella, huh en ees halua ajatella..:arghh:

Pakko oli nopeasti testata, mutta Puristamallakin tulee nyt maitoa.. o.O mulla ei oo siis aiemmin tullut vaikka imetin vielä alkuraskaudessa esikoista. Ja kokeillut olen monesti raskauden aikana.

Tajusin kans et oon tänään ja eilen käynyt kolmesti wc:ssä kakkosella. Yleensä vain kerran käyn. Mitään oksetusta/ripulia ei ole, mutta ei maistu ruoka eikä herkutkaan.

Äsken alkoi myös supistelut pitkästä aikaa.

Toivottavasti mun mielikuvitus nyt vaan laukkaa ja yöstä tulee rauhallinen. Meillähän ei ole esikolle hoitajaa vielä täksi viikoksi, varsinkaan huomiselle päivälle. Pelottavaa kun minusta tullut tämmöinen levoton ja hermostunut ihminen. Itse synnytys ei jännitä erityisemmin, pelkään vaan että se alkaa just sillon kun se ei "saisi." Huomenna neuvola ja sinne menen, yhtenä kappaleena. Piste.

Mulla alkanut muutamia päiviä sitten nenän limakalvot oleen turvonneet ja ihan nuhalta tuntuu. Inhottaa myös kun semmonen olo kuin pissat ois kokoajan housuissa. Koko päivän aina supistelee säännöllisen epäsäännöllisesti,iltasin erityisesti.

Huono/etova olo myös tullut mukavana lisänä. Esikoinen synty 38+5 ja tästä supistellut puolestavälistä asti ja oli niin varma että syntyy aikasten niin alkanut nyt sitten turhautuun ja kiukkuaan xD nyt menossa rv 39+1. laskettu mulla on itsenäisyyspäivänä.

Mulla on tänään kans sellanen turhautuminen että ei tää synny ikinä! Ja laskettuaika vasta aattona.. En tiiä miten pitäis selviytyä sinne asti! Periaatteessa on myös alkanut miettimään että kysyn josko vois käynnistää jo pikkuhiljaa.. Mut se ei taida olla mahdollista..
Eilen yritin houkutella miestä petipuuhiin mut ei se törppö mitään tajunnu peliin keskittyessä ku ei vääntänyt ratakiskosta että nyt seksiä kiitos!

Luoooja mikä yö takana. Menkkajomottelu oli ihan jäätävää...särki alaselästä varpaisiin saakka. En oikee tienny supistaako vai onko vaan muuten hirveen ahistava olo. Mikään asento ei parantanut oloa.
Lisäks esikko pissasi sänkynsä keskellä yötä joka sit aiheutti omat kommerverkkinsä.
Apuuuua....pakko koittaa jos sais näin aamulla nukuttua...ku mukula tarhassa ja mies töissä. Mut en tiiä sitte onko noi jomotukset mulla suppareita vai mitä....ja siis vihlo kohdunsuuta muuten myös samal ku ahisti.

Tsemppiä turhautuneille! Ymmärrän fiilikset hyvin, välillä itselläkin on olo, ettei jaksa enää yhtään. Tässä on kuitenkin enää pari viikkoa jäljellä, sellaisen jaksaa nyt vaikka pää alaspäin! Lopulta se menee nopeasti eikä vauvan synnyttyä edes muista tätä tuskailua :)

Täällä näyttää tänään olevan vatsan tyhjennys menossa. Saisi nyt vielä perjantai iltaan ainakin odottaa synnytys.

Mulla on tänään kans sellanen turhautuminen että ei tää synny ikinä! Ja laskettuaika vasta aattona.. En tiiä miten pitäis selviytyä sinne asti! Periaatteessa on myös alkanut miettimään että kysyn josko vois käynnistää jo pikkuhiljaa.. Mut se ei taida olla mahdollista..
Eilen yritin houkutella miestä petipuuhiin mut ei se törppö mitään tajunnu peliin keskittyessä ku ei vääntänyt ratakiskosta että nyt seksiä kiitos!

Mä en kyllä haluais, että käynnistettäis ilman erityistä lääketieteellistä syytä.

huomenna vaihtuu joulukuu! Sitten saa lapsi minun puolesta putkahtaa ulos :) enää viikko laskettuun! Manasin tosissaan liitoskivut esille sen jumppapallon avulla, pitänee jatkaa harjoituksia, jos se auttais. Pääsee lapsi ainakin hyvään tarjontaan.

Just mietin kanssa, että vielähän tässä tälle kuulle ehtisi, mutta ei vaikuta tässä vaiheessa enää kovin todennäköiseltä. Itse ajattelin ottaa käyttöön "rauhoittumistaktiikan". Eilen jo mieheltä kyselin, että onnistuisiko hänen hoitaa tänään kaikki tallihommat ym (on menossa töiden jälkeen vielä muihin hommiin niin sillä kyselin). Kuulemma on itsekin sillä kannalla, että mun ei pidä tehdä nyt mitään. Jospa kroppa pikkuhiljaa alkais sitten tajuta, että nyt vois olla sopiva hetki alkaa jotain tapahtua, kun ns jää vain odottelemaan :) Oon kuitenkin joka päivä touhottanu menemään aika lailla, vaikka toki välillä levännytkin.

En mielelläni siihen kyllä suostu mutta on jo siitä puhuttu sairaalassa.. Sen takia se on varmaan pyörinyt mielessä... :(

On ollut täällä keskustelussa paljon ilmoilla, että pitäis saada vauvat pian ulos. Ei kannata hätäillä, kyl ne bebet sieltä ulos tulee, tavalla tai toisella. Ennemmin keskittykää itsenne hemmotteluun ja rauhoittumiseen joulunalusaikaan. Kyl ne kaikki kivut ja kolotukset ja unettomat yöt palkitaan taatusti. Nostattaa vaan turhaa itenne ja vauvan stressitasoa. Älkää hättäilkö, kaikki aikanaan :)

Älkää pelätkö käynnistystä. Ei se kaikille ole yhtä kamala juttu. Itsellä ainakin ihan hyvät mielet käynnistyksestä (vaikka loppu olisikinnparemmin voinut mennä)...en sitten tiedä olisiko kivut sen pienempiä tai suurempia ilman lääkkeitä...mutta kyllä se synnytys joka ikinen kerta tuntuu.

On ollut täällä keskustelussa paljon ilmoilla, että pitäis saada vauvat pian ulos. Ei kannata hätäillä, kyl ne bebet sieltä ulos tulee, tavalla tai toisella. Ennemmin keskittykää itsenne hemmotteluun ja rauhoittumiseen joulunalusaikaan. Kyl ne kaikki kivut ja kolotukset ja unettomat yöt palkitaan taatusti. Nostattaa vaan turhaa itenne ja vauvan stressitasoa. Älkää hättäilkö, kaikki aikanaan :)

Joo tänään ajattelin laittaa pyykit ja tiskit ja sit rentoudun joulukortteja tehden. :) ja ehkä jos innostuisi myös neulomaan.. Joskus vaan iskee ihan järkyttävä olo kun nukkuu huonosti.. Onneks pääsin vielä tossa nukkumaan niin nyt on jo taas parempi fiilis heti :)

Eipä oo omat fiilikset pettäneet tälläkään kertaan enkä oo kuulema hulluksi tulossa terveydenhoitajan mukaan :grin vauva tosiaan laskeutunut ihan alas ja kiinnittynyt, ihan valmiina tulossa sieltä jo. Vahvasti oli sitä mieltä että tulee ensi viikon aikana. Mutta aina voi yllättyä toki. Nyt ainakin rentoutti kun hoitaja vakuutteli että mun kohdallani tämä levottomuus enteilisi lähestyvää synnytystä.

Takaisin