Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felicity
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en oo kyl mitään selkeitä klönttejä huomannut, mutta alushousut on kosteena jatkuvasti ja se ei johdu virtsankarkailusta :grin Limatulppaa tai ei, niin kyl tässä jotain edistymistä on tapahtumassa kun maha kovottelee jatkuvasti ja välillä on ihan kipeitäkin kiristyksiä. Ei säännöllisiä eikä niitä ole levossa, mutta ei noita aiemmin oo tähän malliin ollu.

Mä en oo kyl mitään selkeitä klönttejä huomannut, mutta alushousut on kosteena jatkuvasti ja se ei johdu virtsankarkailusta :grin Limatulppaa tai ei, niin kyl tässä jotain edistymistä on tapahtumassa kun maha kovottelee jatkuvasti ja välillä on ihan kipeitäkin kiristyksiä. Ei säännöllisiä eikä niitä ole levossa, mutta ei noita aiemmin oo tähän malliin ollu.
Minäkin eilen lenkin jälkeen huomasin että alushousut oli ihan "kastuneet". Housuissa oli myös kerros todella juoksevaa valkovuotoa, joten epäilen että "tavara" olisi ollut virtsaa. Samoin kiristyksiä täällä tulee, me taidetaan olla vähän samassa "junassa". :)

Toivottavasti tätä nyt ei viikko tolkulla enää kestäis! :grin
Kaverille eilen viimeks naureskelin, että taidan uhallaan rehkiä jos se saa oireilua aikaiseks ja synnytyskin alkais sit ajallaan. :grin
Ittehän oon syntyny kaks viikkoo etuajassa ihan vaan siks, että äiti rehki mökkiraksalla ihan viime metreille saakka :p

Minä olen ainakin alkanut ottaa rennommin. Nyt tuikkasuja on tullut alakertaan huomattavasti vähemmän ja kävelykin on kivaa. Pystyn melkein normaalisti menemään! Ajattelinkin että reippaasti ulkoilmasta nauttien mennään ja paikkoja kypsytellen. Jotenkin sitä mielummin soisi itselleen normaalisti käynnistyneen synnytyksen kuin yliaikaisuuden (eihän sille mitään voi, mutta onpahan yritetty)..

Eilen olin ihan innoissani kun oli liman seassa hyvin vähän verta. No, innostus kun laantui niin tajusin että varmaan vaan joku haava tullut lääkärin ronkkimisen jäljiltä :D Eli tulppaa se ei tainnut olla.

Eilen olin ihan innoissani kun oli liman seassa hyvin vähän verta. No, innostus kun laantui niin tajusin että varmaan vaan joku haava tullut lääkärin ronkkimisen jäljiltä :D Eli tulppaa se ei tainnut olla.
Mikä tilanne sinulla on? :nailbiting:

Onko täällä tullut mitään uusia oireita?

Minulla oli tässä pari päivää todella hyvä olo, ei siis tullut tuikkasuja (jalat ja lonkat nyt on ihan soosina, mutta sen kanssa on elettävä). Nyt tuikkasut ovat taas palanneet, mutta ei muuta. Ne on kyllä hiton ärsyttäviä kun tulevat niin yllättäen.

Eilen kiristeli taas mahaa ihan koko illan ja oli jotenkin outo olo. En ollu ees päivällä tehny mitään kummoisempaa. Mahan kiristelyä oli siis myös levossa, mitä ei aiemmin ole ollut. Mutta yön aikana meni ohi. Tuikkasuita alakertaan on kans ja ai saakeli ne on inhottavia! :sour:

Liikkeet on myös muuttuneet erilaiseksi. Liikkuu edelleen reilusti, mutta jotenkn se on nyt erilaista möyrintää kuin aiemmin. Ja liikkeet tuntuu samoissa kohdin kun ennen ne on tuntuneet eri puolilla mahaa. Ja pää painaa alas kiitettävästi :rolleyes:

Vihlasuja ei oo ollut viime päivinä, mutta jotain supistusten kaltaisia on alkanut olemaan. Välillä tuntuu nivusissa ja välillä sselässä. En kuitenkaan niitä vielä oikeiksi supistuksiksi sanoisi kun on ihan yksittäisiä tapauksia. Mutta taitaa alkaa olla se vaihe kun luulee joka nipistystä merkittäväksi :D Mutta jotenkin vähän erilaisia tuntemuksia kun aiemmin!

Nyt käännytty rv 38. Täällä on tosiaan juostu jo rv 24 lähtien äitiyspolilla supistusten takia...:sad001 lekuri sanoikin vajaa 2 vk sitten ultrakäynnin/synnytystapa-arvion yhteydessä et kyl hän on ihmetellyt et miten miä olen vielä yhtenä kappaleena :wink Mä olen siis kerennyt itsekkin luulla jo monta kertaa et nyt se mahatyyppi ulostautuu :) Eli mun kohdalla supistelut, kivuliaatkin eivät ole johtaneet vieläkään mihinkään, ainoastaan viikko sitten (kun taas oli väärä hälytys) paikat todettiin olevan sormelle auki ja kaulaa vielä n.1cm jäljellä...kortisonit sain rv 32 kun olin osastolla tarkkailussa supistusten takia.

Jumalattoman kovia lonkkakipuja, alaselän kipuja ja "täystyhjennyksen" olen tässä nyt kokenut, mutta edelleen ollaan yhtenä kappaleena...Noihin lonkkakipuihin ja alaselän kipuihin olen saanut lääkkeetkin (Litalgin ja Panacod), mutta en niitä viitsi kovin usein ottaa...ellei ole mennyt useita öitä miltei ilman unia..myös jäätävän paljon on tullut valkovuotoa, tosin nyt sen määrä on hieman vähentynyt, mutta enpä usko senkään olevan merkki yhtään mistään :wink

Viikko sit oli tää täystyhjennys episodi. Olin ihan saletti et nyt tuli lähtö. Homma lähti siitä, kun koko päivän jatkuneet alaselän kivut vain pahenivat pahenemistaan iltaa kohden. Silloin otin kipulääkettä ja menin kuitenkin nukkumaan kun uni tuntui tulevan. Heräsin supisteluihin useaan otteeseen ja lopulta nousin ylös puoli viiden aikaan aamuyöstä ja menin suihkuun, ajatuksena että lämmin suihku auttaisi kipuihin. Kivut kuitenkin vain yltyivät ja suihkusta pois tullessani tuli kiire jo vessaan jossa sitten istuin pöntöllä ja oksensin ämpäriin samalla. Tämän jälkeen supistukset vaan jatkuivat kipeinä ja säännöllisinä. Synnäriltä sanoivat et voi olla ihan taas vaan väärä hälytys ja jää odottelee ja ota lääkettä. Ohi meni supistukset 3 h päästä...seuraavana päivänä kun olin magneettikuvien tiimoilta yhteydessä uudellee synnärille niin kätilö totesi siitä tyhjennyksestä et välillä voi loppuajasta kroppa tehdä tollasia tyhjennyksiä...

Suunniteltu sektio on 2.6 tulossa, ellei nyt sitten päätä tulla aiemmin jo ulos..mitä tuskin tulee tapahtumaan, kyllä se on niin pitkään ollut jo lähtöasemissa ja tuloillaan muka ollut ja kuitenkin kaikki merkit ja hälytykset on aina olleet vääriä- varsinainen kiusankappale jo ennenkuin on edes tähän maailmaan ulostautunut :meh::p:grin Mulla on ilmeisesti vaan julmetun supistusherkkä kohtu sekä mahatyyppi on ollut perätilassa jo yli 2kk sekä kiinnittynyt sinne jo reilu1kk ajan...sekin kuulemma voi vaikuttaa...huoh...kyl mä alan olla jo ihan kypsä tähän...:hungover:

Tsemppiä elmeri1986!! Kuulostaa kyllä melko rankalta. Onko esikoinen kyseessä? Toivotaan että toukka hoksaisi nyt tulla itsekseen ulos ja lopettaisi äidin kiusaamisen :)

Kiitos Kurmeliini! :) Esikoinen on. Ja siis välillä mietin et varmaan valitan ja narisen ihan turhasta ja tyhjästä, mutta on tämä kyl ollut rankkaa..hengenhätää kun ei ole kuitenkaan ollut tms. No kyl tässä vähän odottais jo et tulis vaan jo...tosin olishan se keuhkojen ym. kannalta vielä parempi mitä pidempään hää vielä mahassa asustaisi...

Eilen koiria illalla lenkittäessä hihkuin jo isimiehelle, että nyt on vahvempia supistuksia mutta ne sit loppui yhtä nopeesti ku alkoivatkin :p Naureskeltiin, että koirat kiittää kun otetaan joka iltaiseksi ohjelmaksi lenkkeily metsässä :grin

On aika hölmö olo kun oikein yrittämällä yrittää saada supistuksia aikaiseks ja hommia etenemään :hilarious:
Ja hei, älkää kukaan ymmärtäkö väärin! Ei tässä himona olla lenkkeilemässä ja rehkimässä mutta pientä painostusta vaan että Sintti tajuis tulla ajallaan ulos :wink

On aika hölmö olo kun oikein yrittämällä yrittää saada supistuksia aikaiseks ja hommia etenemään :hilarious:
Ja hei, älkää kukaan ymmärtäkö väärin! Ei tässä himona olla lenkkeilemässä ja rehkimässä mutta pientä painostusta vaan että Sintti tajuis tulla ajallaan ulos :wink
Täällä kanssa lenkkeillään ja touhuillaan ihan samat ajatukset päässä. Ei ole tarkoitus painostaa, mutta toivomus olisi ettei nyt hirveästi yliajalle menisi.. :)

Mulla oli aikasemmin sellanen hoputusolo, mutta nyt en jaksa enää miettiä koko juttua :D Kyllä poju viimestään kesäkuun puolessavälissä on sylissä ja siihen on tosi vähän aikaa! Olo on kuitenkin hyvä enkä pidä tätä raskautta taakkana, joten olkoot mahassa vielä toistaiseksi kun ei supistuksista ole tietoakaan. Ja voipahan valmistautua henkisesti paremmin tulevaan! :)

Olen samoilla linjoilla agronomin kanssa :) tehtävää on paljon ja olo hyvä niin parempi kun on vielä masussa hetken.

Yöllä heräsin aika mojoviin menkkajomoihin alavatsalla. Sain kyllä sitten nukuttua eikä aamulla enää ottanut kipeää. Mulla on lisääntynyt vihlaisut/krampit nivusissa/yläsisäreisissä. Ne on tosi inhottavia enkä osaa ihan paikallistaa sitä kohtaa jossa tuntuvat. Ja huh tätä väsyä, olin eilisen ihan zombie!

Edit. Nämä ei varmaan ole synnytystä ennakoivia oireita mutta tuli nyt kirjoitettua tähän ketjuun :p

Taas vaihteeks nukkumaan mennessä supisteli ja tällä kertaa mukana myös sellaisia lievien menkkajomojen tapaisia tuntemuksia. Sintti liikkui selvästi mutta oli mukana myös supistuksia. Vessassa sai ravata ja hetken aikaa jo toivoin, että tulis muutakin kuin vaan virtsaa. Missään asennossa ei ollut hyvä olla. Menivät sitten kuitenkin ohi n. tunnin kuluessa.

Mä jo niin toivoin, että koiranäyttelytouhut ois saanu jotain edistystä aikaiseksi :grin

Takaisin