Synnytystä ennakoivat tuntemukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Iirai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taas takana supistellut yö. Nyt tuli välillä jo ihan hurjan kipeitä, hikeä pukkas ja yritin kellotella siinä samalla että tietäis edistyykö mihinkään... Väli 4-7 min ja pituus 0.40-1.20 minuuttia... Loppuivat joskus puol viideltä ja siitä lähtien sitten nukuin jonnekin yhteentoista kuin tukki. En muista millon oisin viimeks nukkunut noin sikeää unta :eek: Sitte ku nousin niin tuli pari kipeetä taas ja ajattelin että nyt mä soitan synnärille ja kysyn onko tää normaalia, mitä mulla on odotettavissa. Neuvolaan oisin soittanu, mutta ku ylläri ylläri on taas semmonen viikonpäivä ku mun hoitaja ei oo paikalla :shifty: Kerroin miten asia on ja kysyin, onko tää normaali juttu vai pitäiskö tulla tarkastettavaksi. Synnäriltä sitte sanottiin että tämmöstä voi olla 2vkoakin että tsemppiä nyt vaan ja koita pärjätä, mitään ei tehdä. Tuntui hiukan siltä että ihan ku ois kätilö nauranut partaansa mun kysymyksille, ei jäänyt mitenkään hirveän positiivinen kuva. Kai ensisynnyttäjällä (ja miksei uudelleensynnyttäjälläkin!) saa kysymyksiä olla jos huolettaa. Joo, kyllähän mä tiesin että ei ne tätä käynnistämään ala, mutta oisko joku tutkimus mitään jos nää nyt tästä vaan jatkuu...? Jos alkaa käydä kauheen kipeeks joku päivä, ni mä kyllä meen sinne ja vaadin kattomaan tilanteen etten sekoo kuupastani. Kun ne tosiaan on kipeitä vaikka tähän mennessä ovat loppuneetkin. Ja mulla ei pitäis olla järin matala kipukynnys, mutta saa nyt nähä sitten miten synnytyksessä käy... Nyt kuitenkin on laskettu aika käsillä, tänään 40+0 ja en ihan hirveen pitkään viittis tota vaavia hautoa kun se on jo varmaan sen nelisen kiloa ku oli pari vko sitten 3500g... :meh:

Taas takana supistellut yö. Nyt tuli välillä jo ihan hurjan kipeitä, hikeä pukkas ja yritin kellotella siinä samalla että tietäis edistyykö mihinkään... Väli 4-7 min ja pituus 0.40-1.20 minuuttia... Loppuivat joskus puol viideltä ja siitä lähtien sitten nukuin jonnekin yhteentoista kuin tukki. En muista millon oisin viimeks nukkunut noin sikeää unta :eek: Sitte ku nousin niin tuli pari kipeetä taas ja ajattelin että nyt mä soitan synnärille ja kysyn onko tää normaalia, mitä mulla on odotettavissa. Neuvolaan oisin soittanu, mutta ku ylläri ylläri on taas semmonen viikonpäivä ku mun hoitaja ei oo paikalla :shifty: Kerroin miten asia on ja kysyin, onko tää normaali juttu vai pitäiskö tulla tarkastettavaksi. Synnäriltä sitte sanottiin että tämmöstä voi olla 2vkoakin että tsemppiä nyt vaan ja koita pärjätä, mitään ei tehdä. Tuntui hiukan siltä että ihan ku ois kätilö nauranut partaansa mun kysymyksille, ei jäänyt mitenkään hirveän positiivinen kuva. Kai ensisynnyttäjällä (ja miksei uudelleensynnyttäjälläkin!) saa kysymyksiä olla jos huolettaa. Joo, kyllähän mä tiesin että ei ne tätä käynnistämään ala, mutta oisko joku tutkimus mitään jos nää nyt tästä vaan jatkuu...? Jos alkaa käydä kauheen kipeeks joku päivä, ni mä kyllä meen sinne ja vaadin kattomaan tilanteen etten sekoo kuupastani. Kun ne tosiaan on kipeitä vaikka tähän mennessä ovat loppuneetkin. Ja mulla ei pitäis olla järin matala kipukynnys, mutta saa nyt nähä sitten miten synnytyksessä käy... Nyt kuitenkin on laskettu aika käsillä, tänään 40+0 ja en ihan hirveen pitkään viittis tota vaavia hautoa kun se on jo varmaan sen nelisen kiloa ku oli pari vko sitten 3500g... :meh:
Asutteko lähellä synnäriä? Aika tylyn kuuloista kohtelua. Täältä 40 km päästä, kun on Taysiin soittanut, on yleensä saanut ihan asiallista kohtelua. Kuitenkin matkaankin on varattava aikaa, ja omalla kohdallani voisin kuvitella, että voi tulla nopeastikin, kun on kolmas.

Luota vain, Ginger, omiin tuntemuksiisi, ja jos supistukset jatkuvat ja ovat kipeitä ja säännöllisiä, soita uusiksi. Joskus sattuu vain puhelimen päähän tympeä tyyppi tai joku, jolla on huono hetki/päivä.

Mulle sanottiin neuvolassa, että saa sinnekin soittaa matalalla kynnyksellä, jos jokin painaa, sillä henkinen puolikin vaikutta yllättävän moneen asiaan.

Hyvä, että sait nukuttua, sillä mulla on sellainen tunne, että ei se synnytys sulla kovin kaukana ole.

Ei meillä onneks oo matkaa kuin noin kymmenisen minuuttia, eli nopeesti pääsee tarvittaessa (tosin jos mies on töissä niin +30min ellei sitten taksia/ambulanssia tilaa) mutta eipä se kätilö sitä tiennyt... Ei kysynyt multa mitään, ei tarkennustietoja tai vastaavia saatika sitä kuinka kaukana asutaan. Vähän jäi kyllä harmittamaan kys. puhelu, ajattelin kyllä että jos iltaa kohden taas pahenee ja yöstä tulee hankala, niin soitan kyllä uusiksi toivoen, että ehkä vastaaja ois joku toinen. Menkkamaisia polttoja ollut taas tässä pari tuntia, ei varsinaisia supistuksia. Väsyttää ihmeen paljon huomioiden se että tuli kuitenkin aamulla hiukan nukuttuakin. Pötköttely sohvalla telkkua toljottaen on kai nyt ainoo vaihtoehto vaikka suunnittelin ruoanlaittoa ja leivontaa, mutta nyt ei kyllä jaksa :dead:

Eilen käytiin näytillä synnytyssairaalalla. Kauhea ruuhka, huhtikuussa syntyy kuulemma kauheasti vauvoja. :grin
Ovat joutuneet tällä viikolla käännyttämään käynnistettäviä ovelta sen takia.. Minutkin :sad001 mutta sain maailman hirveimmän sisätutkimuksen, jos lähtis tapahtumaan jotain sen seurauksena. No limatulppaa lähti siinä samalla ja sen jälkeen ollut enemmän kipuja ja jomotuksia.
Äsken herätessä tuli taas limaa :wideyed:
40+4

Eilen käytiin näytillä synnytyssairaalalla. Kauhea ruuhka, huhtikuussa syntyy kuulemma kauheasti vauvoja. :grin
Ovat joutuneet tällä viikolla käännyttämään käynnistettäviä ovelta sen takia.. Minutkin :sad001 mutta sain maailman hirveimmän sisätutkimuksen, jos lähtis tapahtumaan jotain sen seurauksena. No limatulppaa lähti siinä samalla ja sen jälkeen ollut enemmän kipuja ja jomotuksia.
Äsken herätessä tuli taas limaa :wideyed:
40+4
Jep, olisi pitänyt synnyttää huhtikuun alussa...mutta ei, niin ei.

Oispa ollut kamalaa jos ois siinä supistustuskissa sanottu että menkää muualle synnyttämään.:eek: Voiko niin oikeasti käydä? Mulla tuli synnärille mennessä suppareita jo parin minuutin välein ja olivat todella tuskallisia.

Kuulostaa pelottavalta toi käännyttäminen :eek: Se varmaan lähinnä pääkaupunkiseudun ongelma? Täällä kun käännyttäisivät tuolta pois ni ois tayssiin 1,5h ja tyksiin 2h, lähimmät sairaalat tuon lähisairaalan lisäks...

Joo en usko että täällä Pohjois-Karjalassa voi tällä seudulla ainakaan käännyttää ketään kun joka puolelle pitkät matkat. Nyt on 100 km Joensuuhun, ja kun sinne pääsee ja pitäs lähteä jatkamaan vaikka Kuopioon tms. niin matkalle syntyisi 100% varmasti.

Täällä etelässä on tosiaan ruuhkia nyt keväällä ja siksi synnärille pitää aina soittaa etukäteen. Ohjeistavat sitten, jos on sulku päällä että minne muualle voi mennä. Mutta onhan nuo matkasynnytykset yleistyneet etenkin maakunnissa, kun viimeiseen asti tsemppaavat synnyttäjiä olemaan kotona.

No ei ne varmaan käännytä tai voiskaan jos synnytys on selvästi käynnissä. :grin
Tää tapahtui kuopiossa. Kuulemma vaihtelevasti on ruuhkaa tuon verran.

Oispa ens viikon alussa väljempää niin päästään käynnistelemään :happy:

Täälläkin on osastolla seinällä taulu kuinka monta syntynyttä, niin tän viikon maanantaina 9 kun taas muina päivinä 3-4 eli on aika kiirettä pitäny silloin! :0
Mutta eikös se maaliskuu ole vielä ruuhkaisempi yleensä? Ja täällä ainakin oli kauheat ruuhkat kun oltiin tutustumiskäynnillä maaliskuussa... Tänään aamutv:ssäkin puhuivat että tämä 14.4 ois yleinen syntymäpäivä :0 (tosin arvio taisi perustua puhujien mutu-tuntumaan. en ohjelmaa seurannu enempää kun näkyi vaan synnärin aulassa)

Kyllä varmaan maalis-huhtikuussa eniten vauvoja tulee. :) Tunnen ite ainakin tosi monta jotka on syntyny maalis- tai huhtikuussa, itekin joukkoon kuuluen... Kai se on kesän hurmaa :grin

Täällä tuli tänä aamuna ekaa kertaa vähän kunnollisempaa menkkajomotusta / kivulias supistus. Sen jälkeen jäi alavatsan ja -selän seutu araksi ja vähän jomottelee. Ei kuitenkaan mitään sen kummempaa, mutta silti jäi sellainen olo että lähtö lähenee. No läheneehän se tietty koko ajan, mutta että ihan kävi mielessä josko pakkaisin sairaalakassin.

Maaliskuussahan tulee 9kk juhannuksesta :-) TYKSissä oli hiljaista sillon kun meijän tyty syntyi; ei kuulemma ollu kun kaksi synnyttäjää mun lisäkseni sinä iltana/ yönä. Ja kun me lähdettiin osastolle, jäi synnäri tyhjäks.

Heh, ruuhkakuukaudet :)
Kun mullä käynnistettiin ja pyörittelin peukaloita synnärillä, niin vauvoja syntyi yks yö joka paikassa - ja yks ambulanssi käännytettiin muualle, kun tilanne ei ollut vielä niin päällä - toinen taas synnytti just ambulanssissa synnäriovien ulkopuolella. Katsotaan minkälainen tilanne on kun itse pääsee taas tosi toimintaan.

Meillä tuli synnärisalista häätö normaalia aikasemmin (eli ennen ensi-imetystä), kun alko salit täyttyy. Ja osastollakin oli ruuhkaa, joten pääsin vanhaan yhden hengen huoneeseen, josta oli väliaikaisesti(?) tehty kahden hengen huone. Nyt kyllä ollaan muksun kans huoneessa ihan kahdestaan, kun huonetoverit pääs aamusta kotia.

Voi ei.. Kuopiossa ois mun synnytys! Kai ne sisään ottaa sitten jos homma täydessä vauhdissa! :D

Eiköhän ne :grin Varmaan just vaan käynnistettäviä käännyttäävät jos on ruuhka.
Millon sulla on Laskettuaika? Mietin että törmätäänkö :grin

Takaisin