Synnytystä ennakoivat tuntemukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Iirai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hip hei. Nyt se on mun vuoro! Vedet meni niin että flosahti. Kyllä sitä aika nopeesti sängystä ylös näköjään pääsee! :D Vielä ei supista, joten menen lepäämään. Esikostakin meni vedet kahdelta yöllä ja sillon alko tunnin sisällä supistelemaan, joten eiköhän tämä tästä edisty myös!
Uui tsemppiä :)

Hip hei. Nyt se on mun vuoro! Vedet meni niin että flosahti. Kyllä sitä aika nopeesti sängystä ylös näköjään pääsee! :D Vielä ei supista, joten menen lepäämään. Esikostakin meni vedet kahdelta yöllä ja sillon alko tunnin sisällä supistelemaan, joten eiköhän tämä tästä edisty myös!
Täällä toinen! Vedet meni klo 23 ja supisteluita odottelin kotona, onneksi sain nukuttua pienen pätkän. Nyt matkalla sairaalaan :)
Rv 38+2 menossa.

Isot tsempit loppu rutistukseen, kohta on nyytit sylissä :love017

Täällä ei ole vielä minkäänlaista merkkiäkään et alkais jotain tapahtuun.. :shifty: Ei oo supistellut kertaakaan koko raskauden aikana, tai sit en muka tunne mitään? Nyt Rv 37+4

Isot tsempit loppu rutistukseen, kohta on nyytit sylissä :love017

Täällä ei ole vielä minkäänlaista merkkiäkään et alkais jotain tapahtuun.. :shifty: Ei oo supistellut kertaakaan koko raskauden aikana, tai sit en muka tunne mitään? Nyt Rv 37+4

Täällä 37+3 ja mitään oikeita suppareita ei kai oo ollu mullakaan... Niitä alavatsapoltteluita kylläkin, mutta ei muuta...

Ja tsempit teille jotka ootte jännän äärellä! :happy:

Mulla on supistellut aamuyöstä alkaen. Ei pahasti, koirankin kanssa kävin 30min kävelyllä yms. Tavallaan aika normisupistelua mutta kuitenkin jotenkin olo vähän erilainen.... Ja nyt huomasin että tuli rusehtavaa limavuotoa!! Siis limatulppaa. Olen innoissani :happy:

Eihän tulpat mitään välttämättä merkitse, mutta onhan se merkki että jotain tapahtuu! Ja se on positiivista... vähän jotain jännitystä tähän puuduttavaan odotukseen.... :wink

38+6

Ootteko huomanneet, että yllättävän monen huhtikuisten synnytys käynnistyy vesien menolla (yleensä 30%) ja viikoilla 38+.. :)

Tsemppiä pikkuruusu ja napiainen!

Siksi minustakin tuntuu näissä supisteluissa, että tuskin viittaa synnytyksen alkamiseen, että vedet pitäisi mennä niin olis varma! Näitä supisteluita kun on ollut jo pitkän aikaa! :D

Joo kiinnitin huomion myös että aika moni nyt tosiaan saanut 38+ viikoilla vaavinsa. Mutta en minä, ei saa, haluan reissuun viikonlopuksi Ouluun kun kummipojan kastepäivä on lauantaina :joyful: eli sillon ois viikot 38+4 :happy:

^Kroppa valmistelee koitokseen. Ja onhan se kiva ettei tule mitään syöksyä. Mutta toivottavasti itse homma ei veny pitkäksi. Tsemppiä!

Pikkuhiljaa alkaa ottaa kaaliin kun supistukset vaan jatkuvat ja jatkuvat... :shifty: Lauantai-illalla alkoi supistella kivuliaasti joskus puoli 8 maissa, alotin sitten kellottamaankin, tuli tosi tasaisesti, supistusten kesto noin 30-40sek ja väli oli nätisti 4-6min. Kipu oli aaltoilevaa, alko pikkuisella nipistyksellä tai vihlonnalla, ylty kovaksi menkkakivuksi ja laskeutu pois... Jatkuivat ja jatkuivat vaan samanlaisina, sai ihan keskittyä oloon supistuksen aikana kun sattui. Nukkumaan menin sitten kumminkin kun ei tuntunut kipu kuitenkaan supistus supistukselta tulevan pahemmaksi eikä välissäkään ollut mitään muutosta. Yöllä heräilin pari kertaa kipuun, mutta muuten nukuin. Pissaaminen ollut yllättävän hankalaa tuosta lähtien, tuntuu ettei pysty yhtään painamaan, mutta koko ajan muka ois hätä. Eilen illalla jatkui sitten sama juttu, supistukset vielä kivuliaampia, sai ihan pidättää hengitystä niiden aikana (reagoin helposti kovaan kipuun hengitystä pidättämällä) ja keskittyä täysillä. En jaksanut kellottaa kuin muutaman ekan, kun tajusin ettei tässäkään kipu siitä ensimmäisestä kivuliaasta lähde yltymään. Sama väli kuin edellisenäkin päivänä, kesto jo 45sek tai enemmän. Nukkumaan menin taas ja nyt tuli kyllä ihan repaleinen yö kun sai juosta vessassa vuoroin pissimässä ja vuoroin kakkosella. Sattui myös paljon, oli vaikea löytää hyvää asentoa kun kylkiasennossa tuntui kipeimmältä ja selällään taas muuten suht huono maata. Aamulla oli vielä kipeä mutta häipyivät taas tuossa kymmenen-yhdentoista maissa, sen jälkeen tullut pari tosi kipeää supistusta ja vessassa on tullut taas juostua kuin mahatautinen... Alhaalla tuntuu koko ajan tosi kovaa painetta, tuntuu että se on tässä tänä aamuna voimistunut vielä. Levoton olo, väsyttää ja touhuttaa samaan aikaan, mikään ei oikein maistu vaikka tekis mieli syödä... Päänsärkyä on vähän ja verenpaineet on normaalista vähän nousseet, mutta eivät vielä kyllä mitenkään korkeat.
Alkaa jo hermot mennä kun kivuliaita supistuksia on tullut jo yli kolme viikkoa epäsäännöllisinä ja nyt sitten ne vissiin ovat alkaneet tulla kipeämmiksi ja tolleen ryppäissä säännöllisiksi. Mietin eilen jo soittoa synnärille ja tänään oon jo melkein soittamassa, mutta kun jotenkin tuntuu että turha se on soittaa ku ei ne sinne mua huoli ja jos huolivatkin tarkastukselle, kotiin sieltä tullaan palloilemaan. :shifty: Rv 39+5 ois tänään.

40+1. :shifty: Pientä jomotusta ollut alaselässä ja mahassa parina päivänä ja vaihtelevasti pahoinvointia. Viime yön nukuin tosi huonosti, masussa mekkaloitiin urakalla. Aamulla sain semmosen viestin että säikähdin ihan tajuttomasti, koko mahan alueelta meni poltteleva aalto ja oli "juostava" vessaan ja suoli tyhjeni kivasti koko aamun. Sen jälkeen tullut satunnaisesti kipeitä kestovihlomisia alamahalle, kiroaminen helpottaa kipua vähän :grin onko noi nyt niitä kuuluisia supistuksia, alkuvaiheen semmosia tms? Ei kuitenkaan kipu tunnu muualla. Neuvolaan mentäessä vähän poltteli alaselkää. Tapahtuuko nyt jotain vai oonko turhan toiveikas? :grin

Kokoarviossakin oltiin ja mahassa on nelikilonen "pieni".. Vois siispä ruveta tulemaan. Käynnistystä Toivottavasti tällä viikolla jos ei lähe ite tulemaan:mad:

Päivitelläänpä tännekin puolelle. Limatulppa lähti lauantaina ja siitä asti ollut tosi kipee olo. Tänään lääkärissä olin 2,5cm auki ja lääkäri vähän ärsytti kohdunsuuta. Sen reissun jälkeen on supistellut epäsäännöllisesti, mutta tosi kipeästi. Särkylääke ei auttanu. Vieläkin oon kotona ja odottelen, että nää pahenee..

Tsemppiä Millier! Aina yhtä hauskaa lukea kun toivotaan että tulisi kipeämmät supparit...kun siis eihän kukaan normaalisti toivo että sattuisi :) kaikkea raskaus saa aikaiseksi.

Hei, eikös synnytystä ennakoinut jossain kohtaa kalvojen poksuminen? Kuulostaako se samalta kuin ilma poksuisi mahassa? Mulla nyt puoli tuntia poksunut ja ilmaa se ei ole.
Äsken vessassa myös tunsin, kuinka jotakin meni pönttöön (pissaa se ei ollut), mutta mitään ei näkynyt.. :D limatulppaa?

Mulla on kalvot poksunu jo useampia viikkoja, tänään tullut pari napsahdusta. Mun mielestä erottaa kyllä selvästi ilmasta, on jotenkin terävämpi ääni, vähän kun naksahtais sormi tai jotain.

Mä oon kans pariin otteeseen tiiraillut pönttöä kun on tuntunut pissiessa että meni jotain muutakin, mutta mitään oo nähny :p Ei sitten tie onko ollu kuvitelmaa vaan...

Takaisin