Synnytysmietteitä

Onkos kellään todettu b-streptokokki positiivisena? Täällä yksi. Meinasin saada slaagin kun terkka ilmoitti viime nlakäynnillä asiasta. Verenpaineetkin pompsahti pilviin kun tämän jälkeen mittailtiin.. siis mua pelottaa siksi tuo koska tiedän yhden tutun jolla vauva sai synnytyksessä infektion ja loppujen lopuksi kuoli..:'( th lohdutti että siinä on varmasti ollut jotain muutakin, ja että on hyvin yleistä että tämä on positiivinen ja terveitä vauvoja sieltä tulee kun asiasta ollaan tietoisia ja annetaan antibioottitippa sitten synnytyksessä.. mulla sitä bakteeria oli onneksi vähän, vaikka sekin on kyllä liikaa.. noh täytyy olla miettimättä asiaa liikaa ja luottaa että ehdin saada ab-tipan ja että kaikki menee hyvin..♥
 
Eikö sitä antibioottia voi antaa jo nyt ja hoitaa sitä bakteeria pois?

Meillä näyte otetaan kuulemma vasta synnytyksen alettua sairaalassa. Toivottavasti se ehditään sitten ottaa ja tarvittaessa hoitaa...
 
Mulle lääkäri sanoi, että ennen synnytystä ei antibiootista ole välttämättä toivottua apua.. Vaan bakteeri voi ennättää uusia tms.
Mutta tosiaan varmasti tuossa yllä mainitussa on ollut surullisen tarinan taustalla muutakin kuin streptokokki :/
Ja tämä testailu itsessäänhän on suht tuore juttu, esim. Kaksi vuotta sitten ei veljeni vaimoa testattu.
 
Onks teidän miehet ettiny synnytyksestä ite tietoa vai ootteko valaissu omia tietoja? Tuntuu et ite roikkuu netissä ja ettii kaiken maailman tietoa imetyksestä, synnytyksestä yms. Miehillä se ei niin luonnostaan näköjään tuu. Onpahan tuolla kokemusta oman esikoisen syntymästä mut mut..
 
Esikoisen aikaan oltiin ihan yhtä ummikkoja kumpikin.. Silloin en tämmösillä palstoillakaan aikaani viettäny..
Nyt on äitipolin tiedoilla kumpikin valmentautunut, kun edessä on kuitenkin kaikinpuolin erilainen synnytys :)
 
Miehelleni tama vauvatouhu ei todellakaan ole mikaan itsestaanselvyys (tosin ei se kylla ole minullekaan... :wink) ja siksi kavimme synnytysvalmennuksessa. Hanelle kaikki on taysin uutta, koska kokemusta pienista vauvoista ei ole kaytannossa yhtaan. Joten kaikki, aivan kaikki, taytyy opetella nollasta. Mieheni on kuitenkin kuin pesusieni, joka imee itseensa tietoa tavalla, jota voin itse vain ihailla. :)
 
En ole kuullut että sitä voisi hoitaa nyt jo pois? :eek: noh täytyy toivoa että ehtii sit ajoissa, esikoinen syntyi suht nopsaa ensisynnytykseksi ja kätilö sanoi tuolloin että kannattaa lähteä aika herkästi sairaalaan kun toista lasta lähdet synnyttämään. Sairaalaan 30km. Noh täytyy toivoa et sit ymmärtää ajoissa!:)
 
Maarija mulla oli se esikoisen synnytyksen aikaan ja sain tosiaan antibiootit suoneen synnytyksessä, mutta silti esikoinen sai jonkin tulehduksen siitä. Esikoinen sai suoneen antibiootteja viisi päivää sairaalassa ja oli ensimmäisen yön tarkkailussa osastolla, mutta tulehdusarvot lähti hienosti heti laskuun. Kannattaa olla itse tarkkana vauvan voinnista synnytyksen jälkeen, meille ohjeistettiin vauvan seuranta tosi tarkkaan, jotta mahdolliseen tulehdukseen pystyttiin reagoimaan heti. Vauva oli synnytyksen jälkeisenä iltana todella itkuinen ja kosketusherkkä, ne olivat merkkejä tulehduksesta ja vauvalla aloitettiin ihan vain oireiden perusteella antibiootit, tulehdusarvot lähtivät nousuun vasta viiveellä. Meillä tuosta ei sitten sen ihmeempää seurannut ja esikoinen on täysin terve lapsi :) kannattaa vain olla tietoinen mitä se strepto voi tarkoittaa, jotta osaa itse reagoida heti.
 
S1N1 kiitos kun kerroit! Täytyy kyllä olla itse tarkkana ja kertoa hoitohenkilökunnalle heti jos havaitsemme jotain poikkeavaa. Enää en oikeastaan silti osaa pelätä vaan asian on käsitellyt mielessään ja ajattelen että kaikki ei ole minun käsissäni. Ihan tosi ikävää olisi jos jouduttaisiin oleen pitkään osastolla jos jotain infektiota vauva saisi tai itse jonkun kohtutulehduksen siitä, eikö sekin ole vähän isompi riski sitte ? Täytyy toivoa vain että kaikki menee hyvin..:)
 
Ballonki laitettu, kohdunkaula olikin vielä paikallaan..
Sain valita startataanko vai lähdenkö kotiin. Lääkäri ymmärsi pelkästä katseesta mitä ajattelen!
Nyt toivotaan että B heittää vielä kerran voltin.. Valitsin perätilasta huolimatta alatiesynnytyksen.

Hetken voisi torkkua ennen ruokaa!
 
Synnytys oli viime yönä jotenki tosi vahvasti mun mielessä ja tuli ihan semmonen olo et ei mee enää kauaa... Tiedä sitä sit, mut semmonen olo tuli :eek:
 
Mulla sellainen olo, ettei mene kun korkeintaan viikolle 38, mut en sitten tiedä, olenko vain päättänyt niin vaikka vauva ois toista mieltä ja senhän mukaan mennään, vai onko tämä jotain syvempää tietoa. :D nähdään sitten myöhemmin..

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään olin taas lääkärillä tarkastettavana. Kohdunsuu on ainakin pehmentynyt ja -kaulakin vähän lyhentynyt. Jotain positiivista siis. Käynnistämään eivät edellisen sektion vuoksi uskalla alkaa..
 
Mä tulin kurkkimaan tänne tuolta marraskuun puolelta (LA 2.11.)

Emmy, mulla on 4 vuotta edellisestä sektiosta. Silloin meni yliajalle käynnistettiin, syntyi 41+5, pysähtynyt synnytys ja sektioon. Vauva 4425g. Nytkin näyttää tulevan iso vauva. Kysyin että käynnistelläänkö aiemmin, sanoivat että kyllä. Mulla on kyllä ollut supisteluita kun esikoisesta ei ollut mitään. Kohdunkaula oli pehmentyny ja 3cm pitkä, en oo varma ymmärsinkö/kuulinko oikein että olis jo aukikin. Nyt rv 35+ 3.

Mietin tota käynnistys juttua, onko siinä eri sairaaloiden välillä eri käytäntöjä... Koko pelottaa taas kovasti. Toivoa sopii, että kaveri tulis hyvissä ajoin itsestään :)
 
Marieli: Tuntuu olevan jopa lääkäri kohtaisia nuo hoitokäytännöt välillä..
:sad001 Mulla reilut 2 vuotta nyt juurikin käynnistetystä synnytyksestä, joka lopulta päättyi sektioon. Toivoa sopii, että käynnistyy nyt itsestään. Yliaikaiskontrollissa voidaan eilisen lääkärin mukaan tehdä suoraan sektio päätös jos tämä vauva näyttää hurjan kokoiselta. Minä kun en sitä sektiota automaattisesti haluaisi, mutta minkäs teet mikäli ei muuten tule ulos kuin käynnistämällä ja jos käynnistämistä eivät uskalla tehdä.. :sad001
Niin ja jos siinä vaiheessa näyttää joltain viisikiloiselta, niin saattaa olla sektio kuitenkin parempi vaihtoehto. En tiedä jostain syystä olin tosi pettynyt, kun alkoivat siitä sektiosta puhumaan. En tietenkään halua vaarantaa lapseni tai omaakaan terveyttäni, mutta minkäs sitä tunteilleen voi.. Toivon Marieli, että sinunkin synnytys käynnistyy spontaanisti tällä kertaa! :)
 
Mulla aika pitkälti samat ajatukset! En halusisi suoraan sektiota enkä kyllä käynnistystäkään. Toivotaan että vauvat tulisi hyvissä ajoin ilman suostutteluja :) Tsemppiä loppu raskauteen ja synnytykseen!
 
Takaisin
Top