Synnytyskokemuksia Kajaanissa?

pinguliini

Puuhakas puhuja
Elokuunmammat 2015
Marraskuiset 2026
Löytyisikö täältä ketään Kajaanissa synnyttänyttä? Millainen kokemus kaiken kaikkiaan? Millainen kulkureitti siellä on autolta synnytysosastolle? Pitääkö siis kulkea jonkun ruuhkaisen odotusaulan läpi vai onko reitti rauhallinen, jossa voi rauhassa nojailla seiniin ilman ihmisten katseita? 😅 Kaksi aiempaa olen synnyttänyt Kuopiossa (siellä iso plussa, että synnyttäjille on oma sisäänkäynti). Kajaaniin olisi meiltä lyhyempi matka.

Hei! Synnytin meidän kolmannen lapsen Kajaanissa syksyllä -23. Oikein hyvä kokemus. Parkkis on lähellä pääovea, aina on ollut tilaa (on käyty siellä muissakin asioissa). Kulku synnärille on sen yleisen aulan läpi kylläkin.
Hyviä puolia:
-sauna oli hyvä ja rentouttava kokemus avautumisvaiheessa. Me mentiin epäillyn (ja todetun) lapsiveden tihkumisen takia käymään ja saatiin jäädä, koska yli 100 km kotiin. Lapsi syntyi sinne menosta reilun vuorokauden kuluttua, ei tarvinnut käynnistellä.
-ruoka oli ihan hyvää
-perhehuone iso plussa, oltiin miehen kanssa yhdessä ja samassa huoneessa alusta loppuun (itse synnytys toki synnytyssalissa)
-kuuntelevat ja kommunikoivat kätilöt ja mahtava opiskelija. Vauvan virheasento teki ponnistuksesta todella kivuliasta ja kätilö osasi sanoa oikeat sanat.
-rauhallinen tunnelma

Kuulostaa hyvältä kokemukselta @VäriSointu 😍

Tuo sauna on kyllä iso plussa! 😄 Ja perhehuoneet. Arveluttaa kyllä tosi paljon tuo kulku yleisen aulan läpi koska haluan olla kotona mahdollisimman pitkään ja ei tunnu kivalta ajatukselta kärvistellä sitten ihmisten katseiden alla.. Täytynee käydä kesällä paikan päällä katsomassa nuo tilat jos se helpottaa valintaa 😊

Kuulostaa hyvältä kokemukselta @VäriSointu 😍

Tuo sauna on kyllä iso plussa! 😄 Ja perhehuoneet. Arveluttaa kyllä tosi paljon tuo kulku yleisen aulan läpi koska haluan olla kotona mahdollisimman pitkään ja ei tunnu kivalta ajatukselta kärvistellä sitten ihmisten katseiden alla.. Täytynee käydä kesällä paikan päällä katsomassa nuo tilat jos se helpottaa valintaa 😊
Se aula on aika laaja, siellä täällä kahvilan pöytiä ja infotiski. Itse en koe, että siinä varsinaisesti ihmiset tuijottaisivat, mutta ymmärrän hyvin halun pysyä pois ihmisten silmistä, kun on synnytyskuplaan pääsemässä.

Lisäys: aula ei ole koskaan ollut meidän siellä käydessä ruuhkainen. Kahvilan pöydissä on aina tilaa, eikä ihmisiä tarvitse väistellä. Siellä on osastojen odotusaulat erikseen, joten siinä sisääntuloaulassa on loppujen lopuksi aika vähän ihmisillä tarvetta hengailla.

Muokattu viimeksi:
Se aula on aika laaja, siellä täällä kahvilan pöytiä ja infotiski. Itse en koe, että siinä varsinaisesti ihmiset tuijottaisivat, mutta ymmärrän hyvin halun pysyä pois ihmisten silmistä, kun on synnytyskuplaan pääsemässä.

Lisäys: aula ei ole koskaan ollut meidän siellä käydessä ruuhkainen. Kahvilan pöydissä on aina tilaa, eikä ihmisiä tarvitse väistellä. Siellä on osastojen odotusaulat erikseen, joten siinä sisääntuloaulassa on loppujen lopuksi aika vähän ihmisillä tarvetta hengailla.
Kiitos tiedosta! Tuo on aika helpottava tieto 👍🏻😊

Takaisin