Synnytyskertomukset <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Henniv
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kirjotan tätä nyt just kotiin tulleena, likka jalan päällä rötköttämässä.. vatsavaivoja [8|]

Tyttö Koo laitto mulle sairaalaan viestiä, just omaa sektiotaan edeltävänä päivänä ja pyys jotain rohkaisua. Ensin nauroin hervottomasti, mutta vastasin jotain perus juttua (toki kaikki sujuu hyvin jne jne jne). No Tyttö Koo tulee huomenna tai varmaankin viimestään lauantaina itse omasta kokemuksestaan, joka kuulemma sujui hyvin.

No kerronpa sitten omani, joka oli siis suunniteltu sektio.

Kaikki sujui ihan normaalisti leikkauspöydälle asti. Mulla oli takana jo siis kaksi sektiota, joten tutulla kaavalla mentiin. Onneks mainitsin edellisestä sektiosta anestesialääkärille, että edellisen puudutuksen aikaan verenpaineet laski, ja taju meinas mennä. Onneks mainitsin. Anestesialääkäri tuikkas spinaalipuudutuksen ja samantien huomasin jotain outoa. Normaalisti pitäisi tuntua lämpöä (niinkuin mohomaha tunsi), mulla tuntu että kylmyys vaan levis pitkin koko kroppaa. Sitten alko tuntua, että happi ei kulje. Anestesialääkäri soitti virkaveljensä apuun ja saliin tuli kaikille jumalaton kiire. Isä oli tässä vaiheessa odottamassa vielä käytävässä ja joku kävi kuulemma sinne jo sanomassa, että voi olla että mut joudutaan nukuttamaan, jolloin tonne saliin ei isällä ole mitään asiaa. Mulle iskettiin toinen kanyylikäteen ja molemmista käsistä tungettiin tavaraa, joka onneks auttoi, ja mun olo alkoi olemaan parempi, vaikkakin edelleen tuntui, että happi ei ihan normaalisti kulje.
Siinä vaiheessa joku mainitsi odottavasta isästä, joka haettiin paikalle. Siinäkin mentiin kyllä "vähän" metsään. Isä tuotiin saliin ensinnäkin mun jalkopään kautta, jolloin hän tietty näki leikkauvalmistelut ja kaiken huipuksi laitettiin sellaiseen paikkaan istumaan, mistä oli suora näköyhteys leikkausalueelle. Tuo sitten tietty mielenkiinnolla katto, kun meikä avattiin. Lapsen sukupuolen kertoi sitten ensimmäiseksi mulle mieheni, eikä tuo hoitohenkilökunta. [:D]
Tyttö autettiin ulos vatsasta ja isän kanssa lähtivät tekemään mittauksia. Kun isä poistui salista, kysyin että poistuihin isä jo, johon vastattiin sillälailla hoitsumaisesti että kyllä, menivät mittaamaan vauvaa, ei kannata mun siitä turhaan huolehtia. Mä siihen että ei tässä muuten mitään, mutta mulla alkaa puudutus häipymään varpaista, että missä vaiheessa kohdun tyhjentäminen on. En halunnut siis huolestuttaa miestäni. Ja TAAS tuli kaikille jumalaton kiire. Lääkäri soitti toisen apuun kursimaan mua kokoon ja kanyyliin iskettiin särkylääkettä vähän väliä lisää ja lisää. Kyseltiin että kestänkö-kestänkö-kestänkö, johon mä että kestän kun pistätte perkele siihen touhuun vauhtia. Kun mut lopulta saatiin kasaan, tunto oli palautunut jo polvien yläpuolella ja meikä oli ihan pöllyssä niiden kipulääkkeiden takia.
Loppuvaiheessa selvis myös syy mun vaikeaan hengittämiseen. Puudutus oli yltänyt lähes kaulan kohdalle, joka vaikutti hengitystä, ja sieltä se ei kyllä poistunut ennen kuin vasta heräämössä.
Uskomaton kokemus, mutta tulipa tuokin koettua. Kotiin tultiin sairaalasta kolmantena päivänä leikkauksen jälkeen ja vointi verrattain ok. Mutta edelleenkin kyllä naurattaa se Tyttö Koon viesti.. hyvinhän se, miks ei menis [:D][:D][:D][:D]

loppu hyvin, kaikki hyvin [:)]
Kiva kuulla suunnitellusta sektiostakin[:)]
Ja onnea pienestä prinsessasta!

niimpä miksei menis hyvin.. ?? [;)] mulla nousi myös polvenoperoinnissa puudutus keuhkoihin asti. onneksi itte en tiijä mitä siellä tapahtu ku menetin tajuntani aika pian. nää retteet ortopedit (jotka kuunteli leikkaussalissa  heviä [;)]) päätti sitten operoida polven sillä välin ku mä vetelen zetaa... ja seuraavat muistikuvat onkin heräämöstä ja mä ihan ihmeissäni että joko mun polvi on muka operoitu.. siinä ne ortopedit vaan virnisteli.. nooh ei  mennyt ihan normi kaavan mukaan.....[;)] 

Katusutariina: Ei sulle sitte rauhottavia yrittäny änkee? Tais olla henkilökunta ite sen tarpeessa [:D]

Jospa nyt laitan sitten sitä mun synnytyskertomusta tänne laitan vaikka olikin sektio... suoraa kopiota päiväkirjasta:

"Rakas, ihan pieni tummatukkainen poikamme Onni Eelis Hermanni syntyi keskiviikkona 2.6.2010 klo. 10.55 mitoin 3730g ja 49cm. Rv oli 39+0.
Tultiin Kätilöopistolle klo. 7 ja 8.15 mut haettiin leikkaussaliin-olo oli kuin olis mestauslavalle kävellyt... jännitti, itketti ja pelotti! Paineet mitattiin aamulla ja olivat 149/94 ja pulssikin yli 100 joten jännitystä oli ilmassa. Leikkaussalissa ehdittiin laittaa tippa käteen ja selkä pestä kun anestesialääkäri soitettiin kiireelliseen sektioon. Niin just mun tuuria!!!Mut kärrättiin odottelemaan heräämöön, jossa jouduin olemaan 2 tuntia. Hassua kyllä mutta tuo odottelu jotenkin helpotti mua ja kaikki jännitys ja pelot katosivat yhtäkkiä.

Sitten klo. 10.20 uus yritys-> takas leikkuriin, jossa uudestaan selän pesu, spinaali- ja epiduraalipuudutukset laitettiin mun istuessa sängyn reunalla. Samalla sain annoksen morfiinia. Virtsakatetrin laittoa en tuntenut ollenkaan, huh! Kun nämä esivalmistelut oli tehty, Pete tuli kätilön ja opiskelijan kanssa saliin, tuleva isä istui mun viereen kamera tärisevässä kädessään. Leikkauspöytää kallistettiin aika tavalla vasemmalle ja homma alkoi!

Ekat viillot ei tuntuneet oikeastaan miltään, mutta kun kirurgi alkoi kaivamaan poikaa masusta, se tuntui tosi omituiselle ja ilkeellekin. Puristin Peten kättä tosi kovaa ja yritin pysyä rauhallisena. Mahan avaamisesta pojan syntymään meni 3 minuuttia! Kätilö ja opiskelija ottivat pojan vastaan ja toivat heti näytille meille ja tuore isi sai napattua hienon kuvan vastasyntyneestä. Poika huusi ihan kurkku suorana ja TODELLA kovaa, henkilökuntaakin nauratti kun totesin ettei ne keuhkoja vahvistavat kortisonipiikit ole ainakaan hukkaan menneet!! [:D]

Poika sai 9 pistettä, 1 meni väristä. Saatiin pitää vauvaa muutama minuutti ennenkuin kätilö ja Pete lähtivät osastolle punnituksiin ja mittauksiin. Kirurgi ja avustaja alkoivat putsata liinoilla mun kohtua kun olivat irrottaneet istukan ja se ei tuntunut ollenkaan hyvältä, tuli vähän huono olo ja paineet laski hetkeks jonkin verran. Mahan kiinniompelu oli sitten helpompi juttu ja klo 11.32 mut on kirjattu saapuneeksi heräämöön. Eli koko juttu kesti alkuvalmisteluineen 10.20-11.32. Heräämössä sain 2 kertaa Oxynormia suoneen ja keittosuolapusseja jonkun kappaleen.

Osastolle pääsin joskus yhden maissa ja kun näin Peten, meillä molemmilla alkoi kyyneleet valumaan... Ei sitä tunnetta pysty kuvailemaan... Meistä oli tullut yhdessä äiti ja isä! Pete kertoi että kun poika oli punnittu, mitattu ja pesty, hän sai pienen paitansa sisään kenguruhoitoon ja jäi yksin keinutuoliin pojan kanssa rauhoittumaan. Tuore isä ei ollut muuta tehnyt kun itkenyt onnesta, sanoi että pieni mies sai ison miehen itkemään tosi isosti! [:D] TÄLLÄ ONNELLA EI OLE RAJOJA!!!!!!"

[:(]On nää niin...kaikki on niin omanlaisiansa tarinoita ja kuitenkin niin yhtä ihania <3..en oo yhtään herkillä täällä[:D]

Kiva kun jaksette ja viittitte kertoa synnytystarinoitanne[:)]
Niitä on niin mukava lukea [:)] <3

[:)] nonniin.. ei ois pitänyt tulla pikaseen kurkkaa näitä uusia synnytyskertomuksi.. varsinkaan ku just meikannut ja pittäis lähtee juhuliin.... tyttö koon miehen reaktio sai kyllä itkemään ihan kauheesti... voin hyvin kuvitella miehen istumassa pieni ihme paitansa sisällä.... [:)][&:] tätä tää on nää hormoooooonit... [;)]

Kamalaa mitä katusutariinalle kävi... Mä nimittäin mietin siin puudutukses ollessani et mitä jos se puudutus tosiaa leviäis korkeammalle, et miten sillo voi hengittää ollenkaa... [&:][&:] Ja se et sulle palas tunto niin pian!!! Apua... Luojan kiitos mä en ollu kuullu tollast tarinaa ennenku olin leikkaukses, olin muutenki niin paniikis ku tuli niin yllättäen. Mähä oisin saanu paskahalvauksen ja oisin varmaa juossu karkuu koko sairaalasta [:D]
Ja uskon et naurattanu ku tyttökoo laittanu viestii, yritä siin sit pokkaan laittaa et "kaikki menee hyvin, no worries"

Itketti kyl kaikkien tarinat tasapuolisesti [:(][:)]

Kerronpas eka pikaseen ja sitten myöhemmin päivittelen lisää. Elikkäs perjantaina alettiin käynnistämään, mitään ei tapahtunut joten lähdettiin kotiin yöksi. klo23 sitten alkoikin tapahtua, supistelut tulivat abaut 2-4min välein kestoiltaan 30-45sekunttia. Kestin kotona johinkin klo03 saakka ja sitten lähdettiin synnärille. Kolme senttiä olin auki tähän mennessä. Kivut olivat siedettäviä, joten turvauduttiin vain ammeeseen. Siellä olinkin sitten pari kolme tuntia, jolloin alettiin katsella alapään tilannetta ja alettiin opetella ilokaasun käyttöä. Klo06 olin vasta 4 senttiä auki (huh huh). Siinä sitten odoteltiin, supistukset tulivat 5min välein 1min kestoltaan. Ilokaasusta oli suuri hyöty. Sitten klo 09 olin auki 6senttiä ja päätettiin puhkaista kalvot. No heti sen jälkeen kivut yltyivät helvetillisiksi, niin että en pärjännyt enää pelkällä ilokaasulla. Soiteltiin lääkäriä paikalle ja kun hän saapui olin 8cm auki ja kivut helvetilliset. Päätettiin laittaa spinaali kun alkoi edetä niin vauhdilla ja taivas minkä helpotuksen se toi. Siinä sitten nukahdinkin jo vähäksi aikaa jako antoi lisä voimaa.
 Klo 11.30 olin täysin auki, enää ooteltiin vain työntöpolttoja. Klo 12 ne tulivat ja aloin työntämään. helppoa ajattelin eka mutta sitten tyssäsi. poika ei edennyt ollenkaan, tunnin puskin ja työnsin. Siirryttiin jakkaralle sängystä josko maanvetovoima vähän avustaisi mutta ei mitään tulosta. kutsuttiin lääkäri paikalle joka totesi että lapsi on tulossa pää ja kyynerpää edellä eikä mahtunutkaan tulemaan. imukuppi otettiin käyttöön kun voimani loppuivat ja sitten romahtikin minun verenpaineet. kävivät kuulemma 40/55. poika ei siis millään mahtunut ja täytyi tehdä välilihan leikkaus. imukupista ja leikkauksesta huolimatta poika ei mahtunut tulemaan käsi ja pääedellä joten lääkäri leikkasi lisää ja paikalle olikin jo ilmaantunut 4 lääkäriä ja pirusti hoitajia. (itsehän en enää tässä vaiheessa muista mitään, mies kertonut). Minulla oli sisältäpäin revennut verisuonia ja verta oli pulpunnut ulos. lääkäreillä oli kiire joten tekivät ripeää työtä ja avustivat vauvan ulos jotenkin. Mies ainakin muisteli että kaksi veti imukuppia, yksi työsi mahpäältä minkä jaksoi ja yksi levitti repeämiä. Tuska oli jotain sanoinkuvamatonta.
Tuloksena ulkoi 18tikkiä ja sisältäpäin en edes tiedä kuinka monta. Verta menetin 2litraa joten olin melko heikossa hapessa. hb50 alimmillaan. tikkien ompeleminen kävi ihan hirveän kipeää. ja istukkakaan ei meinannut poistua (se piti saada äkkiä pois jotta voitiin aloittaa kohtua supistava lääke jotten enempää menettäisi verta). no kaksi lääkäriä sitten repivät sen jotenkin pois.  synnärillä oltiin sitten loppuilta tarkkaillussa, siis minua tarkkailtiin, poika voi hyvin koko ajan. paitsi ei lasketa päässä olevaa pahkuraa imukupista :)
tänään voin jo paremmin, lisäverta mennyt yön ja verenpaineetkin ovat jo kohdillaan. istuminen mahdotonta, makuulla pystyn olemaan jotenkuten. tikit kirraavat ja kun toinen leikkuu arpi osuu vielä peräaukkoon asti niin kipeää tekee kaikki. äsken otettiin katetri pois, saas nähdä miten vessassa käyminen onnistuu. äsken vasta pääsin suihkuun, ah kuinka ihanaa vaikkakin voimia vievää se oli. mies ollut yötä minun kanssa täällä sairaalassa ja hoitanut poikaa <3<3<3 itse olen tietysti imettänyt ja muita pikkujuttuja tehnyt. mutta mikään kipu eikä tuska ole mitään verrattuna että sain pojan syliini. mikään ei voi nujertaa rakkautta tuota pientä ja avutonta ihmistä kohtaan!
ihan en ehkä menisi huomenna synnyttämään uudestaan, mutta toivottavasti aika kultaa muistot. varsinkin kun on jotain noin ihmeellistä tilalla <3<3<3<3<3
njo joudinpas sittenkin kirjoittamaan enemmän:) mies toi tietsikan tänne sairaalaan niin kuluu aika kun täällä joutuu vissiin tovin nyt viettämään. onneksi käytössämme on perhehuone niin saa isikin olla mukana<3

Kattili; [&:]Olipas hurjan kuuloinen synnytys.
Onneksi Kuitenkin kaikki meni sinänsä hyvin ja Pieni Poika tuhisee nyt vieressä <3<3
Onnea Vielä KOKO PERHEELLE!!

Onnea kattilin perheelle pojan johdosta!!! [:)]
Onneksi vauvalla kaikki hyvin vaikka hurjan kuuloinen kyllä toi sun synnytys. Mutta silti haluaisin niiin nopeesti jo synnärille!

Synnytystarinaa myös täältä:

Eli menimme maanantaina todella jännittynein fiiliksin sovittuun käynnistykseen, eli synnyttämään meidän vauvaa. No, 6h siinä vierähti tipassa synnytyssalissa eikä tapahtunut mitään, EI NIIN MITÄÄN!!!! Olisin voinut jäädä osastolle odottelemaan tiistai aamun uutta yritystä mutta halusin kotiin. Pikkusen oli kurjat fiilikset lähteä salista yhtenä kappaleena [:(]
Kätilö kuitenkin vihjasi kotiin lähtiessä että voitte aina kokeilla kolmen ässän tekniikkaa (Sauna, Siivous, Seksi). Ja kyllähän sitä piti kokeilla. Ei kuitenkaan mitään tulosta.

Tiistai aamuna takasin sairaalaan, ainakin oli puolta vähemmän jännitystä kun jo maanantaina käytiin tekemässä turha reissu. Ja fiilikset oli vähän sitä että jos nyt taas 6h tippa tippuu mutta mitään ei tapahdu. No ei ollut turha reissu [:D]

Lääkäri tuli klo10.30 ja tutki tilanteen ja sanoi että edistystä oli tapahtunut maanantaista. Olin 3cm auki ja päästiin puhkaisemaan kalvot. Oli aika JEEEEEE tunnelmat. Siitä meni kaksi tuntia, ja Klo12.28 oli tyttö maailmassa [:D]

Kalvojen puhkaisemisen jälkeen laitettiin tippaa tippumaan ja jäätiin odotteleen supistuksia. Jonkun aikaa siinä meni ennenkuin alkoivat mutta sen jälkeen homma etenikin vauhdilla. Olivat varotelleet minua että vaikka taustalla oli se aiempi syöksysynnytykseni niin lääkkein edistetty synnytys voi olla kivuiltaan ja kestoltaan aivan toista. No ei ollut [;)]
Kaksi kovaa supistusta jonka jälkeen kätilö kysyi haluanko lievitystä, sanoin haluavani kun kuvittelin että homma tosiaan kestää. Sain spinaalin ja siitä ehkä 15min niin ponnistin kaikki 3 kertaa tyttöä ja sitten olikin maailmassa.

Ei voi muuta sanoa kuin että AIVAN MAHTAVAN IHANAN UPEE KOKEMUS!!!!
Osaks tietysti onnistuneen puudutuksen takia mutta silti! Edellisen synnytyksen jälkeen olin aivan varma että tuhoa tulee aina jos etenee nopeasti mutta ei. Sitä kätilö kyllä lupailikin että hallitusti tällä kertaa maailmaan ja sitä se oli. Ei tikin tikkiä (ensimmäisestäni ommeltiin 2,5h)!!
Pääsin kokeilemaan vauvan päätä ja tukkaa kun oli syntymässä. Ponnistin kaikkiaan 6min. ja siinäkin toppuuttelivat eli tuntui että ponnistin vain puolet siitä millä voimalla olisin kyennyt.

Vieläkin aivan totaalisen onnellinen pöhnä tästä kaikesta kun kaikki meni NIIN HYVIN! En olisi ikinä voinut kuvitella että näin helpolla voisi päästä. Nopeasti ja NIIN HELPOSTI!!!

Nyt pitäneekin mennä, tytsi on taas tissiä vailla [:)]

kommentoinkin jo ja katoin
tuolta syntyneistä kesävauvoista, että
sulla kattili ollut tosi pitkä ponnistusvaihe...
Täältähän se syy sitten selvisi.
Varmasti rankka kokemus ja samalla
niin ihanakin!

Noko; Ihana kuulla, että nyt meni kaikki hyvin !
Ja rauhallisesti[:D]
-->Olivat varotelleet minua että vaikka taustalla oli
se aiempi syöksysynnytykseni niin lääkkein edistetty synnytys voi olla
kivuiltaan ja kestoltaan aivan toista. No ei ollut
<--
tuo oli mukava kuulla.[:)]

Onnea vielä![;)]

NoKolla on kyllä ihanan helpon ja onnellisen kuuloinen synnytys!
Tippa linssissä olen kyllä näistä kaikki lukenut, ihmeellisiä tarinoita! Tuhannesti vielä onnea ihan jokaiselle, mä vielä odotan vuoroani... [:D]

kattilin synnytys on aikas hurjan kuulonen...[:-]
ja mä en enään halua synnyttää enää ollenkaan.... mä pelkään niin noita repeemisiä ja leikkaamisia (en niinkään sitä kipua) että oon ihan valmis sektioon kiitos. kuullut just että noissa repeemis jutuista on jäänyt koko loppuelämäksi haittoja.. ulostamis, virtsaamia ja seksiongelmia. [:-] tää halluu perruu koko projektin... [8|] mielummin lähen testaa sen sektion että nouseeko mulla taas puudutteet ihan väärään paikkaan niinku polven operoinnissa...[;)] huh. onneksi mulla on neuvola huomena niin saan purkaa tota repeemispelkoo siellä...........[:-]

mulla on kans ollu samoja pelkoja kun hani:lla;
mutta mä oon niistä päässy ehkä pikkusen yli.
Ajattelen vaan aina, ettei siihen kuole[:D]
Se mikä ei tapa niin kaippa se vahvistaa. ?

Täälä on jo nyt alakerta niin hellänä, niin
on tottunut jo siihen, että johonkin sattuu.
Toki se kipu on aivan erilaista synnytyksessä ja
sen jälkeen, mutta kuitenkin.[:D]

Meidän pienen ihmeen tulo maailmaan:

Lauantaina 29pv yöllä alkoi supistelemaan hyvin epäsäännöllisesti, mutta jokainen niistä kuitenkin tuntui. Yö tuli siis nukuttua huonosti kun joutui heräilemään. Isä oli jo tässävaiheessa niin kovin innoissaan, että hoki jatkuvasti "joko mennään" Minä vain yritin kertoa, että niitten pitää tulla 5min välein ainakin kahden tunnin ajan. Aamulla herättyäni menin vessaan pissille ja jotain lumpsahti pönttöön se oli veristä. Otin paperia ja pyyhkäsin ja kouraan tarttui oiva klöntti limaa aivan veristä siis. Ei verisiä viiruja niinkuin limatulppaa kuvaillaan. Jäimme oottelemaan supistuksia. Aloimme sunnuntaina klo 12 kellottamaan supistuksien väliä ja pyörivät 8-12 min ympärillä. Jokainen oli kivuliaampi.
Menimme vanhemmilleni syömään iltapäivällä. Äiti vain toitotti synnytyksen nyt käynnistyneen sillä hän käyttäytyi aivan samanlailla kun minua odotti. Kivut ei ollut mitenkään tappavia vaan normaalia vatsan vääntelyä. Soitin sitten synnärille klo 16.30 ja kerroin tilanteeni. Sanoin limatulpan irtoamisesta ja supistuksista ettei ne mitään tappavia ole ja pärjäisin kotonakin. Siellä käskettiin oottamaan vielä ja kun minulla viikojakin "niin vähän" (38+4) niin voisi olla mahdollista, että supistukset loppuisivat. Heitimme sitten mieheni töihin ja menimme äitini kanssa mummille kahvittelemaan. Siellä sitte klo 6 alkoi supistukset tulemaan 3-5 min välein. Niin sitten soitin synnärille taas, että nyt tulen kyllä näyttämään paikkani, että onko mitään edistystä tapahtunut. Sairaalassa klo 9.30 paikat tutkittiin ja kohdunkaula hävinnyt ja olin auko 3 cm. Huh mikä helpotus edes jotain edistystä! Pääsin suoraan synnytyssaliin ja mihenikin saapui sitten töistä seurakseni. Otin ilokaasua ja olo oli kyllä höperö, mutta auttoi mukavasti. Supistuksia tuli jatkuvasti edellinen ei kerennyt edes loppua kun toinen jo alkoi. Olen tosi väsynyt ja kun ei edes pystynyt suppareiden välissä vähän hengähtää niin mies sitten sanoi, että ota epiduraali jottai voisin nukkua hetken ja kerätä voimia ponnistukseen. Siispä klo 11 illalla paikat oli jo 6 cm auki ja sain puudutuksen. Eiku unta palloon. Kello 2 kätilö puhkasi kalvot ja paikat täysin auki. Ponnistuksen tarvetta en tunnistanut, joten otin annoksen puudutusta lisää kun kivut alkoivat palata. Samalla kätilö laittoi jotain lääkettä, että päästäisiin jo ponnistamaan. Puoli 4 yöllä sitten sanoin, että nyt tuntuu että pitäisi kakata. Sitten kätilö nostikin jalkani ja käski ponnistaa. Hetken kuluttua huusin jo etten jaksa enkä pysty tähän. Tuleva isä ja kätilö kannusti mukavasti jaksamaan eteenpäin. Sitten kätilö nappasi sakset käteensä ja oli välilihaa leikkaamassa. Kielsin tämä tekemästä sitä ehkäpä hiukan ilkeällä tavalla [:-] Kysyin kätilöltä, että meneekö vauva aina takasin päin kun lopetan ponnistamisen ja kyllä se vähän menee sain vastauksen. Sain suuren tarmon puskea hänet sitten kerralla ulos ettei aina luiskahda takaisin sisään. Hetken kuluttua tukka jo näkyi ja poika oli ulkona klo 3.43. Napanuora oli kiertynyt pään ympärille ja hän ei heti vironnut kätilö nappasi pojan syliin ja lähti viemään sitä virkoamishuoneeseen. Katsoin tulevaa isää ja hän oli aivan kalpea siinä kyllä molemmilla valtasi pelontunteet totaallisesti. Minuutin päästä kätilö tuli takasin itkevä vauva sylissä ja sanoi hänen vironneen matkalla, että hän kaipasi vain happihyppelyä. Sain pojan paitani sisään. Voi, että kun toinen on pieni! Mitat olivat 3200g/50cm. Ainiin ja poika syntyi kädet poskilla[:D] siitä pienet repeytymiset ja muutamat tikit alapäähän. Mutta siinä sitä sitten oltiin uusi pieni perhe<3

Supistuksien aikana taisin sanoa tämä jäävän ainoaksi lapsekseni, mutta niin vain se mieli on jo muuttunut. Synnytyksestä jäi vain positiivinen mieli. Nyt tarvitaankin mammaa tuolla! Kovasti tsemppiä synnytämään menijät!

Anteeksi, ei minulla ollut tarkoitus pelästyttää ketään tolla tarinallani. olisin toki voinut hieman  kaunnistella sitä. jälkiviisas kannattaa olla[:D]
mutta uskokaa tai älkää, mutta kaikki mitä ikinä tulee tapahtumaankaan on sen arvoista <3

Takaisin