Onnea! :-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Huulet turvonneet? Ihan uus juttu mulle .
Mutta joo, eipä nuo päivittelyn ja kommentoinnin avulla synny vaan ihan omalla ajallaan. Eikä siihen voi kukaan vaikuttaa jos nyt ei käynnistetä tms. Alkaahan kaikki tollainen näin loppumetreillä ottaa päähän.
Mä ehkä säästyn siks, kun maha ei oo nii iso. Tai siis sen saa sopivalla paidalla kans vähän jemmattua. En nii tykkää kans kaikkien kanssa käydä samaa keskustelua ja onneks ei oo ollut sellaisia tilanteita
Hääh? Miten voi olla huono synnyttäjä jos menee yli? :D
Ja jos saat kyselyitä tuntemuksista, että pitääkö lähteä synnyttämään pian niin kyselijöiltä voi kysyä että "joo, lähetkö viemään sairaalaan? Taitaa olla jo pää ulkona". :D
Tiedän, että turhauttaa kaikenmaailman kommentit ja kyselyt lasketun ajan tienoilla.
Itelläni on ainakin älytön pötsi. Johtuneeko sitten paikkakunnasta ja yleensäkin läänistä missä asutaan, niin ei täällä kyllä ku kukaan ole kommentoinut mitään ihmeellistä vatsastani. Lähinnä vaan kyselty kaupassa, että kuinka pitkä on vielä laskettuun aikaan. :)
Mua rupes jotenkin ahdistamaan kun käly näytti jotai synnäri valokuvia kolmen lapsensa osalta. Ei siinä itse synnytyksessä mitään tms, mutta kun oli kuvia kuinka kaikki mummot ja papat sun muut oli kyläillyt siellä synnärillä jo...
Mulla on ainakin tällä hetkellä sellanen olo ettei kenenkään tarvii kyllä tulla kyläilemään ekan parin viikon aikana synnytyksestä. On kuitenkin sen verran rankka kokemus sekä varmasti mulle, että vauvalle, että vaikka kuinka innoissaan olisivat tai muuta niin ei tarvii tulla hössöttämään ja kyselemään ennen ku ollaan kunnolla kotiuduttu sairaalasta ja päästy itse tutustumaan eka omaan pienokaiseen...
Kuulostaa kamalan itsekkäältä, mutta kai mulla on oikeus siihen???
Mua rupes jotenkin ahdistamaan kun käly näytti jotai synnäri valokuvia kolmen lapsensa osalta. Ei siinä itse synnytyksessä mitään tms, mutta kun oli kuvia kuinka kaikki mummot ja papat sun muut oli kyläillyt siellä synnärillä jo...
Mulla on ainakin tällä hetkellä sellanen olo ettei kenenkään tarvii kyllä tulla kyläilemään ekan parin viikon aikana synnytyksestä. On kuitenkin sen verran rankka kokemus sekä varmasti mulle, että vauvalle, että vaikka kuinka innoissaan olisivat tai muuta niin ei tarvii tulla hössöttämään ja kyselemään ennen ku ollaan kunnolla kotiuduttu sairaalasta ja päästy itse tutustumaan eka omaan pienokaiseen...
Kuulostaa kamalan itsekkäältä, mutta kai mulla on oikeus siihen???
Me päästettiin esikoisen isovanhemmat moikkaamaan vauvaa synnärille ja yks sukulainen tuli mitään ilmoittamatta... vierailuaika oli onneksi vain tunnin, mutta oli rasittavaa, kun kaikki halusi vauvaa syliin ja vauva olisi halunnut syödä silloin! Ällötti myös kun ihmiset pusutteli ja nuuhki vauvaa eikä sitä oltu kylvetetty, ainoastaan kuivattu synnytyksen jälkeen
Muita vieraita otettiin vastaan kotona kun vauva oli pari viikkoinen ja vieraat sai tuoda mahdolliset tarjottavat mukanaan. Me vain keitettiin kahvit. Tai siis mies keitti, minä vaan hoitelin vauvaa.
Tällä kertaa en ehkä synnärille huoli muita kun miehen ja eskoisen. Vierailuaika on niin lähellä esikoisen uniaikaa, että joutuisin vastaaottamaan vieraita yksin.
En ainakaan anna nukkuvaa tai syövää vauvaa kenellekään syliin ja kerron heti että vauvaa ei ole koskaan pesty
Isovanhemmat voisivat sitten mieluummin tulla meille kotiin kun kotiudutaan ja tuoda ruokaa ja viihdyttää esikoista. Ja muut vieraat voivat tulla piipahtamaan parin viikon päästä