Nyt kun mulla todettiin istukan olevan kohdunsuun päällä, niin ahdistaa, jos sen takia joutuukin sektioon. Tosin näin aikaisessa vaiheessa todetut yleensä kyllä nousee vielä hyvin pois tieltä kohdun kasvaessa :) En itse halua, että mun selkää ronkitaan, joten ahdistaa jo pelkkä spiraalin/epiduraalin laitto ja sitten pelottaa, kuinka kauan mulla kestäisi toipua sektiosta. Kuitenkin viime synnytyksestä palauduin mielestäni hyvin, eikä mulla ollut oikeestaan kipuja tai mitään, vaikka tehtiin episiotomia ja avustettiin imukupilla pieni ulos. Mulla on lisämunuaisen vajaatoiminta ja kaikki tommoset ylimääräiset leikkaukset sun muut on mun elimistölle tosi rankkoja.
Olisi myös kiva, että synnytys käynnistyisi tällä kertaa kunnolla. Viimeksi sain viikon ihmetellä ja kärvistellä supistusten kanssa, ennenkuin sitten esikoinen syntyi. Tai supistukset alkoi maanantaina, lauantai-iltana menin sairaalaan, että saisin jotain rentouttavaa lääkettä, että saisin nukkua :D Olin valvonut silloin torstaista asti, mutta silti supistukset tuntui liian pliisuilta. Olin kyllä silloin 3cm auki ja olin sitten yön osastolla, vaikken kyllä nukuttua saanut. Seuraavana aamuna olin sitten 4cm auki ja sitten vähän nopeutettiin toimintaa puhkaisemalla kalvot :) Sitten avauduinkin tosi nopeesti, mutta ponnistaminen venyi kun pieni jäi ihmeellisesti jumiin ja kohtu ei jaksanut enää supistella kunnolla. Pojalla oli myös napanuora kaulan ympärillä, eikä sitä saanut edes pois, kun oli niin tiukalla, vaan sen piti tulla siitä kiepin läpi.
Joten ois tosiaan kiva, jos nyt ei tarvisi niin pitkään kärvistellä ja väsyttää kohtua turhaan. Ehkä otan asian puheeksi, josko sitten voitaisiin avittaa synnytyksen käynnistymistä jo vähän aikaisemmin, jos samallalailla taas meinaa käydä.