Ne, jotka esim keltaisessa lehdistössä hehkuttavat, miten 'rentouttava' ja 'nautinnollinen' kokemus luonnollinen synnyys on, ovat joko unohtaneet tai valehtelevat. Yleensä samat ihmiset vielä kehuskelevat synnyttäneensä ilman kivunlievitystä. Voimaannuttava kokemus se voi olla, ja tavallaan mahtavakin, kun jälkeenpäin tajuaa millaiseen urakkaan oli itse kykenevä, mutta mitään nautinnolliseen viittaavaakaan siitä ei kyllä saa tekemälläkään, etrnkään siinä hetkessä. Mutta en olis jättäny tekemätäkään, onhan sitä tehty tässä maailmassa muutaman kerran ennenkin ja hyvin selvitty, että ei mitenkään kovin spesiaalijuttu, ja paljon turvallisempi kuitenkin kuin sektio. Mies tulee mukaan, vaikka itse en nyt niin välittäisi,mielummin keskittyisin rauhassa pusaamaan sen itse ulos. Edellinen mies ei ollut mukana synnytyksessä, kun ei pidä piikeistä eikä verestä ymsyms, ja se sopi mulle varsin hyvin: ei siitä muuta olis ollukaan kun haittaa jos olisi vain hysterisoinu siellä. Eli Kyfi, jos mies on sellaista sorttia että sä joutuisit tukemaan sitä, niin ennemmin sitten aja se ulos että saat rauhassa hoitaa homman itse, se vaatii kuitenkin keskittymistä ja rentoutumista, että sujuis nopeammin. Jos jännität siinä samalla miehen vointia, niin on vaikeampi perusteellisemmin rentoutua ja hommassa saattaa kestää vähän kauemmin, mikä taas siinä tilanteessa ei ole itselle se ideaalitilanne. Mitään vaaleanpunaista siinä hommassa ei toki ole, ja itsekin toivon että tälläkin kertaa mahdollisimman nopeasti olis ohi. En kuitenkaan koe että mitään pelättävääkään olis, kun on ammattitaitoisissa käsissä.