synnytys lähenee

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eheheheh, tää keskustelu on saanut aikaseks aika monet naurut tässä lueskellessa[:D]

Mulla on kanssa vähän jäänyt vähemmälle tuo trimmaus kun en yletä/näe kunnolla, ja sitten kun mun iho on tuolla alempana niin superherkkää muutenkin, niin ne viillot sieltä sitten vielä puuttuiskin! Mutta eri sitä kyllä ihan täydessä luonnontilassa laitokselle taida kehdata lähteä :/ Miestä en kyllä tuohon hommaan nakita silti[:)]

Ihanaa että muutkin pohtii samoja asioita kun ite! [:D]
Mä oon tota kakkajuttua pohtinut siltä kantilta että en todellakaan halua että MIES näkee kyseisen vahingon [:D] Ja se hajukin [:D] Muuten niin kaunis tapahtuma niin jos tuolta voisi välttyä [:D] Voi että..... Kattelin muutenkin yhden synnytysvideon ja hyvä etten itkee tihuuttanu miehelle sen jälkeen sitä kuinka mä olen siinä tilanteessa kaukana kauniista ja vaan ulisen ja parkuun ja ties mitä... [8|] No, se onneksi kommentoi tietävänsä kyllä...että ehkä sekin on sitten itsekseen perehtyny jo asiaan.. [8|]

Karvoitus aiheuttaa päänvaivaa... En ollu ees tajunnu miten kauheelta sielä jo näyttää kun en sinne enää näe [:D] Sitten laitoin kulmakarvatrimmerin viuhumaan [:D] mutta siitäkin tuntuu jäävän jotain nirhaumia ja sänki ei oo kiva.... Pitääsköös mennä sokerointiin.... [8|]

Jooh, mä taisin siinä tohinassa huutaa kätilölle kun käski ponnistaa, että "emmä voi kun tulee kakat samalla" [&:] Pitää jossain vaiheessa yrittää muistella että miten kaikki meni, ja selostaa tonne synnytyskertomuksiin [:)]

nobody:  kiva jos haluat jakaa synnytys kokemuksen meidän kaikkien marrasmammojen kans. heti ku vain jaksat, niin rustaile tosiaan tonne synnytyskertomuksiin [:)]

juu tosta kakka jutusta. Niin muista kun esikoinen syntyi niin tuli ihan kamala tunne että kakkaan alleni. Sanoinkin silloin kätilölle että nyt tulee kakka. Se vain tokasi että anna tulla vaan. [:D] No kakkoja ei kuitenkaan mulla tullut. Äitini on kertonut että kun minä synnyin kakat tuli hänellä samalla. Että kai se on ihan normaali että välillä niin käy. Eihän se tietenkään kivaa ole mutta varmaan ihan normi juttu. [;)]
Ja niin tosta tuherosta, eilen sitä hieman siistin. Mutta aika vaikeeta ja sai pelätä ettei tuu haavoja. Mies kyllä saattaa ilahtua positiivisesti, kun taas touhuillaan. Amazon on kesytetty. [;)]

Hyvät naurut juu on saanut näistä. Miehelleni yritin tiivistetysti selittää näitä juttuja (vitsin toistaminen sinnepäin kun toimii aina... not!) Hän oli hetken hiljaa mietteliäänä ja sanoi: "Tähänkö se sanonta "ei tullut lasta eikä paskaa" perustuu?" [;)]

Ja juu, olisi kiva kuulla tapahtumien kulusta tositilanteessa.

Heh, mulla oli esikoisesta ennen synnytystä ummetusta pari päivää ja oli satavarma, että kakkaan siihen paikkaan kun pitää ponnistaa. En siis pystynyt syömään sen jälkeen kun supistukset alkoivat, koska ajattelin, että se suoli on jo aivan täynnä [:D]. No mä kanssa sanoin kätilölle, että en voi ponnistaa, kun sieltä tulee tavarat pöydälle, niin se vain sanoi, että kuule täältä tulee nyt vauva eikä mikään kakka. Eikä kyllä tullutkaa. Ihmettelen vain, että kun pyysin peräruisketta ennen synnytystä, sitä ei sairaalassa suostuttu antamaan. Lopulta sain tehtyä tarpeeni vasta pari päivää synnytyksen jälkeen ja nekin ulostelääkkeillä.
Tällä kertaa ajattelin, että käytän kyllä jotain ulostelääkettä heit, kun ummetusta alkaa esiintymään. Mulla se näköjään enteilee synnytystä.
Mitä tulee tuohon alapään ajeluun, niin täytyy kyllä yrittää ajella edes jotenkin tuo pehko. Nyt en ole ajellut pitään aikaan. Ei oo vain saanut aikaiseksi.

[:D] Oijoi.. vatsa ihan kipeä naurusta. Peili pitää ottaa avuks, jos meinaa navanalle vielä nähdä. Ite en voi sheivata, koska sänki hiertää herkkää ihoa liikaa. Oon lyhennylly saksilla, mut nyt se käy jo aika vaaralliseksi, kun ei näe. Mutta siis ajattelen, että siinä vaiheessa kakat ja karvat on sivuseikka, kunhan sen lapsen saa ulos. Ja jos ne karvat tikatessa haittaa niin voihan se hoitaja sheivata [;)]

Tuli muuten mieleen tuosta esikoisen synnytyksestä, että mä taisin tehdä lapsiveden määrässä ennätyksen omassa synnytyssairaalassa. Mä jotenkin luulin, että kun kalvot puhkaistaan ja lapsivesi menee, niin veden tulo loppuu siihen. Mutta mitä vielä! Mä lorottelin siihen synnytyssänkyyn vettä tosi pitkään. Kätilöt joutuivat vaihtamaan mulle alustoja varmaan viisi kertaa ja sitten pyysivät, josko voisin siirtyä vessanpöntölle valuttamaan vesiä, kun eivät halua koko ajan "vaihtaa mua kuiviin" [:D]. Samoin se tuli yllärinä, että mua pissatti koko ajan synnytyksessä. Ja se ei ollut helppoa käydä pissalla samalla kun supisti. Lopulta pissahätä vain yltyi, eikä mitään tullut ja mut sitten katetroitiin. Se toisin ei tuntunut miltään. Mutta toi veden määrä, se oli ihan käsittämätön. Toivottavasti siis vedet eivät tällä kertaa mene julkisella paikalla [:)]

Mietinkin tänään just tota pissahätää... [:)] Kuinka "myöhään" siitä uskaltaa vielä lähtee pissalle ja mitäs jos kuitenkin pissaan siihen sänkyyn samalla kun ponnistan... [8|] Voi...ei oo helppoo tämä etukäteen pohtiminen [8|]

Te joilla on lapsi, onko jouduttu käynnistään synnytystä? Kaipaisin siitä jotain infoa. Toki siitä varmasti sairaalassa kerrotaan, mutta ois kiva tietää edes jotain etukäteen.. Eli jos jollaki on kokemusta niin kirjotteleppas.. :)

Saakohan muuten nykypäivänä vielä esim Toilaxin suolen tyhjennykseen ennen synnytystä? Jostain kuulin ettei niitä kovin suosita enään. Vai onkohan sairaalakohtaista?

Tuosta käynnistyksestä on kyllä aika vähän tietoa kerrottu, mielenkiinnolla kuulisin myös aiheesta.

Tosta tyhjennyksestä luulen, että on sairaalakohtaista. Tietoa muilla? Esikon kohdalla jo silloin muinoin sanoivat meillä päin, ettei ruisketta enää anneta, mutta tiedän kyllä ihan lähiaikoina muualla synnyttäneitä, joille se on annettu halutessa. Ja jossain kuuluu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Jotenkin pikkuhiljaa tuntuu kun näitä juttuja lukee, että välillä nämä käytännöt vaihtelee paikkakunnittain niin paljon, että tuntuu kuin ei aina asuisi edes samassa maassa[:D] Mikäköhän järki siinäkin mahtaa olla [&:]

Mä kärsin ennen synnytystä ummetuksesta kaksi päivää ja todellakin pyysin monta kertaa synnärillä että saisin sen suolentyhjennyksen. En saanut. Mulla meni osa siitä ponnistamisesta kyllä pelkoon siitä, että se kahden päivän tavara on siinä sängyssä, kun saan vauvan maailmaan. En myöskään uskaltanut sitten enää syödä, kun supistukset alkoivat joten olis syömättä melkein puolitoista vuorokautta. Siksi ihmettelen, että mikä siinä on syynä, että ruisketta ei pyynnöstä anneta. Nyt ajattelin kyllä ottaa ulostuslääkettä (levolakkia tai muuta), jos ummetus alkaa taas vaivaamaan.

Pomppasin tuolta toukokuisista kertomaan oman kokemukseni tästä suolentyhjennyksestä [:D]
Eli tosiaan itse ku olin synnyttämässä, niin annettiin kyllä peräruiske. Ja olisin sitä pyytänyt, jos eivät sitä olis itte oma-aloitteisesti ehdottaneet [:D] Olis varmaan ollu aika ikävää miettiä, että mitähän muutaki sieltä tulee samalla ku vauva [8|] Vaikka sanovatkin, että se on ihan tavallista että koko soppa on sit siinä sängyllä kun vauva syntyy, mut jotenki tuntuis tosi inhottavalta, että kaikki olis siinä kaikkien silmien edessä.. joten miksei sitä peräruisketta vois sit ihan vaatia? Ja mulla vielä tais olla niin, että avautuminen nopeutu peräruiskeen jälkeen..

Heips! Tuosta synnytyksen käynnistämisestä! Mulla esikoisen synnytys käynnistettiin laskettuna päivänä koska epäiltiin melkein 5 kiloiseksi (painoi synnyttyä 4kg). Ensin laiteltiin niitä tabletteja alapäähän pari päivää ja sitten kun ne viimein käynnisti supistukset niin pantiin oksitosiini-tippaan (kirjotetaankohan se noin) ja kun oli 5 senttiä auki niin puhkastiin kalvot! Seuraavaksi ilmenikin ongelmia (ei liity siihe että käynnistettiin) ja mentiinkin leikkaussaliin! Mitäpäs halusitte tästä käynnistämisestä tietää? Selviskö se mitä halusitte tietää? Toisella siskollani käynnistäminen on tapahtunut kun ollu jo rv42 menossa ja hänellä oli jo seuraavana aamuna vauva maailmassa! Samalla tavalla hänelläkin aloitettiin eka niillä tableteilla ja sitten siihen oksitosiini tippaan supistusten vahvistamiseksi!

Kääk! Nyt rupes ihan pyörii nuo synnytys jutut päässä! Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin ja pääsen synnyttää ihan luonnollisella tavalla!

Ermu: Tuo selventi paljonki, että mitä mahdollisesti tuleman pitää. Mut noinkin kauan kuin pari päivää (??!) käynnisteltiin alapäähän laitettavilla tableteilla?! Alkaako ne supistelemaan voimakkaammin?! Oon kuullu, et jos käynnistetään synnytys, se on kivuliaampi mitä normaalisti käynnistynyt synnytys. Supparit voimakkaampia tms.. ?!

Palataanpa kakkajuttuihin vielä. Jyväskylässä synnytysvalmennuksessa kätilö sanoi, että täällä tarjotaan peräruisketta ja se kannattaa ottaa niin ei tarvi pelätä kakkosia. Jos kuitenkin kakat tulee niin se on niille kätilöille aivan normaalia, joten sitä ei kannata hävetä tai pelätä etukäteen. Eli näin meitä valistettiin. Ei kait ne pisut sen vaarallisempia oo [:D]

melela, haikaranpesän synnytysvalmennuksessa ainakin sanottiin et supparit eivät satu enempää vaikka synnytys käynnistettäisiin. se voi tuntua siltä koska ne supparit tulee niin ryminällä mutta voimakkuudella ei pitäisi olla eroa.

Heips marrasmammat. Ihana kuukausi teillä! (Omatkin synttärit sattuvat tuolloin olemaan) [;)]

No asiaan. Pelkäsin käynnistystä aivan kamalasti. Minua jopa peloteltiin synnytystapa-arvioinnissa, että jos menee paljonkin yli, niin tulee varmasti yli 4kg vauveli. Pelkäsin siis, että mennään yli ja pitkälle, ja kasvatan vatsassani jättiläisvauvaa. No, viikot kuluivat... RV 42+1 kontrollikäynnillä sanottiin, että "jos ei parin päivän sisään kuulu, niin tulet sitten käynnistykseen". Ja sitten sovimme käynnistysaamuksi 05.02.2010 (RV 42+4, LA olisi ollut 18.1).

Tuota käynnistystä edeltävänä iltana itkin miehelleni pelosta.... Ja yht'äkkiä alkoi tapahtua. Supistuksia. Paljon. Säännöllisinä. TODELLA KIVULIAINA. Lähdimme sitten yöllä sairaalaan, ja aamulla oli meidän tyttö maailmassa. ILMAN KÄYNNISTYSTÄ!!!! [:)][:)][:)]

Eli meidän tyttö viivytteli sitten niin pitkään kuin vain mahdollista.... Mutta ei näköjään kannattanut heittää vielä kirvestä kaivoon [;)]

Tsemppiä paljon loppuraskauteen teille kaikille, ja aurinkoista (sekä uutisten mukaan LUMISTA) lokakuuta!!!!!!

Takaisin