synnytys lähenee

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä muakin jännittää synnyttäminen eikä vähiten lääkeaineallergioitteni vuoksi. En siis tiedä millaisia kipulääkkeitä käyttävät ja mitkä mulle sopii, mutta keskustelen sitten lähempänä h-hetkeä lääkärin kanssa.

Haluaisin toki synnyttää alakautta, mutta jos ei vaihtoehtoa niin sektiolla sitten mennään. Pääasia että kaikki käy turvallisesti.

Noita kauhukertomuksia kannattaa suodattaa melko isolla suodattimella. Ja jokaisesta sairaalasta on kauhutarinat olemassa. Näin itse sairaalassa työskentelevänä tiedän, että osa potilaista kokee lähes kaiken negatiivisena. Ja kipu tekee ihmisestä välillä jopa aggressiivisen ja turhautuneen. Tosi usein potilaat loukkaantuvat henkilökunnan sanomisista, vaikka ei olisi aihetta ja esim. kipulääkkeiden kanssa monet eivät ymmärrä miksi ei vaan voi antaa enempää (vaikka kertoisi hengityslamasta ym.).

Toki sitten on sitä k-päistä kenkilökuntaakin. Mutta silti väitän että suurin osa erimielisyyksistä ja negatiivisista kokemuksista johtuu eri persoonien yhteensopimattomuudesta.

Vähän sekoilen täällä. Ei pitäny tähän mitään kirjottaa.. en saa tuohon äsköseen viestiin lisättyä mitään enkä poistettua sitä.
[:D]

Mä oon funtsinu, että haluan sitte synnytyksessä ainaki epiduraalin ja jonkinlaisen paikallispuudutuksen. Mulla on niin alhainen kipukynnys, että ei puhettakaan et selviäisin ilman puudutuksia! 

Mulla tuli eilen ekaa kertaa sellanen olo, et ei helvetti.. täähän pitää ihan oikeesti jossakin vaiheessa ihan ite synnyttää! JAIKS! :D

Mulla oli ensimmäinen synnytys tooooosi pitkä ja jollain mittapuulla vaikea. En tiedä sitten johtuiko tiukoista vatsalihaksista vai mistä, mutta vauva ei laskeutunut kunnolla synnytyskanavassa. Jouduin sitten kököttämään jumppapallon päällä haarat auki (tässä asennossa ei pysty lihaksilla pistämään vastaan) viimeisen tunnin ennen kuin sain alkaa ponnistamaan. Aktiivista ponnistusvaihetta kesti 45min, vauva oli 4,2kg ja tuli kaiken kukkuraksi kyynärpää pään vieressä. Kaikesta huolimatta mulle jäi niin positiivinen kuva synnytyksestä, että odotan innolla tätä uutta ja viimeistä synnytyskokemusta.

Viimeksi en ollut ajatellutkaan synnytyksen kulkua tai kipulääkitystä etukäteen, koska eipä sitä osanut kuvitella mitä tuleman pitää. Nyt toivon, että pystyisin mahdollisimman pitkään sietämään kipua pelkällä lämpötyynyllä. Meillä on myös sairaalassa mahdollisuus saada vyöhyketerapiaa tai akupunktiota kipuihin. Myös jumppapallo tulee varmaan olemaan taas ystäväni nopeuttamaan synnytystä[:D].

Toivottavasti vain kaikki menisi hyvin eikä tässäkään tapauksessa päädyttäisi sektioon. vaikka ekasta repesin aika paljon, palauduin tosi nopeasti. Muutaman päivän päästä olo oli kuin ei olisi koskaan synnyttänytkään [;)]

Tuli tässä mieleen tällainen vähän "nolo" juttu, kun kerran kohta ollaan kaikki synnyttämässä. Silloin kun synnytin esikoisen ja oli parsimisen paikka. Niin kätilö valitteli pariinkin otteeseen että on hankala tikata kun on noita karvoja..... Nyt tulikin mieleen (miten tän nyt esittäis) että minkälaine karvoitus teillä muilla sitten on? Mä oon pitänyt ihan perus settii, tietenkin bikinarajat oon trimmannut ja joskus vähän sieltä sun täältä. Tuli vain silloin vähän "nolo" olo kun kätilö niin kommentoi. En haluis kokea sitä toiste enää.[;)]

Hih.. tuhero keskustelua! :D ..mua jotenkin itteäni ärsyttää kaikenlaiset karvat ja sänget tuolla alakerrassa, joten täällä ajellaan kaikki pois. Tosin taipuminen alkaa kyllä olla aikamoista taiteilua, jotta en kyllä tiedä missä kunnossa toi alakerta on sitte kun tositoimiin päästään. Oon kyl niin turhamainen et tarvii varmaan pistää mies ajeleen sitte jos ei ite enää yletä/pysty.. :D

..mut kyllä mä luulen et ne kätilöt on kyllä nähny karvotuksen kaikki muodot, joten tuskin niitä karvoja hävetä tarvii kenenkään :)

Mä ajelen semmosella hiustrimmerillä lyhyeksi, missä saa sitä leikatun jäljen pituutta säädettyä, pituus ehkä 3 milliä. On siisti muttei mikään viidakko kuitenkaan, sitten raakkaan ihan ladyshavella "takaata etiäpäin" uloimmat häpärit [8|]

Mä oikeesti mietin synnäriharjoittelussa kun KAIKKI äitit oli sheivattuja ku tuli synnyttää et miten ne enää taipuu [:D]

Mua ahistaa se, ku oikeen kovasti sitte joutuu ponnistaan ja punnertaan, et tulee kakka!!! [:'(][:'(][:'(][:'(][:'(] hyi yök, se ois noloa ainaki itelle! [:D][:D][:D] Vaikka on kait ne kätilöt ja kumppanit nähny sitäki synnytystilanteessa [:D]

ALKUPERÄINEN: Sassykissa

Mä ajelen semmosella hiustrimmerillä lyhyeksi, missä saa sitä leikatun jäljen pituutta säädettyä, pituus ehkä 3 milliä. On siisti muttei mikään viidakko kuitenkaan, sitten raakkaan ihan ladyshavella "takaata etiäpäin" uloimmat häpärit [8|]

Mä oikeesti mietin synnäriharjoittelussa kun KAIKKI äitit oli sheivattuja ku tuli synnyttää et miten ne enää taipuu [:D]

Sassykissa: Jos ne kaikki oli pistäny miehet sheivaan [;)] Ei kait sitä voi mitenkään taipua/yltää itte ku on kauheen iso maha!

en mä ainakaan halua mitään puskaa pitää :D nyt vaan alkaa näkökenttä loppua, viimeks vaan viiltelin itteeni joten laitoin ukko-kullan asialle [:D] ei se pahaks pistäny, sovittiin et se saa ajella loppuraskauden ajan myös vastaisuudessa. [:D]

...mä oon myös miettinyt tota kakkimisjuttua [&:]

Kyllä sitä kakkaa näki salissa, siksi aika monet ottaa sen peräruiskeen ennen synnytystä ja tyhjentää suolen niin ei sitten ponnistaessa käy 'vahinkoa'. Mutta siis yleisetä se on että ulostetta karkaa siinä ponnistusvaiheessa myös.

Mutta siis kyllä se "ongelma" asiassa on äidin korvien välissä tän asian suhteen, kätilöille ihan 'normaalisettiä' eikä siihen edes kiinnitetä huomiota. :)

Tuosta karvotuksesta, olen aina enne ollut tarkka ja alapää siisti. Mutta nyt ei enään nää mahan alle, ja koen sheivailun vähän hankalaksi, joten täytyy tunnustaa että aika ajoin kyllä päässyt pahasti rehottamaan tuo karvoitus [:)]
Edelleen siis huolta itsestä pidän, mutta jotenkin ne ajatukset välillä muualla kun tuossa nykyään niin hankalassa toimenpiteessä [:)]

Tosta kakkajutusta tuli mieleen erään miehen kommentti synnytyksessä kun naiselta oli ponnistaessa tullut kakat pöydälle.. oli mies kurkannu alas ja todennu että "ei helvetti, enkö mä ton parempaan pystyny" [:D] [:D]

Mua kans karmii nää ulosteet.. kaveri oli kussu kätilön päälle. Ihana ammatti varmasti.. ei ainakaan erite kammosille [8D]

satu`: TÄÄLLÄ SAATIIN VIIKON NAURUT!!! [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Vaikka siis, todellaki nuo kaikki pissa ja kakka hommat on ihan luonnollisia ja niitä ei tarvis hävetä, mut minkäs teet ku se vaan hävettää ja kauhistuttaa [:D] En mä sitä kakkaa pelkää, työkseni sitä oon "lapioinu" vaipoista ja takapuolista... mut omalle kohalle aateltuna tuntuu aika karseelta [:D][:D]

ALKUPERÄINEN: melela

Vaikka siis, todellaki nuo kaikki pissa ja kakka hommat on ihan luonnollisia ja niitä ei tarvis hävetä, mut minkäs teet ku se vaan hävettää ja kauhistuttaa [:D] En mä sitä kakkaa pelkää, työkseni sitä oon "lapioinu" vaipoista ja takapuolista... mut omalle kohalle aateltuna tuntuu aika karseelta [:D][:D]

Voin lohduttaa että ootas kun viimeiset viikot lähenee, kannattaa siitä suolen tyhjentämisestä säännöllisesti huolehtia ettei käy niinku mulle ekassa raskaudessa. Oltiin autolla menossa jonnekkin ja vauva muljuutti mahassa ja potki paskat housuun, oli sitten kiva itkua tuhertaa siinä ku herkkiksenä muutenkin että "no ku tuli paska housuun!" [:D]

oon miettiny nuita karvoja itekki.. nyt on jääny ajelematta ja miestä en kyllä päästä sinne karvoja leikkelemään!! pelkään että tulee haavoja.. pelkään että itekki viiltelen itteäni :( joten kasvakoot sitte.. enkä kyllä muutenkaan leikkele ku bikinirajat..

ja voi kakka! mä oon jo nähny siitä uniaki :(

hahahahahah. "enkö mä ton parempaan pystyny" [:D][:D]

siis joo, itekin pesen ihmisiltä joka työpäivä kiloittain sitä itteensä, mutta en mä sitä nyt omalle kohdalle halua [:D] vaikka sen ymmärtää et siinä tilanteessa se on normaalia, mutta... KYLLÄHÄN SE HÄVETTÄIS. [:D]

Takaisin