Synnytys lähenee

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Huli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kauankoha tosta limatulpan lähdöstä menee että synnytys käynnistyy :confused:
Mä en jaksais kyl oottaa.. mut jotain sentään onneks kropassa tapahtuu!

No kuulemma 1pv-2viikko on sellane normi aika :) Ja se tulppa voi irrota hiljalleen, kokonaan tai vasta ku vedet menee!

• Tykkään
Reaktiot: tiu
Osaakohan joku sanoa, mahtaako tää olla sitä tyyntä myrskyn edellä.. Oon koko raskauden ajan lenkkeillyt päivittäin puolisen tuntia vähintään. Rv 37 alettua maanantaina loppui lenkkeilyt ku seinään; Alapäähän suorastaan sattui, vihloi ja alavatsassa tuntui paineentunnetta enemmän. Tänään rv 37+3 olisin voinu melkeen juosta jos olisin kehdannut :D mihinkään ei sattunut, vihlonut tms.

Miten muilla kroppa on 'käyttäytynyt" ennen synnytystä? :)

Oikean jalan jomotus joka nousee lantioon ja peppuun asti. Voisiko olla jo synnytys lähellä ? Tämä jomotus ihan kauhiaa tiiä mite päi ois. Uh

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Täälä käytiin perätilan vuoksi synnytystapa-arvioinnissa. Maha-asukin peppu oli jo alkanu laskeutumaan ja on kiinnittynyt mun lantioon, lääkäri meinas et on aika epätodennäköstä että enää itelleen kääntyy. Painoarvio on 3200g. Ja sektioajan kanssa lähettii kottii! Mulla siis saa muuttaa lasketun ajan ja laittaa uuden joka on 16.7 ellei sitten ennen tule maailmaan. Elämme siis jänniä aikoja :)

Muokattu viimeksi:
Kyselempä teiltä muilta semmosta kun mistä sen kuuluisan limatulpan tunnistaa? Itellä tuli tänään reilu klöntti sellaista kellertävää ja veriviiruista "vuotoa", kökkärettä tai miksihän sitä sanois.. :confused: en oikein osaa analysoida, mutta kiinnostais kyllä :D vkoja nyt 36+5, ei tarttis ihan vielä syntyä (vaikka en pistäis pahskseen) :rolleyes:

Kannattaa googlettaa mucus plug, kuvahausta sitte katelee niitä ihania limaköntsä kuvia ja vertaa omaa :grinlaughing7

Täh, yäk, olis pitäny arvata että niistä löytyy kuviaki...

Mulla on jonku näkönen räkäfobia niin on ehkä parempi että jätän välistä. :D

Kannattaa googlettaa mucus plug, kuvahausta sitte katelee niitä ihania limaköntsä kuvia ja vertaa omaa :grinlaughing7

Jjjooooooo, asia nyt googletuksen myötä harvinaisen selvä........................ :grin tommosta sit vaan ootteleen!

Kyl se mun lima sit varmaan tota on kans mut ei vaan tullu kokonaisena. Kuulemma voi tulla sulamalla niin näyttää just tolta mut vaan vetisemmältä. Tullu siis monena päivänä.

Ällövarotus ;)
Mulla näytti iha liian isolta räkäklimpiltä missä on vähän verta ja nyt on tullu myös vaaleempaa mut tosi venyvää limaa mikä on kuulemma kans tulppaa.

Hyi ku oli ällöjä kuvia!!!! Toivottavasti ei tarvi nähä omaa limatulppaa =D Kysyin mieheltäki, että haluatko tulla kattoon kuvia limatulpasta?.. Ei tullu =DD

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Voi kun itekki pääsis tässä lähiaikoina tositoimiin!
Mut edelleen oon sitä mieltä ettei meidän jälkikasvu osaa omiavuin ulostautua tuolta mahanahkan sisäpuolelta, joten käynnistystä odotellessa....

Voi yökkö, oliko pakko, no kyllä :p mullakin nyt pari päivää irronnut tuota limatulppaa sit selkeästi niiiiin mistäs sen tietää millon se on irronnu kokonaan? Tai onks sillä ees mitään väliä? Olikos se niin että voi kuitenkin kestää parikin viikkoa ennen ku synnytys käynnistyy vaikka se irtois?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mie taas aina oikei ootan ku vessassa käyn et lumpsahtais limatulppaa pönttöö tai paperii pyyhkies et ees jotai edistystä tapahtuis :grin Meilläkää ei mies halunnu jostai kumman syystä nähä limatulpasta kuvia laughing7 jos se tulppa satuu irtoomaa kotona ja sellai et mies on kotona ni varmasti kiikutan sen nähtäväks sit sen köntsän :laughing021:grin

Mulla irtosi ke-to välisenä yönä riekaleita ja kerran vähän isompi möntti vessareissulla. Vedet meni to-iltana ja siinä mukana tuli loput tulpasta veden kanssa. Mulla oli sitä kyllä niin paljon, ettei voinut erehtyä. :rolleyes: Lapsi syntyi tänään perjantaiaamuna sektiolla. Eli ei mennyt mulla pitkään limatulpan irtoamisesta. :)​

Joo ei se limatulpan irtoominen välttis tarkota et nyt se on sit menoo, hyvinkin saattaa mennä se parikin viikkoo... Niin yksilöllistä sekin.. :)

Nyt mä tiiän mitä on synnytyssupistukset. Oon saanu yhteensä puolikkaan cytotecin ja ekasta 1/4 tabletista jo alko supparit joihin lopulta sain jonkun kipupiikin. Se oli kyllä taivas kun kivut lähti! Mut tänää aamulla heräsin neljältä semmosiin kipuihin ettei mitää järkee ja pari tuntia niitä kestin kunnes uus piikki. Nyt ei vie kokonaan kipua pois mut pehmentää ihanasti.. kohdunsuulla ei oo vielä oikein muutosta tapahtunu mut luulen että näitten suppareiden jälkeen jo alkais eteneen. Ainaki yökätilö sano et tuskin täällä osastolla ens yönä nähään. :)

Takaisin