Synnytys lähenee

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Huli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tais loppua meikäläisen synnytys oireet sitte siihen kun siitä mainitsin.tänää ei oo ollu yhden ainutta supistusta vaikka olen puuhaillut ja käppäillyt ihan huolella.
Nooh..ens viikolla viim.vauva joka tapauksessa ulkona.
Jotenkin ärsyttää kun ei se nyt sitte alkanutkaan syntyän vaikka oireet oli mut sit taas hyvä kun saa kehittyä ihan loppuun asti tuolla mahan suojass..oma olo ei vaan oo en yhtää kärsivällinen eikä jaksaa tätä raskautta enää!maha viiltää kohta maata ja on painava ku perunasäkki!!v**un kiva olo siis!! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No höh, jospa se vielä lähtis käyntiin!!!

Mitäs tää kauhia alapää kipu on sellasta pistävää? Kävelyssäkin sattuu ja aina ku käännän yöllä kylkeä. Viime yönäki tuli sanottua varmaan kaikki kirosanat :p

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon ainakin pitänyt ihan liitoskipuina suurimmaks osaks :D Mulla kävely on vaappumista, sohvalta nouseminenki sattuu ihan vietävästi ja se kyljen kääntäminen on yhtä tuskaa. :)

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

Tosin kaveri kehui et hänellä oli tuollaista kun vauva laskeutui :)

Mulla on nyt ollu välillä jäätävää pistelyä alapäässä (vertasinkin sitä siilin synnytykseen). Käveleminen on siis kauheaa kun tämä iskee. Tänään on ollut ihmeellisiä menkkajomotuksia ja nipistelyjä pitkin päivää, kestää n. puoli minuuttia jonka jälkeen häviää. Ei ole todellakaan kipeitä, asteikolla 1-10 ehkä 1 tai 2. Limatulppaa en ole kyllä ainakaam huomannut, huonovointisuutta kyllä koko päivän :/ (se on kyllä muutenkin kokoaikaista :D) viikkoja tänään tasan 36, mielestäni ois kyllä vielä liian aikaista.

Mullakin oli tänään taas menkkajomotuspäivä, mulla se kestää koko päivän jos tulee, eli ei oo mikään hetkellinen juttu. Eipä nyt mitenkään kivulias mut tosi inhottava, varsinkin kun se tosiaan on päällä ihan koko ajan (jos ei ota särkylääkettä).

Täällä laskettuun aikaan kolme päivää (!!!), limatulppa käsittääkseni irronnu jo pari viikkoa sitten kahdessa erässä, harjotussuppareista valvottu yks yö ja eilen vatsalihakset kramppaili tasasen epätasaisesti koko päivän, mutta loppu sitten yöksi. Tietenkin. On yritetty siivota, saunoa, kävellä, hyppiä, toivoa ja rukoilla, mutta tuloksetta. Alavatsakipujakin on, sekä menkkatyyppisiä että noita siilinsynnytysjuttuja. Mutta kun ei! Pelkkä ajatus siitä, että tää menee yliaikaiseksi, puistattaa, koska olo on NIIIIIIN tukala jo ja nukkuminen tai minkään tekeminen äärettömän hankalaa.

Haluaa synnärille ja PIAN!
Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille sielunsiskoille ja onnittelut niille, jotka tietävät, koska aika koittaa! :Heartbigred

Voiko menkkamainen jomotus alkaa jaloista ja nousta ylemmäs massuun? Mulla meinaan nyt menkkamaista jomotusta jaloissa :p rv 38+6 menos.onko menkkamainen jomotus merkki lähenevästä synnytyksestä??

Mielestäni jomotus on eräänlaista supistelua, harjoittelua siihen synnytykseen :) mulla on ainakin ollut sellasta menkkajomotusta joka on säteillyt jalkoihin.

Sais jo syntyä, tämä hengenahdistus on raivostuttavaa!! Satun vielä menemään joka kerta paniikkiin siitä vaikka tiedän kyllä että saan henkeä, mutta se ei paranna tilannetta. Viikkoja tosiaan vasta 36+1 niin ois liian aikaista syntyä...ois vielä pyykättävää ja laitettavaa :rolleyes:

Tänään on 40+0. Synnytys todella lähenee. Olen parin tunnin päästä ollut vuorokauden sairaalassa. Ballonki asetettiin synnytyksen käynnistymiseksi eilen aamupäivällä, sillä vauvalla on tavallista enemmän sydämen lisälyöntejä. Vedet menivät ehkä noin 15 minuutin kuluttua ballonkin laitosta. Parin tunnin kuluttua se otettiin pois tulehdusriskin vuoksi. Kipeähköt supistukset hävisivät siinä samalla. Nyt täällä osastolla vain odottelen, että mitä seuraavaksi tapahtuu. Kovasti ainakin verikokeita ottavat sekä sydän- ja supistuskäyrää katellaan.

Tuo osastolla käynnistymisen odottelu on niin raskasta, mulla meni esikoiselta kolme vuorokautta. Kaikki tsempit siis sinne!!

Menkkajomotus, etenki jos tuntuu selän puolellaki, voi olla merkki alkavasta synnytyksestä. Pelkkä alavatsan jomottelu liittyy tod.näk. vaan liitoskipuihin ja kasvukipuihin. Reisien jomottelu vois johtua siitä, että isot verisuonet ahtaalla, ni verenkierto heikentyny.

Mulla on kipeät supistukset loppunu. Muutama viikko sitten niitä vielä oli, mut enää on vaan kivuttomia harkkasuppareita. Toissailtasen nännien hieroskelulla sain muutaman supparin aamuyölle, mut eilisiltanen hieroskelu toi vaan yhden supistuksen yölle. Oksitosiinia alkaa kyllä heti erittyyn, ku nännejä hieron, mut ilmeisesti paikat vielä niin epäkypsät, ettei paljon vielä vaikuta..

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

^ kyllä se nännien puristelu (tai lypsäminen) lisää oksitosiinin tuotantoa, eli sitä kautta vois (teoriassa) edesauttaa synnytyksen käynnistymistä / kohdun supistelua. Kannatti aikoinaan käydä maatalouskoulu, lehmien kautta sitä tämänki asian jo tiesi ennenku ees oli paksuna ;D Ja aika samalla tavalla me toimitaan ku lehmätki tässä asiassa ;)

Synnytyksen jälkeen, ku imettää, ni voi tulla tosi kipeitäki supistuksia. Tämä siis edesauttaa kohdun tyhjentymistä ja kutistumista. Ite hieron/venytän nännejä terkkarin ohjeen mukasesti jo etukäteen, jotta imetyksen alkaessa nännit ois jo vähän koholla. Mutta jos siinä sivussa käynnistyis synnytys ni eipä paljon haittais! =D Ihan siis oikeesti toimiva kikka, joka aiheuttaa useimmille supistuksia, mutta ei käynnistä synnytystä, jos ei keho/vauva oo muuten vielä valmis.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

stardust mullakin loppu vähän "kipeemmät" supparit ja menkkajomotukset viikoks-kaheks ja sit nyt tullu taas takasin entistä inhottavampina. Ihan sillon tällöin tulee ja nyt eilen ja tänään ne on ollu yhä kipeempiä (ei kuitenkaan mitään sietämättömiä). Tänään on sit vielä pistelly koko päivän tonne joka puolelle alas.

Paineen tunne kasvanut alavatsassa ja wcssä ravaaminen jatkuu. Eiliset menkkamaiset jomotukset loppuivat kun menin nukkumaan. Tänään ollut pinkeyttä ja tuota paineen tuntua joka tuntuu kasvavan entisestään. Tj 6 päivää la:n ♥ . Kaikki jo odottavat malttamattomina pikkuista :)

Laskettu aika tänään, mutta kun ei oo edes suppaillu muuta kun ihan niitä harkkoja ja niitäkin vaan harvakseltaan. Mä en jaksa enkä halua enää odottaa! Argh! :D

Mä en heränny viime yönä ku kerran vessaan ja nukuin kuin tukki. Ihan ihmeellistä! Joka yö on ollu kivut päällä, eikä oo saanu nukuttua kunnolla... Ai, että teki eetvarttia! :d Flunssaki melkein tiessään... Huh. Masuasukki on ollut hyvin hiljainen tämän viikon, möyrii silloin tällöin mutta välillä on pelkoki kiiriny takaraivoon ku tää asukki on ollu ihan hullu liikkuja. :) Mutta kaikki on hyvin!

Takaisin