Synnytys lähenee

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Huli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällähän puhuttiin jossain vaiheessa siitä miten koira on alkanut reakoida kun laskettu aika on lähestynyt. Oon tässä parin päivän aikana huomannut (rv34) että toi meidän suomenlapinkoira ei jätä mua hetkekskään rauhaan. Heti kun nousen esim. Sohvalta niin koira nousee samalla ylös ja seuraa jokaista liikettä tarkkaan. Vessassa kun käyn niin koira odottaa oven ulkopuolella. Toisaalta kovin suloista kun toinen vahtii ja seuraa mut välillä pelottaa että koira jää jalkoihin ja kaadun. :oops:

Mulla puhkaistiin viimeksi kalvot sairaalassa ja makasin sängyssä, mutta sen verran kauan sitä vettä pulppusi etten usko etteikö sitä huomaisi. Ehkä voisin kuvata sitä tunnetta puolen litran vesipulloon joka tyhjenee :) Heh, viisaammat joilla vesi on oikeasti mennyt pystyy ehkä kuvailemaan asiaa paremmin!

Täytynee pakata sairaalakassi mukaan muiden joukossa kun lähetään mökille jussiks. Miehen mielestä ikäänkuin sit ei ainaka tarttis lähtee synnärille, mä taas voisin elätellä pientä toivonkipinää josko kuitenkin... :smiley-angelic006 (kun en siis "sais" synnyttää vielä abaut viikkoon)

Menkkafiilis ollu tän illan, mut ei sitä nyt supisteluks voi sanoo. Sukkapuikkoja tosin on kyllä tuntunut.

Täällä myös päivät ja viikot käyvät vähiin :) rv 37+4 menossa ja mana 23.6.14 taas poli aika tarkastuttamaan tilanne. Olisin kyllä jo niin valmis h-hetkeen häpyluu jo iha finaalisaa öisin vaikia kää tää sen takia kylkeä sattuu niin pirusti. :( Ja viime viikolla ollut jo ohi meneviä menkkamaisia kipuja alavatsassa. Mutta kasassa ollaan vielä.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Näin ensikertalaisena toivon jo syvästi, että kaikki nää kivut ja kolotukset tosiaan on merkki siitä, että synnytys lähenee!
Rv38 menossa ja vaivat (nivuset,kolotukset,krampit) vaan pahenee päivä päivältä.
Huomenna olisi vika neuvola käynti ja sitten viikonpäästä vauva viim.syntyy!!! Jee!!
Jotenkin mulla on tullu fiilis,että kun on jo suunnitellun sektion vuoksi päivä ja kellon aikakin niin tää lähtee käynnistymään itsestään muutaman päivän etuajassa...nooh sen näkee sitte,et kuinka käy. :) en ole kyllä ajatellut tätä nopeuttaa seksillä, saunalla,siivoamisella taikka salmiakillakaan. Käynnistyy itse jos näin on.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Neuvolaterkkari sanoi viime käynnillä, että jokaisella supistuksella vauva valuu puoli milliä alemmas. Oon ottanut ton psyykkausmotoksi: aina kun sattuu, ajattelen että JES ehkä synnytys on taas puoli millimetriä lähempänä. :D loppu häämöttää!

Tarkottiko se kipeitä supistuksia? Aika jännä, en oo koskaan tollasta kuullu. Aina kyllä oon tyytyväinen, ku supistaa, mut en oo silti aattellu, että se ihan noin konkreettista on ennen kuin synnytystilanteessa.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Neuvolaterkkari sanoi viime käynnillä, että jokaisella supistuksella vauva valuu puoli milliä alemmas. Oon ottanut ton psyykkausmotoksi: aina kun sattuu, ajattelen että JES ehkä synnytys on taas puoli millimetriä lähempänä. :D loppu häämöttää!
Ei välttämättä kyllä mene noin. :D ne on niitä terkkareiden tsemppausjuttuja :D
Itse kärvistelin klo 18-08 hirveissä supistuksissa tajuttomuuden rajamailla välillä eikä lapsi laskeutunut ollenkaan..kohdunsuu avautui kyllä ja viideltä olin jo 10cm auki... . vasta viimesen tunnin aikana klo 7-8 (joka oli yhtä helvettiä kivun suhteen) laskeutu hieman alemmas ja koeponnistuksilla laskeutu hieman lisää mutta nous heti takaisin ylös. siinä vaiheessa vauva olikin sitten virhetarjonnassa ja mentiin sektioon ku vauva ei ollut laskeutunut ees imukuppikorkeuteen... .

jokaisella kunnon supistuksella kohdunsuu avautuu kyllä... kivuttomat supistukset taas lyhentää ja pehmittää kohdunkaulaa..

Löysin viimein tiedot omastani ja miehen syntymäpainosta, ollaan molemmat oltu kohtalaisen "pieniä" (3200g ja 3100g), toivottavasti oma vauva seurailis samaa kaavaa, eikä ainakaan radin takia sitten päättäis kasvaa kovin isoks (taas tätä "iso vauva"-kammoa :P). Painoarvioonki olis viel 2,5vk, ei pysty odottaan!

^ Voi kun olis kiva joku painoarvio saada. En siis mitään saa kun ei oo ollu tarvetta äitiyspoli käynneille. Joskus kun polilla kävin niin sain arvion joka oli sillon 1,8kg ja keskikäyrällä oli mut siit on jo tosi kauan aikaa. Ite oon syntyessä ollu pitkä ja hoikka (54,5cm ja 3710g) ja mies ollu samoissa mitoissa mut painavampi (54cm ja 4220g) eli pitkä varmaan tulossa mut en haluis et ois mikään 4,5kg. Jos on joku tosta meijän välistä niin on ok. :)

Terkka sano muutama viikko sitten et sf mitan mukaan ois tulossa 3,5kg mut sano viel et koska oon niin pitkä saattaa tulla isompikin kun mahtuu lantioon piiloon hyvin. Kaikki muutkin voivottelee kun oon niin pieni et ei sielt isoo voi tulla. Katotaan sit kun tuuppaan sen 5 kilosen möhkäleen ulos tuolta. :confused:o_O:grin

Eilen kävin antamassa verikokeita (jotain verisyhmä juttuja) ja sydänkäyrällä istumassa, käyrälle ei ensin piirtynyt liikkeitä, mutta vartin päästä piirtyi muutama ja se kuulemma riitti ihan hyvin. Supistuksiakin piirtyi, osa oli harjotussuppareita ja osa voimakkaampia, kumpiakaan en tunnistanut ite :grin

Huomenna aamulla pitäis klo 7:15 lompsia sairaalalle suunniteltuun sektioon, kuulemma ensimmäisenä leikkaavat mut koska mulla on se insuliinihoitonen radi. o_O Ja insuliinia ei saa enää tänään illalla laittaa, jonkun verran mietityttää että kuinka huono olo voikaan tulla aamulla, kun ei saa syödä (radin toteamisesta asti syöny aamupalan heti herättyä) ja sitten vielä jännittää/pelottaa se leikkaus!
Aion kuitenkin selvitä siitä kunnialla, ja toivottavasti vain vähän kipeänä! :)

Coco, jännää!!! Tsemppiä ihan kamalasti, toivottavasti kaikki sujuu hyvin, ja sulla ei tule aamulla sitä huonoa oloa! :)

Voi onnentyttö Coco, ois niin luksusta tietää pvm etukäteen. Tää loppuraskaus on niin rasittavaa, ku tietää lähdön olevan lähiaikoina, mutta onko se ensi viikolla vai kolmen viikon päästä...huoh.. Tsemiä huomiselle!!

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Tsemppiä coco huomiseen, pääset nuuskuttelemaan sitä pientä kääröä, jee:)

Takaisin