Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle tulis vähäisestä vaaleasta verestä mieleen limatulppa, tietty jos se on ihan vetistä niin sit ei...
Mutta jee, kyfille tsempit koitokseen!

Kyfille tsemppiä! :)on se mukava lukkee, ku ees muilla rupeaa tapahtumaanki ees jotain. :)

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Täällä otetaan pitkän kaavan kautta... Ihan kuten ensikertalaisen "kuuluu" :)

Aamuinen vedenmeno oli tosiaan sitä itseään; käytiin 12h kohdalla tarkistuttamassa, vaikka supistukset olivat vielä epämääräisiä/melko olemattomia.

Kaulaa oli jäljellä, vaikka paikat jo vähän auki ja pehmenneet. Koska b-streptokokkia ei ollut, sain valita lähdenkö kotiin odottamaan vai jäänkö osastolle. Ei tarvinnut kauaa miettiä - eli terveisiä kotoa :)

Supparit on nyt tosin tulleet jo pari tuntia n. 5 minuutin välein ja ovat enenevässä määrin kivuliaita, joten tuurilla taidan silti säästyä käynnistykseltä. Peukut pystyssä ainakin.

Kävi miten kävi, huomenna klo 8 mentävä käynnistettäväksi, jos ei sitä ennen kuulu. Eli ei mennyt tosiaan lopulta kovin paljoa pitkäksi :happy7

Tsemppiä kyfi! Toivottavasti olet yöllä synnyttämässä. :)

Hieno asenne Kyfi! Pitäähän sitä jäädä paljon mitä muistella!
Toivotaan että voimistuvat supistukset jo ennen aamua:)

Jep, paitsi että ihan näin suoraan ensisynnyttäjän tekstikirjasta tän ei tarttis mennä...

Voimistuihan ne, ja välikin lyheni pahimmillaan/parhaimmillaan pariin minuuttiin. Kipu oli kova, lähes sietämätön, ja suihkut ja panadolit kokeiltu. Suostuin lähtemään synnytyslaitokselle - ja ihan turhaan :mad:

Laitoksella supistukset loppuivat aluksi kokonaan ja puolen tunnin kuluttua palasivat niin ujoina, ettei kätilö edes pitänyt niitä oikeina. Nöyryyttävä reissu :( Olin niin luvannut itelleni, etten lähe turhaan...

Ja nyt ne supistukset on sitten edelleen kateissa, mutta alavatsaa särkee senkin edestä. Eikä mulla oo hajuakaan ehtikö ne aiemmat tehdä mitään, kun kukaan ei tällä tokalla reissulla enää tutkinut, onko edennyt.

En taida enää suostua lähtemään sinne huomenaamullakaan, saa mun puolesta olla tää homma nyt tässä :/

Nyt varmaan olette jo kuitenkin menossa..:)..jos yhtään lohduttaa niin pelkään pahoin että täällä taas samanlaista jahkailua edessä..toisilla nää hommat vaan kestää:confused:. mutta loppu häämöttää silti- sitä kohti vaan!!

Joo, eihän nuo synnytykset mene aina niin kuin pitäs. On kyllä varmasti ärsyttävää, kun supparit loppuu, kun sais vaan antaa palaa! Itseä pelottas se vesien meno, ettei pääse tulehduksia tulemaan. Jospa siellä ollaan jo hyvinkin tosi toimissa! :)

Huomenta kaikille! Mä heräsin 8.30 siihen, että sänky aivan märkä :grin! Pitkään mietin että oonko vaan pissinyt sänkyyn, kun tuntui niin epätodelliselta hyvän olon vuoksi, että vedet olis mennyt. Kuitenkin mies sai mut vakuuteltua ja itsekin kun rauhoituin ymmärsin että kyllä se lapsivettä oli( patjaa myöten peti märkänä isolta alueelta). Noh täällä nyt sitten odotellaan että supistukset alkaisi. Toistaiseksi vain pyörryttävä, kuvottava mahatauti tyyppinen olo päällä, ei vielä yhtään supistanut. Illalla 19 mennään sit viimeistään sairaalaan tarkistettavaks, jännää :p! Ja mullahan siis tänään täynnä 40+0 että täsmällinen vauva näyttää olevan :rolleyes:!

Kertokaas te jo aikaisemmin synnyttäneet, onko jollakin mennyt kauankin vesien menosta, että supparit alkaneet?? Tiedän kyllä faktat, että voi mennä kauankin, mutta olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia :)! Nyt sitä täällä miettii, että lepäisikö(vähän meinaa väsyttää vaikka hyvin nukuttu yö onkin takana) vaiko lähtisi lenkille tms. että homma alkaisi etenemään kenties nopeammin…:grin...

Ja tykkäys ei ollut siksi että patja on uitettu :grin Vaan että vauva tulossa :p

Mieki tykkäsin lähinnä tuosta vauvan tulosta ;)ja tuohon siun kysymyksseen suppareitten alkamisesta. Miulla meni esikoisesta klo 23 vedet ja siitä joku 4-5h, ku alko olemmaan kippeitä suppareita. Muistaakseni :D

Tosca, itselläni esikoisen kohdalla meni lapsivesistä vain tunti, kun supistukset lähti tulemaan :)
Soitin sairaalaan, kun lapsivesi meni ja sanoivat, että 12h tulisi olla kotona.
En pystynyt olemaan, koska supistukset olivat omasta mielestäni yhtä tuskaa saman tien.
7 aikaa meni lapsivesi ja 11 aikaa olin sairaalassa.

Kiitos jenni89 ja Gemini vastauksista :)! Mulla ei näköjään äkäisesti etene tää homma ainakaan, sillä mitään supistuksiin viittaavaa ei ole vielä ilmaantunut, yleinen huonovointisuus vaan päällä ja hetki sitten alkoi päätä särkemään ja väsyttämään kovasti…Mutta ihana fiilis oikeastaan nyt kun tiedossa on että NYT se synnytys on oikeasti lähellä :gen014!!

mulla vedet alkoivat valua 39+2 ja 39+4 cytotecin avustuksella ekat supparit

Tosca, kyllä ne supparit siitä alkaa. Kannattaa yrittää lepäillä nyt, jos vaan mitenkään voit :)jännittää ihan siun puolesta, millon alkaa tapahtua.

mulla alkoi supistukset 26 ensimmäisistä pisaroista ja 50min selkeestä vesien menosta vauva jo pihalla :)
TSEMPPIÄ! :)

Takaisin