Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kans pesty ikkunoita edellispäivänä anopin avustuksella. Samaisena iltana kävin parin kilsan lenkillä. Yöllä supisteli reilun tunnin vähintään 10min. välein. No eipä niistä mihinkään ollut.. phö.. eilen kävin reippaalla 3km lenkillä ja päälle sänkyjumpat, mutta ei yhtään enempää supisteluja kun jos en olisi mitään tehnyt.

Mutta toisaalta, mun on niin hyvä olla raskausviikkoihin nähden, että ei ehkä ole syytä valittaa! Lenkkeily sujuu paljon paremmin, kuin 10vk sitten jne. Olo on ihmeellisen hyvä ja unikin maistuu suunnilleen joka toinen yö hyvin :)

Tsemppiä persikalle!! Toivotaan, että pian alkaa tapahtua! Pääsisitkö sä sieltä ulos käppäilemään? Jos ei supistuksia aiheuta lisää, niin ehkä ainakin mieli olisi parempi...?

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Kyllä mä helvetti sanon .. nyt sitte iltavuorolainen kysyy niin, että jäätkö vai lähdetkö kotiin ja kun yritin sanoo mitä aamuvuorolaisen kans puhuin ja et hankala tilanne ku matka on pitkä niin vähä niinku hartioita kohauttaen saa vadtauksen, että sun pitää ny itte päättää.. EN MÄ TIEDÄ!!! Kiitos ja anteeksi, vähä turhauttaa..

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Ellenolivia, mä niin ottasin mielelläni ne sun rantasaunan ikkunat pestäväksi, jos saisin rantasaunan! :) Eikö se niin mene, ettei sitä osaa olla nykytilanteeseen tyytyväinen ja aina haluaa muutosta? Mä haluaisin talon jostain vähän syrjempää, omasta rauhasta. Riittäis jo tämä rivitalolähiö, vaikka iso meidän asunto onkin. Ehkä ens vuonna. :) Hoidetaan tämä synnytys ensin alta pois. :D

Mäkin pesin eilen ikkunat ja muutenkin oli menoa ja meininkiä juniorin synttäritouhuissa ja illalla vielä makkari touhuissa. Supistuksia tulikin taas pitkin yötä, välillä kunnolla kipeitäkin, 6 minuutin välein mutta silti täällä ollaan =/ No mutta nyt tosiaan unohdan koko raskauden (tai sen mitä näiltä helvetillisitä liitoskivuilta pystyn) ja nautin kesästä :) Kohta tulee miehen veli perheineen yökylään ja heissä riittää passattavaa ainakin huomisiltaan asti, niin ei kerkeä edes ajatella koko synnytystä :thumleft

Persikalle tsemppiä! Ihme hoitsu siellä:sad001 Mäkin kyllä sun tilanteessa jäisin sinne käynnistettäväksi. Jaksamisia kuitenkin!

Ole vain Persikka ihan rauhassa siellä. Tuo matka vain rasittaa ja vie voimia tulevalta koitokselta jos lähdet kotiin jahkailemaan koska pitäis lähteä takaisin.

Tänään on laskettu päivä ja ei nyt oikein voi sanoa että olisi oireen oiretta. Pari päivää tuntunut aina välillä pientä nipistelyä alapäässä ja maha on välillä kipeä, mutta ei mitään muuta. Eipä taida olla kiire tulla ulos. No enpä ole kyllä sairaalakassiakaan jaksanut vielä pakata :D ikkunat on täälläkin edelleen pesemättä, että mietin jo kyllä kovasti josko se antaisi potkua synnytyksen alkuun. Kaikki "ässät" on kokeiltu ja huomenna vielä kokeilemaan onko vyöhyketerapiasta apua... kaikki keinot käyttöön.

Viimehetkellä muistettiin vielä tänään hankkia vauvalle vakuutuskin. Eipä jäänyt viimehetkeen. Oli ihan unohtua, mutta ehdittiinpäs silti saada se vauva-ajan vakuutus vai mikälie. Nyt ois hommat kunnossa ja vauva vois jo tulla ulos. Ei tarviis odotella niitä helle kelejä. Odotan vaan into piukeena, että pääsen eroon tästä julmetusta mahasta ja nestekertymistä, mutta ehkä mää nyt maltan hetken vielä odotella. Kohan ei liian suureksi kasva.

Mä kanssa kauhulla katselin noita forecan ennusteita loppuviikolle... Tää muksu varmaan ihan kiusallaan pysyy kyydissä vielä sen pari päivää, et pääsen torstain helteistä nauttimaan taas taysin hikikammioon.

40+1

Fiksu lapsi tulossa, Suspaus, koittaa optimoida, ettei tarttis tulla niin kylmään maailmaan :wink

Mutta oikeasti kylläkin symppausta äidille, sulla on jo noi viikot muutenkin sillä mallilla... Ehkä lisätään molemmat pöytätuulettimet sairaalakassiin, tuskin mäkään ihan hiettä pääsen hommasta täällä eteläkärjessä (ellei sitten mee kunnolla yli lasketun ja helteet taas karkaa johonkin).

Haha, mä oon täällä ihan kateellisena lukenut teidän saunapesu päivityksiä :grin Voi kun pääsis kunnon suomalaiseen rantasaunaan... :rolleyes: Mutta vois tosiaan ittekki tota ikkunanpesua kokeilla, josko se jotain tekis ja ois samalla ihan tarpeenkin niitä kattellessa...

Joo, tulee olemaan aika tukalat olot, kun sadettakin ilmassa :\

Olotila tällä hetkellä semmoinen, että tekisi mieli vain valittaa, valittaa, valittaa, mutta enpä taida, kun en jaksa omaa ruikuttamista :grin
Mä jo tässä valmistaudun tekemään lähtöä untenmaille tytön kanssa, ei vaan jaksa olla hereillä.

Kunnon puusaunaan kun pääsisi niin tekis gutaaa! :smiley-bounce013

Mä tulin nyt kuitenki kotia vaikka matka on pitkä ja jännittää tiedänkö lähteä ajoissa. En kuitenkaa saa synnärillä oikein nukuttua ja hormoonihuuruissa vaan itken lpti-ikävää. Huomiseen klo12 asti ei ole neidille hoitajaa, joten toivotaan, että sen yli päästään. Voihan se lähtö toki ens yönäki tulla mut sit täytyy soittaa ambulanssi. Eikä tarvi enää kuluttaa energiaa tuohon jahkailuun :)

Kuinkas muuten kun mies joutuu jäädä töistä pois lapsen kanssa kotiin kun äiti on synnärillä niin kukas sen ajan kustantaa? Mä yritän huomenna pyytää sellasta saikkulappua, jonka mies voi viedä töihin mut onko muuta vaihtoehtoa??

Ps. Kyllä kuulkaa oli niiiiin ihania ne pienet tuoreet nyytit sie synnärillä :)

Eiks se vois olla jo isyyslomaa? Eikö sitä voi käyttää jo ennen vauvan syntymää, kun joidenkin pitää ilmottaa töihin isyysloman aika vaikkei sitä koskaan tiedä millon se vauva syntyy?

^ Jaa-a... Jos vauva syntynyt niin eiks se sit oo jo isyysvapaata... Riippuu kenties työnantajasta ja työterveydestä ja... Mut kyl nyt luulis et sais kun toinen kerta on kyvytön hoitamaan. Vai onko mulla liian aurinkoiset ajatukset... Onks mahdollisuuttaa pitää pekkaspäivä?
Mitäs muuta mä vielä heittelisin :p Ja uskon että olivat iiiiiiihania, mäkin haluaisin...

Mun miehellä niin joustava työ, että voi alottaa loman, kun vauva syntyy, joten en varmaksi tiiä.

Edelliseen selvennystä ; työnanataja höpötys jne liitty siis saikkuun :)

Voikos vauvavakuutuksen ottaa vielä? Juuri puhuin kaverin kanssa, että heillä se oli pitänyt ottaa viimeistään kolme kuukautta ennen laskettua aikaa ja ajattelin sitten, että myöhäistä olis edes harkita.

Se on kyllä niin, että tää tyttö lähtee huomenna reippaalle kävelylenkille kohti ruohonjuurta ostamaan sitä vadelmalehtiteetä. Mäkin haluan limatulppaa tai edes jotakin tapahtuvan!

mä oon ny juonu 3 viikkoo tota teetä, 2x päivässä.enpä oo huomannu yhtään mitään vaikutusta silläkään,muuta kun et oon jo ihan korviani myöten täynnä sen lipittämistä...mä en oikeesti kestä jos tää päättää pahimpaan helteeseen syntyä,määhän kuolen sinne synnärille kun siä on niin huono ilma :confused::sad001 mut ei paljo yliajallekaan huvittas et tää menis.tää odottelu on aivan syvältä,ja muutenkin alkaa olla ihan paska olo ja viime metreillä tää mahakin repee,perjantaina oli viä nätti pallomaha ja ny se on täynnä violettia peukalonpaksusta raskausarpee jokka on ihan pirun kipeitä :sad001:mad:

Ne vakuutukset riipuu vakuutusyhtiöstä. Pohjolalla aika vasta muuttunu niin, että voi kelle tahansa ottaa terveysvakuutuksen millon tahansa. En nyt enää muista miten sai syntymättömälle, mut ainakin juuri syntyneelle saat kyllä mun mielestä. Ja ei ollu enää niin kallis kuin ennen (2012 otettiin myös esikoiselle ja sillon piti 3kk aikasemmin). Mut eipä sitä tiiä onko nuille ees tarvetta. :)

Takaisin