Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä makoillaan osastolla...YHTENÄ KAPPALEENA :/ Supistuksia piirtyi käyrille mutta kohdunsuu vain reilun 2cm auki ja kohdunkaulaakin jäljellä vielä noin sentti. Käsituntumalla. Päätettiin, että jään yöksi ja lääkäri kattoo aamulla mikä tilanne on kun joka tapauksessa olisin joutunu aamulla tulla takas siihen painoarvioon. Ei oo järkee ajella näin pitkää matkaa edestakas tälläsellä selkäkivulla. Toivotaan, että yön aikana loputki kaulasta katoaa!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Voi ei :\
Toivottavasti lähtisi etenemään ja silloin, kun ei etene, niin toivottavasti saat levättyä :)

Tsemppiä persikka! Jospa siitä paikat aukeis tai sitten kipu hellittäis, että saisit nukuttua.

Nyt lähti mulla limatulppa! Jee! Kyllä mäki tästä vielä joku päivä synnärille pääsen. :D Kahdella vessareissulla löytyny pyyhkästessä kirkastalimaa/klöntsiä ja ihan vähän verta. Eka reissulla tuntu, että jotaki tuolta tuli ulos, mutta sitä en ehtiny bongaamaan. Parin päivän päästä ois kyllä hyvä syntyä, mutta eikö se voikki mennä jopa pari viikkoakin tulpan jälkeen?

Voihan se..itsellä meni ainakin nelisen viikkoa ekan kohdalla:confused:..mutta toivotaan että ennakoi nyt siellä jotain!:)

Jee, toivottavasti sun kohdalla tarkoittaa, että pääset pian tositoimiin! :)

Hokasin, että mummu parinpäivää muualla työharjottelussa, joten sais nyt ainakin pari päivää pysyä sisällä. Tiistaina voin lähtä synnyttään, kiitos! :D Ja kamala, kun luin juttuja netistä, että lapsivesi menny muutaman tunnin päästä limatulpasta, hui! Ehkäpä eilisillä petipuuhilla oli osansa asiassa. ;)

Mulla kans oli se perjantain vääränhälytyksen syynä limatulppa josta en ollu siis ennen kuullutkaan! :D se on nyt siis viime päivien aikana poistunu vähitellen ja nyt tuntuu et koko ajan on kirkastakin vuotoa ja pähkäilen et onkohan se jo lapsivesiä mitä tulee tiputellen. Eikö ne lapsivedet voi myös silleen vähitellen tulla eikä aina niinku elokuvissa että kaikki kerralla valahtaa maahan?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joo siis voi tiputella lapsiveet ja vissiin aika yleistäkin. Käsittääkseni vauvan pää voi mennä reiän päälle. Mut se lapsivesi on selkeesti vetistä, ei niin kuin valkovuotoa. Ja odecca on aika monesti sanonu, että lapsivettä tulee makuultaankin, jos on tullakseen ja esim. valkovuoto saattaat röpsähtää housuihin, kun nousee ylös.
Mutta on kyllä ihanaa saada vauva pian kotiin. :)

ja reikä voi tulla kalvoihin ihan mihin kohti vaan, jos on ihan ylhäällä niin saattaa olla ettei vettä tule kuin ihan muutama tippa ja ylhäällä olevasta ihan pienestä reiästä, joka ei suuresti edes vuoda ei välttämättä edes ruveta mihkään toimenpiteisiin. Jos epäilee et vedet tihkuu niin kannattaa käydä synnärillä näytillä, se on nopee ja helppo testi millä tsekataan onkoo vuoto vettä vaiko jotain muuta.

Mua on alkanut pelottaa kun maha on jotenkin tosi pienen näköinen aina välillä. Siis että onko se ihan normaali, kun ollaan kuitenkin jo näin pitkällä. Sf-mittakin on alakäyrän alapuolella. Välillä tuntuu, että ihan kuin raskaus loppuis kesken, kun maha on ollut niin onneton. Onhan tässä teoriassa vielä reilu 5 vko aikaa ottaa kokoa lisää, mutta tuntuu kuin viime aikoina mahan kasvu olis stopannut... No tiistaina on synnytystapa-arvio, ehkä siellä reagoidaan jos tässä on jotain poikkeavaa. Neuvolassa ei oltu huolissaan, kuulemma siro poika tulossa (mikä kuulostaa ensisynnyttäjän korvaan oikein hyvältä :grin).

Mulla on alkanut tulla viime päivinä menkkajomotuksia, onko muilla ollut samaa? Liitoskivut alkaa olla myös aika ilkeät, vähän täytyy jo laskelmoida että mihin kaikkeen voimat riittää päivän aikana. Kävely ja kotiaskareet on pahinta myrkkyä, iltaisin on välillä aikamoista ontumista. Lihaskuntotreeni taas helpottaa oloa, ei kovin loogista, mutta hyvä näin. :rolleyes:

Anteeksi kun menee ihan oman navan tuijotteluksi, puhelimella on niin huono kommentoida kattavasti toisten kirjoituksia. :oops: Aika noloa, mä olin ahkerampi palstailija töissä ollessa kuin nyt lomalla... :grin

Niin ne on huolet vastakkaiset: mulla menee sf sinänsä ihan käyrillä kyllä, mutta ei tää yli 110cm (nyt varmaan jo 115 tai yli, pari viikkoa sitten oli 112, enkä enää halua tietää...) vyötärönympärys nyt enää järin sirolta tunnu kantaa o_O Siis ottaen huomioon, että lähtötilanne oli n. 70. Ai vaan puoli metriä lisää, no big deal...

Olin todella onnekas odottaja ihan viime viikoille asti, eikä nytkään pitäisi olla mitään "oikeasti" vialla, mutta herranjee että alkaa olla tukala olo... Sain noi monien mainitsemat menkkamaiset kivut kaveriksi viime viikolla, toissapäivänä aiemmin ainoastaan yölliset liitoskivut pärähti kerralla päälle niin pahasti, etten ole puoleentoista vuorokauteen päässyt sohvalta/sängystä ylös, enkä saa housuja tai sukkia ite jalkaan.

Nyt sais alkaa kohta tulla ulos tuo paketti, mulla hajoo nimittäin sekä pää että toinenkin pää... Excuse my french.

Tänään pitäis olla se viides (ja toivottavasti viimeinen!!) neuvola, mutten oo ollenkaan varma, että pääsen sinne asti. Voikohan terveyskeskuksesta lainata pyörätuolia, jos toi mies ehtis kärrätä... Tai sitten täytyy vaan oikeastikin siirtää, jos ei tänään(kään) kroppa suoristu sen vertaa.

Nimim. 39+4 (ja kolme syytä, miksi todnäk menee yli lasketun, vaikka pitkään tuntui vastakkaiselta: ikä, perimä ja ensikertalaisuus - hiivatin epäpyhä kolminaisuus, jos saa sanoa :( )

Mä en vieläkään ole bongaillut mitään limatulppia. En kyllä viimeksikään. Olisin jo melkoisen kypsä sinne synnärille. Ja nyt ei enää oo pelkästään etukäteen syntyviä vauveleita matkalla :)

Mites Persikalla sujuu? Käynnistyikö synnytys lopulta yöllä??
Mä tein nyt päätöksen, lopetan koko synnytyksen ajattelun, vauva tulee kun tulee. Meni sitten kaksi päivää tai neljä viikkoa. En ajattele raskausviikkoja tai ässiä. Ei tästä muuten tuu mitään.

Pihla, just eilen mulla tuli niitä menkkamaisia jomotuksia. Oli ollut taukoa ja nyt tuli takaisin :)
Nuo liitoskivut on kyllä perhanan ilkeitä...

Tällä kertaa, kun tiedän tuosta limatulpasta, niin mulla saattaa olla irronnut, jotain ihan pieniä palasia. En ainakaan muuten osaa selittää, mitä valkoiset pikkuset kokkareet ovat olleet. Hiivaakaan ei ole, kun sitäkin varten tein hoidon.

Yöllä ei tuntemuksia vatsanpuolella, nukuttua en kuitenkaan saanu. Lääkäri kävi pikaisesti äsken. En ihan pysyny kärryillä. Sain vaihtoehdoiksi käynnistyksen sillä jollain tipalla, jossa saatta mennä kuulemma hetki tai pari päivää tai sitten saan lähtee kotiin jos uskallan kun matkaa on näin paljon ja supparit tuntuu vaan selässä.. Nyt odotan vielä hoitajaa laittaan käyriä ja yritän onkia siltä mielipidettä. Kiva kun en saanu edes selville paljonko oon auki ja mikä on kohdunkaulan tilanne.. Voi kun tietäis kauanko käynnistyksessä kestää jos sen valitsen... En mä täällä montaa päivää jsksa kökkiä.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Mulla yksi synnytys käynnistetty oksitosiinitipalla. Tippa laitettiin joskus aamupäivällä ja seuraavana aamuna 4.24 oli pentu pihalla :)

Mulle myös laitettu tuota tippaa jotta saatu käynnistymään. Ekalla kerralla tippa laitettiin aamulla kymmenen maissa ja vauva syntyi 15:15. Tuolloin lääkäri kävi sanomassa, että laittakaa nyt sitä tippaa sen verran ettei tarvitse koko päivää synnyttää... Toisella kerralla käynnistys meni vielä puolet nopeemmin, kai se ihan just riippuu siitä kuinka paljon sitä tippaa laitetaan menemään. Olihan se supparit sitten aika rajuja, kun paljon laitettiin.

Takaisin