Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin meinaa hermot mennä, kun vauva ei vaan tajua, että nyt olisi oikein hyvä hetki syntyä:p. Olen jo niin epätoivoinen, että eilen otettiin mekin viimeinen ässä käyttöön, kun siivous ja sauna ei tunnu auttavan.. lopputulos oli että heräsin viiden aikoihin vessaan ja sen jälkeen alkoivat todella kipeät supistukset ja heti 5 min väliä. Hihkuin jo mielessäni, että nyt vihdoin, kun vaeltelin asuntoa ympäri. MUTTA tunnin päästä supistukset loppuivat ja sen jälkeen ei mitään! Uskomatonta..:mad: Ymmärtäisin ehkä tällaisen jahkaamisen, jos olisi esikoinen, mutta tämä on kolmas ja kohdunsuuta on ollut alle 2cm jo vissiin puol vuotta ja pehmennytkin on ollut jo ties kuinka pitkään. Kaks aiempaa on käynnistyny kerralla supistuksilla ilman mitään aiempia kipeitä, vain harkkasupistuksia, jotka minulla nekin kypsyttävät kohdunkaulaa. Niin mitä ihmettä tämä nyt on? Supistaa, ei supista, päättäisi nyt jo! Grrr! Kakkosen viikot ohitettiin pari päivää sitten ja nyt meinaan tulla hulluksi. Kukaan ei uskalla minulta edes kysellä mitään, kun meinaan purra pään irt kyselijöiltä..:rolleyes:

Pitänee yrittää sitä kolmatta vielä tänään :wink se nyt sentään jotain sai aikaan. Mies tuskin panee pahakseen, kun kyseiset hommat olleet kieltolistalla koko raskauden :grin

Katjus, samaa mieltä, eikun ässää peliin, kun kerran jotain sai aikaseksi! Meilläkin se viimenen ja vähän keskimmäinenkin ässä ollu kieltolistalla, kun esikoinen oli vähän aikanen. Nyt 37+2 ja vakavasti harkitsen viimesen ässä käyttöön ottoa, ihan muuten vaan. Synnytyksen jälkeen tulee kuitenki taas taukoa ja nyt kuitenkin kohtuu turvalliset viikot jo syntyä. Tosin mulla alamaha/lantio niin kipiä, etten tiiä mitä siitä hommasta tulis (puhumattakaan selästä) ja ei kyllä ole kovin seksikäs olokaan. :P Pitäsköhän huomenna kaivella vähän hepeniä pölykerroksen alta, että sais itellekki fiilistä. :wink:grin

Kirjoitit Katjus melkein kun mun suusta :D Lähes sama tilanne meillä. Nyt justiin tultiin saunasta ja meinaan kyllä tuon ukkelin vietellä mun maksimammapöksyillä ;)

eilen oli kauhee siivousurakka,jonka päätteeks minä pistin miehen siivoon saunassa ton mun alaosaston kun aloin muistuttaa jo viidakon tähtöstä.tämä johti sitten siihen kolmanteen ässään mutta eipä näistä millään ollu mitään vaikutusta -taaskaan.huoh. o_O:mad:

Menin klo 23 nukkuun kun olo tuntui rauhoittuvan. Heräsin 01 kun kiristää välillä niin, ettei kuinkaan päin pysty olla. Päätin yrittää vaan ruveta uudestaan nukkuun ja jos se onnistuu niin tuskin on mitään. Nyt klo 2.43 ja vieläki vaihtelen tiuhaan asentoa...

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Täällä sais kans synnytys alkaa kun mummi tullut viikoksi meille lapsenvahti passiin. Pääsis isä synntykseen niin ei tarvis yksin synnyttää. Mutta tällä hetkellä ei kyllä mitään oireita siihen suuntaan. Tosin kaikki kolme synnytystä lähteny aina kerralla käyntiin.

4 aikaan vähä rauhottui niin et sain ruvettua nukkuun. Nyt makoilen vielä sängyssä, olo on kun junan alle jääneellä. Maha on kivikova ja selkää särkee joka kohdasta. Toivottavasti tänään sais lähtee, nää olot riittäis jo!

Persikalla kuulostaa aika lupaavalta :)

Täällä ei mitään. Vieläkään. Eilen supisteli taas tieheästi, mutta ei kunnolla kipeästi. Viidettä päivää pää kipee ja unet alkaa olla aika olemattomia. Hohhoijaa... Tänään pitäs leipoo juniorin synttäreitä varten ja huomenna niitä juhlia. Maanantaina tulee miehen veli perheineen meille kylään pariksi päiväksi (kai) jos olen vielä kasassa. Olen alkanut toivoa, että en ole. En millään jaksaisi edes niitä huomisia synttäreitä :(

Mulla on persikka ollu tuota kivikovaa maha ja kouristamista joltain 20 rv alkaen. Nyt kun tullut myös tuo selkä, lantio ja alamaha kivut lisäksi, niin ei oo helppoo. Mäkin taisin valvoa viime yönä klo 2-4 välin. Kaiken lisäksi vauva potkii jo niin lujaa, ettei potkujenkaan aikana saa nukuttua. Saa olla tosi väsyny, että tulee uni. :P Mutta minusta kuulostaa kyllä nuo sun supparit harjotussuppareilta, jos vertaan omiini, sun kertomusten mukaan. Mutta voihan nekin paikkoja avata, niin kuin varmasti mullakin on nyt tehnyt, mutta vielä ärhäkämpiä suppareita ootellaan. :) Heti kun saan voimia kasaan, niin aattelin alkaa siivoaan ja leipomaan ja illalle sitä kolmatta ässää, niin jospa saadaan vähän niitä kivuliaampiakin suppareita aikaan. :D

Mulla on myös kovettunu tää maha kymmeniä kertoja päivässä jo sieltä alkuraskaudesta asti. Sama oli esikoisesta. Mistään en oo kuitenkaa saanu vastausta, että mistä johtuu. Nyt lääkäri sanoi, että pönkee varmaan vaan tuonne oikean rinnan alle mutta ei entä sillon esim vkolla 18 kun maha kovettui jostain... tuskin oli tyyppi vielä niin iso, et olis sen pönkemisellä saanu aikaan.

Täällä on nyt ihan siedettävä oo, selkä ainoastaan särkee. Tekis mieli nyt oikein touhuta jos vaan jaksais näillä silmillä! Paitsi sitä viimestä ässää :/ Mulla ei oikeen riitä innostu siihen tän vaivaisolon ja ison mahan takia..

Mulla on ollut kanssa todella paljon harjoitussuppareita aika varhaisesta vaiheesta, ihan kymmeniä per päivä ja osa usean tunninkin pituisia (tai ainakin siltä tuntunut). Ei ne olleet tehneet kohdunsuulle kyllä mitään vielä synnytystapa-arviossa, mutta siitä viikon päästä (kun oli ollut myös menkkakivun tyylistä kipua yhden päivän), ne oli jo lyhentäneet kohdunkaulaa, että kai nekin jotain saa aikaan. :)

Munkin pitää varmaan ottaa kaikki niksit käyttöön, kun ei tuo kävely nyt niin tehokasta ole ollutkaan. Tuntuu että kaikki synnytystä ennakoivat oireet olisi kadonneet.

Haha, joo mekin huhtikuussa vaunut tilattiin ja niiden piti jo toukokuun alussa ensin tulla. Kolme kertaa ovat tainneet nyt toimitusta viivästyttää ja jos vielä tekevät niin saattaahan se meilläkin sinne heinäkuulle venyä! :P mutta ajattelin että ei hätää kun meillä on miehen siskolta saatuna myös se Babybjörnin kantolaite, vai miksi sitä nyt Suomessa kutsutaankaan. Mutta eilen synnytysvalmennuksessa sanoivat ettei se ole vauvalle hyväksi, niin nyt sekin harmittaa...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ihmettelin jo ettei kukaan oo suspauksen eilisen viestin jälkeen mitään kirjoittanut, mutta olikin oma puhelin hidas päivittää... Siihen siis vastasin noihin lastenvaunuihin liittyen.

Täällä ainakin on sanottu synnytysvalmennuksessa että toi vatsankovettuminen jo aikaisin on ihan normaalia ja niitä kutsutaan "aikaissupistuksiksi". Kohtu jo suht aikaisin alkaa valmistautua synnytykseen ja siitä johtuu. Mutta sen ei millään tavalla pitäisi viitata siihen miten pian synnytys alkaa. Mikä tietty harmi kun itselläkin eilen vatsa ihan kovana tuntien ajan... :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Onpas moni tilanneet vaunuja ja odottaneet kauan! Ootteko miettineet kaikki ominaisuudet ja muut tarkkaankin? Me vaan mentiin lastenvaatekauppaan yks päivä ekaa kertaan sisään ja ulos jo käveltiin vaunujen kanssa. Tosin mun äiti oli mukana (ja maksoikin osan), ja yleensä äidin kanssa käy aina kaupoilla noin. :) Tosin ihan täydelliset ne vaunut meidän mielestä kyllä on, että nyt ainakin ennen varsinaista käyttöönottoa ollaan niihin tosi tyytyväisiä.

Tänään on nyt siivoiltu ja saunottu.. harkitsen sitä kolmatta ässää vielä.. Onko se ihan turvallista jos paikat on jo auki??? :)

On joo, täällä paikat olleet auki jo useita viikkoja :) mä jynssäsin saunankin. Ja kävin hoplopissa. Ja oon istunut muun liikenevän ajan jumppapallon päällä pomputellen :) ehkä tää on vaan tarkka tyyppi ja odottaa huomista & laskettua aikaansa. Toivossa on hyvä elää. Vaikka ehkä taas kadun näitä toiveita siinä suppareiden lomassa...

Saas nähdä miten sitä sais miehen suostuteltua harrastamaan Ässää. Nyt kun hän sai tietää, että pää on ihan tuossa alhaalla niin sanoi ettei pysty oikein ajattelemaan muuta kuin, että se pää on ihan tuossa alhaalla :grin :Heartred

Eikai sitä päätä ylety tökkimään vaikka olis enemmänkin mittaa??? :)

Vaikka kyllähän kätilökin sen loppuvaiheessa tuntee ihan sormin... !?! Ja aikaisemminkin yletyyy kohdunkaulalle asti...

Mä oon ymmärtänyt, että ei pitäisi osua mihinkään :)
Miehellä varmaan ajatus siitä, että toisen pää on siinä "vastassa" saattaa kummitella ajatuksissa ettei oikein pysty keskittymään itse asiaan :p

Takaisin