Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin saatin ässät suoritettua, seurauksena vaan vihlomista kyljistä nivusiin. Mäki miettiin sitä, että voiko osua päähän, kun tosiaan lääkärikin tuntenu pään sormin alakautta. Piti ihan mieheltä kysyä, että tökkäskö Se mihinkään. :D Ei kuulemma ollu tökänny. Ja on seksin harrastaminen turvallista, ainoastaan voi aiheuttaa niitä suppareita, mitä tässä nyt jo vähän metsästetään. Pittää ottaa vissiin ens kerralla vähän rajummasti. ;)

Minun miestä on jo koko raskauden ajan häirinnyt se ajatus et se jotenki muka onnistuis osumaan vauvaan. Kovat on miehillä luulot! Ja melkein joka kerta kysyy et "onko tämä nyt varmasti turvallista?"

Meillä meni kans tuo vaunujen ostaminen kans aika spontaanisti loppuunsa. Laatuvertailua ei tehty me vaan minun hääkampaajan työkaverin vaimo :) Käytiin kampaajalla kylässä ensi kertaa häiden jälkeen ja se työkaveri kehui niiden vaunuja niin paljon ja sanoi vaimonsa vertailleen eri merkkejä tosi paljon, että päädyttiin sit itsekkin tilaa ne. Toivotaan vaan että ovat odottamisen arvoiset :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä tunsin ihan itsekin vauvan pään sormilla alakautta pari viikkoa sitten, kun epäilin laskeutuneen ja halusin itse kokeilla. Oli se aika hurjan tuntuinen, ja tosi alhaalla!! Voisin kuvitella että sen tuntee myös Ässän aikana, ainakin jos tietää että sen voisi tuntea.

Mulla on taas kävelytreenit jatkuneet, ei ole juuri aiheuttanut mitään oireita. Mies tietää, että jos ehdottelen jotakin, teen sen vaan koska haluan synnyttää. :D Vaikka molemmila on ikävä yhteisiä hetkiä, mutta onhan tää maha ja vauva aika tiellä. Saunaa meinaan kanssa kokeilla, mutta se ei onnistu meidän taloyhtiössä ennen ensi keskiviikkoa. Vois kyllä jotain tapahtua jo sitä ennen!

Meillä jäi se viimenen ässä eilen kokeilematta.. kuitenkin ilman mitää suurempaa numeroa. Kaippa se vauvan jumppaaminen ja mahan hytkyminen vähä tuo huonosti fiilistä :) Noh, onhan tässä vielä elämä aikaa ja nyt on kyllä sellanen olo, että vaikka vetäis noita ässiä kuntopiirinä peräjälkeen koko päivän niin ei sieltä ulos tuu. Maanantaina 38+4 ja painoarvio. 37+0 oli painoksi arvioitu 3,2kg vaikka lääkäri sanoi, että sai välillä 3,3-3,4kg. Onkohan vauva voinu kasvaa reilussa viikossa paljonkin??

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Hyvä suspaus, kun laitoit ton linkin! Mä alotanki nyt vatsalihasten tekemisen. ;) Mä jotenki toivoin, että yhdyntä kypsyttäis paikkoja, mutta ei kait sitten. Voipahan hyvällä mielin tehä mitä huvittaa, kuhan harkkasuppareilta ja kivuilta jaksaa. :)

Totuushan on, että kolmella ässällä ei ole mitään vaikutusta synnytyksen käynnistymiseen, ne on vaan keksitty turhautuneiden hätästen odottajien ajankuluksi. Toki spermassahan on sitä jotain, mikä voisin hieman kypsyttää paikkoja, mutta että siitä olisi jotain hyötyä, sitä spermaa pitäisi ruikkia sinne litra tulkulla :)

Edellisessä raskaudessa kuulin vadelmanlehtiteestä, ja sitä testasinkin, tosin en tiedä oliko mitään hyötyä, yli viikon sitä kerkesin litkiä ennen kuin synnytys käynnistyi, mutta sitä ajattelin nytkin käydä hakemassa.

Viikkohan sitä vissiin pitääkin litkiä, ennen kuin mitään hyödyttää :) Näin mulle ainakin luontaistuotekaupassa sanottiin... Siis jos hyödyttää....

Aivan :) Ja samapa tuo, onko mistään mitään hyötyä, kyllä se lapsi sieltä ulos tulee joka tapauksessa ennemmin tai hyöhemmin :)

Niin, eiköhän moni asia ole keksitty ihan siitä syystä ettei odottava aika käy pitkäksi :grin
Että mikäs siinä, kaikkea voi kokeilla, niin onpahan tekemistä :p

Kyllähän siihen vauvan päähän ylettyy varsin hyvin ku se on alhaalla. Ajattelisin, että mies vähän niinku silitteleevauvan päätä touhutessa. Emätin siis tuntuu mulla ainakin jatkuvan siitä vauvan pään ohi.. Mitään varmaa tietoa ei oo, mutta ajattelisin näin :)

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Ei siihen tietenkään varsinaisesti koskemaan pääse, mutta kyllä sen noiden kaikkien kerrosten läpi voi tuntea.. Ja kun sen sormellakin selvästi sieltä erottaa, niin osuuhan se pippelikin väkisin siihen ohi mennessään :)

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Niin, siis vauvan pään voi vaan tuntea kudosten läpi, mutta ihan turvassahan se siellä on. Meillä ei kyllä mies tainnut mitään huomata, kun tuokin ässä nyt kokeiltiin.

Musta tuntuu, että vauva on nyt vaan päättänyt jäädä niin pitkäksi aikaa kun huvittaa, enkä mä pysty siihen kauheasti vaikuttamaan. Meinaan kyllä vielä silti kokeilla ylämäkeen kävelyt, saunat ja ehkä vadelmanlehtiteenkin. Onpahan ainakin jotain, millä saa ajan kulumaan. :)

Ja eikö se vadelmanlehtitee vahvista myös kohtua tai jotain lihaksia synnytystä ajatellen? Pitääpä muuten itekki sitä hakea. Sopis varmaan kohta valmistuvien mokkapalojen kanssa. :P

Täällä Saksassa käytetään tosi yleisesti tota vadelmanlehti teetä ja mulle minun kätilö suositteli sitä. Se on kiellettyjen listalla ensin mutta 34. raskausviikolta lähtien suositellaan käytettävän. Mua ohjeistettiin apteekista juomaan sitä 1,5 dl 3-4 kertaa päivässä. Itse oon nyt sitä pari viikkoa juonut kun kuulin siitä vähän myöhäseen. Sen ois tarkoitus lantionpohjalihaksia pehmentää synnytystä varten, ainakin mun siinä pakkauksessa lukee niin :)

Yö meni hyvin ja nukuin koko yön sikeästi. Klo7 heräsin enkä saanu enää unta. Klo9 alkoi selkä ristiselän kohdilta krampata. Mies hieroi ja kyseli, pitääkö lähtee synnärille. Mä huusin kiukkusena, että kyllä mä ny prkl selkäkrampit ja supistukset erotan. Mies jatkoi hieromista ja se auttoi aina hetkeksi kunnes kipu taas paheni. Ja vain kramppeina selässä. Hetki sitten tajusin, että esikoisestakaan en pystynyt edes käyrillä maata kun SELKÄÄN otti niin lujaa. Nyt ollaankin matkalla synnärille. 30km takana ja 60km edessä ja selkä niiiiiiin kipeä :/ Katotaan kuinka meidän käy!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Persikka: Tsemppiä!! :)

Ite kävin eilen käyrillä sen tunnin olemassa, ku ei vauva ollu niin virkee ku normaalisti ja näitten pääkipujen takia. No ei siinä, kaikki kuulemma hyvin eikä mitään toksemiaepäilyäkään, ku ei oo mitään muita oireita ku pääkipu ja sen yhteydessä näköhäiriöitä. On vaan kärsittävä näistä. :/ja sisätutkimuksessa selvis että paikat on pehmenny ja VAAN sormenpäälle auki näillä miljoonilla kippeillä supistuksilla. Tämmöstä tänne.

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Tsemppiä täältä kans Persikalle! Tuosta taas huomaa, miten nähtävästi aina ne synnytyksen kivut ja kauhut unohtaa! Muistaa vaan miten ihanaa oli saada vauva maailmaan eikä niitä yksityiskohtia kuten että miten oli helkkaristi selkään sattunut :)

Puuh... 40+0 tänään ja ei mitään! Niin se vaan viihtyy tuolla yksiössään. Alkaa vaan tila loppua ja maha ihan pinkeänä koko ajan.

Takaisin