Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mahtavaa skylar!:smiley-bounce012

sain itsekin olla parituntia pystyssä yöllä - aiheutti tuo vauvan laskeutuminen (?)supistuksia maatessa ja vessassa sai juosta suolityhjennyksellä,
ei kipeän kellotettavia vielä, mutta kyllä jo hiukan toivo heräsi! josko ensiviikolla..tai sitten tulee taas tälläinen kauan jahkaava yösupisteluaikao_O
yh, kun jännää..

Ai hitto mä olen kateellinen teille supistuksista! :) Täällä ei sitten yhtään mitään tapahdu, ja eilisen lääkärin perusteella ei tarvitse mitään odottaa tapahtuvaksi vielä pitkään aikaan, kun ei vauva ole kunnolla laskeutunut edes, saati kiinnittynyt, ja paikat tiukasti kiinni ja kaulaakin jäljellä 2,5cm. No onneksi ei siltikään reilu viittä viikkoa pidempään tarvitse odotella :)

Ihanaa, tsemppiä Skylar! :)

Kiva saada sitten tuota syntyneet listaa päivitettyä :Heartred
Toivottavasti ei tarvitsisi itsekään odotella kovin pitkään, että pääsisi tosi toimiin.

Mulla eilen anoppi pilasi innostuksen, kun soittelin hänelle ja kerroin innoissani, että äippäpolilla lääkäri huomasi tunnustellessaan vatsaa, että vauva on jo kiinnittynyt. Hän vain sitten totesi, että hänellä oli jo viidennellä kuulla paikat pari senttiä auki ja silti meni lasketulle ajalle..
o_O

paikat tiukasti kiinni ja kaulaakin jäljellä 2,5cm. No onneksi ei siltikään reilu viittä viikkoa pidempään tarvitse odotella :)

Näin mullakin oli (ja varmaan on vieläkin) noilla viikoilla- enkä kyll odota mitään ihmeitä tapahtuvaksi näillä pikkusupistuksilla! Mutta luo hiukka toivoa tää alaspäin suuntautuva paine siitä että vauva ymmärtäisi ulostautua ehkä ennen 42+ viikkoa(mikä kuitenkin se oletusarvo mun raskaushistorialla..):)- ja siis ihan eilen vasta kävi tuntuva laskeutuminen..ilkeä peräpaine kyllä kantaa jos neljä viikkoa vielä menee:confused:

noi paikkojen aukiolemiset on kyllä niin yksilöllisiä! anoppien kummat kommentit taas varsin universaaleja:grin, osaavat kyllä useimmat kommentoida jotain vastaavaa kuin gemini sulle tuli vastaa! :wink

Ihanaa, lisää vauvoja tuloillaan! :Heartpink

Gemini ja muut, eihän näistä tosiaan ikinä tiedä. Ennakoivia asioita ja merkkejä voi olla tosi paljon tai vähän. Esikoisetahan mulla oli niitä suppareita puoli raskautta ja vauva kiinnittyneenä tosi ajoissa ja vaikka mitä, ja meni yli lasketun ajan... Ja sitten tästä juniorista oli tosi vähän mitään vaivoja, ja niin se vaan tuli poitsu vauhdilla maailmaan. :grin

Skylarille tsemppiä ja onnea matkaan!

Joo, anoppien raskaudet ja synnytykset on kuulemma aina täyttä helvettiä, että eipä niihin kannata paljoo luottaa. Ennemmin vaikka oman äitinsä ;) Esikoisen kanssa anoppi pelotteli muakin navasta puoleen selkään ulottuvilla repeämillä ja monen vuorokauden piina synnytyksillä, ja kas kummaa, ei edes nirhaumaa tullut ja nopea helppo synnytys muutenkin :) Ihan niinkuin äidilläni.

Tänään vauva täysiaikainen ja KAIKKI ennakoivat merkit kadonneet. Yönkin nukuin kuin teini (ei, en kuin pikkulapsi, meidän lapset ei ainakaan oo hyviä nukkujia...) ja heräsin ekan kerran vasta kuuden persiissä kun juniori kiipesi viereen. Ei supistuksia, ei sukkapuikkoja, ei mitään :cool: Ja niin on jännitetty jostain puolesta välistä asti, että päästäänkö edes tähän asti...

Se on kyllä totta että oman äidin synnytyksillä /raskausjoilla voi olla yhtymäköhtia omiin- mutta myös niitä eroavaisuuksia siinäkin. että kaikki kommentit tietyllä varauksella kannattaa suodatella!
Meillä oman äidin kanssa raskausajat oleet hyvin samanlaisia, mutta synnytykset varsin erityypisiä- hänelläkäynnistettyjä, erittäin rajuja (3h ja 1,5h kestoisia:confused:), kun taas itsellä nuo vauvat tehneet tuloaan toista vuorokautta..
Imetysasioissa sama juttu- ei ollenkaan samoja ongelmia kun äidillä aikanaan (saatika anopilla:grin)

Oon koittanu äidiltäni kysellä raskauksistaan, niin eipä se tunnu mitään muistavan. Mulle vaan sanonut, että kirjoita nyt noi jutut ylös ni muistat sitten kun omat lapset kyselee. En kyllä malta odottaa, että poika tulee kyselemään multa limatulpan irtoomisesta ja maidonnoususta.. ;)

Viikko laskettuun aikaan!! Joka aamu saa herätä pettyneenä, kun ei vieläkään.. :D saa nähä vieläkö ollaan kolmen viikon päästä kasassa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täälläkin toiveikkaana aamulla kuulostelin supistuksia ennen muiden heräämistä. Pari kunnolla kipeetä, niin että selässä tuntui. Aiemmin kun on vaan vatsassa tuntunu supparit. Ja niiden kunnolla kipeiden lisäks monen monta supistusta parin tunnin aikana, en sen enempää kellottanut. Mutta toivo heräsi, että jospa ehkä kenties jo pian alkaisi tapahtua.. Tänään viikkoja tasan 38. No yli tämä varmaan kuitenkin menee, niinkuin veljensäkin! Sisko kylläkin syntyi tasan rv 39, se olisi haaveissa tälläkin kerralla :)

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Toisilla on synnytys jo ihan ovella, hienoa. :) Mulla olis tänään tasan kuukausi laskettuun aikaan ja jos yli menee niin parhaimmillaan vielä 1,5 kk. :confused:

Mulla ollut maha kuralla kaksi päivää ja nyt pari tuntia menkkakipuja hieman kovenevasti. Saas nähdä koska tulee. Outoa, kun viimeksi holahti ne vedet ensin, niin oli selkeästi homma käynnissä...

Voi että on hienoa ja jännää lukea täältä miten synnytykset jo ihan lähellä ja osalla jo syntynytkin :)! En ole piiiitkään aikaan tänne kirjoitellut, mutta lukenut joka päivä (ja monesti yöllä valvoessanikin) päivitykset, ihanan aktiivisesti jaksatte kirjoitella! Sain vihdoin kouluhommat purkkiin, niin nyt on enemmän aikaa muulle, kuten kodin suursiivoukselle :grin. Laskettuun aikaan olis mulla aikaa enää 11 päivää mutta en yhtään osaa sanoa onko lähellä lähtö vaiko eikö, varsinkin kun tässä ensimmäistä odotellaan! Ja meillä ei vko:n 34 jälkeen ole lääkärintarkastusta, joten ei mitään tietoa mikä tilanne tuolla alhaalla :oops:.. Menkkakipuilua vatsassa ja kohdussa sekä kivuttomia supistuksia on ollut noin 2 viikkoa päivittäin...

mä ehdin jo toivoo että toi mahan kuralle meno ja menkkajomotukset jotain enteilis,mutta niistäkin on nyt jo viikko...eikä yhtään mitään oireita.viikonlopunkin olin koko ajan menossa niin et hyvä jos istuun ehti ja siihen kaikki saunat ym viä päälle,eikä mitään.ja kuitenkin vauva laskeutunu ja kiinnittyny ja paikatkin pehmeet ja sormelle auki.kai tää muumioituu eikä tuu ikinä ulos...

Mulla kans, kun alkoi noin 2 viikkoo sittten kovat menkkakipu tyyppiset vihlonnat päivitäin niin olin ihan varma, että se on nyt menoa sitten mutta niinpä sitä on nyt jo sen pari viikkoo kestänyt :grin!

Voi mätä... Mullaki menee nyt toivo näitä kommentteja lukiessa :grin Niin hinkusin, että nää kipujen alkamiset yms. muutokset ennakois jotain - ensikertalaisen optimismia sitte kai vaan :)

Mutta vieläkin toivon, että tulis viikonloppuna tai ma. Saahan sitä toivoa (ku ei muutakaan voi) :happy119

Kuulkaas kyllä se lähtö tulee just sillon kun sitä vähiten odottaa. Nimimerkillä kokemusta on. :grin

Takaisin