Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on 20. päivä koko-/synnytystapa-arvio. Vähän jännittää minkä kokonen täältä on tulossa, kun maha on tosiaankin aika iso. Taitaa tämä kuitenkin käynnistykseen mennä, vaikken olisi tahtonut... :/

Esikoinenhan tosiaan käynnistettiin laskettuna päivänä ja syntyi sitten seuraavana. Kivuista en osaa sanoa, oliko kovemmat kuin normaalisti, kun ei ole muita kokemuksia. Enemmän synnytyksessä häiritsi se, että epiduraali vaikutti ponnistusvaiheessa vielä niin paljon, etten tuntenut ponnistustarvetta, enkä yhtään tiennyt miten tai minne ponnistaa.

Mulla taas epidural vei kivun pois, mutta tunsin kyllä aina et koska on supistus ja sen kasvavan paineen ja jalatkin toimi vaikka sen sai, eli kaikki kipu läks mut oli kuitenkin tuntemukset säilyi :)

Mulla sama kuin Odeccalla, ei kipua epin jälkeen, mutta tunsin kyllä aina supistukset ja paineen kun piti ponnistaa. En tosin tiedä, että jos en ekassa synnytyksessä ottanut epiduraalia, niin olisko ponnistamisen tarve tullut aikaisemmin. Kerkesin olla siinä siis tunnin täysin auki, ennenkuin tunsin tarvetta ponnistaa.

Mä en ikinä päässy ponnistelemaan, mutta se sellanen jäätävä paineen ja kakkahädän tunne ehti tulla vähän ennen ku jouduttiin leikkaussaliin

Jaa, ei näy toi mun kommentti ainakaan itselle, vaikka vastauksia on tullutkin... Näkyy noi mainokset edelleen kummittelevan tossa.

Tässä tämä siis vielä:
Mulla on 20. päivä koko-/synnytystapa-arvio. Vähän jännittää minkä kokonen täältä on tulossa, kun maha on tosiaankin aika iso. Taitaa tämä kuitenkin käynnistykseen mennä, vaikken olisi tahtonut... :/

Esikoinenhan tosiaan käynnistettiin laskettuna päivänä ja syntyi sitten seuraavana. Kivuista en osaa sanoa, oliko kovemmat kuin normaalisti, kun ei ole muita kokemuksia. Enemmän synnytyksessä häiritsi se, että epiduraali. Ainutponnistusvaiheessa vielä niin paljon, etten tuntenut ponnistustarvetta, enkä yhtään tiennyt miten tai minne ponnistaa.

hassua, mulla tuo mainos ei oo koko aikana vaikuttanut näkymiseen mitenkään

Läppäristä ja tietokoneella vissiin näkyy, mut ainakaan mun iPadilla ei näy edelleenkään. :(

Mä latasin nyt foorumi-appsin pädille ja täällä ei mainokset kiusaa ja on tosi nopsakka, mutta muuten kyllä kovin kömpelön olonen sovellus...

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mulla ei näy tekstit eikä myöskään mainos! Saattaa kyllä olla, että mies on asentanut jonkin ad-blockerin mun selaimeen, en yhtään tiedä. Toivon mukaan korjaantuu pian!

Onko jollain jotain faktatietoa siitä täytyykö kynsilakat poistaa ennen sairaalaan menoa, eli lähinnä kannattaisiko tämä kynsien lakkailu ja koristelu lopettaa tässä parii viikkoa ennen ihan varmuuden vuoksi o_O

Ei tarvitse. Hirveän monihan käy mani- ja pedikyyrissä laitattamassa kynnet näteiksi ennen synnytystä. Ainoa mitä mun on pitänyt poistaa, on lävistyskorut, mutta ei niitäkään joka kerralla.

Ei mun ainakaan oo tarvinnu kynsilakkoja poistaa. Kakkosen aikaan mulla oli vielä geelikynnetkin, eikä niillekään tarvinnu mitään tehä (olin tosin varannut poistoajan vauvan syntymäpäivälle...). Lävistyksiä mun ei olisi tarvinnut poistaa, mutta mulla ei ollut imetykseen sopivia koruja (nännärit siis kyseessä), niin otin ne sit kuitenkin pois. Tuli muuten hieno kastelukannuefekti ;)

Mun ystävä laitettiin leikkaamaan kynnet kun oli tosi pitkät, mutta muuteb ei mitään ja toisella ystävällä oli suunniteltu sektio ja piti yhdestä sormesta poistaa rakennekynsi jotta siihen voi laittaa happisaturaatiomittarin, sitä kun ei voi laittaa jos on rakennekynsi tai lakkaa, se ei sillon kuulema anna oikeeta tulosta, mut tosiaan senkin tartti poistaa vaan yhdestä kun eka pelästy et kaikki pitää ottaa mut ei tarvinnu.

Niin ne korutkin taitaa olla vaan, jos tehdään operaatioita? Mulla ei sormukset mahtuneet enää synnyttämään mennessä sormeen ja muuten ei juuri koruja tule käytettyä. Varpaankynnet oli kyllä lakattuna.

Mä en kans osaa koruista sanoa kun sama vika et sormus ei mahtunu enää käteen ja muita koruja kuin yksi kaulakoru ja en muista oliko se laitoksella kaulassa vai ei. Korvikset sai olla paikallaan, mul on 4mm venytys renkaat ja ei niitä ainakaan kukaan käskeny pois ottaa :)

Mulla on hajuaisti mennyt niin herkäksi, että pelkästään pitkät kynnet haisee ihan ällölle pöpötöhnälle, puhumattakaan lakoista ja geeleistä :confused4. Ja nuo ihanat kynsihommat on ollu mulle suuuuri ilo ennen... jos laittaisi vaikka semmoset ihan lyhyet vain... Tai sitte pitää alkaa luomumammaksi.

Sormus piti ottaa pois sormesta, en kyllä muista miksi.. Lakat saa kyllä olla paikallaan :) Ja mulla on äitienpäivälahjaksi saatu jalkahoito kynsilakkauksineen odottamassa! Vielä kun tietäis kuinka pitkälle uskaltaa venyttää sinne menoa!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin