Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

Yritän. :)toivottavasti jottain tapahtus.

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla oli aamukuudesta lähtien kipeitä supistuksia n. 5 minuutin välein ainakin puolitoista tuntia, mutta sitten menin kuumaan suihkuun ja ne vähän niinkuin tyssäsi siihen? Kyllä mulla vielä välillä tulee kipuja ja kolotuksia ja jotain supistelua, mutta lievempänä ja harvemmin. Grrrrrrrrh, olin jo niin täpinöissä! Voiskohan mennä vaan synnärille perusteella että supistuksia on ollut pari tuntia, ja kokeilla jos ne ottaisi sisään ja tekis sisätutkimuksen tms tai antais jotain mikä pitäis supistukset yllä? Nyt vähän hajottaa.
 
Voipihan seki sisätutkimus jouduttaa niitä supistuksia, että jäis päälle :)eli kyllä siellä varmaan vois käyvä näytillä.
Ite makkaan käyrillä, alapaine koholla ja pääkivut yltyy. Liekkö ees niillä perustein sais jotain edistystä nopeempaa tähän touhuun.

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app
 
Tsemppiä jenni89 loppurutistukseen! Eiköhän sulla tänään ole vielä vauva kainalossa! :)

Mäkin vähän ajattelin, että sisätutkimus vois ehkä riittää että supistukset taas voimistuisi. Mutta toisaalta en haluaisi mennä näytille turhaankaan, niin en nyt sitten tiedä mitä tekis. Ehkä katson pari tuntia ja jos vielä jotain supistuksia on, niin koitan mennä. Ne oli kyllä aluksi tosi kivuliaita, että nää tän hetkiset tuntuu aika mitättömiltä niihin aiempiin verrattuina. :/ En tiedä onko mitään toivetta että nää tästä vielä voimistuisi.

Nyt aamulla mulla tuli sitten limatulppa ihan kunnolla ulos. Oli aika yök.
 
Kiitos! :)eiköhän tää tästä ku on kahelle sormelle auki ja vähän kaulaa jälellä. Nyt lissää cytotecia ja liikkeelle ni eiköhän se siitä ala aukkeemmaan. Aukeis ees sinne 4cm nyt vauhilla ni sais kalvot puhki seuraavaks, etenis ees johonki.

Annisla, höh niitten siun supistuksien kans. :/yritä saaha jotenki niihin lissää voimaa. Ja kerran on tullu limatulppa jo kokonaan ni jospa ne siitä ruppeis kovenemmaan. Tsemppiä!!

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app
 
Kyllä se vielä annisla sinäki synnytät. :) Jospa ne supparit taas sieltä alkais! Rupia hommaileen, niin ehkä edistäis. :)
 
Tääl hengataan käyrillä ja tällä hetkellä supistusten välit vaihtelee 4-10 minsaan, kohta syömäämn ja sit laitetaan kai ballonki paikalleen :)
 
Täällä ei oo moisesta ballongista ees kerrottu :eek: ja makuullaan ollessa loppuu kovat supparit ku seinään. :/jospa siulla odecca paremmalla onnella alkas avautumaan!

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä kävin eilen päivystyksessä, kun neuvolassa huolestuivat mun päänsärystä, painonnoususta ja turvotuksesta sekä verenpaineista.
Käyrillä kävin ja vauvalla hyvä syke ja itselläni verenpaineet vähän korkeammat kuin normaalisti, mutta ei tarvinnut kuulemma olla huolissaan.
Supistuksiakin tuli yllättävän tasaiseen tahtiin, mutta eivät tuntuneet muulta kuin kiristyksen tunteena vatsalla.

Vauva ultratiin ja sai painoarvioksi 4200g.
Itselleni iski jotenkin kauhea masennus asiasta ja alkoi ahdistamaan koko synnytys.
 
Ballonki laitettiin tovi sitten ja voi perkele mä oon unohtanu kuin ilkeeltä supistukset tuntuu, nää tulee nyt minsan välein. Kuulema paikat niin auki et aika turhaa tota laittaa et parempi olis puhkoa kalvit, jahka tää ballonki pulahtaa ulos niin jos mahdollista niin puhkotaan kalvot sormin. Lääkäri totes et vauva on niin alhaalla et tulee pian ulos
 
Nyt jännittää, eilen illalla ja tänään on vihlonut alaselkää ja välillä supistelee. Mutta ei vieläkään oikeasti kipeästi - nyt pikkuhiljaa suuntaan neuvolaan kuulemaan miten yliaikaisuuskontrollien kanssa edetään. Tänään siis 41+0. Salaa toivon, että tekisivät sisätutkimusta, mutta tuskinpa vain (ja siitähän varmaan tulis vaan pettymys :D)

Onneks samalla reissulla tapaan pari ystävää, niin saa vähän mielestä pois tätä synnytystä :)
 
Hurjasti tsemppiä kaikille synnytyspuuhissa olijoille!
Kyllä Annisla sä ihan pian synnytät, unohda nyt vaan ne appivanhemmat ja anna keholles se aika mitä tarvii:)!
Noita taukoja voi alkuun tulla, yritä vaikka levätä niiden läpi jos pystyt, saattaa olla että pian ei paljon nukuta:grin!
 
No nyt nukuin sitten kunnolla ja korvasin aamuyön valvomiset, supistuksista ei tällä hetkellä tietoakaan vaikka saattaahan ne taas alkaa. Mutta sain sen yliaikakontrolliajan perjantaille. :) En tiedä lähtiskö samana päivänä käynnistelemään, mutta vähän toivon että lähtisivät. Eli ei varmaan enää kauaa.
 
Jännityksellä odotan kuka poksahtaa tän päiväisistä eka! Multakin Tsemppi toivotukset! :)

Nukuin yön taas katkonaisesti vessareissujen ja supistusten (tai pikemminkin kestosupistuksen) ansiosta. Siksi jatkoin unia 11 saakka :D Täytyy yrittää nukkua kun vielä voi. :wink Kohta ajattelin käydä kaupoilla, tehdä miehelle valmiiksi ruokaa ja nähdä ystäviä niin ajatukset pysyisi pois synnytyksestä. Laskettuun aikaan on enää reilu 3 pv mut arvelen että yli menee..
 
Annisla, jännästi tämä menee meillä. Mulla on täsmälleen samat viikot, mutta perjantaina on vasta lupaus soittaa aikaa yliaikaiskontrollille. Se on sitten 41+5 tai 41+6, eli sunnuntai tai maanantai. Mahtaakohan ne edes tehdä noita viikonloppuisin? Kättärille olen siis menossa..

Muuten neuvolan mukaan kaikki ok, sf-mitta kasvanut hyvin maltillisesti ja oma paino pysynyt samana kuin 39+0 :)

Vauva on laskeutunut hoitajankin mukaan ihan silmissä, mutta kuulemma pää ei ole vielä ihan lantiossa. En oikein ymmärtänyt mitä se tarkoitti... Kaiketi sitä, että ihan just nyt ei synnärille olla menossa (niinku se yllättäis :wink)

Jotenkin tuli parempi mieli tuolla reissulla, on sentään joku toimintasuunnitelma :)
 
Hihi, kiva tietää etten ole ainoa tässä tilanteessa. :) Vähän tuntui jo yksinäiseltä, kun kaikille tuntuu nyt satelevan vauvoja paitsi tänne.

Mulla th pisti lähetteen menemään heti LA:n neuvolakäynnin jälkeen, ehkä koska tälle viikolle ei oltu varattu erikseen neuvolaa ollenkaan. Ja sanoi silloin, että se yliaikaiskontrolli olis sitten joko 41+3 tai 41+6, koska niitä ei tehdä täällä TAYSissa viikonloppuna. En tiedä sitten, miten muualla. Onneksi tuli kyllä aiempi päivä, koska veikkaan tosiaan että poika ois aika iso (arvioiden mukaan LA:n aikoihin n. 4kg eli nyt 4.2kg ehkä) ja vähän jännittää tuon kokoista synnyttää ekakertalaisena.

On mullakin kyllä paljon parempi mieli, kun on nyt varmasti se kontrolliaika kuitenkin jo kolmen päivän päästä, niin tietää että jotakin sentäs tapahtuu melko pian! On tää odottaminen kyllä ollut vähän rasittavaa. Mun puolen suku on jo luovuttanut eikä ole enää soitellut paljoa, ja miehen suku taas säälittelee mua jatkuvasti. Vaikka eihän nyt rv41+0 niin yli vielä edes ole, ensisynnyttäjälle varmaan vielä aika yleistäkin.

Täällä kanssa rv40 th oli sitä mieltä, että vauva oli laskeutunut, mutta pää liikkui vielä vähän eli ei kai kiinnittynyt? Sen jälkeen on kyllä selvästi ryöminyt vielä vähän alaspäin ja kovasti pää muljahdellut häpyluun tuntumilla, että varmaan etsii nyt hyvää syntymisasentoa.
 
Mä sain kans taysiin sen lähetteen tiistaina ja keskiviikkona soittivat heti aamusta ajan perjantaille. Ja Tää tyyppi oli syvällä lantiossa jo pari viikkoa, esikoinen ei ollut laskeutunut oikein vielä syntymäpäivänäänkään
 
Meillä myös poika saatettu maailmaan 24.6 klo 8.01. Kymmenen tuntia ennen Jenni89:ää :) meni eri päivän puolelle ku sovittiin mutta eihän tuo haitanne mitään :D tsemppiä synnyttäville ja sitä odottaville.

Ps. Gemini meillä viikko sitten kasvukontrollissa lääkärin arvio oli käsikopelolla 4,2-4,3 kg kun ultra näytti 3,6-3,8 ja lopputulos oli pitkä ja hoikka 3480 grammaa ♡ arvio taitaa siis olla arvio ja itekin siitä ahdistuin ja tunsin huonoa omaatuntoa että radin myötä saan ns. Sokerilapsen mutta ei sinne päinkään :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena..

Varmuuden vuoksi varasin nyt uuteen paikkaan neuvola-ajan, jonne ollaan viikonloppuna muuttamassa, jos vauva ei tällä viikolla synny. Perjantaina käyn viemässä mun tietoja sinne etukäteen ja siellä th haluaa kertoa synnytyssairaalasta, johon menen sitten synnyttämään.
Millään en haluaisi synnyttää muualla, mutta eipä se ole kuin pakko hyväksyä se mahdollisuus..

Supistuksia tulee silloin tällöin, mutta loppuu melkein yhtä nopeasti kuin alkoi.

Toivotaan, että se lääkärin ultraama painoarvio oli väärä.
En tiedä miten se vauva saadaan sitten ulos, jos oikeasti olisi nyt jo noin iso, kun ei esikoinenkaan meinannut mahtua.
Ahdistavaa...
 
Takaisin
Top