Synnytys Kuopiossa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hyytti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hyytti

Vauhtiin päässyt keskustelija
Olisiko täällä jollain kokemuksia kyssillä synnytyksestä? Onko paikka helppo löytää? Minkälaiset kätilöt/hoitajat sieltä löytyy? Jottain muuta mainitsmisen arvoista?😊

Kesällä -24 esikoinen siellä syntynyt, seuraava synnytys lähiviikkoina samassa paikassa.

Synnyttäjille on oma sisäänkäynti, joka liikenneopasteissa hyvin kerrottu. Saa autolla tulla ihan oven viereen, 30min paikkoja siinä, ehtii siis saattaja tuoda synnyttäjän kätilön huomaan, ennen kuin siirtää auton parkkitaloon.

Kätilöt omalla kohdalla ollut tosi ystävällisiä ja taitavia, ei huonoa heistä. Toivelistan tulostivat luettavakseen, kun sovittiin että lähden tulemaan paikalle, eli olivat jo sen katsoneet läpi ennen mun kohtaamista, se tuntui hyvältä.

Aulassa kun ottavat vastaan, siinä on vieressä ne huoneet, joissa tsekataan, missä vaiheessa synnytys on. Sitten matka jatkuu synnytyssaliin tai ammeeseen tai mikä toiveissa onkaan.

Mua kuunneltiin hyvin. Oma synnytys oli sen verran pitkä, että kerkesin useamman kätilön kohdata. Hyvin olivat myös keskenään tiedot vaihtaneet, niin ei tarvinnut jokaiselle uudestaan kaikkea kertoa.

Sinne synnärille pääsee tutustumaan, oliko suositus rv32 jälkeen, ehdottomasti hyödyllistä! Näkee valmiiksi ne paikat, ja just ton sisäänkäynnin. Itsellä ainakin oli huojentunut olo synnytyksen ollessa käynnissä, kun tiesin, minne mennään ja miltä siellä näyttää.

Onnellista odotusta sinulle!

Kesällä -24 esikoinen siellä syntynyt, seuraava synnytys lähiviikkoina samassa paikassa.

Synnyttäjille on oma sisäänkäynti, joka liikenneopasteissa hyvin kerrottu. Saa autolla tulla ihan oven viereen, 30min paikkoja siinä, ehtii siis saattaja tuoda synnyttäjän kätilön huomaan, ennen kuin siirtää auton parkkitaloon.

Kätilöt omalla kohdalla ollut tosi ystävällisiä ja taitavia, ei huonoa heistä. Toivelistan tulostivat luettavakseen, kun sovittiin että lähden tulemaan paikalle, eli olivat jo sen katsoneet läpi ennen mun kohtaamista, se tuntui hyvältä.

Aulassa kun ottavat vastaan, siinä on vieressä ne huoneet, joissa tsekataan, missä vaiheessa synnytys on. Sitten matka jatkuu synnytyssaliin tai ammeeseen tai mikä toiveissa onkaan.

Mua kuunneltiin hyvin. Oma synnytys oli sen verran pitkä, että kerkesin useamman kätilön kohdata. Hyvin olivat myös keskenään tiedot vaihtaneet, niin ei tarvinnut jokaiselle uudestaan kaikkea kertoa.

Sinne synnärille pääsee tutustumaan, oliko suositus rv32 jälkeen, ehdottomasti hyödyllistä! Näkee valmiiksi ne paikat, ja just ton sisäänkäynnin. Itsellä ainakin oli huojentunut olo synnytyksen ollessa käynnissä, kun tiesin, minne mennään ja miltä siellä näyttää.

Onnellista odotusta sinulle!
Ompas ihanaa ja helpottavaa lukea näin positiivisesta kokemuksesta, kiitos!❤️

Kyseessä kun on opetussairaala, niin kannattaa etukäteen miettiä, haluaako niitä opiskelijoita mukaan synnytykseen. Mä en jossain kohti kehdannut sanoa että en halua ja ne ei olleet mun toiveita ilmeisesti kerenneet lukea, joten niitä sitten pyöri kunnes sain sanottua että ei enää yhtään opiskelijaa kiitos. Voi myös pyytää miestä/tukihenkilöä sanomaan jos itse ei pysty.

Sitähän taidettiin kysyä jo niissä pikku haikaran kyssäreissäkin, mutta onpas kyllä plääh jos se ei meinaa mitään.

Mä taisin antaa luvan, vaikka toisaalta mulla on takana niin karsea amanuenssin tekemä sisätutkimus joskus gynellä, että vannoin ja sanoin silloin sille asialla olleelle poikaparallekin että ei koskaan enää opiskelijoita. Ei ole hyvä merkki, jos potilas alkaa kesken tutkimuksen miettiä muun paniikkidissosioinnin ohessa että hetkinen, mikä sen raiskauksen tekninen määritelmä olikaan. Hällä oli hukassa muun muassa sekä anatomia, että ennakkovaroittelu ja vähän ehkä unohtui, että tutkimuspöydällä oli ihan elävä ihminen.

Helposti voin itsestäni kuvitella, etten ehkä ole ensisynnyttäjänä ihan lehmänhermoisin tyyppi, mutta pitääkin muistaa mainita miehelle että stoppaa jos en saa itse sanottua ja huomaa että ärsyttää.

Mun synnytyksessä mukaan änkesi unettoman yön jälkeen erittäin pirteä ja yli-innokas kätilöopiskelija joka tuntui imevän multa viimeisetkin mehut. Sille oikealle kätilöllekin piti sanoa että olisitko välillä hiljaa. Mulle EI ois tarvinnut joka hetki sanoittaa mitä ollaan tekemässä, mutta kätilö pahoitteli, että tekee sen automaattisesti eikä osaa lopettaa 🥹

Mulla ei siis oo kokemusta muista synnytyssairaaloista, joten en voi vertailla, mutta Kuopiossa on joka tapauksessa osaava väki, ja nousi kyllä arvostus kätilön ammattia kohtaan, on nimittäin rankka työ heillä mutta he ei valita.

Kiva että varoittelitte tästä. Mullakin on huono kokemus opiskelijoista kun oireili bartholin kysta, ja ensimmäisen kerran kun se avattiin niin huoneessa oli iso kasa opiskelijoita, eikä kukaan edes kysynyt että saako he olla saatika tehdä. Ilmoitettiin vaan että tässä on opiskelijoita. Enkä minkä ujona ja muutenkin tulevasta tapauksesta jännittyneenä uskaltanut pyytää että ei kiitos. Sehän sitten kesti jotenkin paljon pidempään kuin myöhemmin kokeneemman lääkärin tekemänä ja oli muutenkin paljon kipeämpi ja ikävämpi tapaus.

Tämä kun jäi silloin mieleen niin en ole mihinkään käynteihin halunnut opiskelijoita mukaan, eikä tarvitse kyllä synnytyksessäkään olla😅 vaikka ymmärrän että heidänkin täytyy harjoitella, mutta luotan siihen että heille löytyy joku toinen harjoittelukappale.

Takaisin