Synnytyksestä toipuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sektiohaava on toiselta puolelta tullu silleen turvonneeksi, jotenki kohollaan on. Mut ei punota tai tuu mitään eritystä mistään... Ihmetyttää vaan miten se tolleen pullistelee.

Mimi mullakin on leikkaus haavan toinen puoli ollut turvoksissa koko aika. Luulis jossain vaiheessa menevän ohi kun sektiosta kulunut kuitenkin jo 2,5 viikkoa. Kysyn siitä maanatain neuvolassa.

Täällä minä taas istun tipassa kiinni. Tän vuorokauden kolmas annos. Tulehdusarvot onneks lähteny laskuun. Aamulla oli 173, mutta jotta pääsen kotiin ja tableteille, pitää serpin olla alle 100. Toivottavasti se ois sitä jo huomenna. Kauhee ikävä on kotiin :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mullakin oli turvoksissa sektiohaava toiselt puolelta. Alko helpottaa ku hakaset poistettiin ja nyt ei oo enää turvoksissa

Mulla on kyllä tikit poistettu yli viikko sitten, eikä lähteny turvotus laskemaan siltikään.

Niinpä Spiraali :) Ottaa vaa pannuu.. Ens vko jälkee saikulle on menny tänä vuon yli 500€ miun takia.. Rahaa menee ja puolet kesästä kipeenä.. Ois kiva parantua todella siihe 26.6. Ei jaksais kolmatta tai neljättä kuukaut tapella ton kohdun takia joka ei suostu paranee..

Te, joilla on sektio takana, varotteko edelleen vatsalihasten käyttämistä, vaikka se ei enää satu?

Huomaan, että varsinkin sängyssä tulee liikuttua jo melko normaalisti, ja mietin että onkohan se huono juttu. Ylös taidan pääosin tulla vielä kyljen kautta, mutta maate menen suoraan ja aika paljon nostelen ylävartaloa kun siirrän tyynyä tms.

Mulla on tosiaan sektiosta nyt 3,5 viikkoa. Vähän tuo haava välillä vihloo, mutta liikkuminen tuntuu muuten ihan normaalilta.

Mulla tuntuu toinen puoli vatsalihaksista ihan oudolta. Vasemman tunnustelin (mahaläskien läpi jorenkuten paikantui) olevan paikoillaan mut oikeella puolella en oikein tuntenut jännitystä missään. Se puoli on kyllä välillä kipeän tuntuinen. Voiko vatsalihakset jotenkin retkahtaa?

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Mä en oo muistanu monestikaan varoa tuota haavaa, vaikka varmaan pitäisi. Vauvan kanssa touhutessa ei kyllä yhtään muista ajatella että pitäis olla edelleen varovainen, ja kaupassakin jo kannoin kasseja, en tiiä kuinka painavia.
Mulla vasta puolitoista viikkoa sektiosta aikaa, mutta vaikee muistaa varoa kun ei se ole juurikaan enää kipeä.

Jonsson kyllä mä oon jo pitkään tehny kaiken ihan normaalisti vatsalihaksia käyttäen. En oo edes sängystä noustessa varonu yhtään. Kannattaa siis mennä omien tuntemusten mukaan! Eilen sain luvan ruveta pikkuhiljaa treenaamaan vatsoja kun ne on niin hyvin palautunu :)

Ehkä mäkin sitten uskallan. :)
Ihanaa tosiaan kun tuntuu että näinkin nopeasti pystyy elämään melkein normaalia elämää. Alkuun oli turha kuvitella edes nousevansa sohvalta vauva sylissä, nyt ei juuri mikään ole esteenä.

Vielä kun saisi sinne salille mennä, odotan innolla että pääsen taas liikkumaan kunnolla.

Joo mäkin just harmittelin eilenettä haluaisin salille, mutta ei voi vielä pitkään aikaan :(
Olispa jo jälkitarkastus niin vois kysellä tarkemmin mitä saa tehdä.

Mä en muista höpisinkö jo eilen johonkin ketjuun mutta sain luvan vatsojen treenaamiseen, juoksemiseen ja salille :) 5 viikkoa siihen siis meni mutta nyt on lupa mennä ja tehä kun vaan löytyis aikaa!

Mul on kolmet vuodot ollu niukkia. Oikee jälkivuoto kesti vajaan 2vkoa. Kaavinnasta 2pvää. Supistus tableteist niukkaa vuotoo 4:ttä päivää....

Mullon ollu tosi niukkaa vuotoa nyt viikon verran. Pärjää hyvin pikkuhousun suojalla. Saisivat vaan loppua kokonaan jo! Synnytyksestä on nyt melkein neljä viikkoa aikaa.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Mäkin unohan aina varoo tota haavaa ku ei oo kipee. Tänäänkin kaappasin turvakaukalon jalustan kainaloon ja kannoin autoon ja jälkeenpäin mietittynä se jalusta on kyl aika painava.

Jälkivuoto alkaa vihdoin loppua. Nyt ei ole tullut mitään pariin päivään...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin