Synnytyksestä toipuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On mullakin vielä vähän vuotoa mut ei annettu sen haitata... Joku limakalvovaurio tuli kun nyt kirvelee vähän suihkuttaessa. Eli seuraavalla kerralla lisää liukkaria ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ei se pieni vuoto suihkussa haittaa. :grin

Ei se sängyssäkään ;) ei me koskaan menkkojen aikaankaan mitään taukoja ole pidetty... Ehkä
Vaan ne pari runsainta päivää! Tosin mulla ei ollut
menkkoja moneen kuukauteen ennen vauvan alkuun laittamista...

Mä en kyllä ala ennen kuin tikit on veks, liukkari ei auta kun välilihassa on ristipistotyö. Pian varmaan onnistuu!

Ei oo uskaltanu mennä "sörkkimään" vaikka mieli tekis ja miehellä vähä enemmänkin :D Spiraalille rispektit! :D

Onhan tosta jo kohta 4 vkoa kun bebe tuolta alakerrasta sujahti.. Tuntuma ei vielä kyllä ole ihan entisenlainen mutta pikku hiljaa..

Nyt on kauhee selkäkipu/polttelee alaselkään (ihan kuin raskaudessa) ja jalat on myös kipeät... Rasitusta eilisestä korkkarikävelystä? Lisäksi nyt vasemmassa tississä kova punainen kohta. Aristaa ihan pirusti ja on kuumottava. Yritin saada äsken auki suihkussa mut ei meinaa kärsiä koskeakaan. Vauvaa syötin just kainalosta eli niin et alaleuka on tukokseen päin mut ei ainakaan vielä auttanut... Kuumeinen olokin on mut lämpöä oli vaan 37,3. Burana ei tunnu auttavan yhtään. Kiva kun mies on huomenna töissä koko päivän!

Ei perkule! Nyt kun lueskelin nettiä niin ei kai vaan mulla ole nyt se kohtutulehdus?!?! Kun jäi epäily että sitä nukkapintaakin jäi kohtuun... APUA!

Jäätävät nää jälkisupistukset. Ihan ku karseet menkat alkais.

Jälkisupparit on kyllä perseestä! Mulla nousi parissa tunnissa sit kunnon kuume. 38,3 vaikka olin ottanut pari tuntia aiemmin 800mg Buranaa. Soittelin Jorviin niin ei epäillyt kohtutulehdusta koska hajua eikä vuotoa ei ole. Ja se nukkapinta usein poistuu itsestään ja aikaa on synnytyksestä jo se lähes 4 vkoa. Mut soitto takas jos pahenee. Voihan tää olla tosta tissistä... Tai sit jotain ihan muuta... Huoh! Onneks mun vanhemmat voi huomenna jeesata kun mies on töissä...

Koita spiraali tiheät syötöt, lämpöpussia tisseihin, Panadolia särkyyn ja suihkussa tosiaan tota puristelua. Oon jossain aikaisemmassa ketjussa kirjoitellut samankaltaisesta oireilusta, kun sain ite 38,4 C kuumeen pakkautuneista rinnoista. Mulla ei ollut punoitusta, mut jottei mee rintatulehdukseks, kantsii koittaa kaikki temput.

Juu mä kaivoin jo kaurapussin esiin toisen tissin ollessa kipee. Luulen et toi toinen meni just siks tukkoon et imetin pääosin sillä toisella ja nyt kipeä jäi huomiotta... :( vaikeaa! Ja pumpulla en saa mitään!

Ei pumpulla välttämättä aina saakaan, mut jos vaikka käsilypsyllä edistäis tukoksen poistumista.

Ai niin se vaan spiraali lähti rohkeasti yrittämään jo sekstailua :wink Mä maltan vielä hetken ku jälkivuoto on edelleen niin runsasta. Tuli muuten hyvään saumaan foorumin kilpailu voitto. Aattelin tilata 30 euron edestä liukkaria. Aika suppea meinaan toi nettikauppa. Tarjontaa oli isyystesteistä ovulaatiotesteihin, mutta niille meillä ei ole tarvetta..

Lälly: ootko sä saanut sun arvontavoiton jo? Kun mulle ei ainakaan oo tullut mitään postissa (kirjapalkinto) ja mietin pitäiskö ottaa yhteyttä ylläpitoon?

Mä sain vasta toissapäivänä sähköpostiin sen lahjakortin, joten voi olla et jos postissa saat voittosi ni menee hieman kauemmin? Mut kyllä mäkin jo kerkesin luulemaan, onko mut unohdettu :oops:

On jotenkin ontto olo. Että tässäkö tämä nyt oli, mun elämäni ehkä ainoa raskaus ja synnytys, jota ei oikein ollutkaan. Poika on rakas ja ihana, mutta miksen mä tunne oikein mitään? :sad001

Elo alkaa voittamaan. Liikkuminen hiukan helpompaa vaikkakin edelleen ottaa voimille. Jälkivuoto hiipumaan päin, jee!! :)
Viime yönä nukuin kuin tukki klo 5 saakka. Ja kohta on päikkäreiden vuoro.

Rintatulehdus :smiley-angry017 ja kahden viikon antibioottikuuri... Tulehdusarvo koholla ja kuumetta sekä erittäin aristava rinta. Imetys siitä sattuu aivan perkuleesti ja imetettävä vaan on. Onneks antibiootti ei estä imetystä. Täytyy vielä ite ostaa maitohappobakteerit kun vauvalla on jo. Noh, jospa nää antiloopit alkais nopeasti vaikuttaa, alotin jo kahdella pillerillä :wink

Kyllä se siitä Aretha! Mäkin esikoisesta odotin jotain suurta ja mullistavaa tunnetta mitä ei sitten koskaan oikein tullutkaan. Suuri elämänmuutos ottaa aikansa että mieli ehtii mukaan. Eikä se tarkoita etteikö poika olisi rakas ja tärkeä :Heartblue

Tikit puristaa enää pöntöllä istuessa, jes. En oo uskaltanut peilin kanssa kurkkia alapäähän, saattaa näyttää sotatantereelta :eek: Sänkyhommia tekis pikkuhiljaa mieli(ollut jo aikakin ku toi raskaus viimeinen kolmannes oli lähinnä sellasta et muhun kantsi pitää metrin turvaväliä...) mut jotenkin pelottaa eikä ehkä vielä uskalla. Jälkivuoto aika vähäistä, kerranpäivässä holahtaa pieni määrä mut ajatus siitä et hommailis verta ja limoja vuotavana ei kauheesti hotsita....
Itkukohtaukset ovat kyl vähentyneet, oikeestaan jääneet kokonaan pois. Mut hetkittäin tulee sellasia kohtia ku pitää nieleskellä, etenkin ku tyttö on sylissä ja alan miettimään kuinka onnellinen olen. Tai silloin kun mies lepertelee ja halii vauvan kanssa, mut noi nyt on varmaan ihan normaalia...:p
Hemppa on kyl selvästi viel alhainen, 90 oli ku 2vkoa sit päästiin sairaalasta. Huimaus lisääntynyt viime päivinä huomattavasti. Torstaina neuvolassa katotaan et mitä se näyttää, pakko varmaan alottaa sen rautakuuri vaikka yritinkin vältellä sitä...

Takaisin