Synnytyksen jälkeiset oireet

Minulla meni synnytyksen jälkeen nälän tunne ja huomasin illalla, etten ollut ehtinyt syödä mitään eikä vatsa kurninu. Miehen piti pitää huoli, että ylipäätään syön ja juon. Ei tehny hyvää maidon tuotannollekaan. Herkut maistuu edelleen parhaiten, mutta nälän tunne myös tulee. Raskausaikana pidin tiukkaa linjaa herkkujen kanssa ja nyt oon antanu enempi vapauksia :)

Onko muilla huimauksen/pyörrytyksen tunnetta välillä? Mulla lähinnä maatessa ja ylös noustessa. Inhottavaa varsinkin jos kantaa vauvaa ja tuntuu että silmissä sumenee hetkeks.

Knyttet on vähän, yhdistän sen nälkään ja juomattomuuteen. Ei onneks pahasti. Mulla oli teininä samaa ja luulen johtuvan matalasta verenpaineesta ja/tai matalista sokereista.

Mulla huimaa kans. Mä luulen että mulla on taas Hb alhaalla. Mataliin verenpaineisiin oon jo tottunut.

Mulla oli vielä sairaalassa ollessa nälkää ja vaikka ei ollu niin söin aina kun oli ruokaa tarjolla. Nyt kotona ei mikään maistuis ja onkin vähä väkisin syötävä.
Tosin mulla on etenkin kesäisin ollu samaa muutenkin että onko sitten nyt sitä muuta vai mitä

Ei oo nälkä ja mies joutuu muistuttaa et syön. Herkut menee paremmi alas ja välillä ihan ruokakin pakkosyömällä. Oon nyt ainaki yrittäny juua ettei vaikuta maidon tuloo.
Ei huippaa, mut nyt lantiossa on joku jumi ja välillä meinaa lähtee jalat alta.

Mulla on olllu ihme tuntemuksia rinnoissa, vihloo ja menevät tunnottomaksi tai ovat sitä koko ajan ja vaikka mitä outoo 0.o

Jaahas, tasan viis viikkoa synnytyksestä ja nyt tulikin sit ekat kuukautiset... Jihuu! :shifty: Alkaa tää vuotaminen jo pikkuhiljaa kyllästyttää, kun ihan muuan päivä sitten loppu jälkivuoto! :bored:

Loppuuko sektion jälkeen jälkivuoto nopeemmin? Mulla kolmas vuodoton päivä ja nti on 8 pv tänään

Mä odottelen kuukautisia tai siis en varsinaisesti mutta kävi eilen mielessä että jälkivuoto on nyt loppunut 3 viikkoa synnytyksestä en käytä enää suojia vaan pikkaripyykillä pärjää että milloinkahan oh joy kuukautiset alkaa, toivoisin jälkitarkastuksen jälkeen että sais käyttää tamponeja..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mistähän sitä tietää mikä on jälkivuotoa ja mikä kuukautisvuotoa :o oli jo 4-5 päivää hyvin vähäistä melkein jo valkosta jälkivuotoo ja nyt 3 päivää runsaampaa ja tuoretta verta. Näyttääkin erilaiselta, ihan kkvuodolta.. Oisko oikeesti jo 2 puol vko synnytyksest :o pitää varmaa ne pillerit alottaa ihan varmuuden vuoks ettei tuu toista vauvaa tälle vuodelle :D

Ainiin ja kun googlailin tän vihertävää kakkaa, niin yks mahollinen syy vihreelle kakalle + vatsavaivoille oli kuukautiset.. Osuis kyllä ainaki päivät kohilleen.

On tää kyllä yhtä arvailua :rolleyes::confused:

Mä ainakin päättelin että ois nyt kuukautisvuotoa, kun alkoi yöllä ja on tosi veristä. Tätä ennen lopun jälkivuoto ei ollu enää kauhean veristä ja sitä ei tullu yöllä vaan vaunulenkeillä tai jos muuten enemmän rehki. No hyvähän se toki että tulevat, mut ei kuitenkaan... Naisen logiikka :grin

Nokun sitä miekin ihmettelin et valuu yölläkin ja nyt on tosi veristä ja jotenki eri näköstä.. Eikä enää ollu just sitä et ku liikkuu/imettää ni tulee reilummi. Mut kyl mie aattelin et vähän pitempää ois menny, ees yli kuukaus :rolleyes:

Mulla loppu jälkivuoto parissa viikossa ja synnytystapana oli sektio. Kuukautiset alko 5,5 viikkoa synnytyksen jälkeen viime sunnuntaina tosi runsaina ja nää taitaa kestää jokusen päivän normaalia pidempään... :confused:

Mulla kesti esikoisen aikaan jälkivuoto 6 viikkoa ja siitä viikon päästä alkoi menkat, kesti normaalia kauemmin ja vuosi runsaammin! Hyvin muistaa tuommosen 17 vuotta vanhan asian kun se oli niiiin inhottavaa! Nyt vuoti vähän päälle 3 viikkoa eikä merkkiäkään kuukautisista. Mulla on 30.pv jälkitarkastukseen meno ja pitäis siihen mennessä päättää nuo ehkäsykeinot.

Mju, jos olet onnekas, ei menkkoja tule ennen imetyksen loppumista. Näin itsellä esikoisen kanssa. :)

Me hommailtii miekkosen kaa ennen ku lemppasin sen nii ilman ehkäsyä :D Siin on vaan se et miekkonen EI voi saada lapsia ja jos ihme ois tapahtunu,jota en toivo nii haluun sen lääkärin nimen joka sille aikoinaan sano ettei voi saada lapsia :D

Takaisin