Synnytyksen jälkeiset oireet

Mulla kestovitutus päällä ku tuli 20 tikkiä synnytyksen takia. Eli repesin ihan hirveesti.. nyt vihdoin voi istua, mut oon vankina kotona ku käveleminen aiheuttaa kestokrampin/painetta/särkyä koko alapäähän.. :(
Paineeseen ja särkyyn jääsiteitä, mulla autto.
Mä teen niin, että kastelen pikkuhousunsuojia melkein tippuvan märäksi ja paan pakkaseen ja sit sieltä aina suihkuttelun jälkeen siihen jälkivuotoa varten olevan terveyssiteen päälle. Otan sen pikkuhousuojan sit sen lämmettyä pois, jos muistan.

27.2 synnytin, eli ei oo kahta viikkoakaan viel menny. 1&2 asteen repemä tuli. Tänään vähä tikkejä otettu pois ja antibioottikka kuuri alotettu. Toivottavasti auttaa. Ois jo terapeuttista päästä vaunulenkille.. kyl se siitä :)

Ainut hyvä asia mitä voi sanoo ja mikä oikeesti on totta, niin aika kultaa muistot! Synnytyskivut ja nämä raskauteen liittyvät oireet nyt tuskin koskaan unohtuu eikä tarviikaan, ne kuuluu naiseuteen, mutta loppupeleissä sitä muistaa vaan ne hyvät puolet.

Mulla tuli esikoisen synnytyksestä 2. asteen repemä ja tikkejä niin paljon että kätilö sanoi ettei enää edes laskenut. Muistan kun alkuun istuin kauhean tyynyvuoren päällä että oli tarpeeksi pehmeää. Pikkuhiljaa onneks alko helpottaa. Jälkitarkastukaessa muistan että oli vielä jotakin tuntemuksia mutta pystyin jo hyvin liikkumaan ja istumaan! Lantionpohjan lihaksia kannattaa alkaa harjoittaa. Itselläni me meni aivan rapakuntoon ;-) mutta kaikesta on selvitty ja toivuttu! Ja aika todellakin kultaa muistot!!! Tsemppiä endorfinitähtönen! Kohta tämä aika on muisto vain ;-)

Endorfiinitähtönen, sama täällä :sad001 mulle tuli 2. asteen repeämä epparin lisäksi ja vieläkään en voi kunnolla istua :sad001 kuulemma hyvin parantunu, mutta turvotusta ja kipua on silti edelleen. Kysyin montako tikkiä tuli, mutta ei ne kertoneet. On tää vaan niin elämää ja touhuamista rajoittavaa kun pelottaa että paikat ratkeaa väärässä liikkeessä!

Mulle tehtiin eppari esikoista synnyttäessä ja silloin istuin lasten uimarenkaan päällä alkuun.

Mulle tehtiin eppari imukupin takia. Nyt 2vkoa synnytyksestä ei tunnu enää juurikaan. Ilmakylvyt on omalla kohdallani ollut parasta hoitoa. :) Renkaan päällä istumisen luin aiheuttavan painetta tikkeihin, mutta kyllä ne synnärilläkin tarjosi rengasta.

Mulla tuli kans 2. asteen repeämä ja sen kestäminen oli mun mielestä pahempaa kuin itse synnytys! En kysyny montako tikkiä tuli, mutta kyllä se kätilö pitkään siinä värkkäsi että luultavasti aika monta! Parissa viikossa lähti varsinainen kipu ja aristus kokonaan, mutta vasta kuukauden kuluttua synnytyksestä paikat alkoi tuntuu omasta mielestä täysin normaaleilta.

Siis nää tissit on ihan hirveät. Imetin ensin reilu viikon ja nyt ollut muutaman päivän imettämättä (vauva ei suostunut yhteistyöhön) ja tissit on karseet roikkuvat pehmeät tyhjät pussit! Palautuuko koskaan?

Eka, imetyksen jälkeen rintalihastreeni ois yks pelastus, jolla sais tyhjiin nahkapusseihin täytettä. En usko että itekseen palautuvat, iho on kuitenkin venynyt...

Kiitti tsempeistä! Luulen että olen ollut liian ahkera (pyrkiny tekemään arkiaskareita jne jne) synnytyksen jälkeen koska mun kroppa ja pää on ollut energinen, mut sit on kostautunut koska alapää ei oo jaksanut mukaan = järjetön kipu. Nyt ku pari päivää on vaan ollu ja maannu melkeen päivät pitkät, niin tänään pystyin jopa mennä vaunulenkille noin 15 min ilman mitään kipuja, jess!! :smug: Eli maltti on valtti mun tapauksessa vaan..:shy: Mut ku kaikki pitäs tapahtua tässä ja nyt ja HETI mun mielestä..:wacky:

27.2 synnytin, eli ei oo kahta viikkoakaan viel menny. 1&2 asteen repemä tuli. Tänään vähä tikkejä otettu pois ja antibioottikka kuuri alotettu. Toivottavasti auttaa. Ois jo terapeuttista päästä vaunulenkille.. kyl se siitä :)
Mulla helpotti se jatkuva kipu parissa viikossa. Huomenna on neljä viikkoa, ja en enää muista ottaa kipulääkkeitä, eli ei ilmeisesti ole tarvetta :) Viimeinen viikko on ollut samanlaista, eli vähän tuntuu jos kovasti levittelee mut normielämä sujuu ihan ok, myös risti-istunta. Mun haava on enää n. sentin auki, kaipa se siitä.

Btw, lantionpohjan treenaus auttoi mulla paineeseen, joka oli ekan viikon jälkeen ihan jäätävä etenkin klitoriksessa.

Onko muilla menny ruokahalu ihan nollaan?
Mulla on ihan väkisin syömistä joka ruokailu ollu..

Sama täällä. Nälkä kurnii koko ajan vaikka kuinka söis! Herkkuja en juurikaan oo ostellu, mut mies välillä tuonu. Kyllähän nekin syötyä tulee, muttei varsinaisesti himota pelkät herkut.

Takaisin