Syksyisen Sekavat Sepustukset 1.9-->

Iski jonku kaameen mahapöpön sitten puolilta öin [&:][&:][:'(][:'(] No, oonhan mie kaks iltaa käyny pöntölle öitä toivottamassa "huudellen" (mikähän ihme sekin on että taas tämä pahoinvointi on alkanu?) mutta eilen piti sitte lopettaa ihan elokuvan kattominenki kesken kun tuli vaan huono olo ja ihoki oli vaan kananlihalla, kerkesin kömpiä sänkyyn ja totesin itekseni etten pysty ees valoja pitämään päällä, vaan pimeessä ihan paras ja kohta sitä saikin juosta jo veskiin! ihan rehellisesti sanottuna istuin pöntöllä varmasti puolituntia yhteen kyytiin ja välillä vaan vetäsin [:D][:D] ja ai KAMALA tätä mahakutinaa, vaikka kuinka päättää ettei raavi niin sekunninmilliosassa sitä on jo kerenny raapimaan ja ihan naurahdin tänäkin aamuna veskissä (joo-o mä taidan tosiaan asua siellä kun juttua tulee nyt vaan sieltä!) kun sain paidan päälle (en yleensä pue siellä vaan nyt ajattelin olla tehokas) niin jo kynsin minkä kerkesin, vaikka ihan justiinsa ajattelin alta sekunti taaksepäin ettei sais (ajattelin ihan selkeesti ettei se nyt niin paha oo jos paidan päältä vähän...)...

jees, pitääpä alkaa kattomaan tuota ulkovaatetta kun pikkasen meinas kylmä olla koiria käyttäessä ja huomasin että auton ikkunatkin on jäässä prkl, eiku niitä rapsuttelemaan siis että pääsee liikenteeseen...neuvolakuulumiset sitten myöhemmin päivän mittaan [:)]
 
Täälläkin illalla alko nukkumaan mennessä yhtäkkiä oksettamaan ja mahassa kiertämään ja sitten istuttiinkin tovi vessassa.. [:'(] Nyt sattuu lantioon ja mahaan tooodella paljon.. siis vatsaan niin että tuntuis että lihaksiin sattuu[:@]
 
piia: Toi kutina kannattaa varmaan panna merkille..eikös se ollu hepatoosin oire[8|]

piia ja raizki: Vatsan toiminta saattaa merkata myös synnytyksen lähestymistä...mulla ainakin tuli tavaraa jatkuvasti ennen H-hetkeä[:D]

synnytystuulia kaikille!!
 
Kaika: juu tuolla neuvolaosiossa lukeekin siitä nyt sitte enempi... niihän tuo siskokin sano että vois hyvinni uumoilla jo tulevaa synnytystä (laitoin sille yöllä veskistä selvittyäni synttärionnittelut viestinä menemään ja infosin samassa viestissä tästä iki-ihanasta vessaistunnosta! [:D])tuo vatsan toiminta vaan täällä kyllä olo parani sen jälkeen niin paljon että kai se vaan joku pikanen pöpö oli, tai sitte se liittyy jotenki noihin arvoihin, mitä nyt pitää huomenna mennä labraan otattamaan...

nyt meen sohvalle maate vähäksi aikaa ja LEPOJA ottamaan nimenomaan....

Palataan alusastialle  [8D]
 
Pitkästä aikaa oikein hyvin nukuttu yö takana, ja nyt on ihan ylireipas olo [:)] Vähän tekemisen puutetta, mutta jospa mä jotain keksisin lasketun ajan kunniaksi. Enpä muista milloin olisin 10 tuntia yöunia viimeeksi nukkunut, ja seuraavaan kertaankin voi mennä hetki jos toinen.

piia84 ja raizki: mulle tuli myös heti ekana mieleen, että synnytystähän se varmaan teille nyt ennustaa tuo vessassa viihtyminen. Toivotaan ainakin!
[:)] Toivottavasti piian päänsärky ja kutinakin helpottaisi. Hyvä kun tutkitaan.

Mulla on tuo päänsärky onneksi helpottanut. Ihan erilainen fiilis kun ei kokoajan takaraivossa jyskytä. Supisteluja harvakseltaan edelleen. Enemmänkin on vihlontaa tuolla alapäässä, kohdunsuun tienoilla varmaan. Vihlaisu kun tulee niin on pakko pompata ylös jos istualtaan on, sitten helpottaa. Lasketaankohan nuo vihlaisutkin supistuksiksi vai ei? Aina ei nimittäin vatsa kovetu lainkaan noiden aikana.

Naapurien, ystävien ja sukulaisten kyselykausi on nyt alkanut ärsyttää vähän täälläkin. Olisipa pitänyt silloin jo raskauden alkuvaiheessa kertoa lasketuksi ajaksi joku pari viikkoa myöhemmin, niin ei nyt kaikki olisi kyselemässä, että joko, joko.. Turhauttavaa [>:]

Mutta jospa nyt vaikka kävelylenkille kauniiseen syyssäähän! Ihana syksyn tuoksukin tuolla ulkona.

Viikon alkuja kaikille! [:)]
 
Aamulla käyty neuvolassa, kirjoittelinkin tuonne toiseen osioon siitä. Kyllähän se neuvolatätikin toivoi, että pääsisin pian synnyttämään. Meinaa tässä nimittäin pukata sopivasti flunssaa päälle ja kaikenkukkuraksi ihanan ientulehduksen. Kyselin niistä ihmeellisistä vatsakipuiluista ja neuvolatäti meinasi, että nehän ovat kunnon supisteluita. Empä aattellut, että nuo supistelut tuntuvat ylävatsakipuilunakin, vaikkakin sitä vatsan pingottelua sellaiseksi epäilinkin. [:)]

Custos:
Hyvä kuulla, että olet saanut nukuttua ja päänsärky on hellittäny. Toivottavasti se enteilee synnärille lähtöä, kun olet saanut lepäiltyä. [:)]

Piia: Minulla kävi mielessä sama kuin Kaikalla eli tuo kova kutinahan on hepatoosin oireita. Onneksi pääset huomenna tarkempiin tutkimuksiin.

Kyselijät: Myös minulla on alkanut ärsyttämään nuo kyselijät. Päätettiin miehen kanssa, että kaikille sanotaan vaan että mitään ei ole tapahtunut ja ilmoitetaan kun vauveli on syntynyt. Toisaalta on kiva kun ollaan huolissaan ja kiinnostunuita, mutta kyllähän se ärsyttää kun itsekkin jo toivoisi että pääsisi synnyttämään ja kaikki siitä koko ajan kyselee! [:@]

Täällä ollut myös tuo vatsa hieman sekaisin, muutamana päivänä. Siihen lisättynä huono olo. Toivon, että se todellakin enteilee synnytystä. Viikossa olo on muuttunut niin paljon, että kovasti haluaisin jo tosi toimiin. Äiti tuossa juuri kertoili, että hänellä ei ole omat supparit riittäneet avaamaan tarpeeksi vaan kaikilla on tarvittu apuja, kun minustakin oli vedet menneet, mutta omat supistukset eivät sitten ole saaneet mitään aikaiseksi. Toivotaan, että tässä kohtaa ei mene samoin kuin äidillä synnytys.
 
Huoah. Lääkäriä ei ihan hirveesti napannut aamulla kuunnella miten muijaa ottaa päähän. Ainahan se on parempi, jos ittekseen käynnistyy. True, mutta mitäs jos synnyttäjä on siinä kunnossa, että ei oikeesti pysty/kykene/jaksa lasta ulos saattaa? [8|] Puhui, että on edistystä sunnuntaistakin jo tapahtunut, mutta äitiyskorttiin ei mitään kirjannut asiasta, joten ihan pikasen skeptinen olen täällä nyt. Käski kätilön varata aika saliin keskiviikoksi eli viimeistään sitten alkaa tapahtumaan.

Sikiön sykkeet katottiin, multa otettiin kusitesti ja verenpaine. Näytteet puhtaat, mutta verenpaine saattoi pikkasen indikoida siten, miten pähkinöinä mä siinä lopulta olin. Leposyke oli 120 ja alapaine 95:ssä. [;)] Käyrillä tuli taas suppareita. Ja taas sanottiin, että jos voinnissa tulee muutoksia niin päiviystykseen vaan niin kyllä sitä apua sieltä saa, ja panadolia voi sen 2*500g ottaa ihan huoleta jos kipuja tulee. No, tätähän on paasattu mulle kolme viikkoa, panadolia vedelty kun karkkia, apua haettu itkien ja rukoillen ja vielä ollaan kasassa. Vähän kun Studio Julmahuvin Roudasta rospuuttoon sketsissä: "Mä tein sulle piirakan - mutta mä söin sen!" [>:][:D]

Kiva kuulla, että muillakin on ollut tässä päivän kahden sisällä jotain mahajuttuja. Mitä lienee sanon minä. Ei kovin ponnekaasti nyt ainakaan täällä ole asioita edistänut. [8|]

Ja selkeesti muillakin on riittävää kypsymistä havaittavissa kyselijöihin! Mies nappas multa puhelimen piiloon jo kerran, kun meinasin nakata sen tangenttikulmassa seinään. Oikeesti! Ei ole kivaa, kun hetken aikaa saa ajatukset muualle tästä ahdistuksesta niin sitten soi se puhelin ja kysellään, että joko joko joko. [:@] Ja valitettavasti kun ei kehtaa vastata, että "No ei, ei vieläkään ole laitettu viestiä, joten jossainmäärin älykäs ihminen voisi päätellä, että ei se lapsi ole vielä syntynyt. Jos kysely ei lopu, niin syötän sen kakaran karhuille kun päättää tulla ulos." Joku raja jumalavita... [>:] Eihän sitä saamari soitella kuolemansairaille ja vanhuksillekaan, että ajattelitko potkasta ämpärin nurkkaan tänään täh... [8|]

No, nyt pitsaa naamariin ja 13. soturi kehiin. Johan helpottaa..
 
Täällä on käpyyntynyiden poppoo ja jo vauvansa saaneet... huomaa että kuukausi lähenee loppuaan, jopa meillä viimeisillä la aika on torstaina [:D]

En mä mihinkään synnyttämään lähteny viime yönä, mieskin vähän naureskeli mulle illalla kun kerroin sille että ens yönä synnytys vois käynnistyä. Ainut mitä täällä viime yönä synty oli n. tusina vessa reissua ja flunssan poikanen. Aamulla olikin sitten niin kova väsymys että itku meinas tulla kun piti nousta sängystä esikoista ruokkimaan.

Ottaisin kiitos tuon vatsan toimimisen tänne, vaikka sitten turhan kovana edes hetkeks. Mulla ei vatsa ole oikein halunnut toimia moneen päivään, jonkun onnettoman kanin papanan saa silloin tällöin ulos ja olo onkin sitten aikas "tukkoinen" ollut perjantaista asti.

Mun sukulaiset ja kaverit aika hyvin on nyt jättänyt rauhaan ja en ole JOKOJOKO soittoja/kyselyitä saanut mutta koska mulla on sairaan tylsää täällä päivisin niin kyllä mulle sais ihan muuten vain soitella ja pulista tai tulisivat vaikka kylässä käymään. Luultavasti ne ajattelee että ei tässä loppu raskaudesta kannata mennä enään kylään kun odottaa vielä hetken niin voi mennä katsastamaan vauvan samalla.

JEE nyt mies tuli kotiin
 
Huomenia!
nyt on käyty eritteitä jakelemassa kyssin labraan ja iltapäivällä kuulemaan osaa tuomiosta. Voihan se onneksi olla niinkin ettei siellä mitään vakavaa ole ja rr on jostain muusta syystä korkealla (kuten sen takia että mullahan on oikeestikki verenpainetauti) ja että tää kutina ei hepatoosia ole (heräsin muuten yöllä siihen kun mies piti kädestä kiinni ja ihmettelin että mitä se oikein puristaa??!! kuulema olin taas raapinu ihan sikana mahaa). Labran immeinen sai kuitenkin myös asiaa siltäkin kannalta että entäs jos on jotain ? (siis ihan vaan kysy että oonko osastolle tämän jälkeen menossa? johon minä tyhmänä että en, kun neuvolaan sitte iltapäivällä ja se jäi aika hiljaseksi siinä) Onko se sitten lähtö takasin kyssin puolelle, mun käsittääkseni ei hepatoosista kuitenkaan eroon pääse, niinkun ei raskausmyrkytyksestään muuten ku että lapsi syntyy. Ei nyt ainakaan kahta tommosta asiaa yhellä ihmisellä olla, ja vielä näin loppuvaiheessa raskautta [8D]

Ilmoilen lisää sitten iltapäivästä kun tietoa enemmän! mieli kuitenkin jo rauhoittumaan päin [:)]
 
Toivottavasti Piia84 ei labroista löydy mitään, tuuhan ilmoittelemaan tuloksista!

Saman huomasin kuin uninen, että täällä on nyt porukka jakaantunut (toistaiseksi) kahtia, kun me viimeiset odotetaan vielä (tosiaankin kyrsiintyneenä) ja muut ovat jo onnellisesti vauva-arjessa kiinni. Ehkäpä me loputkin saadaan pian nyyttimme!

ON: Karseeta kuinka olotila on sunnuntaisen lasketun ajan jälkeen muuttunut. Vasta toista päivää mennään "yliajalla" ja käsittämättömän suuri k... on kasvanut ottaan!! Ajattelin, että luontoäiti nyt varmaan antaa minullekkin osansa, kun raskausaika on muuten mennyt niin hyvin.. Huoh, ei vaan millään jaksaisi enää kahta viikkoa, jo pelkkä ajatuskin tuntuu ihan hirveältä!! [:@] Anteeksi nyt tästä valitusvirrestä, mutta pakko johonkin purkaa turhautuneisuutta!
 
Nyt on käyty neuvolassa vielä tälle päivää kuulemassa tuloksia [:)] anteeksi, mutta kirjailen siitä nyt tännepuolen!

Eli,maksakokeet ok, bilirubiini jopa hieman alakanttiin. Sappiarvojahan ei tosiaan vielä saanut kun ne läks helsinkiin saakka tutkittavaksi. Armoton kutina kuitenkin jatkuu, mutta ainakin toistaseksi kaikki ok tuon osalta. RR senkun nousee. 135/100 ja 125/98 jonka vuoksi sitte th soittikin synnytyssalin puolelle että haluavatko he mut sinne vai seuraileeko mua neuvolan puolella (pyysin neuvolan puolelle saavani jäädä jos mahdollista) pääkipuja on, huonovointisuuttakin välillä, turvotus pysynyt ennalleen ja mikä parasta pissakin on vielä täysin puhdas, nyt kuitenkin ramppaan sitten neuvolassa joka toinen päivä mittauttamassa paineita ja kyyläämässä pissatikkuja ja kuulema HETI pitää ottaa synnärille yhteyttä jos oireita tulee lisää tai ne pahenee entisestään. Eli täällä nyt kotona lepäillessä ja joo ODOTTAESSA menee aika [:@]
 
Tulin symppaamaan teitä turhautuneiden poppoota[8D] Meidän ihana nyytti syntyi lauantaina, päivän etuajassa niin ei tarviinnu liittyä yliaikaisten osastoon [:)] Mutta turhautuminen oli kovaa jo ennen LA:ta, joten toivon kaikille vielä odottaville ISOJA SUPPARITUULIA! Kyllä se palkinto on sen odottelun arvoinen!!! Jos joku haluaa lukea nopeasta ja suht.helposta synnytyksestä, laitoin eilen tarinani tuonne synnytyskertomuksiin.

Kyllä on ihanaa hoidella toista lastaan, kun alkushokki ei ole niin totaalinen kuin ensi kerralla ja osaa nauttia vauvasta aivan eri tavalla [:)]
 
Eräpäivä ohitettu nyt täälläkin [:)] Kyllä me viimeisetkin syyskuulaiset päästään kohta mukaan noihin vauvajuttuihin, vaikka kyllä tuntuu niiden lueskelu vielä jotenkin niin kaukaiselta kun on edelleen itse yhdessä osassa ja kovasti odottaa vaan synnytyksen käynnistymistä.

Neuvolassa käyty aamusella ja hyvät päikkärit olisi nyt alla. Kävelylle taidan kohta lähteä ja sitten alkaa suunnittelemaan illan menyytä [:)]

piia84: hyvä ettei noissa jo valmistuneissa labroissa ole hälyyttävää. Toivottavasti olosi ei tuosta enää pahene, ikävältä kuulostaa tuo kutina ja päänsärky.

Pikatsu: kaksi viikkoa kuulostaa munkin mielestä niin LIIAN pitkältä ajalta vielä, mutta päivä kerrallaan. Tsempataan yhdessä, kyllä me viimeisetkin pian saadaan palkintomme syliin![:)]
 
Tsemppiä kaikille!

Meillä meni toista viikkoa yli ja epätoivo meinasi iskeä. Yliaikaisena sitä alkaa olemaan herkkä kaikille merkeille sekä odottamaan käynnistystä samalla toivoen, että synnytys käynnistyisi itsestään. Luottakaa kehoonne - vauva tulee kun on "valmis" - niin kliseeltä kuin se kuulostaakin.

Olen omalta kohdalta hyvin vakuuttunut, että tähän aivokysta-willebrandt -hässäkkään liittynyt liian alhainen magnesium-arvon korjaantuminen neuron tiputuksessa oli se laukaiseva tekijä, sillä kun labrat tulivat puhtaana ulos - alkoi yöllä synnytys normaalisti.

Nautinnollisia syyspäiviä - loppumetreillä mennään! =0)
 
mää en jaksa.piste. nyt kun ei saa ees tehä mitään vaan olla vaan aika käy ihan liian pitkäksi... [&o]
 
No piru!!!
Täällä rouvat näköjään kypsyy ihan väärästä päästä![8D]

Niitä supparituulia puhallellaan ja vesien menoja manaillaan täällä ihan selkä väärällä!
Jospa vaikka kaikki poksahtaisitte viimeitään NYT!!!!
 
Takaisin
Top